- Vírusirtó topic
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Windows 11
- DIGI internet
- Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Mozilla Firefox
- Proxmox VE
Új hozzászólás Aktív témák
-
#27070592
törölt tag
válasz toztaat #2200 üzenetére
Igazából nem látom át hajszálpontosan hogy egy fuvarcég költségvetésében milyen tételekre bomlik a fuvardíj, de az biztos hogy egy keleti cégnek is nagyjából azonos kiadásokkal kell számolnia. Egy adott uniós fuvarnál a költségek nagy része mindenkinek ugyanannyi (útdíj, üzemanyag, amortizáció, szerviz)
Ha a te példádból indulunk ki és tíz százalék diszkont van egy nyugati céghez képest a fuvardíjon, azt a keleti cég csak úgy tudja kigazdálkodni ha csökkenti a működési költségeit, és ezt sajnos döntően a sofőr bérének a rovására teheti meg.
Van néhány olyan cég ahol a sofőr a fuvardíj tíz százalékát kapja.
Tegyük fel hogy a fuvardíj egy euro/km, és havi tízezret gurul az autó. Az ezer euro sofőrbért jelent. Ha egy nyugati cég ugyanazt a fuvart 1.1 vagy 1.15 euro/km díjjal viszi, máris többet adhat a sofőrjének, azonos költségek mellett, főleg ha állandó szerződése van, vagy kap egy kis állami támogatást.
De megint oda jutunk hogy egy keleti cég csak annyival tud "aláigérni" a nyugatinak amennyivel kevesebbet fizet a sofőrnek.
De nem akarok szakérteni kétszer négy cent jack daniel's után. 😀
Hogyan tud egy német vagy francia cég kitermelni kétezer-ötszáz euro sofőrbért?
Lehet hogy ez is a NAGY EJRÓPAI REJTÉLYEK közé tartozik.
Mint ahogy az is nagy rejtély, hogy tud kijönni egy magyar melós a magyar minimálbérből, miközben a magyar Lidl árai hajszálra megegyeznek a német Lidl áraival (amiért mégis eltérés van az a német 7%áfa kontra magyar 27%...)
Azt mondják az okosok a művelt nyugaton hogy aki napi három euróból kénytelen élni ezen a bolygón, az már a mélyszegénység legalsó fokán van. Akkor kérdem én aki napi hat euróból él (magyar minimálbér) itt Magyarországon, és bármit vesz azon 27% áfa van, miközben a boltokban német árszintek vannak, az a mélyszegénység melyik foka? -
MPowerPH
félisten
válasz KaiotEch #2203 üzenetére
Az tulzas.... Egy hutott puttonyossal megyek, gyogyszereket, vakcinakat szallitok. Azert kellett az ADR is. Meg nagyon beginner vagyok, holnap lesz az elso eles napom.
Egyebkent a tacho ugy mukodik itt, hogy minden nap ki kell szednem, es az office-ban minden muszak utan letoltik az anyagot rola, tehat nem kell nekem semmi egyebet csinalnom, papirokat irogatnom rola.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz KaiotEch #2205 üzenetére
Tan Te kamionozol? En international nem fogom csinalni, Class 2-es vizsgamra varok jelenleg, mert ketszer mar meghuztak rajta. Aztan azzal van egy ceg itt kint, akivel eltudok helyezkedni nagyon jo helyen. Addig meg gyujtom a tapasztalatokat C1-el.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Szoval akkor igy utanolvasva a kovetkezo az en feladatom a tachograffal.
Muszak elejen kartya bedug. Majd beadas, 1 vezeto es beallitom a kezdoorszagot. Okezom, es egybol munkara teszem. Ezzel megkezdtem a napot. Megcsinalom az ellenorzeseket a jarmuvel, majd ha minden kesz, akkor indulhatok.A muszak vegen pedig szinten 1 vezeto, csak ott celorszag, majd okezom. Idopontot felirom, mert kellhet(kezdes-vegzes).
Aztan kartyat kiszedem. Ennyi?Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Akkor megvalami... Egyebkent nem ertem, miert csinaltak ezt ilyen bonyolultra...
Szoval, mikor a kovetkezo nap ujra berakom a kartyat reggel, akkor nekem vissza kell konyvelnem? Tehat, megkerdezi, hogy vissza akarok e konyvelni. En igent nyomok. Itt kiirja majd megint az utolso kivetel idopontjat, es megkerdezi, ez volt e a muszak vege. Ott nekem igen-t vagy nemet kell valasztanom. Igen-el lezarom a tevekenyseget. Ez mit jelent? A nem eseten tovabbdob, es itt kell megadnom a kiveteltol megtett idonek azt, hogy az szunet volt.
Nekem melyiket kell valasztanom? Mert tulajdonkeppen en a kivetelnel lezartam az aznapi muszakot. Az lenne a tevekenyseg? Vagy mit kell alatta erteni?Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz MPowerPH #2211 üzenetére
Erre gondoltam itt. Kerdezi, hogy igen vagy nem. A csoka nem -et nyom, majd beirja a koztes idore, hogy piheno.
Ellenben elotte a kartyat csak siman kihuzta az elejen, nem irt be celorszagot.(vagy lehet mar o lezarta a muszakjat) Ha en kivetel elott beirom, hogy celorszag, ezzel zarva a napot, akkor mikor visszarakom a kartyat, nekem ugyan ugy be kell taplalnom a koztesen eltelt idot, vagy csak siman nyomok egy tevekenyseg veget?[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
zsid
senior tag
válasz MPowerPH #2212 üzenetére
Ugyanúgy be kell adnod a köztes időszakot. Ha IGENt nyomsz, akkor a kártyán lesz x óra lyuk, mert oda nem ír semmit a tachográf ( mert pl van tevékenység igazoló lapod ). Ha pihenőd volt, akkor kártya berakáskor a VDO-nál NEM-et kell nyomni, beállítod az időket és a tevékenységet ( pihenő ) majd elmented. Ilyenkor a beállított időre ( alapesetben a kivételtől a berakásig ) visszaírja a beállított pihenőt.
Ki lehet venni a kártyát műszakzárás nélkül is, a VDO-nál hosszan kell nyomni a gombot asszem. A videót nem néztem meg, de például négykezes járat esetén soofőrcserénél kártyát is kell cserélni, viszont olyankor nem kell műszakot zárni/kezdeni.
Nem bonyolult ez:
berakod a kártyát> megadod melyik országban kezdesz ( Spanyolország esetén a tartományt is ) >visszaírod a kivételtől eltelt időre amit vissza kell, majd mehet a móka > műszak végén lezárt és kártya ki.Nem bonyolult ez, a lényeg hogy vagy a kártyán vagy papíron minden időddel el kell tudni számolni percre pontosan.
<tRucKdriFteR>
-
ooloo
őstag
A waberer's meglengette , hogy 2016 Januártól napidíjasok leszünk ( 53 euró / nap ) . Igaz , csak hétfőtől szombatig . Egyéb napokon 15 euró / nap . Az alapot is megemelik ... persze csak módjával . Kíváncsian várom , hogy a gyakorlatban mennyi marad a zsebben .... Ahogyan én ismerem a céget , valami csavart beraknak . A legtöbben 300.000 ft alatti költségtérítést kapnak alapfizu nélkül . Az 53 eurós napidíjjal ez az összeg 360.000 ft környékén lesz ( 300 ft -os átváltáson ) . Valahogy hihetetlen kategória , ha egy üzletember lemond ekkora összegről . Elképzelhetetlen , hogy lenne cég , aki lemond 100.000.000 ft bevételről / hó . Az előbbi összeg csak saccolva ! Mindenesetre papíron jól néz ki ....
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
ooloo
őstag
Az , hogy a bevételét "kozmetikázza" és/vagy legalizálja az eddigieknél jobban , arra a társaságnak nincs szüksége . A jelenlegi politikai elit mögötte áll és támogatja . Persze ez nem baráti összetartás , hanem kőkemény érdekközösség , de ebbe most nem mennék bele .
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
SzalaiG
addikt
A fogyasztás norma lesz a trükk illetve a megtakarítás...
-
ooloo
őstag
válasz SzalaiG #2217 üzenetére
A mi franchise csoportunknál nem lesz norma , vagy plusz km pénz . Vannak olyan csoportok , ahol napidíj + km pénz (a fogyasztás függvényében) adja a költségtérítést . Én is kételkedéssel fogadtam a hírt ...
[ Szerkesztve ]
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
#81556480
törölt tag
En közben megkaptam a novemberi béremet ( meg 10. én) 390 e. 7.5t ugyhogy maradok itt egy darabig.
-
félisten
Gyonyoruen megoldottak a karacsonyi leallast.
-
ooloo
őstag
Szenzációhajhász cikk....... A belga paraszt kiadta földjét JÓ PÉNZÉRT !
"Az egyik helyi párt képviselője felháborítónak nevezte a dolgot és azon nyomban felhívta a figyelmet arra, hogy az olcsó keleti munkaerő miatt már eddig is sokan veszítették el állásukat Belgiumban."
A másik ország egyik képviselője felháborítónak nevezte a dolgot és azon nyomban felhívta a figyelmet arra , hogy a silány minőségű olcsó nyugati termékek miatt már eddig is sokan veszítették el állásukat Magyarországon
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
huliganboy
addikt
Sziasztok!
Srácok egy gyors kérdés, mivel ti minden nap találkoztok hasonló eszközökkel!
Ha van két gyors csatlakozóm amit használni szeretnék, szerintetek hány bar-t bír ki maximum? Nekem olyan 15-20 bar nyomású helyen lenne rá szükségem!
Köszi annak aki válaszol rá!
-
#81556480
törölt tag
válasz huliganboy #2227 üzenetére
MI az alsót használjuk, henco csöves rendszerrel (is ) 14barig teljesen jó! (szerntem tovább is ) a felső azcsővel rátolós bilincses megoldás? ott a bilincs miatt letolhatja a csövet esetleg..
Hány bar-t akarsz, melyikkel, mire ? ha mondasz valami közelitölegeset akkro könyeb dolgunk lesz.
az alsó az szabvány csatlakozo, van ellen darabja is, és roppantani lehet adott csőre
-
huliganboy
addikt
-
#81556480
törölt tag
válasz huliganboy #2229 üzenetére
Jajj basszus tenyleg ! Nagyon részegen irtam tegnap
Szerintem nem alkalmas ilyen nagy nyomásra. Levegővel is szétmegy néha; meg ereszt meg ilyenek. De ez nagyban függ a cső minosegetol is. 40 bar szerintem kizart. 20nal el fog vérezni. -
zsid
senior tag
válasz huliganboy #2231 üzenetére
Szerintem keress. Ilyen nyomásnál már a pneumatikus és a hidraulika csövek sem gyors csatlakozósak.
<tRucKdriFteR>
-
MaciG
addikt
üdv.
Lehet már volt róla szó, de ha sofőr valami kárt csinál (100% ig saját hibából, pl. túl gyorsan akar kanyarodni és beborul az árokba) a szerelvényben és az árúban, akkor milyen szinten terheli ez őt anyagiakban? (nyilván cégfüggő, csak pár példa erejéig vagyok kíváncsi, mert azért egy kamion, főleg ha újabb, nem két fillér, és még ott az árú is ami lehet elég nagy értékű is)
BANZAII
-
félisten
Szia!
Az arut ugy tudom koteles biztositani a ceg, igy ha van ervenyes cmr, az teljesen biztositva van. A ceges autokon pedig szokott lenni casco, hogy ez kotelezo-e, azt nem tudom. Nalunk egy helyi cegnel ugy volt, hogy az onresz osszegeig, de maximum 50 ezer forintig tehetnek anyagilag felelosse. Gartnernal biztos nincs semmi karterites ilyenkor. Ennek utana kell kerdezni, munkaszerzodesben rogziteni kell, vagy hivatkozni kell ra.
-
zsid
senior tag
Ez attól is függ, mit írnak a munkaszerződésedbe. A mtv-ben le van írva mi jár gondatlanságból és szándékosságból elkövetett károkozás esetén. Ha ezen felül bele van írva pl : " az egyértelműen sofőr hibájából történő káresemény esetén köteles vagy a casco önrészt kicsengetni " akkor...
Valahol érthető is, sok esetben az alja nép tör-zúz, több százezres kárt csinál a járműben, annál meg jóval kevesebb a mtv alapján lefogható összeg.
<tRucKdriFteR>
-
Earl_Muttley
aktív tag
Üdv!
Nem tudom jó helyre írok-e, csak egy kérdésem lenne.
Végül érvénybe lépett a korhatár módosítás? Ha igen, akkor az csak a C-re vagy a C+E-re is vonatkozik?Köszönöm
Kiszámoltam, hogy életem nyolc évéből kilenc és felet töltöttem apa háborús történeteinek hallgatásával - Louie élete
-
félisten
válasz Earl_Muttley #2238 üzenetére
E kategoria maradt a regiben.
-
félisten
válasz Earl_Muttley #2240 üzenetére
Nincs mit! Egyebkent eletbe lepett a szabalyozas, viszont csak belfoldre ervenyes az a jogsi.
[ Szerkesztve ]
-
MaciG
addikt
Azt jól tudom hogy akkor is kell használni a tachográf-ot ha a teherkocsit (üresen) elviszem a szervizbe és onnan vissza? (összesen kb 15 km)
BANZAII
-
MaciG
addikt
Köszi!
Valaki tud ajánlani olyan videót vagy leírást ami szájbarágósan elmagyarázza hogy kell használni a digitális menetírót, Én eddig még csak anlóggal találkoztam, de nem akarok már egyből az elején balfaxnak tűnni. (
BANZAII
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Nők, nőügyek (18+)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- GTA V
- Suzuki topik
- Xbox Games Showcase 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- SörcsaPH!
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen