Aktív témák
-
Nowhereman
őstag
válasz MPowerPH #48451 üzenetére
A DRS-t ne tegyük hibássá, mert akkor hibás lehet a szélárnyék, a turbó felcsavarása, vagy éppen a jobb kigyorsítás. A kifékezés alapeleme a némi tempófölénnyel beesni a másik mellé. Sumi nem hibáztatható, lévén minden mozdulatával kerülte a balesetet, míg Senna mind két esetben az ütközés felé utazott. Egyetlen kérdés az, hogy alapból ilyen összevisszasággal vezet, vagy olyan ostoba, hogy azt hitte Sumit maga mögött tudja tartani egy kis cikázással. Azaz ha Sumi nem vált pánikszerűen belső ívre, hanem bízva abban hogy Senna hagy neki helyet a külső íven, a külső ív felé mozdul tovább, arra Senna hogy reagált volna - tényleg hagyott volna-e neki helyet? Sajnos a szándékossága nem cáfolható és nem igazolható. Így némi jóhiszeműséggel versenybaleset, és nem Sumi a hunyó.
[ Szerkesztve ]
Utánam a kondenzcsik!
-
Nowhereman
őstag
válasz dokee78 #48433 üzenetére
Sőt, ha a Force India is beújít valami hasonló léptékűt mint a Williams, még ők is sorra kerülhetnek! Azért ők is közelebb kerültek idén a RB-hoz, csak míg a tavalyi dupla tempókülönbségbe 3 csapat fért be, idén már ebbe a fele távolságba kétszer annyi csapat zsúfolódott.
Utánam a kondenzcsik!
-
werszomjas
őstag
-
Oliverda
félisten
válasz werszomjas #48455 üzenetére
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Male
nagyúr
válasz IreN!CuS #48446 üzenetére
"Hamilton még a felvezető körében járt, amikor a McLarennél felfedezték a bakit. Whitmarsh utólag elismerte, hogy a későbbi fejlemények tükrében hibázott, mert azonnal vissza kellett volna hívnia az autót a bokszba, de azt hitte, még ha tényleg nem is marad benne elég benzin a visszaútra - amiben akkor nem voltak biztosak -, legfeljebb az utolsó köridejét törlik, vagy öt hellyel hátrébb sorolják. "
Na, egészen jól tippeltem, hogy már korábban tudtak róla, és azért folytatták, mert bíztak benne, hogy megússzák.
A gumis fejtegetés érdekes, azt mondja, hogy teljesen véletlenszerű, és nem az adott versenyző tehetségén múlik, mert a 3 kiscsapatot leszámítva mind a gumik képességei fölött vannak... hát nem tudom, elsőre egy Alonso - Massa párost meg lehet nézni, konstans Alonso a jobb, tehát a gumik képessége Massa (jelenlegi) szintje fölött van, az ő okfejtése alapján.
-
Mastre
tag
válasz IreN!CuS #48446 üzenetére
Kevésszer van olyan, hogy egy cikkel (pláne ilyen hosszúval) egyetértek, de ebben nem találok kivetni valót.
Az eleje a gumikról tökéletesen az, amit én is gondolok. Egyszerűen nem hihető az, hogy ennyire egyforma autót tudott csinálni 5 (6) csapat... Egyértelműen pályától és pillanatnyi körülményektől függ a teljesítmény, így a versenyzők nagy része szombaton-vasárnap bármit csinálhat, hisz már pénteken a beállításoknál eldől a verseny, és akkor is csak a szerencse számít.
Az ütközésnél pedig tényleg lehet látni MSC reakcióit Senna mozdulataira, de hát ember legyen a talpán, aki ilyen gyorsan reagál, és még gondolatot is olvas... (Persze lehet, hogy benne van a sok éves reflex, hogy az elől lévő pilóta az ívre megy vissza)
A versenyeken pedig nagyon nem értem azokat, akik harcolnak valaki mással, és később jönnek cserélni. Az elmúlt két évben a korai csere mindig is előnyt jelentett. Persze nem 5 körrel korábbi, de az 1-2 körös simán. Vagy ez csak nekem ilyen egyértelmű?
-
[CS]Blade2
addikt
válasz Mastre #48458 üzenetére
Ideiglenes előnyt jelent csak jelenleg, felteszi 2-3x 1-2körrel hamarabb, a végén pedig 5-6körrel hosszabb lesz az utolsó etapja, és bedarálják a nála 4-5-6-7körrel frissebb gumival, vagy b. 1-el többször cserél, ami 99%-ban bukta, mert egy kiállást nem lehet kiautózni hasonló telj. autók ellen.
-
mokus1
addikt
-
JColee
őstag
válasz Motion_Blur #48468 üzenetére
Annyira szurkoltál Lonzinak?
-
JColee
őstag
Mit gondoltok, ez vajon Kimi ofisöl fércbuk accountja?
McCartman Én bírom. Kemény vagyok?
[ Szerkesztve ]
-
Predator2
addikt
valahol mintha olvastam volna h nagyon nem voltak biztosak a dolgukban az üzemanyag szintet illetően (bár a mai technika mellett ezt sem tudom hogy lehet)
megpróbálták nem jött be ez tény!Viszont az a rossz az egészben h megint ők a főmumusok, pedig szerintem ezt más csapat is meglépte volna.
[ Szerkesztve ]
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
mokus1
addikt
válasz csucsbicep #48470 üzenetére
Nem csíped?
-
Male
nagyúr
válasz Predator2 #48475 üzenetére
Persze, hogy meg... abban a helyzetben vagy kockáztatnak, vagy visszahívják, és irány a 9. hely (vagy volt előtte már mért köre Hamiltonnak a Q3-ban???). Biztos lett volna aki ugyan ezt választja, és olyan is, aki inkább visszahívja.
A nem voltak biztosak benne mondjuk érdekes... ha ezt nem tudnák biztosan megmondani, akkor jópár büntetés lett volna már időmérő és futam után elégtelen üzemanyag minta miatt... szóval itt szerintem a bizonytalanság abból jött, hogy nem akarták elhinni az adatot.
-
attisx
addikt
Rossz a helyesírásom?! Vedd úgy, hogy mobilról írtam... :D
-
stvnppp
senior tag
válasz Thrawn #48481 üzenetére
Az egészet valahol onnan kéne elkezdeni elemezni, hogy pont azért lett egy gumiszállító, hogy ne a gumin múljon a vb cím megnyerése. Most meg szerintem átestünk a ló másik oldalára, tök mindegy az aero, motor, pilóta, ha eltalálod a jó guminyomást, akkor nyersz.
Jó, most látványos hogy minden futamon más győz, de egy idő után nem lesz vb anspiráns, akinek lesz esélye megnyerni, mert kb az egész mezőny ott lesz a végelszàmolásnál. meg kezd kicsit hasonlítani a slaggal locsoljuk fel a pályát ötlethez, csak itt adjunk nekik kiismerhetetlen gumikat.
[ Szerkesztve ]
-
McCartman
senior tag
válasz stvnppp #48482 üzenetére
kontra
Räikkönen szerint nem a gumikkal van probléma
persze csalóka lehet , mert Kiminek nincs összehasonlítási alapja.A Lotus mondjuk folyamatosan megbízható , fejlődő tendenciát mutat. Ha nekik megy másnak is sikerülhet.
[ Szerkesztve ]
Pentium I @233 Mhz MMX ; 96 Mbyte EDO RAM ; Voodoo 1 4 Mbyte ; 3,2 Gbyte Maxtor UDMA 66
-
zetecR
addikt
válasz McCartman #48483 üzenetére
Mondjuk Rajkóról pont nem tudom elképzelni, de:
" Martin Brundle, a Sky Sports kommentátora azonban elmesélte, hogy amikor Bahreinből hazafelé tartva az egyik versenyzővel beszélgetett a repülőn, az illető szidta a gumikat, mert szerinte annyira gyenge a tapadásuk, hogy a nagymamája is el tudná vezetni rajtuk az autót - néhány nappal később viszont nyilvánosan agyba-főbe dicsérte őket." -
Thrawn
félisten
válasz stvnppp #48482 üzenetére
Azért az eltalált guminyomás egyelőre édeskevésnek tűnik ahhoz, hogy valaki versenyt tudjon nyerni, vagy csak simán a csapattársa előtt tudjon végezni.
Lerágott csont itt a "Massa-téma" pedig kiválóan szemlélteti, hogy kik azok a pilóták akik jól mennek egy gyengébb autóval is. Vannak akik a hungaroringi balesetét okolják a jelenlegi teljesítményéért, szerintem pedig csak arról van szó, hogy egy jó autóval, amiben kényelmesen érzi magát, tud jól vezetni. Esetenként még az öreg Schumit is megverte (ha engedték neki). Most nagyon nem fekszik neki az autó, gyengére is sikerült ezért persze nem is megy vele jól. De mégis, van ott náluk egy Alonso aki önmagából annyit tud hozzátenni (és hozzá is teszi) az autóhoz, hogy rendszeresen jól szerepeljen vele.
Messze nem merném ezt így kijelenteni, hogy tökmindegy milyen pilóta ül abban az autóban és csak a gumi a lényeg. Mert nem így van.
Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł D4BAD łłł WoT: s_thrawn łłł
-
badd
tag
válasz McCartman #48483 üzenetére
Am ebben van amit Kimi mond. Most is Spanyolországban a végén, amikor kb. megvolt az a 60-80 liter mennyiség, akkor ő vagy 15 (nem emlékszek pontosan) kört rendesen végig nyomott (nem spórolt szerintem), és a végére se volt az hogy mindjárt elfogy a gumija. Tehát úgy ment, mint régen egy rendes etapot. Szóval tényleg simán lehet ez.
A másik amit ne felejtsünk el sztem gumi téren, hogy azért mégis azon megy a kocsi. Vagyis mindig is számított hogy ki mennyire koptatta el. Oké, most erősebb (néha lehet túlságosan is), de mivel a kerék az alapja a kocsinak, ezért lehet nem csak az aerora kéne figyelni meg fejleszteni, hanem a gumit is figyelembe venni, hogy azt is tudja a kocsi kezelni. (pl: Merci, lehet hogy aeroban csúcson voltak az elmúlt két évben is, csak sokat nem láttunk belőle, mert arról elfelejtkeztek, hogy gumin megy a kocsi)
Volt asszem két év kerékcserés mentes év. Nem jött be. Szóval szerintem is a tankolás betiltása lesz a megfejtés az egészben, mert nem lehet olyan gumit gyártani ami nem fogy el teli tankon 10 kör alatt, mert akkor mondjuk elfogy 20 kör alatt, és feltesznek még egyet, és a könnyülő kocsi miatt már ki se kell állni, mert nem fog elkopni.
Kellenének ilyen külön etap gumik, hogy első 20 körre ezt teheted fel, utána meg ezt -
stvnppp
senior tag
Az rendben van, hogy a teli tank jobban koptatja a gumit, de ott van Raikkonen példája: tök gyors az utolsó etapban, de aztán jön egy kínai nagydíj, ahol az utolsó etapban elfogy a gumija és buk ~10 helyet.
Az megint más kérdés hogy mit nyilatkoznak, azért a Pirelli sem azért van itt, hogy folyamatosan szídják, és ezt nyílván biztosította is a szerződésekben.
[ Szerkesztve ]
-
werszomjas
őstag
Azért a gumitörmeléket megoldhatnák valahogy, mert rossz nézni, hogy a verseny felénél már tisztán látszik az ideális ív, mellette meg tele törmelékkel, talán több előzés, kifékezés lenne, nade így..... ennyi gumitörmeléken nehéz kifékezni azt aki az ideális íven van.
Kivéve Kobayashi -t
[ Szerkesztve ]
üdv
-
badd
tag
válasz stvnppp #48489 üzenetére
Ez igaz, bár Raikkonen visszaesését Kínában inkább a gumitörmelékre fognám. Oké, lassult, de mikor Vettel megelőzte, akkor lekerült a a gumitörmelékre, és annyira sűrű volt mögötte a mezőny, hogy mire összeszedte magát elment mindenki, meg a amúgyis a kopott gumi plusz gumitörmelék, az elég erős.
Amúgy nekem is inkább a gumitörmelékkel van bajom, hogy valaki ront egy kicsit, vagy csak előzni próbál, és nem jön össze, akkor utána nem az van, hogy oké, toljuk neki tovább, hanem azzal szórakoznak legalább fél körig hogy visszaszedjék a tapadást...
-
Nowhereman
őstag
Ezzel a széteső gumival, az volt a csúcs, mikor a pilóták panaszkodtak arra, hogy a kerékről lehulló gumidarabok kartácstüze zavarja őket a vezetésben. De szerintem börni kb. akkor venne vissza a széteső gumi mániájából, ha már úgy fennakadnának az autók a gumitörmeléken, mint a sóderágyon...
Utánam a kondenzcsik!
-
proof88
addikt
válasz Nowhereman #48494 üzenetére
ha már úgy fennakadnának az autók a gumitörmeléken, mint a sóderágyon... hehe
-
dokee78
félisten
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Szerintem így elégedettek lennének Massával.
-
proof88
addikt
el ne feledjétek, hogy ma lesz Nürburgring 24H is!!! kb akkor kezdődik mikor a WTCC időmérő. WTCC időmérő 15:45-től lesz.
Nürbire 15:30-tól van stream, hivatalosan 16:00-tól kezdődik a verseny.
50 induló, térképen lehet követni hogy ki merre jár:
http://www.24stundenonline.de/event.phpÉlő stream-ek:
hivatalos: http://www.24h-rennen.de/LIVE.94.0.html
Audi-s: http://tv.audi.de/#/01
Porsche-s: http://www.porsche.com/all/motorsport/pccd/livestream.htmWalter Csaba is indul benne egyik csapattal, a V6-os kategóriában, 236-os rajtszámmal.
Aktív témák
- OLED TV topic
- Napelem
- Amazfit GTS 4 - divatos megjelenés
- Milyen okostelefont vegyek?
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Milyen routert?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Vaku topic
- További aktív témák...
- 64Gb DDR4 - Corsair 32GB KIT DDR4 4600MHz CL18 Vengeance RGB RT
- Samsung Galaxy A54 5G Eladó...
- Samsung Galaxy S22 Ultra Eladó...
- Vostro 3591 15.6" FHD i5-1035G1 GeForce MX230 16GB 512GB NVMe magyar bill., gar
- ELADÓ 32 DB Nvidia RTX 3060 Ti és 8 DB Zotac Gaming Geforce RTX 3080 Trinity / KOMPLETT BÁNYAGÉP