Új hozzászólás Aktív témák
-
bandi210
aktív tag
válasz buldog-bódog #560 üzenetére
bocssz..csak néha azért írok bele hogy képben legyek valamennyire..meg nem csak én szoktam ezzel írogatni..hanem nővérkém is néha beleokoskodik...de mindegy..majd megoldom...
Bódóg karácsontot!By Crytec...."Szörnyű, manapság hogy hígul ez az informatikus szakma. Sokaknak már barátnőjük is van...."
-
hadsz
tag
válasz buldog-bódog #587 üzenetére
Szia!
Megkaptam,köszönöm! Menni fog a válasz is.
-
ócskás
aktív tag
válasz buldog-bódog #589 üzenetére
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
hadsz
tag
válasz buldog-bódog #593 üzenetére
Szia!
Be tudnád jelölni Ócskás műholdképén,hogy merre volt ez a földdel fedett tároló?
-
ócskás
aktív tag
válasz buldog-bódog #593 üzenetére
Szia!
Szerinted ITT az általad említett területről cikkeznek?http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
válasz buldog-bódog #600 üzenetére
Valahol a kék pont-nál.
[ Szerkesztve ]
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
válasz buldog-bódog #602 üzenetére
Köszi, így már tiszta minden... A cikk írója hozta a "Blikkes formát"!
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
válasz buldog-bódog #593 üzenetére
megtaláltam a VÍGKED MAJOR-i Lenin-szobrot.
Ha emlékeim nem csalnak, ez a szobor pontosan a Borsodi söröző bejáratára mutatott.http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
Bedmen
csendes tag
válasz buldog-bódog #763 üzenetére
Helló.
Tényleg nagy kamilla volt az egész.Én is megnéztem a műsort.
Semmilyen információt nem mondtak ami új lett volna,bár a végén kissé elszólta magát a pasi azt mondta hogy ami a föld alatt van azt jobb 50-100 évig nem zargatni...
Engem tényleg érdekel a dolog,de nem tudom hogy miért.
Sokat járok kirándulni és az ember ilyenkor lát ezt meg azt,ha akar ha nem,a Kiskunlacházi dunaparti dolgokat is véletlenül fedeztük fel,aztán legközelebb vissza meg vissza mentünk,hajtott a kíváncsiság minket a cimborámmal,aztán egy pár hónap kimaradt utána meg minden eltűnt amit láttunk...Kérdezősködtünk többfelé a környékről,azt mondták helybeliek hogy valami gazdag emberé az egész terület és ő gyűjti a volt hadi eszközöket...
Ekkor már sejtettük hogy ez csak fedősztori...Kirándulásaink során találkoztunk orosz emberekkel,szerencsére nem csesztettek minket.Megtudtuk hogy valami nagy föld alatti bázis van ott,ami összeköti Bankházát és Tökölt.Persze ezt csak hallomás innen onnan információk alapján tudtuk meg. Bejáratott ami épp és nem őrzik nem találtunk,(berobbantottat egy párat azt igen)...Betévedtünk aláaknásított erdőbe is.Szerencsénk volt.
Idén kissé beijedtünk aztán én úgy döntöttem abba hagyom a kutakodást.Elkezdtünk lezuhant gépeket keresni.(Nagy légi csata volt a II.világháborúban Kiskunlacháza légterében).Nem igen találtam semmit,csak rengeteg bomba tölcsért,olyan helyeken jártam ahol ember tuti 50-60 éve nem járt.De kaptam egy fontos információt hogy hiába találok bármit is,az állam azt elkobozza tőlem mivel minden ami a föld alatt van, az államé..Így tényleg abba hagytam minden kutakodást keresgélést mivel hasznom nem sok származhat belőle.Persze még érdekel a téma de már csak elméleti síkon.Inkább családot alapítok mint mindenki más,de elég izgalmas élményekben van része annak aki kutakodik és az élmény felejthetetlen...
Ami felkeltette az érdeklődésemet a leginkább hogy halottam idős ember beszámolóját hogy pl Bankházán 1967 környékén a repülők a "föld alól szálltak fel és szálltak le" azaz nem használtak a Mig-29 esek felszállópályát ami szerintem igencsak durva dolog mivel csupáncsak hivatalosan, pár darab összesen 6 gép készült ami helyből fel tudott szállni....
Találtam a google keresőn egy érdekes helyet az előbb véletlenül...
Csak 500m ig nagyit a mühold ott ahol írtam főlé...
Helló.[ Szerkesztve ]
Ahogy a dolgok vannak....
-
ócskás
aktív tag
válasz buldog-bódog #763 üzenetére
A várakozás izgalma nálam is megvolt (főként, hogy az utolsó pillanatig bizonytalan volt, hogy meg tudom nézni a műsort). Sajnos nem tudok rájönni, mi lehetett a műsor szerkesztőjének a célja, amikor Gálszécsi Andrást meghívta erre a beszélgetésre. Ugyanis nem mondott semmit! Beszélt ugyan..., de minek?
A téma megért volna egy hosszabb műsoridőt, és Gálszécsinél egy, a témában jártasabb, felkészültebb partnert Vándor Károly mellé.http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
válasz buldog-bódog #763 üzenetére
Már ma reggel belefutottan a legfrisebb "legend"-be, ami valahogy úgy hangzott: "Nagyvázsonyban atomvalamiket találtak! Tennap mondták a TV-ben!" Nagyon LOóóóóL!!!!!!!
[ Szerkesztve ]
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
válasz buldog-bódog #763 üzenetére
Kétszer ment át! SRY!
[ Szerkesztve ]
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
válasz buldog-bódog #787 üzenetére
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz buldog-bódog #846 üzenetére
Kb. ezen a helyen, ahol az M3, és M35 szétválik, álltak a bódés ZIL-ek, és egyebek, az inkább hagyományos parabolára emlékeztető antennákkal.
Így ~20 év távlatából nehéz visszaemlékezni, na meg az építkezéssel a tájat is átalakították.Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
hadsz
tag
válasz buldog-bódog #846 üzenetére
Szia Buldog-Bódog!
Köszi a segítséget,igyekszem felderítnei a környéket!Remélem a barátod is tud valamit segíteni!Sajnos idáig csak egyszer jártam azon a környéken és mivel elég messze lakom onnan nem túl sűrűn járok arra...Mindenesetre végigbogarászom a területet a guglin,de könnyen lehet,hogy már nyoma sem maradt...A jelölt területbe bele számoltam a 2-3 fokos eltérést is.
Ócskás,köszi Neked is! A 160km a max hatótáv,így abba bele kell férnie.
-
hadsz
tag
válasz buldog-bódog #1073 üzenetére
Köszi a javítást!
Mivel ehhez Te összehasonlíthatatlanul jobban értesz nálam,eszem ágában sincs ellentmondani az érveidnek! -
hadsz
tag
válasz buldog-bódog #1076 üzenetére
Már megtettem a 1060.hsz-ben.
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz buldog-bódog #1076 üzenetére
Bocs, ezt akartam:
http://englishrussia.com/?p=2285#more-2285
-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
VinoRosso
veterán
válasz buldog-bódog #1081 üzenetére
hehe, erről mintázták a stalkerben az agyperzselőt. Az USA-nak van egy HAARP nevű projektje, és az a legenda járja, hogy ilyenekkel mossák az emberek agyát...muhaha
-
tazman75
csendes tag
válasz buldog-bódog #1078 üzenetére
Köszi a kiigazítást, én kettőről tudtam. A "fakopáncs" nevet azért kapták, mert valamelyik rádiócsatornát bezavarta, ha működött. Valami kattogó hangot adott, ami hasonlít a fakopáncsra.
Este megkersem az amerikai megfelelőjét a GE-n.[ Szerkesztve ]
-
boeing707
csendes tag
válasz buldog-bódog #1110 üzenetére
Csak egy kis pontosítás. A műszaki adatok tökéletesek. Az első állomást 1971-ben Nyikolajev (Ukrajna) város mellet telepítették, a hőerőmű közelébe. Az Európa-i Ázsiai légteret figyelte, Kínát is beleértve. Jelenleg szétszedés alatt, nem működik.
A második állomást 1985-ben adták át Csernobil mellett.Feladata közé tartozott többek között, az Atlanti Óceánon hajózó tengeralattjárók Tomahawk szárnyas rakétáinak indítását is jelezni. Az erőmű baleset után lekonzerválták, majd 1987-ben bezárták. Nem működik.
A harmadik állomást az Amúr melletti Komszomolszk városnál telepítették. A Távol Kelet-i légteret figyelte, beleértve a Csendes Óceánt is, egészen az USA partvonaláig.1990-ben tűz ütött ki az állomáson, amely teljesen tönkre tette. Nem építették újjá. Nem működik.
A Sarkkörön túli légtér figyelését nem tudták megoldani, az iónoszférából érkező rendkívűl erős és kaotikus jelek miatt. Így ezen a területen nem is épült ki állomás.
A rendszer működését a "harkály kopácsolás" jelezte, amely minden rádió készüléken hallható volt. A Munkács-i "tésztagyár" lett az utód.
A típusajelzése: DUGA. -
benemano
csendes tag
válasz buldog-bódog #1168 üzenetére
Hali !
RT-ről nem tudok, de annyi biztos, hogy a lőtér 2001-ben bezárt, az üzemanyagbázist 1990-től a HM bérbeadta egy cégnek olajtárolásra. Ez volt az olajszőkítések időszaka, a HM egyes tisztjei is gyanúba keveredtek az ügyben. A vizsgálat adatait sok évre titkosították.
Az üzemanyagbázis építését egy második ütem követte volna, hogy kiszolgáljon egy szovjet repteret, de az építés közben egy tiszt a teljes tervdokumentációval nyugatra szökött. Emiatt az akkori vezetés leállította a reptér projektet, helyett Kunmadaras épült meg. Talán terveztek mellé RT-t de maximum a helye lett kijelölve.
Eddig katonai titok volt, de 1980-ban a Nyírtelekről megsemmisítésre a lőtérre szállított föld-levegő rakéta robbanófejeket nem az előírás szerinti mennyiségben robbantották fel a tűzszerészek. A többszörös mennyiség egyszerre történő robbantása berobbantotta a közelben tárolt többi robbanófejet is. A hatalmas robbanás 2 halálos áldozatot is követelt.
A lőtér és az üzemanyagtáróló építéséről tudok bövebben is írni, ha érdekel. Egyébként a lőtér utolsó parancsnoka még mindig Ófehértón lakik.
röviden ennyi ...
-
benemano
csendes tag
válasz buldog-bódog #1175 üzenetére
kedves buldog-bódog, nem csoda, hogy az ismerősöd kerozinról beszélt, a valóságot több mint 50 évre titkosították, akkoriban senki sem tudhatta, hogy mi az igazság. A lőtér a repülőtér helyén épült meg, hogy a területet hasznosítság, ha nem is az eredeti elképzelés szerint.
Az üzemanyag számára 45 darab, egyenként 100 köbméteres fekvő tartályt ástak le. A betárolás gravitációval, a kitárolás szivattyúval lett megoldva. 3 darab szivattyúház és 3 darab ún. olajházat is épült egymástól viszonylag távol. Az olajház a kenőolajok számára épült.
A második ütemben 45 darab 100 köbméteres állóhengeres tartályt terveztek leásni erre azonban a már említett diszidálás miatt nem került sor.
Amúgy Pesten lakom, de mászkálok szerte az országban, egyszer összehozhatunk egy Ligettanya látogatást, a lőtérre biztos be lehet menni, az egyik őrtorony ma is áll. A bázist szerintem őrzik, mert évek óta mentesítik a szennyezett talajt.
üdv
benemano -
Hedgehanter
őstag
válasz buldog-bódog #1304 üzenetére
Te kepben vagy mennyi regisztralt user van es mennyi a valaszthato logok mennyisege....
-
Csakénvagyok
őstag
válasz buldog-bódog #1304 üzenetére
S ha még meglátok valakit zacskóval a fején, szétverem pofáját álatnak.
-
dangerzone
addikt
válasz buldog-bódog #1304 üzenetére
Szép....
-
benemano
csendes tag
válasz buldog-bódog #1180 üzenetére
-
tazman75
csendes tag
válasz buldog-bódog #1453 üzenetére
Ebben igazat adok.
De még mindig nem értem, hogy a BARS hálózatban-amit láttam- szinte ez az egy van a föld alatt. Ez nekem kissé "büdös".
Természetesen lehet, hogy csak én sejtek mindenhol összeesküvést. -
buldog-bódog
csendes tag
válasz buldog-bódog #1455 üzenetére
>> "Elásva" a fontossága miatt volt. <<
Kisebb a sebezhetősége, a támadhatósága, harci cselekedetek idején.
Nem polgári, és béke célokra készültek. :-))))
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
benemano
csendes tag
válasz buldog-bódog #1456 üzenetére
A BARS rendszerrel kapcsolatban nekem is van néhány megjegyezni valóm:
Hadsz (1027):
"A Herend melletti PDRZ bunker /nem a Hajag/ egy földalatti kábellel volt összekötve a DHDSCS vezetési pontjával Nagytevelnél"Ugye háború esetén Nagytevel lett volna a központ, tehát pl. ide települhetett volna a mobil BARS. Tekintve, hogy Hajagon volt a (feltételezhetően egyetlen) forgatható torony, valamint ez volt a legközelebbi BARS objektum, innen indulhatott volna a mobil BAGET (ami a garázs fedezékben „várt”) és a vezetési pontot kötötte volna be a hálózatba.
Ha ugyanitt második BAGET is települ, ez teremthet összeköttetést a nyugati fronton települt másik BAGET állomással.
manopapa (1447) :
"Talán védhető lenne ez az elmélet (minthogy a tudomány világában minden esetben) ha találnánk ismétlődést valahol (akár az egykori SZU területén) ahol ilyen "könnyűszerkezetes" BARS tornyok vannak."Pontosan ilyen szerkezetű tornyok voltak a keletnémet Wollenberg bázison is, tehát nyugodtan állíthatjuk, hogy típustervről van szó, Hajag nem az egyetlen ilyen szerkezetű torony.
Lehet, hogy ilyen egyszerű dolog a lebontott harmadik torony „titka” ?
-
boeing707
csendes tag
válasz buldog-bódog #1474 üzenetére
Kicsit "utána" bányászva, szép magyaros kifejezés, a sürített levegő nem az indításhoz kellett, hanem a nagyfrekis tápvezetékek vákum értékét kellett biztosítani, amit nem hagyományos vákum szivattyúkkal, hanem sürített levegős vákum szivattyukkal oldottak meg. Ha a tápvonalak túlnyomást igényeletek, akkor is jól jött a levegő nyomás.
A hűtő víz az adó fejek hűtéséhez kellett, valamint a különböző áramátalakítók és frekvencia váltók hűtését is biztosította.
De erről biztosan bővebbet fognak írni a szakemberek.
A kompresszorok hűtése is vízzel történt, így kerek a történet -
boeing707
csendes tag
válasz buldog-bódog #1482 üzenetére
Tökéletesen igazad van az indítást illetően. A működési leírás korrekt.
Csak!! miért van a képeken villamos motorokkal meghajtott kompresszor?
Az általam ismert összes sürített levegővel indított robbanó motor az indítás után, az általa közvetlenül meghajtott kompresszor segítségével töltötte fel a sürített levegős tartályát, még a MIG-15-ösön is, habár ez nem robbanó motoros, de a starter sürített levegőt igényelt, s ez biztosította a következő indítás levegő szükszégletét. Ha nem sikerült, s pár próbálkozás után kiürült a tartály, akkor jött a külső segítség.
Ezért én elsődlegesen az adó rendszer valamilyen nagyfogyasztású berendezésének szükségletét látom biztosítani, de lehet, hogy az IGAZSÁG a kisnyomású oldalon van.
A képeken látható tartályok térfogata nem egy, hanem több tíz motor indítását is biztosították volna, mert a T-34 indító levegős tartályának űrtartalma 15 liter volt, igaz 150 kg/ cm négyzet nyomással.
Ez esetleg alátámasztja az általad felvetett léghűtés szükségességét.
Viszont az 504 képein látható un. léghűtő hőcserélők száma és mérete, amelyek az antenna tornyok alatt a föld felszínen láthatók, nagyon nagy hőcserélő kapacitást biztosítottak. -
PeppErKorN
tag
válasz buldog-bódog #1482 üzenetére
A Vega teljesítmény-erősítő, illetve keverő klisztronjának folyadékos a hőszabályzó rendszere. Kommersz, hígítatlan fagyállóval feltöltve 2db tartályban. Itt, a 38. képen is látható egy olyan klisztron, amelyiknek van folyadékos csatlakozója.
A csőtápvonal rendszert általánosságban mindenhol szárított levegővel töltötték fel. Jól illeszkedő tömítések esetében ennek nem jelentős a levegő igénye.--K--N--R--
-
hadsz
tag
válasz buldog-bódog #1569 üzenetére
Ez a legkevesebb!
Hiányoztál a látogatást követő elnökségi ülésről is!
A képeket hamarosan felrakom a képtáramba. -
benemano
csendes tag
válasz buldog-bódog #1610 üzenetére
Bocsánat, természetesen Ófehértóra gondoltam csak elütöttem...
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz buldog-bódog #1830 üzenetére
Tegnap nagy mérgemben, az utolsó koordinátát le felejtettem:
47 56 23.52É 21 41 58.71K A (volt) központi híradószertár, a Bottyán János laktanya.
Ezen a helyen javítottak, és tároltak híradóeszközöket, köztük gk.-t is.Az "újvilágban" bontottak (bontanak) klf. nem hír cuccokat, de, hogy harckocsit is , az nem valószínű.
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
ócskás
aktív tag
válasz buldog-bódog #1829 üzenetére
Köszi Buldog-bódog, már kezd összeállni a kép.
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
válasz buldog-bódog #1842 üzenetére
Köszi, ezt is jelöltem a térképemen.
Vorosilov laktanya: Mettől meddig viselte Kliment Jefremovics nevét?
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
válasz buldog-bódog #1847 üzenetére
Szia Buldog!
Valahogy korábbi időpontra tettem volna a Zsdanov-Vorosilov névváltoztatást. Nagyjából az 50-es évek végére.( Bár, ha figyelembe vesszük, hogy Hruscsov '53 után rehabilitálta a '48-ban (hivatalosan szívelégtelenségben) elhunyt Zsdanovot, de '64-től már új (Brezsnyev) szelek fújtak, ígymár tökéletesen érthető a 50-as évek első fele.)
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz buldog-bódog #2353 üzenetére
bocs: radar@upcmail.hu
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
ócskás
aktív tag
válasz buldog-bódog #2441 üzenetére
Magyar Honvédség Logisztikai Ellátó Központ (MH LEK).
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
hadsz
tag
válasz buldog-bódog #2561 üzenetére
-
hadsz
tag
válasz buldog-bódog #2561 üzenetére
"Belépő (parkolásidíj) fejében szabad a bejárás"
Csak ne lenne olyan messze tőlem!
-
boeing707
csendes tag
válasz buldog-bódog #2562 üzenetére
Szia Bódog!
Régen nem olvastalak, örömmel veszem, hogy ha csendben is, de azért itt vagy.
A Vígkend műintézménynél sajnos nem Gránit van, hanem a közelségi gyújtók raktára. Ennek átmérője kisebb mint a Gránité és rövidebb is. A legmarkánsabb jellemző: az ajtó(k) kialakítása.
A helikopteres szállítás "Ukrajnából" a 60-as évek technikája volt, majd ez a fejlesztések miatt már nem volt szükséges, viszont "fedősztorinak" végig megmaradt, s ezt is terjesztették. A 70-es évek végétől a helikopterek már a találkozási pontokra vitték volna a csomagokat, magyar raktárból, magyar átadó pontokra. A bombákat (vas test) a bázisokon tárolták, csak a fejeket szállították volna helikopterrel, vagy más szállító járművel. -
buldog-bódog
csendes tag
válasz buldog-bódog #2590 üzenetére
Bocsánat.
Aki nem ismerné, Mátészalkától északra (~2km) Vásárosnamény felé:47°58'42,47"É
22°19'28,26"K-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
ócskás
aktív tag
válasz buldog-bódog #2604 üzenetére
Valóban furcsa tavacska...
Ez talán a HM Armcom Kommunikációtechnikai ZRt. lesz.http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
hadsz
tag
válasz buldog-bódog #2604 üzenetére
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz buldog-bódog #2610 üzenetére
Példa a fehér takarásra:
47° 16' 32,93" É , 19° 17' 22,84" K Ócsa mellett.
-d-
Ui.: bocsánat, azért írok koordinátákat, mert valami oknál fogva, nem tudok beilleszteni. Bocs.
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.