- Synology NAS
- Hálózati / IP kamera
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Disney+
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- HBO Max & OD topic
- Windows 11
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
sanzi89
addikt
válasz tomyka74 #35307 üzenetére
Azért ez a kijelentésed nem igazán fedi a valóságot. Tény, hogy vannak olcsóbb, rosszabb minőségű cuccok, de hobbi sportolóknak rengeteg használható és jó dolgot lehet kapni emészthető áron. 3k-ért vettem múltkor gatyát, és 2.5k-ért pólót. Mindkettőt nagyon szeretem, és meg vagyok velük elégedve. Rengeteg túra cuccom is van onnan, ár/érték arányban azok is eléggé rendben vannak.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz venember83 #35697 üzenetére
Én egy X5-ös szettre vadásznék Deore helyett, de nem nagyon találok értelmes áron sehol. Szóval a Shimanonak a termékellátottsága biztos, hogy jobb, minden sarki fűszeresnél lehet venni Shimanot, Sramot pedig kb sehol.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz superecneB #35701 üzenetére
Én csak azt tudom, hogy több, mint 10k-val drágább.
Ennyiért Hollowtech II-es Shimano hajtókart kapsz, mondjuk egy SLX-et.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz superecneB #35705 üzenetére
Én úgy tudom, hogy általában magasabb embereknek ajánlott a 175mm, de megszokás kérdése is lehet akár. Nagyobb a hajtókarhossz, ezáltal nagyobb lesz a pedál által leírt kör kerülete, tehát a lábad nagyobb köröket fog megtenni. Azt, hogy mennyi a különbség érzetre nem tudom, 190cm magas vagyok, nekem csak 175mm-es hajtókarom volt.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz ludsimon #35950 üzenetére
Részleteket ugye fél mondatból nem ismerünk, de egy modern autónak az a lényege, hogy rendesen összetörjön az utastér körül, hogy az elemek deformálódása felvegye az ütközés energiáját, és ne továbbítsa az utastér/utasok fel. Szóval az a jó, ha a kocsi szarrá törik, te pedig szépen kiszállsz belőle.
u.i.: Ja, hogy 190km/h? Ott kb mindegy mivel mész, palacsinta, légszák ide vagy oda.
u.i.2: Ez se rossz videó.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz ludsimon #35952 üzenetére
Igen, ekkora sebességnél jelen állapotok szerint tényleg minimális a túlélés esélye még a legbiztonságosabb autóban is. De azért a Skoda, Lada korszak óta rengeteget fejlődött az autógyártás biztonság terén.
u.i.: "akkor elmehetett volt az egész család és akkor nem kellene szenvednie a túlélőknek." Ez most komolyan is gondolod?
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz norbee2244 #36021 üzenetére
Most megint az a gond, hogy kerékpárral behajtani tilosba belement a bringás? Mert ha igen jogos a vírtuális felrúgás.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz norbee2244 #36023 üzenetére
Szerintem kár ezen a témán rugózni. seth jól leírta a lényeget:
"Megjegyzem, hogy ez szép és jó lenne ha minden autós betartaná a kreszt... de ettől mindenki tudja, hogy ˇ^°ˇ^˘đĐ[][ messze állunk... És itt jön az a rész, hogy sem az autós sem a bringás társadalom nem vethet egymás szemére semmit...
Elmúlt évben 20e km fölött vezettem, idén kb 2e-t bringával... mindkét közlekedési módnál azt látom, hogy teljesen mind1 mit vezetek, akkor is tele van barmokkal a közút."Aki kretén, mindegy, hogy bringával, motorral vagy autóval megy, kretén marad.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Semmit. Menj oda, hogy ez a hiba, csinálják meg. A bringát pedig csak akkor hozod el, ha megoldották, ha nem, az pedig azt jelenti, hogy nem tudják megjavítani, ergo javíthatatlan, vagyis a hatályos jogszabályok értelében termék csere, ami új bringát jelent.
Ezt előadod nekik, néha emlegetve a fogyasztó védelmet, meg hasonlókat, meglásd kész lesz az a bringa hamar.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Én kifejezetten nem örülök neki.
u.i.: Ha rajtam múlna kellene valamilyen jogsi a bringázáshoz. Az nem indok, hogy nem ismeri az elsőbbségadás kötelező táblát, ezért megy vagy nem megy. Könnyített, egyszerűsített KRESZ vizsgához kötném mondjuk 12 év fölött a bringázást, alatta pedig gyalogosként tekintenék rá.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
-
sanzi89
addikt
válasz ludsimon #36180 üzenetére
Brutális nagy káosz lenne a városi közlekedés, ha a zöldhulllám a bringásokra lenne beállítva. Ez szerintem teljesen irreális elvárás, egyszerűen kivitelezhetetlen. Nagyobb városokban így is reggel mindig dugó van, mi lenne a módosítás után?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz TESCO-Zsömle #36185 üzenetére
Én most perpill arra gondoltam, hogy mi lenne a tömegközlekedéssel. Reggelente itt Szegeden is olyan dugók vannak, hogy hajajj... Ha 22-re lenne állítva a zöld hullám, akkor minden busz, troli, villamos állna a pirosnál, mert még nem értek ide a bringások. Plusz nem elhanyagolható módon az áruszállítás, motoros forgalom. Az egész város közlekedését felrúgni, mindenki mással kicseszni - mert ez lényegében megbénítaná az amúgy is lassú városi közlekedést - hogy zöld hulláma legyen a bringásnak? Ezt ugye nem gondoljátok komolyan?
A városi bringások azon rugóznak állandóan, hogy így kicsesznek velük, meg bringázhatatlan a belváros, stb. Ez a ténykedés nem ugyan ezt valósítaná meg a másik féllel szemben, mitöbb minden nem bringázóval szemben? Ha lehet érezni, hogy mennyire szar a mostani a megkülönböztetés, akkor dacból le kell tolni a többi közlekedő torkán a bringás akaratot? Tényleg ez gondoljátok, mint optimális jövő a városi közlekedésre?[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Egy jó állapotban lévő 5 sebességes Shimano Dura-Ace hátsó fogaskoszorúnak van értéke, vagy dobjam ki a MÉH-be? Régi országútiról van bontva, de a mai láncokkal nem használható, állandóan csörög egy 6 sebességes HG lánc rajta, és a váltót se lehet normálisan beállítani.
Nem saját fotó, de ilyen.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz norbee2244 #36442 üzenetére
Titkon reménykedek, hogy legalább annyit kapok érte, hogy megvegyem a legolcsóbb 6 sebességes Shimano racsnit amin elfut egy HG lánc.
Nézek majd pontos típust és csinálok képet, hátha úgy jobban kap rá az, akit érdekel ilyesmi.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz gameroboy #36522 üzenetére
Én egy Bikepositive állítható stucnit használok a 85kg-om mellé, hasonló ehhez, csak más rajta a logo és beton stabil. Átlagos felhasználás esetén ezer százalék, hogy nem lesz vele semmilyen gondod.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Tudom ajánlani az alábbi két Quechua esőkabátot, ezt és ezt.
Nekem a végig zipzáras van, így a szellőzést is tudom segíteni, de Novadry membrános a cucc, szóval légáteresztő is valamennyire. Vízállóságával nincs gond, kicsire összecsomagolható, eddig a hátizsákot is bírja, de hosszútávon biztos meg fogja sínyleni. Nekem bevált."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Volna egy kérdésem a BBB ergo markolatokról. A mostani B+ markolatomat 3 év alatt megette az idő, de Hervis kiárusításban 500Ft-ért vettem egy ilyesmi szarvat, ami király.
A kérdésem arra irányul, hogy szeretném elkerülni a drágább verziót, melyhez adnak egy szarvat, és megvenném az olcsóbb verziót szarv nélkül. Kérdés, hogy fel tudom-e úgy szerelni, hogy hasonló módon álljon, mint a saját szarvával."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz SOAD19 #37193 üzenetére
Hát, őőő, lehet velem van a baj, de fel se merült bennem, hogy esőkabátot kimossak. Majd ha elmész a boltba meglátod, de ez egy nagyon vékony fólia szerű valami csak, semmi bélés. Ne úgy képzeld el, mint egy kabátot, hanem mint egy méretre vágott kukás zsákot, ami valamennyire kiengedi a testpárát. Lényegében ez a Novadry membránból meg pár cipzárból áll az egész, eső és szél ellen, hőtartó képessége kb 0.
Nálam -20 fokban a túra öltözetem:
Kipsta hosszú ujjú aláöltözet+Kalenji póló+Quechua Forclaz 200 polár (már nem árulják)+Quechua kabát béléssel. Alulra Kalenji futónadrág+Domyos TZ50 nadrág. Ezzel a cuccal Magyarországon bármilyen időben el merek indulni gyalog bárhova.
Elég vegyes az összkép, de a cuccok nagy részét téli futáshoz vagy bringázáshoz is használom. A polárokat pedig utcán is hordom a mindennapokhoz.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz fpeter07 #37207 üzenetére
-20-ban télen nem bringázom, ezért is írtam, hogy ez a gyalogtúra öltözékem. Számomra sport, mozgás céllal télen a nagy hidegben sokkal jobban bejön a futás/túrázás, mint a bringa, így ilyen hidegre nincs is bringás felszerelésem. Melóba, boltba pedig utcai ruhában eltekerek, de az csak pár km.
@Xantomas
Köszönöm a véleményed, sajnos eléggé gáz. Azt nem szeretném, hogy ne illeszkedjenek, akkor inkább megvenném a szarvasat, de a többi dolog miatt eléggé eltántorodtam a vásárlástól, elég drága ahhoz, hogy 2 év alatt tönkre menjen. A mostani markolatom 800HUF volt, és 3 évet bírt. Ugyan az a hibajelenség, a puhább része málik szét, ragad, csak kesztyűben használható.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz ---Lasali--- #37529 üzenetére
Én is ilyet használok, bevált.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
"Szóval könyörgöm, gyártsunk már hosszú távra cuccokat. Ha már elkérjük az árát, adjunk is prémium terméket, ami nem azt jelenti hogy csili-vili, hanem hogy tartós is. Hiába a nagyon jó keret, design, kidolgozás, mégis csak a lencsék egy szemüveg fő részei, ha azokkal baj van az egésszel baj van…"
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Milyen olcsó, fél slick gumit ajánlotok, ami rendelkezik már valamilyen defektvédelemmel?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Mr.Csizmás #43058 üzenetére
Én a B-t választanám, még akkor is, ha felszereltségben alacsonyabb kategóriás a többinél. Az elsőt sztornóznám, a teleszkóp szerintem ilyen szinten csak nyűg lesz. Igaz a GIANT azért név, a felszereltsége jó,, igaz nem mai darabok, meg kellene nézni, hogy minden klappol-e (váltás, fék, hajtás). A második alap felszereltségű, de újabb, modernebb, könnyebb később fejleszteni, de városi használatra szerintem ez a szint is tökéletes. A harmadik véleményem szerint túlárazott, még ha jó állapotban is van, de felszereltségét tekintve a leggyengébb darab. Az utolsó is régebbi felszereltséggel rendelkezik, de jó állapotban van. Én csak azért nem ezt venném, mivel nehezebb fejleszteni később, bár árban elég jó ajánlat. Ha tényleg nincs gond semmivel jó ajánlat lehet, 30k környékén nehéz értelmes bringát találni.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz SOAD19 #43429 üzenetére
Egyetértek! Van olyan közeli ismerősöm, aki egy évben egyszer-kétszer ült bringára csak, aztán építtetett egy elektronos rásegítéses bringát (így is kell tekerni, de jóval könnyebb). Az év felében erre ült át az autóból. Persze ehhez kellett a 400ft feletti benzinár is.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Akkor nagyon meglepő lesz amit most írok, az emberek bizony különbözőek.
Egyébként én is úgy értettem, hogy reggel 6, este 6.Én kifejezetten örülök az elektromos, de még inkább az elektromos rásegítésű bringáknak, mindenki jobban jár velük, mintha autóval vagy busszal mennének az emberek. Kivéve a benzinkutak. Persze jobb lenne, ha bringával mennének, de első lépcsőnek ez is tökéletes.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Aszfaltra, döngölt földutakra vennék kis gördülési ellenállású defektvédelmes gumit 26x1,75 méretben max 5k/darab áron. Körbenéztem, és hát nincs nagy választék...
1. Schwalbe Silento
2. CST Salvo C1316A Schwalbe-nak elvileg kisebb a gördülési ellenállása, de a defektvédelme a CST 5mm-es gumirétege mellett komolytalan - kevlár betét -. Plusz a Schwalbe elvileg nagyobb név, de itthon jó pár darab 2-3k CST teljesít szolgálatot teljes megelégedéssel. Vélemények?
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Teasüti #47047 üzenetére
A súly nem nagyon érdekel, de defektet nem szeretek szerelni... Igazából a gördülési ellenállás lenne a legfontosabb, de olyat kapok olcsóbban is, amiben nincs ilyen gyenge defektvédelem. Kérdés, hogy a valóságban egy ilyen kevlár réteges defektvédelem mit jelent. Ha elég volna, akkor megvenném, de félek, hogy nem ér majd semmit, mert akkor nem fog kelleni. De erre jó az internyet, utánanézek melyik hány gramm.
u.i.:
Schwalbe Silento 26x1.75 625 gramm
CST C1316 Salvo 26x1.75 950 gramm[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz sanzi89 #47059 üzenetére
Megnéztem, egy hasonló mintázattal, de ugyanúgy 5mm-es plusz gumiréteg védelemmel ellátott Schwalbe Maraton Plus 26x1,75 méretben 995 gramm.
Illetve ha veszem a CST Corporal 26x1,75 gumit, ami kevlár védelemmel van ellátva, akkor az is csak 550 gramm.
Szóval szerintem a fő súlykülönbséget a defektvédelem adja.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- MECHANIC PCB repair PAD - 2. generációs kialakítás
- DC csatlakozós ventilátor kábel - 1 utas vagy 3 utas változat
- ÚJ, bontatlan iPad PRO 13 (2024) M4 CHIP! 256GB WIFI asztrofekete, 1 év Apple garancia!
- Samsung Galaxy S22 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP Victus 16-r1019nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i7-14700HX, 32GB, RTX 4070
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen