-
IT café
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
s4tch
veterán
Sziasztok!
Rockbox a leírása szerint sem támogatja a külső vezérlő kütyüket, se dokkolókat, se autóhifis adatereket. Tehát ha az a felállás, hogy autós fej, ipod adapter, ipod, és veszteségmentes zene, akkor két lehetőség van:
1. ALAC: az ipodot a gyári firmware-ről bootolod, fejre dugva az ipod teljes körűen vezérelhető lesz.
2. FLAC: rockboxról bootolod az ipodot, fejre dugva nem lesz vezérelhető, magyarul - a hangerő-szabályozáson és értelemszerűen a fej beállításain kívül - mindent az ipodon kell csinálni: számléptetést, playlist/előadó/album kiválasztását, és a többit. Vezetés közben macerás, ennél fogva mindent ALAC-ban tolok az ipodra.Ugyanez vonatkozik iPod dokkolókra is. Saját próbát Pioneer autós rendszerrel és XtremeMac Luna dokkolóval végeztem, máshol ezzel egybecsengő tapasztalatokról lehet olvasni.
-
s4tch
veterán
"szerintem a dekódolást az ipod végezte (vagy talán az adapter?)"
Fejfüggő. Van 1-2 új fej, ami kikerüli az iPodot, és saját DAC-on keresztül dolgozik, de a legtöbb esetben még az iPod-ban lévő DAC (ami egyébként egyáltalán nem rossz) végzi a konverziót, a fej már az analóg jelet kapja.
-
s4tch
veterán
...illetve van egy harmadik elvi lehetőség is veszteségmentes autós lejátszásra ipodról: wav. Azért írom, hogy elvi lehetőség, mert a gyakorlatban szerintem marhaság, rengeteg tárhelyet foglal a wav akár az apple-féle, akár a flac tömörítéshez képest, és hát nem olyan nagyok ezek az ipodok, hogy pár perc konvertálást spórolva tárhelyet pazaroljon az ember...
Konvertálásra javaslom az xrecode nevű szoftvert, tapasztalatom szerint windows platformra magasan a legjobb, egyike a kevés programnak, amit megvettem. -
-
s4tch
veterán
válasz szijartg #6512 üzenetére
Drukkolok! Az a vaterás, ami már szóba került, vagy valami más?
Milyen autóba teszed? Számolhatsz vele, hogy elég hosszú (és vastag) a kábele, a legtöbb autóban simán elérne kesztyűtartóba, könyöklőbe is. A doboza viszont nem kicsi, azt valahová muszáj lesz eldugni. Nálam a műszerfal alatt, a váltó mögött pihent meg.
-
s4tch
veterán
-
s4tch
veterán
Akkor mondjuk még vastagon 200 alatt volt a dollár... 70-80 dollár között ki tud jönni szállítással együtt, újonnan sem sokkal drágábbak, használtan pláne sanszos. Nézd meg a következőket: 160468775954, 250681009540, 270619139728, 320575420433 (magánszemélyek, kérésre simán szállíthatnak ide), 270611395510 (kinti ismerőssel kéne hazaküldetni), 180547246344 (licit - hajrá!), 360285329823 (asszem tőle vettem, csak akkor szumma 80 dollár volt az ára).
-
s4tch
veterán
Ahhoz a fejhez nem is tudod az adaptert csatlakoztatni, lévén nem P-szériás; csak ezekben van IP-BUS csatlakozó a hátoldalon.
Egyébként semmi szükség adapterre egy DEH-4200SD-hez, lévén az az előlapi USB-n keresztül simán kezeli az iPodot.
Ja, azt még nem próbáltam, mivel tud többet az adapter, mint az IP-BUS-os kábel. Majd kipróbálom, ugyanis van egy kábelem is, 2 dollár volt.
-
-
s4tch
veterán
Nna, a tiéd a harmadik nagyon hasonló rendszer, amiről hallok. Az indexen egy tagnak egy Fusionben van ugyanez a fej, erősítő, első szett, és nekem is pont ugyanez dolgozik. Mélyládád van? Rengeteget segít.
A kiszolgálást elsősorban az ajtókra értettem. Klasszisokat javult a hangzás, miután kapott egy gmAudio-féle kezelést (hangszigetelés+ajtópanel).
ProXT magas: királyság, Element kick mellé is - igaz, onnantól a mélyközepet fogod szűknek érezni. Hosszú távon egy Jr 16-ost és egy ProXT-t szeretnék, az egy elég gömbölyű összeállítás lenne.
-
s4tch
veterán
Az enyémben a végeredmény hasonló, annyi eltéréssel, hogy a kick tetejét 6, a magas alját 12 dB/oktáv meredekséggel vágja a fej. Nem én találtam így ki, hozzáértő állította be. (Én a mélyközepet is 12-vel állítottam be.) Ha túl lapos a vágás, felpuhul a muzsika. Egyébként az element gyári keresztváltója 4-nél vág, mindkét oldalon 12-vel.
A DSP-ben a távolságokat halál fölösleges kimérni, fázist nem lehet centivel állítani. Fülre kell, ahogy csináltad.
-
s4tch
veterán
válasz szijartg #6584 üzenetére
Nézd meg ennek a tagnak a munkáit, rengeteg inspirációt lehet belőle meríteni. Szépen és egyszerűen dolgozik.
-
-
s4tch
veterán
A fejek tudása is olyan dolog, amin szépen el lehet vitatkozni. Öcsémet pl. a büdös életben nem lehetne arról meggyőzni, hogy az időkorrekció egy jó dolog, ugyanis magasról és szagosan nem érdeklik a hasonló finomságok. Ő csak egy olyan fejet akart, ami megeszi az SD-t és a pendrive-ot, így boldogabb a P4100SD-vel, mint egy RSII-vel lenne. Sőt, utóbbi nem is kéne neki, mert nem megy bele pendrive (csak adapterrel). Ha a kollégának is ez kell, akkor vegye meg, örülni fog neki, nem olyan rosszak ezek végfokra kötött gyári hangszórókkal sem. Persze bármelyik RS mérföldekkel jobb hangot tud, csak van, akit ez nem izgat.
-
s4tch
veterán
válasz szijartg #6606 üzenetére
Ezt is át lehet böngészni, az előbb linkelt pacák munkáival is lehet találkozni. Meg úgy egyáltalán, az egész diymobileaudio oldal egészen használható annak, aki hajlandó és képes nekiállni barkácsolni. Az apróbb trükkökön át egészen a komplett rendszerépítésig mindennel lehet találkozni.
-
s4tch
veterán
Kolléga javaslatához annyit lehet hozzátenni, hogy igaza van. Ha zörög az ajtó, akkor 1. magát az ajtót, 2. az ajtókárpitot is rezgéscsillapítani kell. Otthon, házilag is megoldható, Soudaband, StP anyagokkal jó eredményeket lehet elérni, illetve elviheted szakemberhez is. Hivatalos forrásból származó anyagokkal anyagáron 20eFt-ból (+ munkadíj) már szépen ki lehet szigetelni két első ajtót.
Az ajtópanel más kérdés. Ha nincs benne rutinod, ne láss hozzá: fához, bőrhöz, műanyaghoz, üveggyantához kell érteni, az meg így egyben nem egyszerű. Szakember kiváló panelt tud építeni, persze az árát is megkéri.
Tapasztalat? Normális ajtó nélkül NINCS korrekt autóhifi.
[ Szerkesztve ]
-
s4tch
veterán
válasz action294 #6704 üzenetére
Ahogy a többiek már vázolták, használtban gondolkozz, komoly áresése és minimális műszaki avulása van a használt autóhifis szajrénak. Javaslom, hogy nézz szét az ebayen is, itthon használtan 35-40e körül kapható erősítőt sikerült már - szállítással együtt - 18 ezerért keríteni, ami szűk költségvetésnél komoly különbség.
Még egy apróság, ami direkt módon nem került szóba: a basszusokat nem fogod tudni rendesen kihozni, ha nincs korrekt ajtószigetelésed. A zene nagy részét a mélyközepek szolgáltatják, ha azok nem dolgoznak rendesen, akkor az alá a mélyláda csak egy nagy lyukat és némi puffogást fog rajzolni, aminek semmi értelme. Másrészt a hangszigetelés biztosítja, hogy ne lármázd fel a lakótelepet, ami nem csak faragatlan, hanem égő is. Harmadrészt a hangszigeteléstől a kocsi menetkomfortja is javul. Muszáj belekalkulálnod a költségvetésbe, komoly szerepe lesz a végső hangzás kialakításában.
-
s4tch
veterán
válasz arthropod #6790 üzenetére
Csak akkor kell külön rögzítésen gondolkodni, ha a láda borítása és a csomagtartó alja nem tapadnak egymáshoz (pl. olyan csomagtértálca van bent, amin csúszkálna a láda). Az általános "szőrös" borítások gyönyörűen megfogják egymást. Ha nem bízol mégsem ebben, tegyél fel tépőzáras csíkot, és kész.
-
s4tch
veterán
válasz szijartg #6819 üzenetére
Nálam is aktívban megy az element. Passzívhoz képest több különbség is van. Egyrészt ahogy orbano is írta, tisztábban szól a mélyközép, a magasról nem is beszélve. Nem egy nagy durranás az a keresztváltó, nettó 20 rongyból nem szabad csodát várni. Másrészt aki a beépítést csinálta (gmAudio), máshogy állította be az aktív keresztváltót, mint ahogy a passzív van belőve. A gyári keresztváltó 4 kHz-nél vágja a kick tetejét és a magas alját is, mindkettőt 12 dB/oktáv meredekséggel. Aktívban alul nincs vágva a kick, HPF kikapcs. A mély tetejét ill. a magas alját is 3.15kHz-nél, a mélyközepet 6dB-s, a magas alját 12dB-s meredekségű vágással vágja a fej.
Bekötés: van az autóban egy Jr 4.300, ez csak az első szettet hajtja. Már Magyarországon van egy kétcsatornás Jr, erről fog menni a mélyláda. Aktív hajtáshoz kell a négy csatorna. Ha első szetted, plusz egy mélysugárzód van, akkor azt célszerű A) egy négycsatis plusz egy kétcsatis ill. monoblock, B) egy ötcsatornás erősítőről megszólaltatni.
-
s4tch
veterán
3 darab erősítővel az a bajom, hogy elég nagy autó kell hozzá, illetve elég sok helyet foglal. A legjobb az lenne, ha egy erősítővel meg lehetne oldani az egészet. Az autó elsősorban mégis praktikus szolga, mint zeneszoba. A nappaliban lévő rendszeremben fele annyi pénz sincs, mint az autóban, mégis sokkal jobban szól...
Szívesen megmutatom, ha kész lesz, és meghallgathatom a tiéd. Mindig lehet tanulni, ha belehallgat az ember más autójába.
-
s4tch
veterán
A germán felületen beállítottam figyelésre a következő kulcsszavakat: udimension, u-dimension, μ-dimension. Ha bármelyikből felkerül új aukció, kapok egy mailt. Most épp csak element komponens szettek vannak fent, de időnként jönnek érdekességek, legutóbb pl. 60 euróért ment el egy RM208SL... Így vettem már magamnak két, ismerősnek még egy erősítőt, mindegyiket igen-igen jó áron. Pl. tegnap megvettem a Jr kicket és a ProXT magasakat, a srác előtte adott el egy használt Jr4.300-at 38 ezerért, nekem ez volt 18 szállítással együtt. Csak türelem kérdése...
-
s4tch
veterán
Előre is köszönöm az érdeklődést. Használt hangszórókat vettem a helyükre. Előbb meghallgatom azokat, és ha rendben vannak, akkor beárazom az Elementeket.
-
s4tch
veterán
Az EU-ba való belépéskor mindenképp vámolnak. Hogy átcsússzon, annak szerintem pont akkora az esélye a brit, mint a magyar vámon.
Egyszerű a képlet: a legrosszabb forgatókönyvre kell felkészülni. Ki kell számolni a vámot és az áfát, ennek tudatában rendelni. Ha bármelyiket megúszod, az jó. Ha nem, az tervszerű.
-
s4tch
veterán
-
s4tch
veterán
Tegnap volt szerencsém végignézni, hogy csinálja egy profi. Először a mélyközepeket állítsd be. Olyan állapotot keress, amikor időben és térben is egységes, nyugodt a muzsika. Olyan zenét vigyél a kocsiba, ami jó felvétel, szellős, laza, mégis sokszínű, tehát van benne mondjuk lábdob, bőgő, zongora, esetleg vonósok, fúvósok. Beszéd is lehet benne nyugodtan. Mondjuk Cserháti, Michael Bublé, Jacko lírai nótái, Napoleon Boulevard újravett dalai (hibátlan!), csak hangszeres zenéből Oscar Peterson Trio, ilyesmi. CD-t vigyél, mp3-nál könnyen elvihet a tömörítés pontatlansága. Viszonylag hangosan hallgasd, de nem kell torzításig hangosítani. Akár napokig hallgathatod szólóban a mélyközepeket transzparens, dinamikailag sokrétű zenékkel; ha egy este alatt akarod megcsinálni, az sem baj, csak pihenj fél óránként 3-4 percet, hamar lehet telítődni. Ha megvan a kick, akkor kell csak a magasakkal próbálkozni. Az időkorrekció állításával fogod hallani, ahogy térben először csak távolodik, majd elfordul (!) a magassugárzó. A lényeg, hogy azt a beállítást keresd, amikor megnyugszik, kisimul, "hazaér" a hang. Nyugodtan megcsinálhatod azt is, hogy kikapcsolod a kickeket, és csak a magasakat hallgatod, hozod előbb egymással szinkronba, majd illeszted őket a mélyközepekre. Fázisfordítással is mindenképp hallgasd meg a hangszórókat, könnyen lehet, hogy időkkel utána csak nagyon finoman kell játszani. (Ha csak magasat hallgatsz, utána mindenképp pihenő, csend.) Van, aki teszt cd-vel ért el sikert, azzal valóban jól lehet hallani, hol tart a hang. Ha valaha ültél már sweet pointban, és kimozdítottad belőle a fejed, tudod, mire gondolok.
Az ülést úgy állítsd be, ahogy amúgy vezetsz. A fejen lődd be a "bal első" pozíciót, EQ off, minden alap. Csinálj egy audio resetet, aztán 0 centiről indítsd az időkorrekciókat. Ha elfáradsz és úgy érzed, már mindent hallasz, és annak ellenkezőjét is, akkor hagyd a fenébe, csinálj egy auto setupot (RSII tudja), abból kiindulva is meg lehet találni a fázist.
Még valami: nem kell foglalkozni azokkal az értékekkel, amiket a fej éppen mutat. Menj a füled után. Nálam az Elementekkel a magasak 100 és 150, a kickek 100 és 135 centinél találták meg a helyüket a térben, a Jr/ProXT-nél bal oldalt 0 centi korrekció volt szükséges, jobb oldalt meg 30-40 körül. Semmi jelentősége a fejed és a hangszórók közötti fizikai távolságnak a végleges beállításokhoz. Megpróbálhatod lemérni, hány centire van a fejed/füled az egyes hangszóróktól, de semmi értelme.
[ Szerkesztve ]
-
s4tch
veterán
"hangszórók hangerejét hogyan szokták állítgatni?"
Nincs rá ökölszabály... Szerintem elsősorban a frekvenciamenetet kell kiszolgálni a hangszórók hangerejével, oldalanként egyenlő hangerőszintet szeretek, a térhez ott vannak az időkorrekciók. A színpadot valóban befolyásolja, kicsit balra-hátra fordítja, ha a jobb oldalt 1-2 decibellel lehúzod. (Az RSII automata beállítása -2dB-t hoz jobbra.) Szerintem jobb, illetve jobban tetszik, ha egyenlő hangerőn szólnak a hangszórók, és a színpadot inkább az időkkel mozgatod.
"Ez az autók sajátossága, vagy valamit nagyon rosszul állítok be?"
Jó kérdés, kíváncsi lennék a válaszra.
"mp3-at még csak a kocsi közelébe sem vittem"
Pedig nem rossz az... iPodon elfér kismillió zene, minimális különbség van a 320-as tömörített és a lossless muzsika között. Meg különben is, féltem a CD-imet, tesztelés kivételével csak másolatokat viszek le az autóba.
-
s4tch
veterán
Járó motornál már komoly hangerő kell ahhoz, hogy - azonos forrásból - meghalld a 320-as mp3 és az ALAC közötti különbséget. Hétköznapi használatnál, tehát amikor csak úgy zenét hallgatsz, nem pedig tesztelgetsz, fülelsz, nincs sok különbség. Autópályán, nagy hangerőnél a legdurvább az ALAC előnye.
Gyári CD és iPod+wav/ALAC között a legnagyobb különbséget az RSII és az iPod d/a konvertere jelenti.
------
Hátha érdekel valakit: uDim Jr4.300 az ebayen.
-
s4tch
veterán
Ha a vastag mély a fontos, akkor ekkora hangszórókkal nem jársz jól. A busz amúgy sem egy jól uralható akusztikai környezet, nehéz lehet oda valóban szépen zenélő rendszert építeni. A nagy üvegfelületek és a pokoli nagy légtér miatt a szigetelésnek semmi értelme, a mélyeket elősegítő ajtópanelt - klasszikus ajtó híján - nem lehet építeni, szóval máshogy kell a mélyeket előcsalogatni. A fej ismeretében a minőségi rendszer úgysem lesz kiépíthető... A helyedben inkább egy aktív mélysugárzót keresnék, amit be lehet tenni pl. ülés alá-mellé. Elvileg ezen az MNC innocd-n van 4 RCA, abból egyet kell összekötni a mélysugárzóval, oszt' hadd szóljon.
-
s4tch
veterán
Ha jól van bekötve (a fejegység, az erősítő és a hangszóró is), kap is rendesen tápot, és egyik eszköz sem műszaki hibás, akkor még két dologra tudok gondolni: 1. letekerted a gaint (bár írtad, tudod mit jelent) 2. vágva megy a frekvencia a hangszóróra (ezt az erősítőn is lehet állítani a szűrőkkel, ill. ha jól láttam, a fejegységed is tud vágni).
[ Szerkesztve ]
-
s4tch
veterán
válasz Joe fiú #7085 üzenetére
Az a kérdés, hogy jelent-e valamit, ha 180 fokkal megfordítod a hangszóró fázisát? Természetesen igen. Hallgasd meg, hallani fogod.
sagit: ha minden jó, mégsem működik megfelelően, ráadásul kiváló vezetéket találtál, és össze-vissza állítgattad a vágást, akkor fordulj mihamarabb szakemberhez, még mielőtt végképp tönkre teszel valamit.
Dictator^: használtan vedd meg nyugodtan. Ahogy Xero írja, úgy kell bekötni: két csatornára az első szett passzívban, másik két csatornára hidalva a szub.
orbano: ajánlom én is, csípem. Viszont állítólag roppant érzékeny a beépítésre, mindenképp zárt, nem túl nagy ládába kell tenni. Nálam 29 literesben van, így gyors, zenei, nem csak puffog, időben is alig kellett rajta állítani.
-
s4tch
veterán
válasz Dictator^ #7102 üzenetére
Kitartás és szerencse kérdése. Nekem tavaly eBayről összejött egy 4.300 18 ezerért. Szét kell nézni, nem kapkodni. Évekig lehet egy ilyet használni, szerintem megér egy kis vadászatot.
Amúgy semmi baj az Element négycsatissal, 25ért nem rossz vétel, sokáig boldog lehetsz vele. Ha nincs kedved bizonytalan kimenetű ebayes vadászatba vágni, vedd meg bátran.
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- 11900KF / 32GB 3600MHZ CL16 / 3080 TI Suprim X
- EPSON TM-t20II blokk nyomtató
- ÚJ HP VICTUS Gamer Tervező Laptop -30% 15.6" i5-12500H 16GB/512GB SSD 144Hz FHD RTX 3050 4GB FHD
- TERVEZÉSRE: Lenovo ThinkPad P52 workstation:i7 9750H,32GB,512GB,vil.HU bill.,Quadro T1000,Win11Pro
- AKCIÓ ÚJ Bontatlan Macbook Pro 14 M3 Pro MAX 14 30GPU 36GB 1TB Magyar billentyűzet Azonnal átvehető.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen