Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
Hali!
Kamionon elméleti vizsgára készülök, és nem értek pár kifejezést. Gondolom akik benne vannak, azok tudják miről lenne szó, mert nekem homály. Természetesen a műszaki résznél van a gond...
A fifth wheel az gondolom a traktoron a tányér. Na most ehhez kapcsolódik két dolog.(a harmadik maga a kingpin, ami a kis 'bogyó' a tréler alján, ami becsúszik a tányérba, legalábbis így tudom) A kingpin release handle, ami a dog-clip -et védi. Melyik micsoda?
A kérdés egyébként így hangzik: What would you secure with a dog-clip? -Kingpin release handle
A másik, ami tök homály: On a draw-bar unit of these should you check for wear or damage? -Eyelet coupling
És még valami: synchromesh gearbox -nál a miért okoz a dupla kuplungozás nagyobb kopást a szerkezetben?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Szuper, köszönöm. Így legalább tudom mit jelentenek ezek a kifejezések. Igazából ez a 3 kérdés volt az, amihez nem tudtam hozzászólni.
MaciG: Hivatalosa DSA LGV theory könyvből. De ez nem csak műszaki... 525 oldal, és minden benne van az elméleti vizsgához. Még pont 200 oldal van hátra.
Pluszban találtam egy ilyen oldalt, tök hasznos, ha ezt tanulod, és bele akarsz mélyedni.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
-
MPowerPH
félisten
Pakolási ismeretekkel megszenvedtem... Rengeteg szakszó vagyon, amihez hozzá nem tudtam szólni. Érdekes dolog, hogy pl. az ADR bárcákat is tudni kell, pedig gyakorlatban semmi közöm nem lesz hozzájuk ADR nélkül.(mondjuk ez már megvan, kamion szim. rulz)
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
-
MPowerPH
félisten
Leellenőrizhető, hogy hol szerezted meg. Mikor átváltod UK jogsira, be kell írni a nyomtatványon, hogy melyik országban vizsgáztál.(meg úgyis be kell küldened, és ők látják, hol szerezted) Ez aztán a központi rendszerükbe kerül. A munkáltató innen látja, hol szerezted a jogosítványodat.
Pl. ismerősöm, aki Szerbiából származó magyar, szintén gondban van. Neki megvan az összes kategóriára, de nem tudja átváltani. Nem EU, és itt nem ismerik el az ottani rendszert, így mindegyik kategóriából újra le kellene vizsgáznia. Pedig ő már átváltotta a szerb jogsit magyarra, tehát maga az okmány az EU-s, mégis egyből rámondták, hogy ezt nem tudja cseréltetni.Pluszban itt a rendes kamionos sulik mikor végeztél, kiállítanak egy ajánlólevelet, aminek a leendő munkáltató nagyon örül.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
No, 1 honapja sikerult kint Angliaban a theorytestem es a hazard perception-om is. Tegnap voltam driving assessmentem C -re, 1 oras. Szokni kell, foleg a valtot. MAN-al mentem, 8 sebesseges, manual. A valto mint a kokorszak, borzalom. Felfele meg csak csak, lefele mindig gondban voltam, hanyasba is akarom rakni, es azt hova kell tenni, meg a felezo gombjat hova kell eppen pockolni. Nehez, nagyon nagyon mas... Es hol van meg a +E, meg a CPC, meg a shunter training. Azt hiszem ha meglesz a C, akkor egybol megprobalom a CPC-t, es eloszor elkezdek azzal dolgozni. Kicsit el is vagyok keseredve, nem gondoltam volna, hogy ennyivel mas, ennyire nehezkes lesz. Tisztara ugy ereztem magam, mintha most eloszor lepnek kozutra jarmuvel, mint valami mazsola. Pedig tobb mint 10 eve van jogsim, es folyamatosan vezetek, most mar mindket oldalon. Gondolom az is szokatlan, hogy a masik kezemet kell a valtashoz hasznalni. Mondjuk a Boxeren nem volt eddig gond, igaz a valtot ott is neztem folyamat, amig meg nem szoktam. De ott ugye olyan mint a szemelyautonal... Most azt talaltam ki, hogy Euro Truck Simulator 2(nem rohog), H valtot beraktam a bal kezemhez alulra, es magolom a felvaltas, majd levaltas folyamatot. Jobb nem jutott eszembe...
Szoval... Kaptam is egy ajanlatot, 16 ora vezetes, plusz vizsga, 1098 font. Pluszban becsapottnak erzem magam, mert ugy hirdettek magukat, hogy a lakovarosomban is tudom csinalni a traininget(netes oldalukon is igy van), erre benyogik, hogy be kell jarnom 40 km-re Manchesterbe.(ami nem is lenne gond, de a forgalom miatt min. 1 ora egy iranyba) A 4 oras trening, ez, es a munka nem fer ossze. Az osszeg amit kernek az is irrealis.
Most keresek egy masik schoolt, megint itt helyben, hatha az olcsobb lesz.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
"Angliában a közértben is láttam 2 fontért kenyeret. Ha megfelel az olcsó szögletes szeletelt szendvicskenyér az olcsóbb, én a rendes ehető kenyérről beszélek, nem a gusztustalan ízű kenyérutánzatokról."
Naluk az a kenyer, amirol Te beszelsz, joforman csak azt eszik. Ellenben lehet kapni felbarna-barna-magos cipot, ami 400g-os, £1,2 korul. Otthon sem sokkal olcsobb... Plusz ha europait akarsz, akkor csak a Lidl, feher kenyer, 1Kg £1.
Szoval messze van a valosagtol, amit irsz.Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz #81556480 #1396 üzenetére
Itt kint eleg keresettek a shunter allasok. Ehhez kell a +E is, meg ugyesseg a tolatasokhoz. De heti 10 oraban dolgozol 4 napot, maradek 3 az pihi, vagy mehetsz overtime-ra. Otthon alszol-eszel, majd egy munkanap dolgozol a 10 orabol kb. 1-et. Ezert kapsz alapbol heti £420 korul. Ha rahuzol meg egy napot, akkor az mar £530, ha meg egyet, akkor £640.
Nekem ez a vegso celom, nem akarok km falo lenni.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
No, szepen lassan jovok felfele. Eloszor megcsinaltam C1-re a vizsgat, tobb okbol. Az elso a valto. Ha automata C-vel vizsgaztam volna, az bekerult volna a jogsimba, tehat manualt soha nem vezethetnek. C1 megvan manuallal, innentol mehet az upgrade, es johet az automata Volvo, nem lesz restriction a valtora. Na meg a CPC 4-es moduljat is konnyebb letenni C1-el, mint C-vel.
Ma sikeresen atmentem a CPC 2-es moduljan. Johet a 4-es a kov. heten, es a profi engedelyem meglesz a munkahoz. Aztan meg nyaralas elott egy upgrade C-re, legalabbis remelhetoleg. Azt mondtak eleg lesz 8 orat vennem, es mehetek vizsgazni.
Egyenlore C1-el fogok munkat vallalni, mivel C-re is csak tapasztalattal vennenek mar fol, tehat 1-2 honapot le kell tekernem a kicsivel. Szoval egyre pozitivabban latom a dolgot, de messze meg a shunter pozicio.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Tegnap elott meglett a Certificate of Professional Competence vizsgam utcso modulja is, vegre kezdhetek melozni. Most mar a holidayt kivarom, 6 hetig nem valtok. Addig meg elmegyek gyorsan rendes C-re, azt mondtak eleg lesz 6 ora+vizsga. Az E-t meg osszel, oktober kornyeken szeretnem letudni, azzal meg ugysem kapnek munkat.
C-re se adnanak, eloszor le kell vezetnem C1-el 2 honapot.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Itt kicsit szigorubb a dolog. Cserebe a fizu sem atlagos. Foleg most lesz hatalmas emelkedes, ahogy a regi motorosoknak is kotelezo lesz a CPC. A lengyel vendegmunkasok elbol kiesnek, nagy reszuk csak yes meg no szinten beszel angolul, nemhogy angol nyelven vizsgaznanak. Mar most is hiany van soforokbol, 90 nap mulva pedig ez duplazodik, ergo 20-25% fizetesemelkedesre szamitanak azok, akik a szakmaban maradnak.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Ebben latod nem vagyok biztos. Azt hiszem, ha itt, Angliaban szeretnel munkat vallalni, akkor helyileg kell. Bent a shunter magyarazta nekem, kellemes akcentussal, igy kb. a felet ertettem meg.
Az itteni fuvaros cegek kenyesek erre, hogy minden helyi legyen. Kulfoldi jogsival(ertem ugy, hogy nem itt vizsgaztal) pl. nagyon nehez munkat talalni, mert vagy szoba sem allnak veled, vagy eleg nagy tapasztalatot kernek. Ez volt az oka, amiert nem otthon, hanem itt kezdtem el a jogsit.Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Hali. Kerdeznek par dolgot a tachograf hasznalatarol. Ugy nez ki, megfogtam egy eleg jo munkat. Orvosi dolgokat kell szallitanom, 7.5T-s autoval, napi 5-6 kiszallas kb., meglett hozza az ADR -em is vegre. Szoval a kerdesem az, mivel meg nincs tapasztalatom... A szabalyokkal tisztaban vagyok, ami a munka/vezetesi/piheno idoket illeti. A vezetesi ido limitet valszeg soha nem fogom atlepni, csak az elso 4.5 orat, ami utan lesz 30 perc szunet. Aztan mar a muszak vegeig nyomom. A kerdesem, hogy hogy inditom a muszakot, es kozben melyik opciora rakom a tachografot, ha eppen nem fezetek, hanem a papirmunkat csinalom, meg mondjuk ki-be rakodok.
Szoval....
-Muszak elejen beszallok az autoba, es azzal kezdem, hogy bedugom a kartyat, elkezdem a munkat. Itt egyeb tevekenysegre rakom a tahot? Ugye meg kell csinalnom a Vehichle check -et is, aztan papirt kitolteni, bevinni az illetekesnek. Majd ha minden klappol akkor indulok. Ilyenkor ugye automatan atvalt a tacho vezetesre, ugye?(vagy at kell magamnak rakni? Bar ugy tanultam, hogy ha mozgasba van az auto, akkor auton valt drivingre)
-Aztan be-ki pakolasnal megint egyeb munkara teszem?
-Az idot azt mutatja, ami vezettem, ugye? Csak hogy ne kelljen kulon merni, nehogy kifussak.
-Ha varakozok akarmire, akkor csak siman atrakom a keszenleti statuszba. Az is beleszamit a munkaidobe?
-Nap vegen, mikor leteszem a muszakot, akkor mit kell csinalni a tachoval? Csak siman kiszedem kartyat?Ugye kell papiron is vezetnem ezeket. Ott is mindent fel kell tuntetni? ertem ez alatt a munkakezdes, vezetes, a vezetesek kozotti egyeb tevekenysegek, avagy keszenleti varakozas, szunetek.
Bocs, tudom, hogy eleg hulye kerdesek, de nekem ez nagyon uj, es nem szeretnek semmit sem elrontani.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz #81556480 #2187 üzenetére
En reggel a telephelyen veszem fel a furgont 6 orakor, majd min. 8 oras a munkaidom, de atlagban 10 orat siman betart majd egy nap. Majd ha befelyeztem, akkor lerakom a kocsit a telephelyen, es hazamegyek. Szoval a kartyat mindenkeppen ki kell vennem.
Nah, ezt pl. nem tudtam, hogy 6 munkaora utan pihenot kell tartanom. Akkor ki kell vennem a 45 percet, majd mehet ismet akar 6 ora? Ugye 15 ora munka a limit egy nap, akkor ez esetben hogy mukodik a szunetek elosztasa, es hogy mukodik a rendes 12 oras rendszerben?
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Na akkor most hogy is van ez? A vezetessel tisztaban vagyok. Akar splittelhetem 3 fele is, vagy 4.5 ora utan 45 perc pihi, aztan megint 4.5 ora utan vagy 45 perc pihi, es meg mehetek 1 orat, amit egy heten belul ketszer tudok megcsinalni.
Normal esetben 13 ora lehet a maximalis munkaidom, amit 3x kitolhatok 15 orara egy heten.Na most van egy olyan, hogy egy periodon belul(alapbol 17 het, bovitve 26 het) az atlagos munkaoranak nem szabad atlepnie a heti 48 orat? De heti maximum 60 ora a megengedett, a 48 meg csak az atlag. Hogy van ez? Ettol, ha en belegyezem, akkor atlephetem a 48 orat?
Ez ilyen helyi hulyeseg, lehet mashol mashogy van.A tacho kartyat nem hagyhatom bent az autoban, magammal kell vinnem minden esetben. Tehat ez esetben hogy mukodik az egesz? Mi az amit eszkozolnom kell a nap elejen es vegen?
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz KaiotEch #2203 üzenetére
Az tulzas.... Egy hutott puttonyossal megyek, gyogyszereket, vakcinakat szallitok. Azert kellett az ADR is. Meg nagyon beginner vagyok, holnap lesz az elso eles napom.
Egyebkent a tacho ugy mukodik itt, hogy minden nap ki kell szednem, es az office-ban minden muszak utan letoltik az anyagot rola, tehat nem kell nekem semmi egyebet csinalnom, papirokat irogatnom rola.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz KaiotEch #2205 üzenetére
Tan Te kamionozol? En international nem fogom csinalni, Class 2-es vizsgamra varok jelenleg, mert ketszer mar meghuztak rajta. Aztan azzal van egy ceg itt kint, akivel eltudok helyezkedni nagyon jo helyen. Addig meg gyujtom a tapasztalatokat C1-el.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Szoval akkor igy utanolvasva a kovetkezo az en feladatom a tachograffal.
Muszak elejen kartya bedug. Majd beadas, 1 vezeto es beallitom a kezdoorszagot. Okezom, es egybol munkara teszem. Ezzel megkezdtem a napot. Megcsinalom az ellenorzeseket a jarmuvel, majd ha minden kesz, akkor indulhatok.A muszak vegen pedig szinten 1 vezeto, csak ott celorszag, majd okezom. Idopontot felirom, mert kellhet(kezdes-vegzes).
Aztan kartyat kiszedem. Ennyi?Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Akkor megvalami... Egyebkent nem ertem, miert csinaltak ezt ilyen bonyolultra...
Szoval, mikor a kovetkezo nap ujra berakom a kartyat reggel, akkor nekem vissza kell konyvelnem? Tehat, megkerdezi, hogy vissza akarok e konyvelni. En igent nyomok. Itt kiirja majd megint az utolso kivetel idopontjat, es megkerdezi, ez volt e a muszak vege. Ott nekem igen-t vagy nemet kell valasztanom. Igen-el lezarom a tevekenyseget. Ez mit jelent? A nem eseten tovabbdob, es itt kell megadnom a kiveteltol megtett idonek azt, hogy az szunet volt.
Nekem melyiket kell valasztanom? Mert tulajdonkeppen en a kivetelnel lezartam az aznapi muszakot. Az lenne a tevekenyseg? Vagy mit kell alatta erteni?Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz MPowerPH #2211 üzenetére
Erre gondoltam itt. Kerdezi, hogy igen vagy nem. A csoka nem -et nyom, majd beirja a koztes idore, hogy piheno.
Ellenben elotte a kartyat csak siman kihuzta az elejen, nem irt be celorszagot.(vagy lehet mar o lezarta a muszakjat) Ha en kivetel elott beirom, hogy celorszag, ezzel zarva a napot, akkor mikor visszarakom a kartyat, nekem ugyan ugy be kell taplalnom a koztesen eltelt idot, vagy csak siman nyomok egy tevekenyseg veget?[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
Új hozzászólás Aktív témák
- Corsair VENGEANCE RGB PRO 16GB 3200MHz
- GIGABYTE H310M H
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P53s Szép Home & Business Laptop -70% 15,6" i7-8665U 16/512 Quadro P520 2GB
- Új Lenovo ideapad 5 Pro Prémium Ultrabook 14" -30% Bivaly Ryzen 5 5600U 8GB 512GB 2,2K RADEON 2GB!!
- iPhone 13, 128GB, starlight, kártyafüggetlen, 88% akku
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen