Új hozzászólás Aktív témák
-
fagy53
nagyúr
válasz gainwardgs #10397 üzenetére
A helyedben én is nagyon várnám, megértelek... Ha nekem is olyan monitorom lenne, ahol a GTX460 OC-vel csak diavetítés minden mai játék, nem férnék a bőrömbe, az biztos.
Vevőt kerestél már a 460-ra, már nincs sok időd! -
fagy53
nagyúr
válasz Lucifer6280 #10407 üzenetére
Kép1: nem furcsa a CPU Test2? Nem segített be neki valami?
-
fagy53
nagyúr
válasz Lucifer6280 #10412 üzenetére
Picit sok... 160,2
-
fagy53
nagyúr
válasz Lucifer6280 #10415 üzenetére
Ezért írtam ezt: "Nem segített be neki valami?" - csak nem vetted a lapot..
gainwardgs: így sem rossz!
[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
válasz Lucifer6280 #10433 üzenetére
Így van, pontosan ennyire élte bele magát a GTX460 kiválasztásába, hát most ebbe zúgott bele, majd elmúlik! Felesleges ezért bántani, fiatalság, bolondság...
pityu8611: ha minden a józanságon múlna, lehet, hogy mi nem is lennénk itt..
[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
válasz gainwardgs #10450 üzenetére
Nehogy azt vegyél! Nála még az i5-2300 Sandy is gyorsabb , ráadásul nem drágább!
Az i5 2500K való neked, 4.6GHz különösebb hókuszpókusz nélkül megvan és eszeveszett gyors. Nézd meg a különbséget![ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
válasz Dark KillerX #10656 üzenetére
Ha látod a nagyon szűk 4% különbséget a játékokban, pl. 60 helyett 62,4 FPS, akkor természetesen az utóbbi. Ez kb 20W-tal fog többet fogyasztani...
-
fagy53
nagyúr
válasz Dark KillerX #10665 üzenetére
Most lehet, hogy vigyorogni fogsz, de az F1 2010-et 1680x1050 ben ultrán 600/1200/1800MHz-en és 0.875V-on játszom. A 850MHz is csak 8-10 FPS-t jelent, a proci fog keményen. Valamit nagyon elszúrtak a CM-nél, a GRiD, DiRT2 sokkal jobban sikeredett.
Ja, a venti el sem mozdul alapról a játék során, 42-44°C a GPU.
[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
válasz Dark KillerX #10668 üzenetére
Még nem mértem, de a feszültség és a GPU fogyasztása között négyzetes az összefüggés, tehát nagyon számít hová állítod a legfelső csúszkát az Afterburner-ben vagy a hasonló progikban! Következtetni lehet, mert a fogyasztás azonos venti fordulatnál többé-kevésbé arányos a melegedéssel.
-
fagy53
nagyúr
válasz megint én #10812 üzenetére
Pontosan, így van. Az órajel emelése instabilitást okozhat, de degradációt nem, ha a hőmérséklet tartósan 100°C alatt marad. Ez pedig nem gond, mert pl az alapfeszes max tuning is csak pár fokot jelent. Ennél durvábban emelkedik a fogyasztás a fesz emelésnél, de józan mértékű emelés és az Afterburner 1.087V maximuma nem jelenthet különösebb gondot, bár itt már 10°C feletti hőmérséklet növekedésről beszélünk.
Az élettartam nem pár év, elvileg több tíz! Gondot leginkább nem az átlagos használat, hanem a gyártási problémák jelentenek. Ilyen pl a 8800GTS pár év használat utáni sorozatos tönkremenetele, normál haszn. mellett is. -
fagy53
nagyúr
válasz #17283328 #11487 üzenetére
A maximálisat igen, de a kisebbet a program készítői határozzák meg. A double buffering alkalmazásánál két "képernyőt" használnak az egyiken rajzolják a képet, a másikon az előzőt mutatják, innen az elnevezés. Amíg az képszám 60 FPS felett van / 60Hz képfrissítésű a monitor / 60 FPS a tempó, ha lecsökken 50FPS-re, akkor nem ötven, hanem a 60 FPS egész számú osztása jelenik meg, esetünkben 30 FPS.
Nincs tehát semmi gond... -
fagy53
nagyúr
válasz SpeedR #12860 üzenetére
Amit a multi jelez, az már nem nevezhető tüskének! Egy valamit is magára adó tesztelő, éppen a tápok természete miatt, legkevesebb hogy egy oszcilloszkópot is bevet a tesztnél.
Csak a két műszer együttes alkalmazása jelentheti az egzakt mérés fogalmát ebben az esetben, ami persze nem jelenti azt, hogy más: zajszint, hőmérséletmérés ne történjen.
Tudom ennek látszólag nem sok köze van a topik témájához, de mivel a VGA-k nagyon érzékenyek a táp 12V-os oldalára, nem mindegy, hogy mi vághatja gallyra őket idővel... -
fagy53
nagyúr
válasz csucsbicep #13044 üzenetére
Ez mindenben ott van, a GTX460 megtáltosodott ezzel a konfiggal. Az F1 2010 és az ArmA2 kőkemény limiten futottak, esetükben 40% volt az FPS növekedés ugyanabban a beállításban, azonos VGA, monitor stb. Sokat dobott a 3DM06 3D pontjain és még a SuperPi ideje is 20-30%-kal csökkent. Rengeteget számít sok egyéb mellett a kétszeres RAM sávszél, ezt nem szabad elfelejteni.
A lényeg, hogy így még sokkal jobban ki lehet használni a GTX460-at, azaz úgy jártam a procicserével mintha vettem volna egy 30%-kal gyorsabb VGA-t! Persze hiába vettem volna mert CPU limit volt, de a hatás ua. -
fagy53
nagyúr
válasz csucsbicep #13057 üzenetére
Metro2033-at nem, de a DiRT2-öt igen! ott is hasonló a helyzet, de az előző kettőt azért írtam mert ott nagyon határolt a proci.
Ha 60 FPS-ből 72 lesz az nem különösebben számít, ez a DiRT. Viszont az ArmA2-nél 22-32 FPS között mozgott a Q8300-al, az F11 2010-nél meg 47 FPS volt a max., ami elég méltatlan a GTX460-hoz 1680x1050-es felbontásban!
Ez utóbbi játék alulórajelezetten, alulfeszelve 60FPS jelenleg, azonos beállításokkal. A GTX460 600/1200/900MHz-en és 0.875V GPU feszültségen megy, a hőfok 48°C, venti ford. 1430 helyett 1500-on, el lehet képzelni milyen keveset fogyaszt! -
fagy53
nagyúr
válasz csucsbicep #13073 üzenetére
Gyengébb a GPU-m, a 700-at 0.925V-on tudom atomstabilan.
A Shift2-nél, ami 100%-os GPU használatot jelent, felment 50°C-ra, de a venti maradt 1500 1/p. -
fagy53
nagyúr
válasz csucsbicep #13160 üzenetére
Codemasters AMD elkötelezett, láttad az elején az AMD logot?
-
fagy53
nagyúr
válasz csucsbicep #13162 üzenetére
Nekem 1680x1050-ben, ultra, AA=4x beállításnál átlag FPS 65. VGA 600/1200/1800MHz
GPU használat 95%, 25°C-os szobában 54°C 1650 1/perc fordulaton.
Grafika nagyon tetszik, belőve a kormányt, kellemesen irányítható, egyelőre ismerkedem vele... -
fagy53
nagyúr
válasz csucsbicep #13165 üzenetére
Ennyit számít a proci....régen az volt a nóta, hogy elsősorban a játékoknál a VGA határol. Van azonban egy-két játék ahol ez már messze nem igaz és inkább a konfigot érdemes masszírozni. Ez más esetben is, játékoktól függetlenül is hasznos lehet.
-
fagy53
nagyúr
válasz csucsbicep #13167 üzenetére
A négy magra vonatkoztatva kb 50%, de nemcsak ez az érték mutatja, hogy mire elég a proci.
-
fagy53
nagyúr
válasz csucsbicep #13181 üzenetére
Néztem, hogy nem egyforma feltételek között mértünk. Akkor tudnánk összehasonlítani az eredményeinket, ha szinkronizálnánk a mérést.
VGA azonos órajel, CPU szintén, felbontás, beállítások és a beépített benchmark ua legyen, továbbá nem mellékes az OS sem, nálam az XP 32bit-en van fent.
Az AMD kártyás mérés meg nem mérvadó, mert elsősorban a CPU hatása, szerepe az érdekes, azt tudni kell, hogy ez a játék egyértelműen az AMD VGA-nak kedvez. -
fagy53
nagyúr
válasz menalcas #13252 üzenetére
MSI-hez annyit, hogy az Afterburner-rel 40%-ra téve a ventit / ez a min./, nem hallható. Automata szabályzásra téve, a karakterisztikát beállítva, játékok alatt a 24°C-os szobában sem megy 55°C fölé, itt már az 1580 1/p fordulat a hallható tartományba esik ami sustorgás formájában jelentkezik és nem zavaró.
Tuningban a kártyám nem kiemelkedő, teljesen átlagos, de én a gyári értékek alatt használom mert 1680x1050-hez elég így is. Nem ciripel, minőségi tekercsek vannak benne, remélem így is marad.. -
fagy53
nagyúr
válasz Dark Archon #13313 üzenetére
Pontosan annyira lesz stabil amennyire tuningos módban!
Éppen úgy be kell lőni mint a tuningot, mindkét esetben a gyári stabilitást ill jobbat kell elérni. -
fagy53
nagyúr
válasz Dark Archon #13441 üzenetére
A tápból felvett energia milyen energiaformában jelentkezik még a hőenergián kívül, ami említésre méltó?
-
fagy53
nagyúr
válasz lizRRR #13936 üzenetére
Nem töprengeni kell, hanem keresni!
rumkola: ugye nem beszéltünk össze?
[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
válasz zozz12 #14531 üzenetére
MSI Afterburner
Univerzális, ne zavarjon az MSI! -
fagy53
nagyúr
válasz AssAssynn #14541 üzenetére
A szemednek elég, de ez csak akkor igaz ha filmnézésnek tekintjük a dolgot. Interaktív dologról lévén szó, már módosul a helyzet az eszközhasználat miatt ( egér, kormány stb). Ide már nem mindig elég az elméleti 24-25 FPS, sokszor ez a sebesség korlátozza a cselekvést és a játékban észrevenni. Autós játék nem is egy van, ahol min 40FPS kell, mert enélkül csak darabosan lehet irányítani az autót. Bonyolítja a dolgot a multi, a netkapcsolat késleltetései még durvábban jelentkeznek és mivel többszereplős az esemény ezért ahhoz, hogy kis reakcióidővel lehessen játszani, 100 vagy feletti FPS szükséges.
-
fagy53
nagyúr
válasz csucsbicep #14580 üzenetére
De igaz, mert alacsony felbontásban nincs VGA limit így a képszám nő. Az egységnyi idő alatt a CPU-nak többet kell számolnia, mert a fizikát minden képhez kiszámolja.
Egyébként meg lehet nézni pl a Crysis bench-nél különböző felbontásban a procihasználatot monitorozva, én korábban megtettem és a gyakorlatban így működik. -
fagy53
nagyúr
válasz juliabrilke #14690 üzenetére
Ne termelje a hőt feleslegesen....na ezért használom én az MSI Cyclone-t 0.875V-on és 600MHz-en! 1680x1050 felbontáshoz az i5-2400-al szépen dolgozik együtt és játék alatt nem értem még el a 60°C-ot sem, a venti meg 1700 ford/p környékén kevert, ami alig hallatszik, játék közben meg pláne nem.
Azt, hogy mennyit fogyaszt nem tudom, de mivel keveset játszom ha kétszer ennyit enne az sem érdekelne, kizárólag a hőtermelés és a zaj zavar, így viszont meg vagyok a VGA-val elégedve.[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
válasz Killerbeat #14756 üzenetére
Elhiheted, ha kevesebb feszültséget adsz a procinak, akkor kevesebb áram folyik át rajta és csökken a fogyasztása, azaz kevesebb energiát igényel egy időegység alatt amit felvett teljesítménynek hívunk. Az órajelet most nem kell belekeverni.
Egyszerűen meggyőződhetsz róla, ha csökkented a feszt és az órajelet változatlanul hagyod akkor állandó fordulatú venti esetén csökkeni fog a hőmérséklet is. Ez azt jelenti, hogy kisebb a felvett energia, mivel a betáplált vill. energia ebben az esetben hővé alakul át és csak elhanyagolható a más energiafajták aránya. -
fagy53
nagyúr
válasz diegho #14768 üzenetére
Lassan nem merek kimenni az utcára!
Láttam itt a fórumon, hogy vill. mérnök csemetéknek nem fér a fejébe, hogy az áramkörök által felvett vill. energia majdnem 100%-a hőenergiává alakul. Ha 100W-ot vesz fel a tápból a gép, akkor közel 100W fűti a szobát, meg még persze a táp hatásfokától függő veszteség is hővé alakul.
Ez főként off, de a GTX460 is pontosan ilyen energia átalakító, csak mi nem a hőt hasznosítjuk.... -
fagy53
nagyúr
válasz Killerbeat #14771 üzenetére
Miért állandó teljesítményben gondolkodsz? Csak ha állandónak feltételezzük a teljesítményt, akkor igaz a nagyobb fesz., kisebb áram. Az áramkör /GPU/ által felvett teljesítmény a ráadott feszültség hatására az átfolyó áram szorzataként értelmezhető. A teljesítmény egy adódó, számított tényező ami a feszültségtől és a terheléstől ohmikus/valós/, vagy reaktáns/induktív kapacitív/ lehet.
Ha a GPU-t valós terhelésnek feltételezzük, akkor igaz, hogy a ráadott feszültséggel arányosan változik az átfolyó áram nagysága és négyzetesen a felvett teljesítmény, ami itt hővé alakul.
Ennél jobban nem tudom most megfogalmazni, de szerintem ez is elég lesz..Ha nem hővé, akkor mivé? Milyen energiafajta létezik még, ami jelen esetben 1-2%-nál nagyobb?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Escape from Tarkov
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Hálózati / IP kamera
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Ismét egyedit alkotott a Sharp
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest