- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Linux kezdőknek
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Aliexpress tapasztalatok
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Crypto Trade
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Rendszergazda topic
- Hálózati / IP kamera
- Microsoft Word topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Cathfaern #17 üzenetére
a teljes neve taxiállomás-használati engedély. kiváltani azért kell, mert a főváros helyi rendeletben előírta a taxisoknak, és a főváros szerint az überes taxizik.
a praktikus oka pedig az, hogy ha már van, akkor a taxik inkább ott álljanak, és ne a fizetős (!) parkolóhelyeket foglalják el ingyen, mert ez kiesett bevétel a fővárosnak, vagy a kerületeknek (atótl függ, ki szedi ott a sarcot).[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
nagyúr
válasz Cathfaern #17 üzenetére
Legyen, nem hiszem hogy az a 3 év sokat osztana szorozna. Gyakorlatilag előír 3 évi vezetési tapasztalatot.
Pardon, de a "B" jogsi forgalmi vizsgát 17 éves kortól lehet letenni, vagyis négy év az a 3.
Hozzá kell tenni, hogy a hivatalos taxis vizsgához 2 éve érvényes 'B' jogsi kell. Tehát 2 évet írnak elő.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
bwoay
nagyúr
válasz Cathfaern #17 üzenetére
"a személyszállítást vállaló sofőrnek be kell töltenie a 21. életévét"
Legyen, nem hiszem hogy az a 3 év sokat osztana szorozna. Gyakorlatilag előír 3 évi vezetési tapasztalatot.hmm, hát azt hogyan? miféle vezetési tapasztalatot szavatol az életkor? szerintem ez a korlát egész másra vonatkozik.
[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
nagyúr
válasz Cathfaern #25 üzenetére
Idézek:
Hány éves kortól szerezhetek „B” kategóriás jogosítványt?
A tanfolyam elkezdésére illetve a vizsgák letételére a következő életkorok betöltését követően van lehetőséged:
-Elméleti tanfolyam (KRESZ) elkezdése: 16 és fél éves életkor betöltése után
-Elméleti vizsga (KRESZ vizsga): 16 év 9 hónapos életkor betöltése után
-Gyakorlati vizsga: 17 éves életkor betöltése utánNyilván arra nincs mód, hogy a levezetett kilométereket vegyék figyelembe (legfeljebb akkor, ha menetlevelet írsz minden alkalommal, ami érthető okokból ez esetben nem játszik), szóval időhatárt szabtak meg.
Egyébként már ha innen nézzük, akkor a PÁV vizsga előírás is nevetséges pénzlehúzás, mert kb. 70-es IQ felett bárki átmegy rajta mindenki, vagy ha nem, áttolják (én nem is a hivatásos jogsi esetén szörnyülködtem ezen (bár anno, mikor én csináltam teherautó miatt, annál is), hanem a fegyvertartásinál, ott egy pszichológiai vizsgát kell tenni, ami ugyan ez a PÁV, olyan arcokat láttam ott átmenni, hogy én szégyeltem magam miattuk...).
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Cathfaern #31 üzenetére
Óóóó... mesélhetnék napestig, mennyi kavarás megy a Január 1.-től megváltozott szabályozású folyamatos teljesítésű számlák kiállítása terén... Januárban aki csak tudta, inkább visszadátumozta a számláját 2015-re...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
dajkopali
addikt
válasz Cathfaern #42 üzenetére
majd kiderül, mi lesz, ez most egy folyamat, és szerintem az észtek a lehető legjobban döntöttek
az biztos, hogy itt még nincs vége
de a megoldás nyilván az, hogy a taxisok terheit bizonyos mértékig csökkenteni kell (de csak bizonyos mértékig, mivel előjogaik vannak), az uberesekét meg növelni (de csak bizonyos mértékig)
kiforrja ez majd magát, létrejött egy új személyszállítási szegmens, majd ki fog alakulni egy munkamegosztás
az nyilvánvaló, hogy az egész világon középkori, céhes módon működik a taxizás, egyfajta zárvány ez a kapitalizmus rendszerében - nos, ennek vége"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
fordfairlane
veterán
válasz Cathfaern #49 üzenetére
Az észt rendszerben gyakorlatilag az határozza meg, hogy ki a munkáltatód Ha egy taxitársaság, akkor taxiszolgáltatást nyújtasz, ha nem taxitársaság, akkor meg nem.
Ez sem tűnik jó rendszernek, sőt, még csak korrektnek sem. Nem mellesleg épp a hazai cégeket büntetik az ilyen szabályozással.
[ Szerkesztve ]
x gon' give it to ya
-
#82595328
törölt tag
válasz Cathfaern #148 üzenetére
Bocsáss meg, hogy ezt mondom, de ez valami magyar betegség, hogy félszavakon rugózol. Akkor legyen úgy, hogy Újpestről indul és Kőbányára megy, de belefér még az útba egy félórás fuvar. A lényeg, hogy az Uberrel megvalósítható a "hobbitaxizás" vagy uberezés vagy nevezhetjük akárminek, ami eddig nem volt lehetséges, hiszen magát a lehetőséget az Uber (meg a többi hasonló szolgáltatás) teremtette meg, és akkor megint ugyanott vagyunk. Azaz az utasnak és az uberes sofőrnek is elég lenne egy kevésbé szigorú szabályozás. A kérdés, hogy mi a törvényhozás válasza:
1. hoz egy új megengedő szabályt és akkor lehetséges hobbi taxizni, vagy taxi lightozni, azaz valami olyat csinálni, ami olyan mint a taxi, de mégsem az.
2. Vagy rákényszerítjük erre az újra a régi szabályozást, mintha az új helyzet nem is létezne, ami lényegében felér egy betiltással.Nem tudom így másodjára érthető-e. Még mindig az új helyzetről és annak a szabályozásáról beszélek.
Írok még egy példát, hogy értsd mire gondolok. Miért nem ugyanaz szerintem a taxi és az uber.
Képzeld el a szituációt: Keleti Pályaudvar taxi vs. uber rendelés
1. Taxis vár a váróban és felveszi az utast
2. Uberes ott lakik mondjuk épp vacsorázik tv-t néz stb. Jön a rendelés, lesétál az autójához, és felveszi az utast.Régen ilyen nem lehetett, mert nem volt olyan közösségi háló, ami összehozta volna a sofőrt és az utast. Ezért volt csak a taxi. De most már van. Miért ne lehetne olyan szabályozást hozni, ahol ezt lehet csinálni?
-
z123456z
őstag
válasz Cathfaern #150 üzenetére
...olyasmi lenne a megoldás, mint Észtországban...
Nem értem, mi a baj a mostani szabályozással? Nincs betiltva az uber, csak meg kell felelnie az előírásoknak. Miért az államnak, a jogalkotóknak, jogalkalmazóknak és a hivatásszerűen akár évek óta ebből élőknek kéne idomulni egy idegen országbéli vállalathoz? Miért? Van olyan ország, ahol tudnak taxiként, taxi vállalatként üzemelni, itt miért kell helyi lakosokat megosztani, feltüzelni?
-
#82595328
törölt tag
válasz Cathfaern #150 üzenetére
Még mindig szavakon rugózol. Pedig ugyanarról beszélünk. A taxizás kb. automatikusan főállású munkavégzést jelent, mert a besárgított autót tiszta ráfizetés lenne a garázsban tartani. Elvinné az értékcsökkenés a nyereséget. Az ubernél viszont lehetne fő és mellékállásban is csinálni. Ez már csak az adott sofőr szabadidején múlik. Tehát ha van egy autód, és van valamennyi szabadidőd (de van főállásod), akkor taxis még nem nagyon lehetsz, de uber sofőr igen. Az államnak pedig miért ne hagyná!
Mert rossz a taxisoknak? Kit érdekel! Piaci versenynél a piacnak kellene eldöntenie, hogy van-e ennek a szolgáltatásnak helye. Ezt nem a taxisoknak, és nem az államnak kell eldöntenie.
Mert csalnak? Az állam hozzon betartható szabályokat, és tartassa is be.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fotók, videók mobillal
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Asztalos klub
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Xiaomi Mi 10T Pro - a házon belüli ellenfél
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- További aktív témák...
- MacMini M1
- Dell Latitude E5440 - i5 4310U / 8GB RAM - számla, 6 hó garancia
- Beszámítás! ASRock H310CM i7 8700 16GB DDR4 500GB SSD RTX 2070 Super 8GB CM Q500L CM 500W
- Beszámítás! ASUS Prime B450M R5 5600 16GB DDR4 256GB SSD 1TB HDD RTX 2080 Super Rampage SHIVA TT 600
- WD BLACK SN850P 2 TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új, Tesztelt - 7300-6600 MBs - Eladó!