- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A Sony szerint Japánon kívül is hódíthat az anime
- Windows 11
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- Mikrotik routerek
- SQL kérdések
- Aliexpress tapasztalatok
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #40793 üzenetére
Én nem tudok szakaszosan fékezni. Olyan dombok vannak itt nálunk, h ha legurulsz egy lejtőn, akkor vagy fogod a féket, vagy száguldani kezdesz.
Hiába engedem fel és próbálok szakaszosan fékezni, egy másodperc múlva - vagy rövidebb idő után - újra meg kell húzni.
Annak meg nem látom értelmét, h ilyen fél-egy másodperces periódusokkal tépjem a féket izomból (próbára téve ezzel a kerekek tapadását, meg még el is fáradok).
Régebben is elmélkedtem ezen és arra jutottam, h hőfejlesztésben nincs különbség - ugyanazt a mozgási energiát kell megzabolázni -, csak szakaszos fékezésnél más képet mutat a T-t grafikon - felfutás közben tüskékkel tarkított függvény kép -, folyamatos és gyengébb fékezésnél úgy vélem ugyanaz a grafikon alatti terület, csak nincsenek tüskék és egyenletes a felfutása (előbbi példának az átlaga).
Ebbe belegondoltam a menetszelet, a felni visszahűlését.
Minimális különbséget okozhat a kritikus hőmérséklet elérése előtti területeken, mikor a fékpofa felületét átjárja a menetszél, mikor elemelkedik a felnitől.
De ez nem több pár fokos különbségnél, csak kicsivel lehet késleltetni az égést, egy másodperc alatt nem hűl vissza számottevően.Szóval egy hosszú lejtőn, ahol fogni kell a bringát, különben elszabadul, teljesen mindegy hogy fékezel, ha túlmelegszik - már pedig túl fog -, akkor vagy megállsz és pihenteted, vagy megégeted. Nincs több lehetőség.
Én általában nem szoktam megállni. De megnézem ki jön le egy 500 méteres lejtőn (ahol 50-100 méteres gurulás után 50 km/h környékén van ) megállás és fék égetés nélkül, mondjuk olyan stabil 30 km/h környékével.
Ez csak autónál működik szvsz, de ott jókora motorfék segít a helyzeten.Persze erre lehetne mondani, hogy ki mekkorákat fékez a Pilisben, meg izé, de a közlekedésben én nem a határokon egyensúlyozok.
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Xiaomi 12T - egytucat
- Viccrovat
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Politika
- Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen