- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
- Aliexpress tapasztalatok
- Windows 10
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Milyen routert?
- DIGI kábel TV
- Vírusirtó topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Amazon Prime Video
-
IT café
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
sifarr
senior tag
válasz andrás47 #20267 üzenetére
A helyreállítási kód azonos a PIN kóddal ?
Nem. A PIN a belépéshez kell. A helyreállítási kódot valószínű megadtál, amikor a mostani telódra regisztráltad az appot.
Mivel - gondolom - még a régi telefonodon működik az app, ezért keresd meg a beállításoknál. Ott lehet megadni vagy megváltoztatni, ha korábban már megadtad.
De a legegyszerűbb, ha telepíted az appot az új telóra és kérsz a CIB24-től egy regisztrációs kódot, és azzal regisztrálsz. -
sifarr
senior tag
válasz Gedeon31 #20287 üzenetére
A megtakarítás - lekötött betétnél nem lehet az appban feltörni.
Próbáld meg a régi Internetbankban. Ott a Betétek -> Rendelkezés menü kiválasztásakor láthatod a lekötött betéteid listáját. Itt a kiválasztott betét esetében módosításra is van lehetőség. Hátha a módosításnál a feltörésre is van lehetőség. Nem tudom neked leellenőrizni, mert nincs betétem. -
sifarr
senior tag
válasz INGJOKE #20455 üzenetére
Már csak az a kérdés, hogy hogy kell csinálni, hogy ne fizetessenek ki egyhavi díjat, mint anno mikor az ersténél szünet meg a számla?
Számlavezetési díjat nem fizetsz, ha a minimálbérnyi jóváírás megvan. Viszont az éves kártyadíjat ráterhelhetik, mert azt előre kell fizetni. Igaz, felmondás esetén az időarányos díjat jóváírják.
Én így csinálnám a váltást:
1. Unicreditet azonnal megnyitni.
2. CIB-től (még ingyen) októberben átutalni rá megfelelő mennyiségű pénzt és tesztelni az Unicredit appot (mert csak azon keresztül ingyenes az utalás).
Ha az app a tapasztalatok alapján megbízható,
3. akkor a novemberi fizetés jóváírása után elindítani a jövedelem Unicreditre átirányítását. (Ha gyorsan elintézhető, akkor október végén már a novemberit.)
4. A CIB-ről novemberben elkölteni a pénzt kártyával (vagy a maradványt).
5. Decemberben (vagy novemberben) már az Unicreditre érkezik a pénzt, a CIB felmondható. Az esetleges kártyadíj időarányosan vissza.
Ha az app nem megbízható, akkor a váltás meggondolandó. Ebben az esetben
3. 6 hónapig a CIB-ről havi 75e Unicreditre, ez kártyával elkölthető.
4. 6 hónap után Unicredit felmondani. 6 hónap után már nincs számlazárási díj. -
sifarr
senior tag
válasz INGJOKE #20441 üzenetére
Hello Unicredit
Kipróbálhatod. Megnéztem a kondíciós listát, ha nem tetszik, akkor bármikor költségmentesen megszüntetheted. Nincs számlazárási díj.
Viszont találtam érdekességet a kondíciós listában. Ebben megtalálhatsz minden hivatalos információt a csomagról. Nem a bankmonitoros leírás az érdekes, mert szerződéskötéskor a szerződés szerves része ez a kondíciós lista, amit aláírsz, vállalsz.
Ebben az szerepel, hogy a listában nem szereplő díjak esetében az Aktív számlacsomag díjtéteteli az érvényesek a "Lakossági Kondíciós Lista" szerint. Ebben viszont Mobil Aktív Plusz szamlacsomag szerepel csak, feltehetőleg erről van szó.
A Partner Aktív Zéró kondíciós listában csak az applikáción keresztül lebonyolított utalás ingyenes, már a netbanki (eBanking) díja is 0,3 % (=tr. illeték), a bankfióki, telefonos utalás nem szerepel benne, amire így - elvben - a Mobil Aktív Plusz (horror) díjtételei az érvényesek.Szóval, ha a szerződés törzsszövegében külön, tételesen nem szerepelnek a bankmonitoros nullás tételek, miszerint azokra a kondícós lista díjtételei nem vonatkoznak, akkor én nem váltanék.
-
sifarr
senior tag
válasz INGJOKE #20487 üzenetére
Nekem nincs semmi bajom a mobilappos utalással most is 99%-ban arról utalok, ha nem valami nem működő hulladék fős, akkor nekem jó lesz.
Ezért írtam a bankváltás meneténél az 1 hónapos tesztet, amikor kiderül, hogy neked megfelelő-e az unicredites app.
Egyébként egyre többen - ahogy te is és én is - szinte csak applikációval utalnak. Szóval neked akár jó is lehet a bankváltás.
A többit pedig csak azért írtam, mert én szeretem teljesen átlátni egy számlacsomag feltételeit. Erre az Unicreditnél egyébként is figyelni kell: szereti a kedvező "akciós" díjtételeket, amelyek sokszor "visszavonásig" érvényesek. Ezt viszont én nem szeretem. -
sifarr
senior tag
válasz pictigjis #20502 üzenetére
ezért lenne jó egy abszolút hivatalos hirdetmény az összes lehetséges költséggel az unicredittől is
Van. Már korábban is linkeltem, de most megteszem újra.
Ez a jelenleg hatályos hirdetmény, ez pedig a 2021. 11. 01-től hatályos hirdetmény.
Egyértelműen benne van, hogy ez vonatkozik a bankmonitoros Parner Aktív Zéró csomagra. Első oldalon, hogy kik jogosultak a csoamgra, c) pont:
Akik a Bankmonitor Partner Kft. független közvetítő weboldalán regisztráltak és Bankmonitor Partner Kft. által kiküldött linken keresztül a Bank online
számlanynyitási felületén igénylik a Partner Aktív Zéró Csomagot, és a Banknál nem rendelkeznek, és számlanyitási szándékuk jelzését megelőző 12
hónapban sem rendelkeztek lakossági bankszámlával.
Tehát mindazok, akik a Bankmonitoron keresztül köznek, azok csomagjára vonatkozik a hirdetmény.Itt tisztán kell látni, hogy a Bankmonitor egy közvetítő, egy ügynök, a bankok megbízásából és felhatalmazásával jár el, pénzt is kap érte a bankoktól, de a szerződés a bank és az ügyfél között jön létre. A hirdetmény szerint a szerződést nem is a közvetítőn keresztül köti az ügyfél, hanem a "Bank online számlanyitási felületén". A Bankmonitornak a bank termékét kell promotálnia, a terméket viszont a bank harározza meg minden feltételével és díjtételével. Ezeket tartalmazza a Partner Aktív Zéró hirdetmény. Ez az abszolút hivatalos. Ahogy a CIB-nél is van a BM-es CIB ECO-nak hirdetménye a kedvezményekről.
Szerződési szabadság van, tehát az Unicredit adhat bárkinek, bármilyen, akár egyénre szabott kedvezményt is (nekem is ilyen van a CIB-nél). Adhat az Unicredit a bankmonitorosoknak további kedvezményeket a többi Partner Aktív Zéró jogosultakéhoz képest.
Én nem vitatom, hogy amit a Bankmonitor meghirdetett, az igaz. De akkor
- vagy kell lennie egy külön, további bankmonitoros hirdetménynek, vagy
- a banknak a számlaszerződés törzsszövegébe (az, amiben pl. a szerződő felek is meg vannak határozva) kell tételesen beleírni a hirdetményhez képest a további kedvezményeket.
Külön hirdetményt nem találtam a bank honlapján. A számlacsomagra nem szerződtem, tehát a törzsszöveget nem ismerem. Ha szerződni szeretnék, akkor külön hirdetmény híján, ha a magam számára megfelelőnek tartanám a hirdetményben szereplő feltételeket, akkor kötnék szerződést, vagy a banki szerződést olvasnám el alaposan, hogy minden nullás szerepel-e benne. -
sifarr
senior tag
válasz pictigjis #20505 üzenetére
... értem én, hogy kell nekik (Bankmonitor) a jutalék, de kérem szépen, itt pénzről van szó, és ilyenkor nem elég pr-anyagokban nagyon jól mutató nullákkal ügyfeleket csalogatni
Én az Unicreditet nem értem. Miután kiderült számukra, hogy a Bankmonitor durván téves tájékoztatást ad, miért nem tiltatta le azonnal a Bankmonitor vonatkozó oldalát a javításig?
A Bankmonitor honlapján jelenleg is ez van fenn. (20:23) Ha pl. a Tranzakciók éves díja sort lenyitom, akkor a netbankos, telefonos és a bankfióki utalás is nulla díjjal szerepel. Ha egy ügyfél ennek alapján szerződik (és persze nem olvas el semmit, se szerződés, se hirdetmény, ahogy általában szokás), akkor később a bankot fogja okolni mindenért, a megtévesztésért.
Jutalék a Bankmonitornál, balhé az Unicreditnél. Miért jó ez nekik? Miért hagyják? Miért nem léptek azonnal? Nekem ez rejtély. -
sifarr
senior tag
Azt ad a Wise is 3 évre (dombor MC) 2k-ért.
Nekem májusban vésett Visa jött 2390-ért 5 (!!) évre. 40 Ft/hó!
Komolyan mondom, hogy a legtöbb embernek a Wise lenne a legjobb számla - az utalási díj ellenére is. Amit pedig arra kifizet, azt bőven visszakapja a devizaváltás kedvező árfolyamában, az ingyenes devizaszámlákban.
Ha nem lenne pár plusz szolgáltatásom a CIB-nél, már otthagytam volna őket. -
sifarr
senior tag
válasz margithid #20544 üzenetére
Ez a számlanyitás egy devizát foglal magában, vagy többet? ...
Van külön Wise topic, a kérdéseidet inkább ott tedd fel. Ez a téma itt nem javasolt. Lásd a topic tudnivalóját! -
sifarr
senior tag
válasz K Norbi #20576 üzenetére
És ha lejár a 2 év?
Hogy mikor jár le, azt hónap pontossággal könnyen megállapíthatod.
Az utolsó kivonatod sorszáma mutatja, hogy hány lezárt hónapja van BM-es CIB ECO-d.Akkor drága lesz a Cib eco?
Ki tudja, kinek mi a drága? Mindenesetre nem elviselhetetlen. A nullás számláknál rosszabb, az átlagszámláknál némileg jobb.Milyen díjakkal kell számolni?
A kondíciós listákban meg nézheted a számla díjtételeit és a bankkártya díjait.Vagy lehet hosszabbítani?
Nem lehet.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
Vagy legalábbis rohadt körülményes. Megszüntetni, várni x hónapot, aztán újranyitni.
Technikailag ez megoldható, de ...!
Olvasd el a BM-es CIB ECO promóciós hirdetményét! Különösen a 4.5-ös pontra hívom fel a figyelmed.
Tehát, ha a "trükköt" észreveszik, akkor kizárnak. A trükköt pedig nagy valószínűséggel észreveszik, mert ismételt nytásnál a korábbi számlaszámod kapod vissza, a rendszer ugyanis beazonosít. Akkor pedig már könnyű megnézni, hogy korábban BM-es volt a számla.Nem éri meg trüközzön, és felesleges is. Ott az Unicredit megoldásnak, vagy akár a Raiffeisen. De bizonyos igények esetében a K&H-nál is nyitható - bár nem nullás mégis - nagyon jó számla. Persze mindnél vannak feltételek ...
-
sifarr
senior tag
de hát pontos tájékoztatást nyilván a CIB-től kéne kérni.
Nem kell tájékoztatást kérni, a szöveg egyértelmű.2019. 02. 01-én indult a BM-es kedvezmény. Idén februárban járt le az első igénylók kezdezménye. A promóció idén december végén lejár.
Valószínűleg meg fogják újabb egy évvel hosszabbítani. A jelenlegi hirdetmény csak annyiban fog változni, hogy az 1.1. pontnál kicserélik a 2021. 12. 31-et 2022. 12. 31-re.
Akinek idén februárban lejárt a kedvezménye, hiába igényelne jövő márciusban újabb kedvezményes ECO számlát, mert a 4.5-ös pont kizárja az igénylését.
A 4.5-ben itt a lényeges rész:
"Szabálytalan részvételnek minősül - különösen, de nem kizárólagosan - azon Üzletfél ismételt részvétele, aki korábban a CIB ECO bankszámlanyitási promócióban már részt vett, kedvezményt igénybe vett, azonban a promócióban érintett bankszámlát megszüntette és ismételt számlanyitás keretében ismételten részt kíván venni programban."
Tehát hiába hosszabbítják meg akár 10 évre a promóciót, aki 2019-től már egyszer igényelte és megkapta, az többé nenm igényelheti, mert az szabálytalan, ki fogják zárni. -
sifarr
senior tag
válasz pictigjis #20786 üzenetére
az minden raiffeisen számlánál ingyenes (mármint a bankkártyás vásárlás a Rafinál)
Nem, nincs így.
Lásd a bankkártyák kondíciós listája 1.1.3. pont: miszerint a Mindennapok 2.0 és a Bázis 2.0 csomagokban fizetni kell érte. -
sifarr
senior tag
válasz pictigjis #20790 üzenetére
amúgy ez a kártyás vásárlásokra felszámolt 0,3 százalék az abszolút legalja minden banknál, nem is tudom, ki köt szerződést önszántából ilyen csomagra
Annak fényében különösen az, hogy a tr. illeték az nfc-s kártyák esetében törvény szerint évi 500 forint. Megismétlem, évi 500! A rafi pedig akár 1 vásárlás esetében is felszámítja a 6 ezrest. És akár évente többször is. Na, ez az igazán gusztustalan.
A bankok többsége ezt úgy oldotta meg, hogy az évi 500-at beépítette a kártyadíjba, aztán kész. Talán már nincs is olyan más, mint a Rafi. Az Unicredit játszott ezzel a trükkel sokáig, jelenleg még csak akciósan ingyenes náluk a vásárlás, de novembertől már akció nélkül is ingyenes lesz. -
sifarr
senior tag
Jaj, jaj, kezdek aggódni ...
2022. januártól a CIB kivezeti a már régen lezárt Continental és XL számlacsomagokat. Akinek ilyen csomagja van, át kell térnie egy másik, elérhető csomagra. Ez nem zavar, de ...
Nagyon nem szeretném, ha ez egy folyamat kezdete lenne. És a CIB úgy egyszerűsítené a termékportfólióját, hogy később (hamarost?) kivezeti a kedvenc számlacsomagomat is. -
sifarr
senior tag
Csak szólok a teljes körű tájékozódás érdekében.
Az Unicreditnél az ATM-es befizetés ingyenes - jelenleg. De a normál díja 0,2 %, csak 2022. 04. 30-ig akciósan elengedik. Hogy az akciót meghosszabbítják-e, azt jelenleg nem tudni. Erre az akcióra nem a Partner Aktív Zéró külön kedvezménye az érvényes, hanem az általános bankkártyákra vonatkozó akció.
Ha az akciót nem hosszabbítanák meg, akkor marad a pénztári befizetés. Ez jelenleg ingyenes (ez sem szerepel a Partner Aktív Zéró külön kedvezményei között), de ez is változhat a kondíciós listák szokott eljárása szerint bármikor. De ha ingyenes is, ez a mód már nem biztos, hogy mindenkinek optimális. -
sifarr
senior tag
válasz pictigjis #20825 üzenetére
teljesen téves az a megközelítés, hogy az atm-befizetés "kényelmi" szolgátatás, ezért fizessen érte az ügyfél
Hát ...?
Mivel a foilyószámla- és a bankkártya-szolgáltatás maga kényelmi szolgáltatás, ezért minden részeleme is az. Tehát lehet akár díjköteles is.
A viszonyítani ugyanis a kp-használathoz kell. Ahhoz képest kényelmesebb használni (bár ezt sokan vitatják). A kp-használat viszont garantáltan és nem akciósan díjmentes (annak költségét máshogy fizeti mindenki). -
sifarr
senior tag
válasz K Norbi #20879 üzenetére
Én a korábbiak miatt biztos nem teszem fel a GPay appot
Nekem 1 éve fent van.
Szinte biztos, hogy nem kell majd a CIB-nél hozzá az app.
A CIB egyszerűen nem akarja a saját applikációjába beletenni a GPay alá a kártya regisztrációját. Ott a GPay app, ügyfél oldd meg azzal.
Viszont a Google fiókban az eddig regisztrált bankkártya (amivel fizetni is lehetett pl. a Play áruházban) most is megjelenik az android rendszerben, az alkamazások beállításai menün belül a Google Pay beállításainál. Ott is hozzá lehet majd adni. Most még a hozzáadást a CIB oldal nem engedélyezi, holnaptól - ha tényleg élesedik a rendszer, akkor - majd engedélyezni fogja.
A GPay app csak kényelmesebbé teszi a többkártyás használatot, kártyaváltást, de nem elengedhetetlenül szükséges. -
sifarr
senior tag
válasz icyshadow #20924 üzenetére
Okozhat gondot, hogy a regisztrált számon nincs internet, vagy nem?
Nem.
A banki appokat wifi-s internettel is használhatod, tehát nem előírás, hogy az internetelérés a regisztrált sim-hez kapcsolódjon.
Nem tudok ilyen esetről, de nagyon meglepne, ha bármely bank esetében mégis így lenne. -
sifarr
senior tag
Mobilbankhoz az UC nem képes ugyanezt megoldani, ahhoz csak a tulajnak van accountja, de két különböző eszközön is használhatja a netbankját. Így technikai akadálya nincs, hogy ugyanazt az accountot ketten használják.
Ebből azért esetleg lehetnek problémák. Jó lenne ismerni a bank biztonsági rendszerét. Van-e valami védelem, ha ugyanazzal az accounttal egyidejűleg két eszközön lépnek? Kiléptet, csak egyiket vagy mindkettőt, esetleg kitilt? Vagy ha rövid időn belül a két belépés egymástól nagyobb távolságra történik, más ország, más földrész. Bankkártyáknál ezeket figyelik, figyelhetik itt is.
Nem tudom, hogy van-e bármilyen védelem vagy milyen, csak felvetettem a kérdést. -
sifarr
senior tag
Milyen alternatívát tudnátok javasolni, ahol a akár minimál számlavezetési díj ellenében nem húzzák le a bőrt az emberről
Az unicredites Partner Aktív Zéró csomagról már olvashattál. Akciósan nullás, de limitváltoztatási díj van. Ha így is jó, akkor egy lehetőség.
Másik lehetőség a BM-es CIB ECO. Akciósan nullás csomag 2 évre. Itt a limitváltoztatás korlátlan számban díjmentes. A részletekről az Összefoglalóban olvashatsz. 2 év után és a jelenlegi díjszabás szerint a költsége (a te használatod alapján és a kártyadíjjal együtt) belefér a havi ezresbe.
Nem akciós számlaként a Gránit Banknál érdemes körülnézni. Mivel a Rafi Gold 2.0 feltételét teljesíteni tudtad, ezért a Gránitnál a Bajnok számlacsomag lehet előnyös. A havi költséged (bankkártya díjával együtt) a havi ezres alatt lesz. Limitállítási díj itt sincs.ezen kívül van-e valakinek tapasztalata a 14 napos ellállási joggal kapcsolatban bankszámlák esetén?
Azt nem tudom, hogy ilyen lehetőség van-e. Hívd fel őket és megmondják.
Ha lenne megszüntetési díj, akkor az könnyen kivédhető.
A jövedelmedet utaltasd a Gold 2.0-ra, egy lendülettel utald az egészet át a megnyitott új számlára (ez ingyenes). Ha letelt a 6 hónap (általában ennyi idő után díjmenetesen szüntethető meg a számla), akkor a Rafit felmondod, jövedelmet az új számláta átirányítod. A felmondánál az időzítésre figyelni kell, nehogy egyhavi számladíjjal megterheljenek.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz Gedeon31 #21017 üzenetére
Egy bank kártya cseréhez menjek be a bankba ,mert neki nincs kedve megcsinálni.
Azért az nem mindegy, hogy mi a csereigényed oka. Meglehet, az telecenteres csak abban hibázott, hogy nem magyarázta el, miért lehet ezt csak fiókban intézni.
Ugyanis, ha a kártya meghibásodása miatt kértél cserét, azt valóban fiókban lehet intézni. Ilyen esetben az "új" kártya ugyanazzal a névvel, számmal, pin-kóddal készül el, a CVV/CVC kód lesz új, esetleg a lejárat is hosszabbodik. A régi, hibás kártya pedig nem lesz letiltva, viszont bevonják. Tehát az új megérkezéséig az ügyfélnek nincs kártyája. Nerm használhatja akkor se, ha pl. chip-hiba esetén még a mágnescsíkkal működhetne. A meghibásodás miatti csere ingyenes.
Azt a CIB nem engedi, hogy az ügyfélnél egy ilyen csere miatt 2 fizikai bankkártya legyen, és mindkettő még bőven lejárati időn belül. Ez csak a lejárat miatti cseréknél lehetséges, de akkor a "régi" kártya pár héten belül egyébként is lejárttá válik.
Azt nem tudom, hogy engedi-e rendszerük, hogy a meghibásodott kártyát letiltsd és kérj egy újat. Értelemszerűen ekkor az új a néven kívül minden más adatban más lesz (kártyaszám, pin, stb.). Viszont ha ezt engedné, akkor az évi kártyadíjat is kellene fizetni (és a régi időarányos része visszajár). -
sifarr
senior tag
válasz windlord #21069 üzenetére
A Cib -es bankkartyam masodjara reped el a magnescsiknal.
Ez nekem erősen user error gyanús. Nem próbáltad, hogy a CIB-es kártya tárolási helyét megváltoztatod? Pl. megcseréled valamelyik másik bankkártya/személyi/jogsi tárolási helyével.Az elsonel kertem uj kartyat, de a masodiknal mar nincs kedvem megfinanszirozni.
A chip/mágnescsík hiba esetén díjmentes, de egyéb esetekben (repedés) van díja (1624/1791), de ez érthető a bank oldaláról.Van erre valami trukk?
Nem nagyon. A Curve/Revolut fizikai kártyái helyettesíthetik a CIB-es fizikai kártyát. Mögé teszed/feltöltöd a fizikailag rossz, de élő CIB-es kártyáról. Esetleg Wise, ha ingyen utalsz.
De abban igazad van, hogy a kártyalimitek miatt (5 millió napi maximum) nem árt a fizikai CIB-es.
Ha újat kérsz újra, akkor annak megint díja lesz, és átmenetileg kártya nélkül maradsz.
Egy trükk van a folyamatos használatra.
Kérsz egy másikat, de az más típusú legyen, mint az előző. Tehát pl. vésett van, helyette dombornyomottat. Amikor megérkezik az új, akkor lemondod az előző, megrepedt kártyát. A régi díját időarányosan visszakapod, de az új lelentősen drágább. Viszont félév múlva a "visszacserélésnél" nyereséges a csere.
De azért ez macerás, pénzbe/fáradságba kerül. Inkább a tároláson kellene változtatni. -
sifarr
senior tag
válasz windlord #21088 üzenetére
... a terminálból való be -ki rángatáskor pattan meg.
Mert igen, sem ennek sem a másiknak sem volt jó a PayPass modulja.
Akkor kérj cserét chip-hibára hivatkozva. Megúszhatod akár ingyen is.
Utána pedig használd az új CIB-es kártyát GPay-en keresztül, és nem lesz többet kirángatás. Kp-felvételnél az ATM-eknél pedig ez nem gond, "kirezegtetik" a kártyát, nem kell rángatni. -
sifarr
senior tag
Nem etikátlan szerintem, de jogilag minimum szürke zóna.
És ACE:
ne misztifikáljuk már túl egy szerződéses kötelezettség megszegését.
ad 1. A jog hátterének, alapjának egy részér az etika adja.
ad 2. Mindig igaz: az etika > jog.
Axioma véleménye annyi volt, hogy "nem etikus".
A szerződés jogon alapuló megállapodás. A hétköznapi életben bárkivel (nem jogi alapon) megállapodsz valamiről (pl. ki mosogat el), és a másik eleve nem akarja betartani a megállapodás egy részét, az bizony etikátlan. Lehet, hogy jogilag nem számonkérhető, de ettől még nem etikus.
És a konkrét esethez egy példát hozva. Az akciós bankszámlák (Unicredit, CIB) 2-3 évre szerződésileg tartalmaznak kedvezményeket. De ezek határozatlan idejű szerződések! Azaz a bankok - akár indoklás nélkül is - bármikor rendes felmondással megszüntethetik. Semmi jogszerűtlen nem lenne benne!
De minden érintett ügyfél etikai alapon lenne felháborodva, ha ezt a bank mondjuk 1 év után megtenné vele. -
sifarr
senior tag
Lehet valami rejtett költség ezen felül amit nem veszek észre?
Nincs.
A DirektNeten/myRaiffeisen applikáción keresztül azonban van utalási limit, 25 millió/nap.
Az ingatlanvásárlás biztos, hogy ennél nagyobb nagy összegű. Tehát vételár határozza meg a tényleges költséget, azaz hányszor 6 ezerrel kell számolni. -
sifarr
senior tag
Felszámít a CIB ilyen esetben költséget?
A CIB-nél deviza átutalás jóváírására nincs díjtétel a kondíciós listában, tehát díjmentes.Illetve CHF számlára utalt EUR-t milyen árfolyamon váltják ilyen esetben?
A keresztárfolyamokat itt nézheted meg. Hát, nem egy jó váltási mód. Lényegében közel 4 % lesz a marzs, amit fizetsz.
CIB ECO Plusz díjcsomagban ez a marzs feleződik, de neked Online számlacsomagod van. Nem hiszem, hogy ezért megéri csomagot váltanod.
Neked a megoldás nem a Revolut, hanem a Wise lesz.
A pénzt ingyen utalod a Wise számládra. Ott átváltod CHF-re, ennek költsége 0,42 %. A Wise-ról elutalod a CIB-es CHF-es devizaszámládra a svájci frankot. Ennek a Wise-nál összeghatártól függetlenül fix költsége van. Ez 0,50 CHF. -
sifarr
senior tag
válasz axioma #21215 üzenetére
Nem ertem, ha revoluton van eur-od es chf a celszamla, miert nem revoluton valtod chf-re es ingyen erkezteted a cib chf szamlara?
A Revolut topicban tájékozódott először, s ott - többek között - ezt a tájékoztatást kapta:
"... de Magyarországra magyar címmel regisztrált felhasználó csak forintot és eurót utalhat ingyen. Ha más devizát utalsz, annak várhatóan fix 2000 forint lesz a díja, de ezt kiírja az app az utalás indítása előtt."
A Revolutot annyira nem ismerem részleteiben, de ha ez igaz és vonatkozik rá, akkor Revolutról az utalás költsége miatt nem biztos, hogy előnyös a tranzakció. Persze ez az utalás összegétől is függ.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz axioma #21215 üzenetére
Még annyit hozzátennék a kérdés megértéséhez, hogy forintot akar CIB-es forintszámláról CIB-es devizaszámlára átrakni. Tehát alapból nem eurója van.
Eddig ezt pénzváltó közbeiktatásával, kp->valuta->befizetés útján oldotta meg. Ezt akarja kényelmesebbé tenni fintech szolgáltató bevonásával.
Ebből én arra következtetek, hogy a havi összeg bőven belefér a Revolut 350 ezres átváltási limitjébe. Inkább havi 100-150e lehet, megtakarítási célból. Viszont ekkora összegnél a vnorbi által jelzett, kétezres revolutos utalási díj már magas. -
sifarr
senior tag
CIB-nél a telefonszámos azonosítóra utalás csak bankon belül működik? ...
A #withPay (nem kell belépni az appba a használatához) a telefonod névjegyzékében szereplő telefonszámok alapján találja meg, hogy kik a CIB-esek. A #withPAY így létrejött névjegyzékéből utalhatsz, értelemszerűen csak bankon belül. Viszont ez a lista lehet hibás. Ha valaki később megszünteti a CIB-es számláját, akkor nem törlődik a listából (szinkronizációs hiba). Problémát nem okoz, mert ha utalni próbálsz ilyen címzettnek, akkor a folyamat hibára fut, utalás nem teljesül.
Viszont az applikáción belüli partnerlista nem tartalmazza a #withPAY listát. Oda neked kell felvenni a kontaktokat, és a felvétel során válaszhatsz másodlagos azonosítót is. Ebben az esetben utalhatsz így bankon belülre és kívülre. Azt viszont neked kell tudnod, hogy a másodlagos azonosító mögött valóban van-e bankszámlaszám.
Sok értelme nincs a másodlagos azonosítónak, mert évente meg kell újítani. Azaz, ha pl. elfelejtette, akkor máris nem ér semmit. Egyébként is kevesen használják. Elterjedni se nagyon fog, amíg egyes bankok pénzt kérnek a megújításért. -
sifarr
senior tag
Viszont az appon kívüli #withPay listában továbbra sincs benne.
A #withPay lista és a partnerek listája két külön lista. Semmi közük egymáshoz, és nincs "átjárás" közöttük. Hiába veszel fel a partnerek közé akár egy CIB-es partnert telefonos másodlagos azonosítóval, attól az nem jelenik meg a #withPay listájában. És hogy még bonyolultabb legyen: a javas internetbank partnerei is egy külön, 3. partnerlista. Semmi szinkron az appal vagy az új netbankkal.
A #withPay-nek valójában semmi értelme nincs. Szerintem (!) azt a másodlagos azonosítók tesztelésére fejleszthette ki a CIB. Hamarabb is jelent meg, minthogy elindult volna hivatalosan a másodlagos azonosítók bankok közötti használata.
A #withPay helyett több értelme lenne - mondjuk - a kedvenc partnereknek való utalást appon kívülre tenni. Mindenkinél feltehetőleg attól kedvenc valaki, mert többször utal neki.
Vagy felfejleszteni úgy, hogy a GIRO másodlagos azonosítók adatbázisából szinkronizálja a telefon névjegyzékét telefonszámra és email címre (ennek ráadásul eleve kötött a formája). Ennek még értelme is lenne, de ez feltehetőleg bonyolult és erőforrásigényes, mind a CIB háttérrendszerére, mind a GIRO-ra nézve. Nem éri meg. -
sifarr
senior tag
Teljesen el vagyunk veszve, pedig igyekszünk utána olvasni a rejtett költségeknek is!
Röviden a különbségekről a BM-es Unicredit Partner Aktív és CIB ECO között.
1. CIB jóváírási feltétel jóval magasabb, a mindenkori nettó minimálbér, azaz évente változik, jövőre is nő. Ha jóvárás nem teljesül, akkor a számlavezetési díjat terhelik. Unicreditnél ez a feltétel csak 75 ezer és 3 évig nem változik.
2. Az elektronikus utalások a díjmentesek. A CIB-nél app és netbank használat esetén is, Unicreditnél csak az appon keresztüli. Minden más utalási mód mindkettőnél díjköteles.
3. CIB-nél ingyenesen van push-üzenet kártyás vásárlásról, számlamozgásról. Unicreditnél csak a jóváírásokról.
4. Akciós időszak Unicreditnél 3 év, CIB-nél csak kettő.Rejtett költségek a CIB-nél nincsenek. Az eddigi infók alapján az Unicreditnél sem.
-
sifarr
senior tag
válasz K Norbi #21267 üzenetére
Akkor elvileg nem fog beleférni nem?
200e lesz a minimálbér, ez már szinte biztos.
Ennek a nettója 133 ezer.
Édesanyád nyugdíja jelenleg 131e. Viszont most novemberben kap egy kis pótlólagos emelést az infláció miatt visszamenőleg, és ez be is épül. Januárban is lesz nyugdíjemelés. Kevesebb, mint a várható 22-es infláció, de lesz.
Összefoglalva, januárban legalább 138 lesz a nyugdíja (inkább több). Ez több lesz, mint a 133. -
sifarr
senior tag
válasz geleati #21349 üzenetére
... az ajánlott bankoknál mennyibe kerülnek az alábbi tételek?
1. Az Unicredit Partner Aktív Zéróra nem válthatsz, mert most is unicredites számlád van. Ez tehát kiesik.
2. A CIB BM ECO számládnál a költséged 2 évid nulla. Annyi a megszorítás, hogy nem sms-ben, hanem push üzenetben kell kérni az értesítéseket.
3. A Gránit Bank esetében vagy az ajánlott Digitális, vagy a Sztár csomag esetében csak az utalásokért fizetsz (+évi kártyadíj). Itt is csak a push üzenetet ingyenes, az sms-ért fizetni kell. A két csomag között az dönti el választást, hogy a havi ezres utalási költséged mennyi és milyen tételekből áll. A Digitálisnál 0,4 % az utalási díj (max. 8e), a Sztárnál 0,3 % a díj, de minimum 75 max. 6e.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz GoodSpeed #21353 üzenetére
A megoldás: Mivel CIB applikáción belül nyitottam, ezért csak azon belül tudok rá átvezetni.
Nem egészen jó felvilágosítást kaptál.
A #withSAVE mind az applikációban, mind a CIB Online felületen is elérhető. Viszont a régi CIB Internetbankon belül nem. Utóbbin látszik a megtakarítási számla, lekérdezést, kivinatot is lekérhetsz, de át- és visszavezetni nem tudsz. Ugyanúgy, mint ahogy a Díjnet is már csak az új csatornákon érhető el. -
sifarr
senior tag
válasz geleati #21374 üzenetére
akkor ez teljesíthető revolutról való utalással is, nem?
Persze. A Revolutról Rafiba utalás bankon kívülinek minősül.
Ha rafis Gold 2.0-át nyitsz (erre legutóbbi kérdésednél nem kértem ki, kimaradt, elfelejtettem), akkor a limitemelésre figyelj, annak költségei vannak, ha használod. Valamint az értesítő sms-ek is díjkötelesek, bár csak havi díja van, azaz átalánydíjas. -
sifarr
senior tag
Azért az összefoglalóban leírtakat jó lenne figyelembe venni.
Lehet megoldásként a Revolutra utalni, de a kérdés kivesézése már a Revolut topicjába tartozna.
Nekem beleférne, ha ebben a topicban kitárgyalható lehetne az összes magyarországi bank (beleértve az OTP-t is), valamint mindazon fintech szolgáltatók, neobankok (Revolut, Wise, stb.), amelyekkel már leváltani lehet a honi bankszámlákat. De egyelőre még nem ez a szabály. -
sifarr
senior tag
Most már tényleg nagyon unom a recash mizériák itteni tárgyalását.
Ha rosszul működik egy startup, az nem banki probléma. Akkor sem, ha a recash rosszul építi ki a banki kaprcsolatokat.
Nem ebbe a topicba tartozó kérdés!!!
Tessék neki saját topicot nyitni, vagy ott van a Fintech topic, ott meg lehet tárgyalni. -
sifarr
senior tag
Segíteni szeretnék - mert szabad - mindazon Recash felhasználóknak, akik a közvetlen magyar banki kapcsolat hibája miatt nem élvezhetik a szolgáltatás előnyeit.
A Recash jelenleg a következő magyar bankok bankkártyáival vehető igénybe: OTP, K&H, MKB, Raiffeisen és Gránit Bank. Azaz mindösszesen 5 bank esetében. Ha az 5 darabra nem is a magyarországi bankok összessége, de a mérlegfőösszegben mérve azért a túlnyomó többsége.
Hitelkártyával még az "ötök" esetében sem vehető igénybe a szolgáltatás. A bankok nem tudják kiszolgálni a Recash adatigényét.
Sajnos a hegy nem megy Mohamedhez ... de ez nem Mohamed hibája!
A probléma megoldása lehet a következő.
1. Nyitunk egy Revolut vagy Wise számlát. Azok azonban egyrészt nem magyarok, másrészt leírásuk itt off-nak minősül, ezért a részletektől eltekintek.
2. Nyitunk egy Recash-kompatibilis számlát. Az összefoglalóban van több javasolt számlacsomag, köztük nullások is. Sajnos a CIB nem kompatibilis a Recash szolgáltóval, tehát kiesik. Hasonlóképp az Unicredit is. (Bár meg nem erősített belsős infók szerint már tömegek követelik az Uncredittől, hogy rakjon rendet a PSD2 fejlesztéseinél és álljon a Recash rendelkezésére.)
Így marad a tehetősebbeknek a Raiffeisen, a feltételnélküliséghez ragaszkodóknak a Gránit. Nem ajánlottként pedig ott a maradék (OTP, K&H).
Továbbá.
Ha a vásárlás utáni jóváírás nem jelenik meg azonnal (pár perctől pár nap), akkor ez a bankok hibája, mert nem szolgáltatnak, könyvelnek azonnal. Ha az appon belül kért kifizetést a felhasználó, akkor sajnos nem villámgyorsan történik meg a kiutalás, hanem beletelik pár napba is. Ez minden bizonnyal a Recash számlavezető bankja lassúságának köszönhető. Tehát ezekben az esetekben is a bankokat kell zargatni. Vagy ebben a topicban tájákoztatást kérni.További részletek a bankok hiányosságairól itt olvashatók.
-
sifarr
senior tag
válasz rmehesz #21636 üzenetére
Én azért nagyon óvatos lennék, a helyedben. Kicsit furcsa ez a történet.
Ha a befektetési számládon levő összeg, érték nem legalább 8 számjegyű vagy a havi számládra éerkező összeg nem legalább félmillió, akkor te nem vagy prémium szintű ügyfél.
Ha van ennyid, akkor miért nem ajánlott rögtön egy prémiumszámlát is?
Nem tudom mi lehet ez a "bankszámlához kapcsolódó kártya"? A visszatérítés rendben, de ez a hitelkártáyk sajátja - ez viszont nem az lenne. Mi az, hogy naponként visszatérítenek, naponta jóváírják a számlán? Nem szokás bankkártyáknál. Vásárolni lehet vele, de kp-t felvenni nem? Ilyen nincs. Bankszámlához kapcsolódó kártyával (debit), de még a hitelkártyával is lehet kp-t felvenni.
Én még ilyen paraméterekkel rendelkező bankkártyáról nem hallottam, kiváncsi lennék rá.Személyi bankárt azért nem így szoktak kijelölni, és a személyi bankár sem így veszi fel a kapcsolatot. A bank küld egy hivatalos levelet, benne a személyi bankár nevével, telefonszámával, e-mail címével. Utána keresi meg a személyi bankár az ügyfelet. És az első találkozás is hivatalos helyen, bankfiókban történik. Nem a személyi bankárra, hanem az ügynökökre jellemző, hogy "házhoz mennek" akárhová.
És nem egy kártya rátukmálása a cél, hanem az ügyfélkapcsolat megteremtése, az ügyfél feltérképezése, stb.
Minden személyi bankár egy fiókhoz tartozik. Olyan fiókhoz, ahol van a kiemelt ügyfeleknek külön tárgyaló is. Én oda kérném a találkozót, abban a fiókba, ami az ő munkahelye.
Azt, hogy valóban ő a bank által kijelölt személyi bankárod, azt le is ellenőrizheted. A találkozó előtt (én nem mennék el) telefonba mondja meg a pillanatnyi számlaegyenlegedet. A személyi bankár láthatja, a befektetési számládat is. És még megbízást is adhatsz neki, persze szükséges biztonsági protokoll betartásával.Szóval én óvatos lennék.
-
sifarr
senior tag
válasz pictigjis #21648 üzenetére
ha én lennék valami szuperfontos banki főszövetség feje, kötelező erejű ...
Bölcset szóltál.
Mert ott van a szabadság igénye, és hogy "tudom mit csinálok, ismerem, vállalom a kockázatot", de ha úgy esne, hogy feltörik a mobilt, lenyúlnak pár miliót, tízmilliót, akkor rögtön jön, hogy kártérítsen a bank, mert nem biztonságos a rendszere, meg ...
Elvégre azért is a bank felelős, ha a bankkártyára az ügyfél ráírja a pin-kódot, azután elveszti, kicsit kiüríti a számlát becsületes megtaláló ...
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Diablo IV
- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
- Apple asztali gépek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Aliexpress tapasztalatok
- Toyota topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...
- LENOVO 15,6",7.gen.core i5,8GB DDR4 RAM,512GB SSD,Új töltő,jó akku, szép állapot
- Silicon Power UD90 2 TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új, Tesztelt - 5000-4800 MBs - Eladó!
- Ej-ha Lenovo Thinkpad X1 Carbon Profi Laptop 14" -50% i7-8565U 4Mag 16GB/512GB FHD IPS
- Dell vostro 15 3000 FULL HD
- PowerColor RX 5700 XT 8GB GDDR6 Red Dragon Eladó! 55.000.-
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen