Keresés

Aktív témák

  • pjen

    félisten

    válasz BBéci #23591 üzenetére

    , hogy a kamera beállításai és a helyiség fényforrása mennyire szólnak bele a kép jellemzőibe. Végülis nagyon. Ha átállítod napfényre a kamerát a szobában, akkor sárgásnak fogod látni, mint amikor benézel egy besötétített sárgás világítású szobába a napfényről.
    Amikor műfényre állítod, akkor viszont attól függ a szín, hogy milyen a fényforrás a szobában a kamerán beállított műfény név alatt. Pl nem mindegy, hogy izzó, spektrum hiányos energia takarékos fénycső vagy led. nagyon is sok mindent.Ezt nem én irtam,csak bemásoltam.Én csak azért irtam ,hogy a nekem tetszőre kell állitani,mert egy film színvilágának nem sok köze van a valósághoz.A film elsősorban:a rendező mit akar láttatni,az operatőr milyen szinten képes ezt megvalósítani,az eszközök mire képesek,a stúdióban hogyan színezik,szűrözik át.Még nem beszéltem a szobáról ahol nézem és a saját fényeivel átszínezi a képet.Nekem nincs semmi bajom a kalibrálással egy etalonhoz,csak nem biztos hogy az az én színvilágom.Egyébként ha a filmekben a valós színeket adnák vissza nem kéne operatőr és világosító.

  • pjen

    félisten

    válasz BBéci #23591 üzenetére

    BBéci
    (PH! félisten)

    Akármennyit gondolkozom, sosem fogok rájönni, miért nem érted azt amit mindenki más, például StLu Látod azért nem mindenki,vannak mások is.

Aktív témák