- ArchiCAD és Artlantis topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Reklámblokkolók topikja
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Programozás topic
- Proxmox VE
- Aliexpress tapasztalatok
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #12721 üzenetére
Már súgott valaki, hogy miért nem szívleled ezt a hajtóművet
-
Manitou
addikt
Elfogtuk az egeret
Sajnáltam szegényt
-
Manitou
addikt
válasz belaazallat #12886 üzenetére
Stopli nélkül, az azt jelenti, hogy nincs hozzá stopli De meglepő módon tényleg.
Csak a pedált kapod. Ha boltból veszel újonnan pedált ahoz jár stopli ( amit a cipőbe csavarozol be, azzal kattansz bele a pedálba.) Szvsz stopli nélkül drága 4k-ért használtan, mert hozzá egy stopli 2-3k , maga a pedál meg újonnan 6-7k között van max.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz lorcsi #12902 üzenetére
Padkánál, ha nem megy a hátsó kerék felemelés, akkor le kell lassítani és súlyt levenni hátulról (inkább előrehelyezni ) és úgy hagyni hogy felguruljon a padkán a hátsó kerék, ettől nem szabadna 8-asnak lenni a kerékbe.
Fékes módszer is járható út. Felteszed az első kereket, apró ráfékezés, bicaj hátúlja megemelkedik, fék kienged és lenduletből már fennt is találod magad a padkán.
A pedálra rá kell markolni cipővel, mintha meg akarnád fogni, meg kicsit be iss kell feszíteni magad, nem tudom ezt leírni, és úgy kell megemelni a hátulját. SPD-vel persze más téma, ott csak felrántod és kész, abban nincs nagy kunszt
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #12904 üzenetére
Neked nem avid féked van?
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #12906 üzenetére
Akkor le vagyok maradva.....Milyen símanót vettél ?
-
Manitou
addikt
válasz runner 125 #12908 üzenetére
Ha veszel egy mechanikus Avid BB7-et, akkor sose
Jó kérdés, szerintem itt időben is lehet gondolkozni, nem csak km-ben -
Manitou
addikt
válasz venember83 #12914 üzenetére
érdekesen néz ki De biztos jó Ez a 2012-es XT?
Az ujjak végén hálós anyagból van, sok meleget nem fog tartani télen. Határozottan jobb, mint az ujjnélküli, de sokat nem kell tőle várni.
Vékony 5 ujjas cérnakesztyűt ha alávesz az ember, akkor viszonylag jól használhatók ezek a nyári kesztyűk is, persze csak egy bizonyos hőmérsékletig. Én régen így csináltam. -
Manitou
addikt
válasz runner 125 #13077 üzenetére
Néztem az általad is linkelt, túracipő jellegűeket is, de, ha bringázni megyek, akkor tekerek és nem sétálok. Nem beszélve arról, h karnyújtásnyira úgysem megyek el tőle messzebb.
Nekem egyszer a kékes tetjén robbant fel a hátsó felnim, a legelején. Kb 100-200 métert mentem lefelé. Hatalmas robbanás, levált az oldalfal a felniről, először csak defektre gondoltam, de aztán láttam, hátsó felni kuka..
Úgy kellett legyalogolnom a bringával a kocsihoz a hegy aljára betonon. Jó móka volt
Egy darabig felnin gurultam Csak aztán már nagyon kezdte megadni magát és inkább toltam. Akkor bejárattam az SPD-s cipőmet Ilyen cipő volt rajtam
Ez nem kifejezetten gyalogláshoz van tervezve, de meglepően jól lehet benne gyalogolni is, persze nem utcai cipőhöz kell viszonyítani.Csak azt akartam kihozni az egészből, hogy attól, hogy mindig tekerni szeretnéd a bringát, még adódhat rengeteg szituáció, amikor kénytelen vagy gyalogolni is a cipőben.
Vagy ha esetleg jön egy olyan emelkedő, ahol nem bírsz feltekerni vagy fáradt vagy és inkább feltolod, akkor is muszáj gyalogolnod.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Nekem sem kellett nagyobb SPD-ből (Gaerne Vertical), mint az utcai. Ráadásul nekem rendelésre hozta a bolt. Úgy tudom shimanoból érdemes nagyobbat venni egy számmal.
Nekem akkor a boltos a gaernet ajánlotta nagyon, pedig volt a boltban speci készleten, de azt mondta a gaerne azért jobb mert merev sarokrésze van,és sokkal strapabíróbb, a specinek meg nem. Lehet nem mondott hülyeséget, mert nagyon tartós darab, és nem mellesleg kényelmes is, annak ellenére, hogy fapados kényelműnek néz ki ránézésre.
-
Manitou
addikt
válasz Thulcandra #13133 üzenetére
Ma én is elmegyek egy karikára, csak várom, hogy még kicsit melegedjen az idő.
-
Manitou
addikt
válasz runner 125 #13138 üzenetére
Itt most szépen süt a nap, és már 13C van.
Lehet letesztelek egy habverőt
-
Manitou
addikt
válasz runner 125 #13144 üzenetére
Én csak 18km-t mentem, de fejem lefagyott, nem vittem sapit
-
Manitou
addikt
válasz fungeld #13166 üzenetére
Az, de felejtős. Az olyan vázakat amiket nem tárcsafékhez terveztek gyáriilag, azokat valószínűleg az utólagos tárcsásítás csavarni fogja. Még egyszer nagyon régen mikor még V fékek sem nagyon voltak, akkor itt nálunk egy emberke csinált házilag ilyen átalakítót a vázához, profin megvolt csinálva / le volt gyártva az alkatrész, szépen össze lett rakva, aztán annyira csavarta a vázat a tárcsafék, hogy le kellett szerelnie és hagyományos féket használnia.
-
Manitou
addikt
válasz ithomas #13169 üzenetére
Valószínű kattanás után már semmi nem történik előfeszítésügyileg. A kattanásnál lehet a végállás, csak valamiért tovább tudod tekerni ( hibás konstrukció gondolom) Két végállás közötti tartományon belül tudod csak állítani. De ha kitekered az előfeszítőt, akkor meg lehet nézni mi a gondja. Ez nem egy bonyolult szerkezet, egyszerű, mint a faék. Tekered óramutató járásával megegyezően, akkor belül az töténik, hogy a "dugóból" jön ki mégegy dugó, ami összenyomásra kényszeríti az alatta lévő rugót vagy elasztomert, vagy ezek kombinációját, és ezálltal lesz keményebb a rugózás vagyis előfeszíted.
Mondom ezt úgy hogy nem néztem utána pontosan milyen telóról is van szó De működési elve hasonló mindegyiknek.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz runner 125 #13200 üzenetére
Érdekes
-
Manitou
addikt
válasz Napfénysüti #13210 üzenetére
No meg nem árt néha egy-két Vtec váltás sem
-
Manitou
addikt
Ma tekertem kb 5km-t Céges bicajjal Hát egy-kétszer meglepődtem, hogy mennyire nem fog a fék rajta az enyémhez képest. De városba szaladgálni megfelelő.
Egy videokártyát kellett beszereznem, mert az egyik gépben a 7600GT-n eldurrant egy pár kondi[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
az a tökös lázadó vérbeli CM-es kemény gyerek, akinek fék nélküli fixije van lehetőleg valami idétlen össze nem illő színösszeállításban (pl.: rózsaszín-narancssárga).
Fixit én sem építenék , inkább SS-t.Egyre több bicajost látok a városban közlekedni, gondolom, ha 500FT lesz a benzin , mégtöbben lesznek.
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #13552 üzenetére
Régebben én is voltam olyan elvetemült, hogy nagy hóban elmentem a város másik végébe haverhoz -15C-ban De már leszoktam az ilyen akcióimról.
-
Manitou
addikt
Biztos jól mértél?
Ez a gyári is 12kg:
[link]
Bár gyanítom pedál nélkül adták meg a súlytItt pl tesztelték, ez V fékes és pedál nélkül 12,27kg
[link]De nézzük a tiédet:
váz: ~1700g
kormánycsapágy: ~100-150g
teleszkóp: 2148g
felnik: gyári adat : 2x 440g ---> valós: 2x 468g
küllők : 444g (egy sima 2.0 DT-t feltételezve)
küllőanyák: 64g
hátsó agy : 398g
első agy: 230g
fogaskerék: 386g - 454g -ig évjárat függő ( 454-et mondjuk elég érdekesnek találnám, a 386 hihetőbb)
lánc: ~300-320g
hajtómű: 940g
pedál: 442g
nyeregcső: 280g körül passz
nyereg: 346g
kormányszár:: 168g
kormány: 217g ( ha az egyenes van)
szarv: 99g
markolat: 110g
belsők: 2x200g ( ha semmi extra nincs benne)
külsők: 2x480g ha 2.0 hajtogatósod van.
váltókarok: 252g ( trigger)
hátsó váltó: 220-260g (évjárat függő)
első váltó: 178g
fékkarok: 154g
első fék 185-ös tárcsával: ~335g
hátsó fék 160-as tárcsával: ~280g
bowdenek + bowdenházak: ~300gNekem ez így összesen ~12,4 kg-ra jött ki, mindenhol a kisebb súlyt vettem figyelembe ahol többet is megadtam.
A valóság meg lehet hogy a kettő között lesz: 12,7 körül. Lehet kicsit többet mért a mérleg. Vagy bennefelejtetted a kulacsot vízzel együtt a tartóban Ja igem még kulacstartó is dob kicsit a súlyon ha van. -
Manitou
addikt
válasz runner 125 #13579 üzenetére
Most miért?
Olyan szépen helyrehozta -
Manitou
addikt
-
Manitou
addikt
válasz Teasüti #13711 üzenetére
Szerintem valahol eresztenek azok a belsők. Valami minimális lyuk van rajta valahol, vagy a szelepnél.
Belők közül ezekből válogatnék:
Schwalbe
WTB
Specialized
Continental
Panaracer
Ritchey
Maxxis
Tioga
Hutchinson
Cheng Shin tube
KendaDe a schwalbe-k szerintem elég megbízhatóak és áruk is oké.
19-es váznál nagyobb szerintem nem kell neked.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Mindent kínában gyártanak, amit nem , az hamisítvány
Ja a CST nem rossz, külsőket is gyártanak. Nekem is volt már több CST belsőm nem volt velük gondom.Most WTB-t használok( nagyon dizájnos a szelepsapkája ), meg van speci és schwalbe is.
A kendát a végére írtam, mert szerintem átlagos dolgokat gyártanak átlagos felhasználásra és annyira nem is mondanám olcsónak.
Jogos
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz tekeyagd #13722 üzenetére
Azt hogy sikerült? Melyik XTR?
Még nem tudtam kipróbálni , kéne egy másik cipő, amire a habverő stopliját csavaroznám be. Lusta voltam leszedni a shimano stopliját a cipőmről.
De a szakik szerint nem olyan jó mint a shimano, mert rugóerősséget nem tudsz állítani és a stopli is gyorsan kopik , ráadásul drága is hozzá. Ami mellette szól az a könnyű súly.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #13724 üzenetére
[link] Nem ilyen?
Nekem ez van. -
Manitou
addikt
válasz runner 125 #13889 üzenetére
Ez az óra kicsit nem knagy?
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #13892 üzenetére
Az is lehet
-
Manitou
addikt
válasz runner 125 #13896 üzenetére
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- - 44% OMEN by Hp 15"iPS 144Hz, 99% sRGB -- RTX3070-8G, Ryzen 7-5800, 16/512NVME WiFi6 2025/0317+SZLA
- ASUS TUF RTX 3070 8GB OC - eladó!
- iPad Pro 11" 2022 256GB M2 + Apple Pencil (2. gen) + Mous tok
- MECHANIC PCB repair PAD - 2. generációs kialakítás
- DC csatlakozós ventilátor kábel - 1 utas vagy 3 utas változat
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen