Új hozzászólás Aktív témák
-
zsid
senior tag
válasz MPowerPH #1144 üzenetére
Üdv a klubban
A fifth wheel az a nyereg ( de jól gondoltad ), a kingpin pedig a királycsap lenne magyarul.
A kingpin relase handle-re nem nagyon tudok magyar szót, az önmagában a kihúzható kar, ami oldja a nyeregben a zárat ( ezen egyértelműen lerajzolták: [link] ). Szétakasztásnál ezzel tudod szétkapcsolni a nyerget, de ezen van egy kis biztonsági reteszes megoldás, az lesz a dog-clit. A lényege, hogy ha rendesen összezárt a nyereg, akkor a relase handle tejlesen becsúszik a helyére. Ezen van egy kis bemarás, amibe ilyenkor beleilleszkedik a dog-clit, ez biztosítja a véletlen kioldódás ellen. Ezen általában lánc, drót vagy ( pl Volvok esetén ) egy kis kallantyú van.Előbb a dog clitet kell oldani, azután tudod csak kihúzni a relase handle-t.Lehet ez így kicsit katyvasz. Most itthon vagyok, ha kell akkor kedden tudok csinálni képet/videót akármit ami segít.
A másik, ami tök homály: On a draw-bar unit of these should you check for wear or damage? -Eyelet coupling
Az eyelet coupling az egy elég gyökér megoldás. Ilyennel nem szívesen húznék pótkocsit. Ha jól értem ennél azt kell megnézni, hogy a pótkocsi vonórúdján nincs-e kopás vagy sérülés ? Ilyen itthon is van. Ha vonórúdnak nem igazán lehet hosszanti holtjátéka, különben a két rögzítő csapszeget eltöri és elhagyod a pótkocsit. Szilárdsági okokból deformáció sem engedélyezett.Ha jól gugliztam, akkor a synchromesh gearbox az a mezei szinkronizált sebességváltó. Itt azért nem kell duplázni, mert a szinkronizálást megoldják a szinkrongyűrűk, ugyanúgy mint a személyautókban. A duplázás miatti kopást legfeljebb a kuplungszerkezetben, kinyomócsapágyban tudom ilyenkor elképzelni. Nekem a Magnum új korában szinkronváltós volt, mára pár szinkrongyűrű elkopott, a 3-5-7 már nálam is dupla kuplungos ha haladni akarok
Úgy látom nem is alszik a topic, esetleg kevés a táma?
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
MaciG
addikt
válasz MPowerPH #1150 üzenetére
Köszi. Igazából engem csak az ilyen alap dolgok érdekelnének ami egy buszon is megtalálható, mert egyszerűen sehol se találok semmi használhatót... Szótárba meg hiába keresem, mert pl a légrugó vagy benne sincs, vagy ha igen akkor visszafelé lefordítva meg már teljesen mást jelent...
BANZAII
-
zsid
senior tag
válasz MPowerPH #1154 üzenetére
Abba belegondoltál már, hogy aki "távolsági" kamionos azt hétfőn megrakják és péntekig csak előre megy. Te pedig napi 15-ször fogsz rámpára tolatni, lehet, hogy pótkocsit vagy felépítményt csereberélni. A "távolsági" kamionosoknak sokszor sokkal egyszerűbb dolguk van. Mi jót szoktunk azon derülni, hogy ahova én nyélgázzal tolatok be 30 másodperc alatt, oda egy nagy klumpás nemzetközis pilóta 5 percet rutinozik. Nálunk egy átlag pótkocsi csere 3 perc
Végre valami kézzelfogható hír az útdíjról:[link]
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
csibe1
addikt
válasz MPowerPH #1384 üzenetére
" Most azt talaltam ki, hogy Euro Truck Simulator 2(nem rohog), H valtot beraktam a bal kezemhez alulra, es magolom a felvaltas, majd levaltas folyamatot."
Nem hülyeség, szerintem; nekem is totál furcsa volt a MAN-nak a váltója amivel az E-t letettem, nem ahhoz voltam szokva.
" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
Zolás
addikt
válasz MPowerPH #1391 üzenetére
Miután kamionnal ritkán tudsz közért közelébe parkolni, a rendes parkolók közelébe meg csak benzinkút van, ahol szintén nem kapsz kenyeret, ezért kimondottan olyan helyeket kell keresned, ahol közel tudsz állni a géppel. Nincs mindig idő megállni a város szélén és besétálni vásárolni, pláne nem szívesen hagyom csak úgy ott a szerelvényt akárhol, külföldön is szívesen leszívják a gázolajat, meg feltörik a fülkét két perc alatt, és visznek mindent amit érnek.
Ahol tudsz közelbe állni kamionnal, ott bizony ennyi a kenyér. Franciaországban a kikötő közelében a Pidou nevű közért pont a kamionosok lehúzásából él, 2 euró egy félkilós kenyér, másfél euró egy bagett. Sör az van olcsón, csak nem mindenki alkoholista, így az nálam nem játszik.
Lakhatásról meg nem értem miért írsz, nem volt róla szó.
Angliában a közértben is láttam 2 fontért kenyeret. Ha megfelel az olcsó szögletes szeletelt szendvicskenyér az olcsóbb, én a rendes ehető kenyérről beszélek, nem a gusztustalan ízű kenyérutánzatokról.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
zsid
senior tag
válasz MPowerPH #1416 üzenetére
Nem fognak kiesni. A CPC az egy összeruópai buziskodás, mindenki megcsinálhatja a saját nyelvén, levizsgázik és ha megkapja a kártyát, akkor Európa szerte egységesen elfogadott végzettséget igazolhat vele. Itthon is fut már évek óta GKI névvel. Egy nagy rakás hígfos az egész - legalábbis magyar színvonalon xD
Asszem szeptember 19-től az EUban mindenkinek kötelező lesz ( nekem is meg kellene csinálni már xD ).
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz MPowerPH #1420 üzenetére
Szerintem csak védeni próbálják ezzel a saját munkaerőpiacukat. Mondjuk ahány szigetországi álláshirdetést láttam, ott tényleg mindenhol 3-5 éves tapasztalatot kértek. Nekem az meg már bőven megvan
Amúgy b..szák meg, bár még nem jártam ott, de engem valahogy taszít a bal oldali közlekedés, én tuti nem mennék oda dolgozni
<tRucKdriFteR>
-
#81556480
törölt tag
válasz MPowerPH #2185 üzenetére
Arra figyelj hogy ha lekezdesz vezetni akkor 6 órán belül pihenőt kell tartani hiaba csak mondjuk 3 órát vezettél. Én reggel indulás előtt beadom a kezdőországot, aztán 5-15 perc ( mikor mennyi időm vagy kedvem van ) kalapács, majd elindulok. Vezetés közben automatán kormányra vált. Az enyém ha vezetés utan megallok mindig kalapácsra vált. Ezt hasznalom rakodáskor, meg varakozaskor. Egyéb munkat nem hasznalom, nemtudom ez baj e. Mult héten volt full kontrollon, ( német BAG) pénteken kartya leolvasas, de senki nem szolt hogy gond lenne. Nap vegen beadom a cel orszagot es Ennyi. Ha kiveszed a kartyat estenkent akkor másnap beadást kell csinálni es visszairni a kivett időt mondjuk ágyként. Mi már nem használunk tevékenység igazoló lapot igy azzal sem kell bajlódni. Papiros kérdésre neg én is varom a választ mert nem vágom teljesen a nemzetközi menetlevelet. Reggel meg este irom oszt cső. Belföldön neked az egész más. Irad mikor hol állsz mé es indulsz majd km allasokat
[ Szerkesztve ]
-
#81556480
törölt tag
válasz MPowerPH #2188 üzenetére
Na most nem tudom pontosan hogy alapból 12 vagy13 óra a munkaidő (13remlik) amit egy héten kétszer 15re bővíthető. Ha elindulsz vezetsz 2 órát majd 2 óra rakodás akkor 2 óra vezetésed utan kell megtartani a 45p pihit mert letelt a 6 óra, hiaba csak 4et vezettél.ezutan megint van 4.5 ora vezetésed. Amit a munkaidő végéig vagy 6 oran belul ki kell vezetni. Vagy megint pihenőt kell tartani de az mar nem osztható fel. Napi pihenőidő 11 ora egy héten 2x 9 órára csökkentheto. Itt es a munkaidő kitolasnal nincs visszaadasi kötelezettség. Amugy azt nem ertem ha minden nap te mész a kocsival akkor miert kell kivenni éjszakára a kartyat? Az kicsit fura. Meg nemrég töröltek el a teviglapot. Ha az meg lenne akkor minden nap papirozhatnal a kivett kartyat miatt.
[ Szerkesztve ]
-
zsid
senior tag
válasz MPowerPH #2196 üzenetére
Ez úgy van, hogy az úton legjobb tudomásom szerint senki sem foglalkozik vele. Ott csak az 561 betartását ellenőrzik. Telephely ellenőrzéskor már beleköthetnek a munkaidő keretbe is, de az már téged nem érint, meg te amúgy sem Magyarországon fogsz dolgozni, lehet ez ilyen hungarikum ( nem tudom mennyire egységes a mi MT-nk Európában) .
Ha be akarnánk tartani, akkor a két heti maximum vezetéshez legfeljebb 6 óra munka jutna, ami meg azért vicc.. Mondjuk én talán tudnám tartani, mert én nem nagyon dolgozok, de egy ponyvás meló állandó kötözéssel az azért más.
Ha a kártyát nem hagyhatod a kocsiban,akkor :
- berakáskor vissza kell tölteni a hiányzó idő alatti visszatölthető tevékenységet:bedugod a kártyát és felajánl valami lehetőséget. Nekem a Stoneridge pl megkérdi, hogy eddig pihenő volt, ha igent nyomok akkor megkérdi kiegészítse ( OK ) és visszaírja a pihenőt. Ha végeztél közben más tevékenységet pl tuningoltál valamit a műhelyben, vagy rakományt kötöttél vagy akármi, akkor munkát vagy egyéb tevékenységet kellene visszaírni, de szerintem ilyet még magyar ember nem csinált
Visszaírni, csak munkát, egyéb tevékenységet és pihenőidőt tudsz. A szabadságról, betegszabadságról, 561 mentes autó vezetéséről külön tevékenységigazolás kell írni.
Ha végeztél kivétel óta hiányzó idő visszaírásával, akkor megadod a kezdőországot, átdobod munkára és mehet a móka. Sokan azt mondják ilyenkor kellene 5 perc munkát húzni, ami alatt körbenézed a kocsit...
A nap végén beadod a záró országot, kinyomod pihenőre és kiveszed a kártyát.
Ha kell, akkor tudok küldeni leírást Stoneridge SE5000, AFAS és sima Siemens/VDO tachográfhoz.
<tRucKdriFteR>
-
MPowerPH
félisten
válasz MPowerPH #2211 üzenetére
Erre gondoltam itt. Kerdezi, hogy igen vagy nem. A csoka nem -et nyom, majd beirja a koztes idore, hogy piheno.
Ellenben elotte a kartyat csak siman kihuzta az elejen, nem irt be celorszagot.(vagy lehet mar o lezarta a muszakjat) Ha en kivetel elott beirom, hogy celorszag, ezzel zarva a napot, akkor mikor visszarakom a kartyat, nekem ugyan ugy be kell taplalnom a koztesen eltelt idot, vagy csak siman nyomok egy tevekenyseg veget?[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
zsid
senior tag
válasz MPowerPH #2212 üzenetére
Ugyanúgy be kell adnod a köztes időszakot. Ha IGENt nyomsz, akkor a kártyán lesz x óra lyuk, mert oda nem ír semmit a tachográf ( mert pl van tevékenység igazoló lapod ). Ha pihenőd volt, akkor kártya berakáskor a VDO-nál NEM-et kell nyomni, beállítod az időket és a tevékenységet ( pihenő ) majd elmented. Ilyenkor a beállított időre ( alapesetben a kivételtől a berakásig ) visszaírja a beállított pihenőt.
Ki lehet venni a kártyát műszakzárás nélkül is, a VDO-nál hosszan kell nyomni a gombot asszem. A videót nem néztem meg, de például négykezes járat esetén soofőrcserénél kártyát is kell cserélni, viszont olyankor nem kell műszakot zárni/kezdeni.
Nem bonyolult ez:
berakod a kártyát> megadod melyik országban kezdesz ( Spanyolország esetén a tartományt is ) >visszaírod a kivételtől eltelt időre amit vissza kell, majd mehet a móka > műszak végén lezárt és kártya ki.Nem bonyolult ez, a lényeg hogy vagy a kártyán vagy papíron minden időddel el kell tudni számolni percre pontosan.
<tRucKdriFteR>
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Synology NAS
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Projektor topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Óra topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Xbox Series X|S
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- További aktív témák...
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P53s Szép Home & Business Laptop -70% 15,6" i7-8665U 16/512 Quadro P520 2GB
- Új Lenovo ideapad 5 Pro Prémium Ultrabook 14" -30% Bivaly Ryzen 5 5600U 8GB 512GB 2,2K RADEON 2GB!!
- iPhone 13, 128GB, starlight, kártyafüggetlen, 88% akku
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T15 "Golyóálló" Üzleti Laptop 15,6" -50% i7-10510U 4Mag 32GB/512GB FHD IPS
- Új 2K AM5 Gamer PC R5 7600/RTX 3070 8Gb/2X8Gb 6000Mhz DDR5/500Gb SSD M2/700W 2Év gari
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs