Új hozzászólás Aktív témák
-
#79335424
törölt tag
Megpróbálom itt is, hátha... Van egy CNS Globe HD -m. Szerintetek lehetséges lenne usb -n, kékfoggal, vagy esetleg soros porton olyan kapcsolatot összehozni, amivel egy Androidos eszközön futó navi a PNA vevőjét használná a helymeghatározáshoz?
-
#79335424
törölt tag
-
#79335424
törölt tag
válasz PLaci58 #5219 üzenetére
Elnézést, hogy "akadékoskodok", de úgy érzem, hogy itt lehet némi félreértés. Az Android ebben a tekintetben sztem egyáltalán nem "speciális". Linux kernelre épül és ennek megfelelően olyan eszközöket támogat, amiknek a driverét tartalmazza a kernel. De ez akár bővíthető is. Pl. az én telómban sincs gyárilag soros port támogatás, de custom kernelekben lehetséges. Az Android miniPC -k sem támogatják alapból az USB wifit, de Vargalex az egyik kernelhez készített modult. Ehhez nyilván kell kezelőszoftver is, de mivel a Linux kernelparancsok nagyrészt működnek Androidon is, ezért pl. a hálózati interfészt terminálból is be lehet konfigolni (mármint hogy a rendszer a beépített wifi modul helyett, az USB -st használja).
Ami a mobil stickeket illeti, Android nem csak telón lehet. Pl. ott vannak a Tabok, amelyek nagyobb része nem tartalmaz SIM modult. Ha egy ilyen Tab támogatja az USB xG modemet, akkor így megoldható a "közvetlen" mobil adatkapcsolat.
Sztem az is a dolgok erős leegyszerűsítése, hogy az Androidban a kékfogat "kihangosításra tervezték". Azt a profilt tudja, amit az adott BT modul + driver. Pl. a Sony Xperia mini (st15i) ugyanazzal az Android verzióval (2.3.4) jött ki, mint az SGS2. Az előbbi valóban szinte csak az A2DP -t ismeri, míg az SGS2 pl. a HID (Human Interface Device) profilt is. Ezt a beviteli eszközök (pl. egér, bill.) használják. Apple bill. -t és Logitech M555b egeret használok. Ezt kezeli az S2 és a miniPC -k is, out of the box. De a BT fájlátvitel is régóta támogatott, ami szintén nem lenne lehetséges audio profilokkal. Ezen kívül, lehetséges vmi virtualizáció is (ennek nem ismerem a működését), mert pl. a DUN (Dial-up Networking) az Androidban nem volt támogatott, de egy alkalmazás telepítése után lehetséges volt BT. net tethering.Gipsztigris:
Teljesen igazad van, az "Android kompatibilis" nem volt helyes megfogalmazás. Viszont a CNS GHD BT. képességei sztem nem csak az audióra korlátozódtak. Gyárilag van benne böngésző, ami a korábban említett BT DUN profilon keresztül kommunikál. Biztos, hogy működik, mert használtam Symbian -nel és Androiddal is. Ez viszont mindenképpen kétirányú kommunikáció. Erre alapoztam azt, hogy ezen keresztül talán küldhető pozícióadat is.[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz PLaci58 #5227 üzenetére
Úgy voltam vele, hogy egy kérdést és esetleg némi kísérletezést ér a dolog, de megfeszülni nyílván nem fogok csak azért, hogy megspóroljak egy BT GPS vevőt. Tudom, hogy telón, Tabon általában meddig terjed az Android buherálása. Én viszont kb. 2 éve foglalkozgatok miniPC -kel. Ezeken nem ritkák a sokkal merészebb belenyúlások (pl. Linux, Android dualboot).
Lehet, hogy csak azért, mert nem vagyok már tini, de én látom értelmét telón is a HID -nek. Pl. megmarad a hasznos képernyőfelület, mert a virt bill. nem takarja ki a fél kijelzőt. Otthon pedig MHL adapterrel kiadhatom a képet és a teló maradhat a monitor mellett, mert a kezeléshez nem kell fizikai kontaktusban lennem vele. -
#79335424
törölt tag
Legalább két éve használom intenzíven (kamionos üzemmódban) a CNS Globe HD -t. Gyenge a fényerő és az akku nincs már a topon. De ezeken kívül tökéletesen üzemel. Egyszer, tűző napon benne felejtettem a motorom tanktáskájának navi zsebében. Azóta nehezebb kikapcsolni, mert eldefofmálódott a hátlap a melegtől és szorul a gomb. De a kütyü túlélte.
-
#79335424
törölt tag
Én IGO -t használok, úgyhogy a Garmin nálam kiesik. A másik kettő nem egy kategória (árban sem). Ha helyes a feltúrt specifikáció, akkor a CNS -ben csak 4GB tár van. Az kevés egy full EU-hoz (persze külső kártyán is lehetne elméletileg, ha a szoftverből lehetne kapni ilyen verziót ). A felbontás is a fele. Ez mondjuk az én tapasztalatom szerint nem akkora hátrány, sőt, néha jobb lenne, ha az én CNS GlobeHD -m is 480x272 lenne. De az általad írt lehetőségek közül én a Wayteqet választanám.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
Nem osztom az álláspontodat. Sztem pont akkor van értelme a Tab -nak, ha nem hobbi szinten kell a navi. Egy Tabot is lehet célhardverként haszálni. Kicsit át kell hangolni a működését, optimalizálni a feladatra. Valamint nem kell a navi mellé n+1 alkalmazást telepíteni, futtatni és akkor stabil lesz a navi. A műhódvevője valóban gyengébb, mint egy PNA -é, de épp ezért ez a hardverelem nem szükséges. Legyen benne egy jó Bluetooth modul. Akkor lehet használni külső vevőt, ami legalább olyan profi is lehet, mint egy PNA -é. Miért tartom jobbnak a Tabot?
1. Egy normális Tab nagyságrendekkel erősebb, mint egy PNA. Ez gyorsabb tervezést/áttervezést jelent, de ami ennél sokkal fontosabb, hogy gördülékenyebb megjelenítést. Ez a különbség térképmozgatásnál, nagyításnál szembeötlő.
2. Nagyobb fényerőre képes, mint egy PNA. Sokat számít, amikor oldalról, hátulról rásüt a nap a navira.
3. Jobb minőségű a kijelző. Tisztább, kontrasztosabb a megjelenítés, de ami ennél is lényegesebb, hogy kapacitív a kijelző. A Primo pl. támogatja a multitouch nagyítást. Nem mindegy, hogy a zoomot kell bökdösni, vagy csak széthúzni az ujjainkat a kijelzőn (na, pl. ehhez kell az erősebb hardver).
A tapasztalataim onnan származnak, hogy egymás alá raktam a CNS GlobeHD -mat és a múmia SGS2 -met. Mindkettőn futott a navi. Zongorázni lehetett a különbséget a megjelenítésben és a kezelhetőségében. Az SGS2 -nél pedig egy korszerű Tab csak jobb lehet.[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz PLaci58 #5326 üzenetére
Ezzel mire célzol? Arra, hogy egy navi célra vásárolt Tab -ban valószínűleg egy kevésbé szaturált megjelenítésű IPS lesz, nem Samoled? Sztem egy jóárasított Tab IPS -ének is sokkal jobb a képe, mint egy GPS -é. Vagy a vas erejére gondolsz? Az S2 -ben két magos proci dolgozik, max 1,2 Ghz -en. Ehhez van egy Mali400. Mindez 800x480 -on. Ezt a szintet még egy RK3066 -os SOC is megüti, ami sztem ma már erősen az alsó kategória. Az más kérdés, hogy az alapból navira alkalmasként forgalmazott Tabokat Alwinner A10 szintű SOC -okra építik (sztem szándékosan csinálják ilyen harmatos alapra, hogy ne mosódjon össze a két eszköz), amit Tabként használni olyan, mint sajtreszelővel..... Kissé szórakoztató, de leginkább fájdalmas.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz PLaci58 #5328 üzenetére
Ez most komoly? Az S2 csupán referencia volt. Az alapkérdés nem PNA vs. SGS2, vagy Tab vs. SGS2, hanem PNA vs. Tab. A Tab kijelzője képminőségben és fényerőben lehet, hogy gyengébb, mint az SGS2 -é, de sztem abban egyetértünk, hogy nagyságrendekkel jobb, mint egy átlag PNA -é.
Ami az erőt és az optimalizáltságot illeti, PNA -ban ugyanúgy ki lehet fogni jobbat és rosszabbat, mint Tab -ban. Kis utánajárással ezek a kellemetlen meglepetések nagyrészt elkerülhetők. Nem véletlenül említettem a Rockchip RK3066 -ot. Kínai SOC, nagyon sok Tab alapja. Ezek általában alacsonyabb árkategóriájú készülékek, de jól használhatóak és elég nehéz lenne olyan elcseszettet találni, ami teljesítményben nem gyaláz porig egy PNA -t. De ha vki megengedheti magának, akkor nem sokkal drágább egy RK3188 -as. 4x1,6Ghz, általában 2GB ram, szintén Mali400, de 530Mhz -en. Amire oda kell figyelni és egy kicsit mélyebbre kell ásni, az a BT modul típusa. RK3188 -asban lehet Mediatek modul, ami nem túl stabil, és csak v.2.1. De ha egy v.4.0 -ás, Broadcomm alapú, AP6210 -essel szereltet választunk, akkor biztos, hogy nem lesz probléma a stabil kapcsolattal. Külön egeret, bill -t és audiót használtam ilyenen egyszerre.
Az akkuidőre vonatkozó felvetésedet főleg nem értem. A Tabok általábban hosszabb akkuidővel bírnak, mint a telók. De egyrészt egy autós navinál nem elsődleges szempont az akkuidő, másrészt nem hiszem, hogy létezik olyan elcseszett Tab, aminek rövidebb lenne az akkuideje, mint egy PNA -é. -
#79335424
törölt tag
Ezt régóta használom. Tervez vele, de nem vagyok elégedett a működésével. Volt már olyan, hogy szó nélkül, szépen megtervezte, majd a navigálás közben közölte, hogy tiltott útszakasz következik. Kicsit ideges lettem. A másik kedvencem, hogy nem tudom neki elmagyarázni, hogy tudok a tiltásról, de van behajtási engedélyem. Navi helyett, folyamatosan dobálja a teljes képernyőt beterítő figyelmeztetéseket. Van erre vmi opció, ami az aktuális tervezett útvonalra kikapcsolja a figyelmeztető ablakot?
-
#79335424
törölt tag
Köszönöm! Sejtettem. Még egy kérdésem lenne. Nekem sehogyan sem sikerült használható infókra bírnom a menetidő számolóját. Ezt nem lehet valahogy kiiktatni? Már idegbajt kapok, amikor belekezd a "már 15 perce várakozik" kezdetű monológba. Az "x perc van hátra a napi...." kezdetűről nem is beszélve. Igazából azt nem értem, hogy ha már egy teherautós szoftver, akkor miért nem csinálták meg olyanra, amit tényleg használni is lehet? A mellette levő droidom sem rendelkezik több infóval, mint a PNA, de annyiból a TruckerTimer tökéletesen megoldja a feladatot. Sajnos, a sebességtúllépés 1percét ez sem jelzi, de arra már alakul a megoldás az automatizálómmal.
-
#79335424
törölt tag
válasz ekrisztian #5356 üzenetére
Kártyással. De alapból kijelzi az összes regulát, így mindíg képben vagyok azzal, hogy melyik szorít. Tudod, hány 10 -órás vezetésem, vagy csökkentett pihenőm van, hogy állok a heti, kétheti, havi munkaidőkkel, stb.
120 -ig nem szoktam meggurítani és eddig még meg sem említették egyetlen ellenőrzésnél sem. Persze, ha magát az eksönt szúrják ki, az bukta. De aki mondjuk a frankfurti reptérnél a lejtőn kimegy, az meg is érdemli. -
-
#79335424
törölt tag
válasz AudiA8Q42 #5388 üzenetére
Nem feltétlenül. Az én CNS -em is így indul, csak nem kapcsol ki. Azt nem tudom, hogy a Te navidnál mi a szitu, de az IGO -ban be lehet állítani, hogy mit csináljon áramellátás megszűnésekor és az SI -mben (Iphone Today by Gipsz ) is van vmi opció erre. De az egész készüléknek nem kéne leállnia, az sztem sincs rendben. Nem logikus. Akkor mi a túrónak raktak bele akkumulátort?
-
#79335424
törölt tag
válasz gipsztigris #5398 üzenetére
Ha valakinek kell, akkor van egy fölös C720 tartóm. A navit sajnos, ellopták.
-
#79335424
törölt tag
válasz gabor_01 #5403 üzenetére
A táppal van a gond. Az aktív tartós PNA azon keresztül kap tápot, vagyis csak be kell pattintani és nem külön ügyeskedni a táp csatlakoztatásával. Aktív tartó hiányában ezt nem tudod szétszedéses barkácsolás nélkül reprodukálni. Pontosabban meg lehetne fejteni, de a 90 fokos usb adapter kilógna az oldalából, ami nagyon sérülésveszélyes.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz gabor_01 #5509 üzenetére
CNS Globe HD.
Szintén ilyen. Anno írtam a Concorde -nak, hogy miként lehetne kikapcsolni ezt a funkciót, de az volt a válasz, hogy hardveres feature, nem kikapcsolható. Szóval, ha csak tölteni szeretném, akkor meg kell várnom, amíg bebootol, majd újra kikapcsolni. Persze egy gyújtáskulcs ki/be -> gyújtás után a művelet ismétlődik. I Love This Game! Sose gondoltam volna, hogy vkinek pont ez a "feature" hiányzik. -
#79335424
törölt tag
válasz lacik25 #5563 üzenetére
A PNA, az egy célhardver. Egyetlen funkciója van, a navigálás. A PDA egy általános célú eszköz. Ha a PNA -t felruházzuk olyan képességekkel, amik által többféle felhasználási módra lesz alkalmas, akkor a PDA felé közelítjük. Nem hiszem, hogy egy CNS GlobeHD -val azonos hardveres képességekkel rendelkező PDA több mindenre lenne képes, mint ami Gipsztigris Iphone Todayében van.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
Ilyen nevű navi szoftver nincs. Én legalábbis nem tudok ilyenről. Olaszországi navigációra alkalmas Igo Primo, S4 -en futtatása, legálisan jelenleg nem megoldható. Illegális megoldás viszont ezen a fórumon wareznak minősül, ezért tiltott.
imcsoo:
Remélem, érted a lehetőségeidet![ Szerkesztve ]
-
-
#79335424
törölt tag
válasz OldMike #5656 üzenetére
Nálam ugyanez a szitu CNS Globe HD -n, WinCE alatt. Csodálkoztam is, hogy nálad fordítva van, de ezek szerint félreértettem. Még régebben írtam erről a Concorde fórumán, de az volt a válasz (a CC válasza), hogy ez van, ezt kell szeretni. Androidon talán össze lehetne ügyeskedni valamit úgy, hogy a navi TTS hangját áttrükközni értesítési hangcsatornára, a zenét meg külső lejátszóról, média csatornán hagyni és egy automatizálóval kevertetni a csatornák hangerejét. A lejátszó kezelőjét meg floating widgetté alakítva megjeleníteni a navi felület fölött. De ez még leírva sem egyszerű.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz OldMike #5658 üzenetére
Ha van root, akkor automatizálóval (pl. Tasker, E-Robot) bármit megtehetsz, ami Androidon lehetséges. Sőt, akár meg is kerülheted a rendszert és Linux shellparancsokkal, közvetlenül a kernelnek is adhatsz utasításokat. Én nemrég vettem ki a rendszer kezeléséből az értesítéseket. Nálam már a Robot vezérli, hogy mikor, milyen értesítőhang szóljon, mikor és hogyan jelezzen a led, stb. Az E-Robot megy root nélkül is, de akkor erősen korlátozottak a lehetőségek.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz gipsztigris #5737 üzenetére
Nem baj! Sokkal többre értékelem, ha erről a témáról a Te "pofád jár" mintha másé. Megvan a tapasztalatokon alapuló véleményem az NNG -ről és ezért ezt a "szülinapi ajándékozást" nem nagyon tudom beleilleszteni a képbe. Akár privátban is érdekel, hogy Te mit tudsz, vagy mit gondolsz ennek a hátteréről.
-
#79335424
törölt tag
válasz gipsztigris #5739 üzenetére
OK.
-
#79335424
törölt tag
válasz sanyek2 #5754 üzenetére
Ne a fórumot okold! Nem a PH tehet arról, hogy a szoftver jogtulajdonosa nem teszi elérhetővé az általad igényelt konfigot és a feltételeiben jogsértőként határoz meg minden ehhez szükséges beavatkozást. Valamint árgus szemekkel figyel és komoly összegre perel be bárkit, aki számára jogilag elérhető és az IGO -val kapcsolatban felületet ad bármilyen jogsértő tevékenységhez. Ez egy Magyar cég, a PH pedig szintén Magyarországon van bejegyezve. Szerintem érthető a fórum hozzáállása.
-
#79335424
törölt tag
válasz killer1203 #5784 üzenetére
Érdekes témakör. Én IGO truckot használok. Jó cucc, de van néhány idegesítő szokása. Ami pedig a legidegesítőbb benne, az az NNG hozzáállása. Ugyanis képtelenség legálisan hozzájutni egy jó vas/jó szoftver kombinációhoz. Kíváncsi lennék arra, hogy van -e olyan kollega, aki esetleg mást használ (pl. Sygic Truck).
-
#79335424
törölt tag
válasz Prime110 #5786 üzenetére
És mik a tapasztalataid vele? Mert a specifikáció csak egy dolog. Abban nem írják, hogy
-Esetleg csak a szélvédő tetejére rakhatod, ha nappal is akarod látni.
-Mennyit kell várni, amíg a GPU hajlandó kirajzolni az odébb húzott térképet.
-Támogatja -e a multitouchot, vagy bökdösni kell a nagyító gombot.Vagy, a szoftveres szerencsétlenkedések.
-Futtatnom kell -e mellette egy Androidos telón a Trucker Timer -t, mert bár minden szükséges infó a rendelkezésére áll, de mégsem képes normálisan számolni az időket. Ráadásul a funkció nem kikapcsolható.
-Képes -e jelezni az 1perces sebességtúllépést, vagy külön le kell programoznom Androidra?
-Navi helyett, percenként a pofámba nyomja -e a teli képernyős figyelmeztetést, hogy:
"A jármű méretei meghaladják az aktuális útszakasz korlátozásait"
,vagy esetleg van rajta egy "tudom_b..meg_de_van_behajtási_engedéyem" gomb, amitől hajlandó a navigációra koncentrálni.Ilyenek nem szerepelnek a specifikációkban, de ezeknek az apróságoknak eléggé megnő a jelentősége, amikor az ember napi tizen órát navigál egy 18m -es, 40t -s szerelvénnyel, állandó időviharban, többszáz Eurós bírságokat kerülgetve. Ott az ilyesmi nem játék!
-
#79335424
törölt tag
válasz killer1203 #5788 üzenetére
Jaaa, belföldezel? Úgy sokkal egyszerűbb a szitu. Remélem, hogy van útdíj automata az autóban! Ha nincs, az ultra gáz! Az itthoni rendszer úgy van
elbaszvakitalálva, hogy abból nem jöhetsz ki jól. Még az NKH -nál is nagyobb ellenség.[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz Prime110 #5791 üzenetére
Ha rezisztív, akkor sztem felejtős a multitouch. Közvetlen tapasztalataim nincsenek, de elég régóta (a Mio C720 megjelenése óta) használok PNA -kat és az Androidot is elég jól ismerem. Kíváncsi lennék a navizás szakértőinek a véleményére is, hogy ők mit gondolnak a témáról. Én azt, hogy egy átlagos Tab CPU és GPU teljesítményben messze felülmúl bármilyen PNA -t, a kijelzője pedig szintén nagyságrendekkel jobb. Ami az oprendszert illeti, én látok rá lehetőséget, hogy célhardverré alakítsunk egy Tab -ot. Vagyis, kiiktassuk azokat a háttérműveleteket, amelyek egy Tab -nál szükségesek, de egy PNA -nál fölöslegesek. Marad a GPS vevő, mint gyenge pont, de mint tudjuk, ez viszonylag olcsón orvosolható probléma. Tudomásom szerint, 7" -ig engedélyezett a navi az autóban, ilyen kijelzőméretben pedig lehet találni Tabot. A kérdés csupán a szoftver, de erre is van többféle lehetőség. Szvsz egy PNA -sított Tabot elméletben jobb megoldásnak tartok, mint egy PNA -t. Én legalábbis szenvedősnek éreztem a PNA -m (CNS GlobeHD) kezelését (kétujjas nagyítás vs. nagyítógomb bökdösés) a telómon futó naviéhoz képest. A tervezésben és a grafikus felület megjelenítési sebességében is ég és föld a különbség. Nem hiszem, hogy a Becker 800 -as procija be tudná hozni ezt a lemaradást. Taboknál az Allwinner A10 -esekben volt 800 -as proci. Ezek ma már ős réginek és nagyon elavultnak számítanak.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz egykettő #5804 üzenetére
De nem is túl bonyolult. Nagy tárhely kell, meg Gurjon skin (vagyis, már Gurjon/Arkoko, azaz GJ-AK), térképcserélővel. Bár, nekem végül a gyakorlat fölöslegessé tette. Itthon hasznosabbnak bizonyult a Google térkép. Az utakat már elég jól ismerem, itthon sztem már az összes 1 és 2 számjegyűt bejártam. Viszont, a forgalomfigyelés és a kereső integráció sokszor segített. A Street View -ról nem is beszélve. Kùlföldön NT -t (asszem, most az a Here) használtam. Egyszer átváltottam Teleatlaszra, de rögtön bevitt egy holland falucskába a kamionnal. Az volt az első és utolsó alkalom, hogy TA -t használtam.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
Persze, hogy nincs. A PC -re írtam. USB 2 -ről még egy 2,5 -ös HDD -t se lenne szabad üzemeltetni. Azért szoktak "Y" kábelt adni hozzájuk. Az egyik ág táp, a másik pedig adat+táp. Így eloszlik a HDD áramigénye a két porton. Azt nem tudom, hogy abban a PNA -ban milyen a töltésvezérlő. Ha egy telót USB portról töltesz, akkor sokkal lassabban tölt, mintha AC töltőt használnál, mert a töltésvezérlő érzékeli az USB módot és lekorlátozza a töltőáramot. Ha viszont abba a PNA -ban nincs ilyen védelem, akkor símán engedhet akkora töltőáramot, ami megviselné a PC portját. Esetleg TV -ken szokott lenni kifejezetten HDD -hez méretezett USB port. Az pont azért olyan, mert nem a szabványos USB -s áramerősségre van méretezve. De, sztem ezt neked nem kell magyarázni. Ugyanaz a szitu, mint a miniPC -knél. A CNS PNA -mhoz kapott gyári AC töltő 1,5 Amperes.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz V.Stryker #5870 üzenetére
Azon is múlik, hogy hogyan használod. Kíméletesen sztem Primo is mehet, ha, pl. nem használsz útvonal mentést, nem terveztetsz egyszerre, kontinensnyi távokat, a nyilat használod, nem csicsamicsa autócskákat, normál hangot használsz, nem TTS -t és kihagyod a 3D -s épületeket, meg a domborzati megjelenítést. Valamint, külön SI -vel sem terheled (bár, egy TotalCommander "életmentő" lehet). Sztem ezek nélkül is jól használható egy PNA.
-
#79335424
törölt tag
válasz Infinity70 #5874 üzenetére
Egyik cimborám egy USA piacos Tuareg -gel küzdött ugyanezzel. Ha jól emlékszem, akkor az Audinál, ha megveszed a CD -t, akkor utána lehet cserélni némi ráfizetéssel. A VW -nél viszont új pakkot kell venni. Nesze neked népautó! Végül talált a srác vmi "nemzetközi nagymestert", aki áthidalta neki ezt a problémát, de az sem volt olcsó mutatvány.
Új hozzászólás Aktív témák
A warezzal kapcsolatos segítségkérés szigorúan tilos a fórumon!