- Aliexpress tapasztalatok
- Gépész 3D tervezőrendszerek
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Programozás topic
- Linux kezdőknek
- Reklámblokkolók topikja
- Netflix
- Synology NAS
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Manitou
addikt
válasz sanzi89 #11956 üzenetére
Ha az új lánccal ugrik, akkor el van kopva a fogaskerék is, illetve lehet a hajtómű tányérjai is kopottak, főleg a kicsi és a közepes hajlamos kopni inkább, főleg ha még aluból is van.
Én lehet visszatenném a régi láncot és széthajtanám amíg még megy, aztán komplett hajtáscsere, lánc-fogaskerék- hajtómű lánctányér (ha szükséges) - esetleg váltógörgő csere is. nem lesz olcsó......8-as rendszer többet bír az igaz, de a 8-as sor és a 9-es egyforma széles, így a kiosztása sem egyezik, 9-es váltókart nem lehet beállítani jól egy 8-as fogaskerékhez sajna.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz hoffman_ #11970 üzenetére
Hehe, van egy ugyanilyen órám nekem is.
Szerintem nézz szét aprón, biztos van aki árul külön hozzá vezetékes konzolt.
Régebben úgy rémlik külön is lehetett venni de már akkor se volt olcsó az óra akkori árhoz mérten.
Ilyen órát kompletten minden cuccával kb 2-2,5k-ért láttam neten éppen nem régen.
De ha szerencséd van 1k körül tudsz szerintem szerezni hozzá hiányzó "alkatrészt".tzimash
Nagyon megbízható kis óra Nekem olyan 98 óta van meg úgy rémlik[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #12030 üzenetére
hát szerintem még így is gyanusan olcsó a váz+ villa
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #12120 üzenetére
Haver specijén is magura marta van. Fékerőben nem annyira meggyőző , mint az én juicy 7-esem, és ezt ő mondta, ahogy próbálta az enyémet.
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #12122 üzenetére
Biztos nem rossz fék amúgy , nekem is van magura a háznál, nem is egy, csak az még a felnifékeikből való példány
-
Manitou
addikt
Egy állítható üléscső nekem is jól jönne sokszor, majd idővel lehet be is ruházok egybe, bár a mostani nyergemet nem tudnám hozzá használni a spéci rögzítése miatt.
Reggel én is akartam menni, de későn ébredtem , így inkább kajáltam, de tegnap tekertem egy rövidebb távot.
-
Manitou
addikt
válasz runner 125 #12180 üzenetére
Akkor már lehet inkább ezt venném gyors keresést eszközölve:
[link]
vagy az alivios kellys és akkor ha elkopik a hajtás, cserélném jobbra rajta.Nem könnyű dönteni, a meridaban sem olyan rossz az az RST, igaz a fox azért mégiscsak fox.
Csak szeintem néz ki valami nagyon gagyinak ez az alivio hajtómű Teljesen elrontja a kellys összképét, egy minimum deore mehetett volna rá.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz runner 125 #12218 üzenetére
Ezt a tesco szökevényt honnan akasztottad?
Jónak tűnik, sok balesetmentes zúzást vele. Nekem a hátsó rugóstag kéne per pillanat belőle ( postán küldheted )
-
Manitou
addikt
válasz Napfénysüti #12204 üzenetére
Az első villa pont az amin előszeretettel szeretnek spórolni a komplett bringáknál a gyártók. Rádobnak egy XT hátsóváltót ( mert a vérpistike csak azt nézi egyből , hogy hú, meg há, de XT van rajta) közben meg mindenhol spórolnak rajta ahol tudnak.
Én részemről ha alivio hajtas & Fox teló vs Deore & RST között kéne választani az elsőt választanám. Nincs itt akkora különbség a hajtásban, viszont egy olyan "álomteló" mint a fox, az kárpótol mindenért.
Az RST régen az alsó, max középkategóriába gyártott villákat, néha vannak fellángolásai és csinálnak egy-egy csúcs xc villát, de árban már akkor nem nagy a különbség egy jobb RS vagy Manitouhoz képest, így szerintem nem is annyira kelendő.rétisün
A stevens nagy név pedig, de én inkább MTB-okat láttam eddig belőlük.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Nekem ami legjobban bejött az még régebben a klipszes sima pedál kicsit lazára véve ( elvetemültebbeknek platformpedál kombózva klipsszel , ilyet is láttam már. ) bármikor kirántottam belőle a lábamat, váratlan szitukban is. SPD-vel még nem estem(kop-kop), de párszor már volt olyan, hogy hajszálon múlt hogy ha egy kicsit később kattanok ki a pedálból, akkor szép borulás lett volna.
Platformpedál elég jó, csak ha véletlen mégis lecsúszik róla a lábad, akkor nagyon csúnya és fájó sérülést tud okozni sípcsont tájékán.
"habverőt" használ itt valaki?
-
Manitou
addikt
válasz runner 125 #12300 üzenetére
Azért olyan gyorsan nem kopk a pofa. Nekem nem átütős a talasom, amúgy olyan, mint a tiéd, nekem nem súrol be kanyarban, igaz eddig max olyan ~ 95kgal kínáltam meg teljes harci díszben, utóbbi időben inkább 78-80-al Lehet állítani kéne kicsit a féken, hogy nagyobb távolság legyen a fékbetét és a tárcsa között, mert hiába átütős, lehet annyira azért rugalmas, hogy ekkora terhelésnél hozzáér, mert lehet most nagyon hajszálnyira van a tárcsa a betéthez.
Vagyis úgy mentél be postára, hogy nemn zártad le? Bár gondolom ott sok a térfigyelő kamera ( lebbenő függönyök )
Nekem van U lakatom, de azzal max 100-150k-s bringát merek otthagyni valahol, azt se jó szívvel, és max ilyen pár percre, ha beugrok valahova, addig talán nem vágják le. De ha tehetem nem hagyok lezárva még rövidebb időre sem értékesebb bringát. AZ ilyen városi rohangálós olcsó bicajok már más tészták.
-
Manitou
addikt
Egyszer tekertem más bringáját klipsszel, köszönöm, többet nem kérek belőle.
Mert te már az spdbe nőttél bele, nem?Sajnos nem találom azt a koncepcióképet, ahol a pedál egy egyenes rúd volt, a cipő talpában pedig egy keresztirányú lyuk volt neki
Jobb isÉn a vádlimat gyilkoltam le vele egyszer nagyon láthatóan, párszor csak majdnem, de sosem a sípcsontomat.
Az alsó lábszár bármely pontját elkapja, ha lecsúszik a lábad, akkor szép sebet ejt.
Én sípcsontomat gyilkoltam vele inkábbFogsz. Kevés az a kop-kop ahhoz
Csak nem tán. Ennyi év után már ha megúsztam , jó lenne kihagyni.habverőt" használ itt valaki?
Szerintem nem. 520/540 itt a néppedál, éppen melyik volt jó áron kapható, mindenki bringáján ezeket láttam. Review-kat nézegettem, ott eléggé bináris volt az Eggbeater megítélése: volt aki istenítette, volt aki szidta a gyenge csapágyazását, de igazán semleges véleménnyel nem találkoztam. Shimanónál a pozitív vélemények voltak túlnyomó többségben, majd a semlegesek és pár negatív.
Jut eszembe, tudok még egy XTR-es sznobrólÉn meg egy ősrégi 747-es Shimanót nyúzok már nagyon régen. ( régi XT meg XTR-hez is ez volt talán) teljesen meg vagyok vele elégedve, stoplit már cseréltem egyszer hozzá, amúgy szépen teszi a dolgát, ellenben nem túl könnyű 393g. De amíg megy, addig nem cserélem le.
Ezek a sznobok én is ismerek egy két ilyenvénembert[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #12309 üzenetére
Szép bringa, de csak úgy megvenni és alig használni elég nagy luxus, bár idővel az értéke csak mégjobban fog nőni szerintem.
runner 125
ha nme érel hozzá, inkább hagyd, mert jobb volt mint lett kategóriába eshetel.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz runner 125 #12348 üzenetére
Van rajta egy autószelep, abba kell fújni telópumpával, amin van nyomáskijelző. Azt hogy mennyit kell belefújni, neked kell kitapasztalni,belőni a saját súlyodhoz, esetleg abringa kézikönyvében benne lehet hogy adott súlyhoz mennyi PSi / vagy Bar kell hogy a rugóstagban legyen.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz runner 125 #12359 üzenetére
Pedig szerintem vegyél Jó az ha van. Az első telóhoz is kell. Én általában viszem magammal kis hátizsákban. Nekem a Talashoz adtak egy fox pumpát, azt használom.
Azért is jó, mert ereszteni is tudsz vele a telóból, úgy hogy közben látod mennyi pontosan a nyomás, ha netalán túlfújtad.
Haveromnak van egy jó kis pumpája, ami jó gumi fújáshoz és telópumpaként is funkcionál, egy olyasmi lenne nekem is az igazi, akkor nem kellene 2 pumpát "hurcolni".[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
-
Manitou
addikt
válasz fungeld #12354 üzenetére
Megéri-e megvenni az alivio-t? Ugye ennnél jobb nincsen a shimanonak 8 sebességes rendszerekhez
Hogyne lenne Még XTR is van, igaz csak használtan.
Én egy használt XT-t néznék, akár fékváltókart ( V fékest), azok nagyon pöpec kis cuccok voltak anno, 98-ban még gyártották, és szerintem elég jó áron meg lehet kapni.De ha csak új játszik , akkor nem szóltam.
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #12397 üzenetére
manualozáshoz is jobb a rövidebb stucni
[link] -
Manitou
addikt
válasz venember83 #12399 üzenetére
Viccen kívül egyszer emiatt vettem egy DH B+ stucnit a nem éppen DH bicajhoz,
Ja tényleg ha valakit érdekel, meg van valahol és eladó 50mm-es, egy nagy tömb, 4 csavaros ilyesmi, ennek lehet egy korábbi ős változata.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
100 font? Ennyit nem adnék stucniért sose.
A mostanitól csak 12g-al lenne könnyebb. De ez már túlságosan ki van könnyítve, így is éppen minimumon vagyok a mostanival.rétisün
nekem hajlított és 685mm széles a kormányom, de sima egyenes kormányok inkább 580mm körül vannak, azokból léteznek egész pille darabok.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz runner 125 #12429 üzenetére
kőnehéz
Abba a bicajba valami jobbféle dukálna. -
Manitou
addikt
válasz venember83 #12431 üzenetére
runner hol 110? Télen úgy se bicajozik. Nyárra majd befogyaszt 60 kg-ra
Nem is egy extrakönnyűt gondoltam, de egy 280-290g-ost nyugodtan bevállalhat szerintem. -
Manitou
addikt
válasz runner 125 #12437 üzenetére
Na ez már jó lesz
A stucni viszont felejtős -
Manitou
addikt
Vénembereknek már nem való fapados gép , nem gondolkoztál fully vázban inkább?
Bár látom, merevváz párti vagy.
Én mindig meglepődök, hogy milyen kényelmetlen egy fapad érzés menni a merevvázassal a fully után. Egy kis idő kell aztán visszaszokik rá az ember, de alapvetően nagyon meg lehet szokni a fully nyújtotta kényelmet.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Kinek mi....Ez kb csak DH-ra használható, elég specifikus.
rugós nyeregcsövet még nem próbáltam gyárit, egyszer házilag csináltam egyet Kicsit darabosan mozgott, de végülis működött, de ez csak poénból készült
rugós nyeregcsőben is vannak profibb cuccok, csak azoknak az ára már nem emberi és akkor már jobban megéri egy fully vázat venni.ha meg egy raklap lóvét beleölök, akkor olyat rakok össze, ami tetszik.
Én is így tettem mikor megépítettem a fullytJaj, hát azok miatt én sem hagyom ott egyik bringámat sem sehol, még 7 lakattal sem.
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #12617 üzenetére
Felfele nekem elég jól mászik a gép, ahol ezzel nem megyek fel, ott merevvel sem nagyon, ráadásul a technikásabb köves felfeléken jobban mászik mint egy merev.
Lefele egyértelműen jobban lehet jönni vele, meg valljuk be, élvezetesebb isAmitóta kiderült az én specim nem is 120-at mozog hátul, hanem olyan ~135-öt - nem gyári tag van benne - azóta értem, miért nem találtam kevésnek a 120-at.
[ Szerkesztve ]
-
-
Manitou
addikt
válasz runner 125 #12630 üzenetére
Kösz.
Ezt dobta a gép.76hoz nem kicsit kellett porgetni azt az áttételt még hegyről lefele is, ha nem tévedek
Terhelés alatti váltásnál előfordulhatnbak érdekes hangok és dolgok shimanoék háza táján, egy sram X0-nál ilyet valószínű nem tapasztalnál
Meg kell tanulni nem terhelés alatt váltani.
-
Manitou
addikt
válasz runner 125 #12638 üzenetére
Ha RL vagy RLC-d van, akkor lehet lockolni, de nem biztos hogy érdemes, max aszfalton.
-
Manitou
addikt
válasz TripleB #12647 üzenetére
Nekem most ment el az olajcsillapítás a rugóstagomban mártamaraton után / vagy közben, szerintem már maraton közben sem volt okés .
Még nem "mertem" elvinni szervízeltetni a tagot, anno úgy vettem a vázat, hogy fox RP23-ra akartam amúgy is cserélni idővel, így most erősen még gondolkozok egy új tagon, persze ez attól is függ mennyiből jönne ki a mostani tag szervízelése. Ha minden jól megy 10 körül meg lehet csinálni. -
Manitou
addikt
válasz Vasinger! #12672 üzenetére
Ez már az a kategória , amit saját magad építve szerintem kevesebből kihozol
Ilyet újonnan max olyan vesz akinek a pénz nem számít. Esetleg megszponzorálják vele mert versenyző.
Egy hozzáértőbb bringás szerintem fele ennyiből kihoz egy ilyesmi bringát. Persze kell hozzá kicsit ügyeskedni, nem bemenni az első boltba és berendelni az összes alkatrészt.Most gondolj bele, ha egy ilyet elvisz egy svéd........ bár ezt már szerintem inkább komolyabb nagy értékű bringákra szakosodott bandák visznek el szerintem
-
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #12703 üzenetére
Ebbe dobsz egy jobb telót és egy egész korrekt kis gép lehet belőle.
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #12707 üzenetére
Jó az, túlparázod te kicsit ezeket a dolgokat Azért nem egy acera kategória az a hajtómű, simán használható/vállalható szint, el van itt már mindenki "kényelmesedve"
Én széthajtanám, aztán cserénél kapna egy jobbat.[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen