- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Linux - haladóknak
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- A leépítések után egy vagyont költ a töltőhálózatára a Tesla
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Mesterséges intelligencia topik
- Microsoft Office és Office 365 topic
-
IT café
Audacity - hangszerkesztés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hangszerk
újonc
A Leggyorsabb (legkisebb tömöritési arány) ebben az esetben azt jelenti, hogy a legmagasabb bitrátát használja,vagyis az elérhető legjobb hangminőséget biztositja.A legjobb kifejezés (a szintválasztóban) megtévesztő,mert nem a legjobb minőséget,hanem a legnagyobb tömöritési arányt jelöli,ami a legkisebb bitrátát jelenti,tehát igy érhető el a legkisebb fájlméret.
-
nagyúr
Legutóbbi Win10 update óta nem indul el a szoftver. Próbáltam újratelepíteni, illetve feltettem a legfrissebb verziót, de el sem indul, egyből bezáródik. Tapasztalt vki hasonlót?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Zin
senior tag
Üdv.Wav file-t kéne háttér hangokat kiszedni.Valaki eltudja magyarázni esetleg telefonba ha felhívom hogy hogyan csináljam?
Nincs kedvem privizgetni igy egyszerubb lenne nekem is elmondom mit látok,s ugy kapom az utasitasokat.Fontos!░▒▓█.:Itt a tél! Lassan lehet Core i-zni:.█▓▒░
-
Zin
senior tag
-
-
BonFire
veterán
Utálok zajszűrőzni. Mind tele lesz artifacttal. Főleg az MP3. Még az RX8 sem végez tökéletes munkát. Úgy vagyok vele, hogy végül mindig jobb a zajt bennehagyni, mint azt a kritikán aluli szörcsögést hallgatni, ami át lett eresztve egy zajszűrőn.
Inkább törekszem a lehető legkevesebb zajjal megcsinálni a felvételt.A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Nyilván azért írtam, mert utólag nincs az az isten, hogy te kiszűrd a zajt, még a nagyon ráspecializált fizetős programokban sem.
A zajos felvételt kompromisszumokkal lehet használni. Ha nincs más forrás, és dokumentálni kell egy eseményt, akkor nem számít, mennyire zajos, ahogy az se számít a harctéren, hogy fut az operatőr a kamerával, és ugrál a kép.
Viszont más egyéb irányú további feldolgozásra (mondjuk egy zenei produkció készítésére) alkalmatlan.
Említettem az RX8-at. Nagyon jó és nagyon drága audio restoring program, de az sem fog szép eredményt adni. Én speciel arra használom, hogy a basszusgitárt lefüleljem a felvételből. Rondán szól, de arra, hogy a baseline-t megtanuljam belőle, arra tök ideális.A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
Rozamund
újonc
abban kérnék segítséget, hogy egy riportot szerkesztek és egy szó lemaradt a felvételből, és szeretném azzal a hangszínnel pótolni, amilyen a riportalanynak volt (sajnos ő már nem él). Tudok-e hangszínt másolni v. milyen lehetőség áll a rendelkezésemre?
A segítséget előre is köszönöm (iMac-en dolgozom: macOS Catalina 10.15.7 verzió, az Audacity 3.0.5 verzió) -
BonFire
veterán
válasz Rozamund #716 üzenetére
Nincs olyan program tudomásom szerint, ami más ember hangján szólalna meg. A hangszínt ugyan tudod változtatni mondjuk Melodyne-nal vagy hasonló elven működő programokkal, viszont más hangjának az utánzása, még ha lehetne is hangminta alapján, nem lehetséges.
A hangszín tulajdonképpen majdnem mellékes. A beszédmódot is kellene utánozni, ahogy a parodisták teszik. Nem elég egyszerűen elpiccselni a hangmagasságot, hiszen az csak egy aprócska összetevője az emberenkénti egyéni hangnak.
Ha ezt meg lehetne úgy csinálni, mint az arccserét DeepFake-kel, akkor nem lenne gondban a szinkronstúdió, ha valami halott színészt kellene újraéleszteni, és mondjuk Sinkovits Imre hangján szinkronizálni. Ha lenne ilyen, ha drága is lenne, mindenképpen forradalmi áttörés lenne, és bármilyen bonyolult is (kell mindenképpen egy voice actor), aki utánozni tudja az eredeti beszélő beszédmódját és stílusát.A másik fő probkéma, hogy ha egyetlenegy szó hiányzik, azt többet nem fogod tudni pótolni semmilyen technikával. Ezért szokták az énekfelvételeket is többször újravenni, mert még egy zeneszámban is kilóg, ha egy-egy mondatba bele van vágva. Nem lenne egybefüggő, nem lenne hihető. Van amikor egyetlen elrontott szó miatt nem csak azt az egy sort, hanem az egész verzét újraénekeltetik.
A hangmagasság meg napközben is változik. Amikor felkelek, nekem is sokkal mélyebb a hangom a normálisnál. Az se mindegy, milyen érzelmi töltet befolyásolja a kimondott szavainkat, tehát ez lehetetlen.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz Rozamund #718 üzenetére
Talán ez a videó segít. Angolul van, de magyar az előadó. Létezik ilyen voice szintézis hangminta alapján, ai alapon, mindez összefüggésben áll a DeepFake rendszerrel.
Ezek a technológiák meg eléggé kiforratlanok, tehát elég sokat kell vele szüttyögni, viszont szerencsére open source programok, tehát bárki kísérletezhet vele.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
alphamooncam
őstag
Szia !
A segítségedet szeretném kérni.
Van két mono sávom, amik elvileg egyformák, azonban egymáshoz képest időben el vannak csúszva. ( Így sikerült felvenni )
Szeretném a két sávot bitpontosan egymáshoz igazítani, hogy utána az egyiket invertálva ki tudjam vonni a másikból.
A cél az lenne, hogy a két sáv különbségét lássam, ami nyilván csak akkor megy, ha nagyon pontosan sikerül őket illeszteni.
Nem tudom mennyire voltam érthető.
Természetesen keresgéltem hogyan kell, és persze semmi olyat nem találtam amit használni tudnék.
Előre is köszönöm a segítséged.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
alphamooncam
őstag
válasz alphamooncam #720 üzenetére
Esetleg az is megoldás lehet, hogy az Audacity figyelje a felvétel indulásokat, és Ő indítsa el, mert meg tudom ismételni a felvételeket, de mindkét megoldás érdekel.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
Petyás
tag
válasz alphamooncam #720 üzenetére
Szia!
Lehet nem értek valamit, de ránagyítasz és látod az értékeket minden egyes mintához, és akkor egy-egy csúcsnál össze tudod igazítani a két sávot egymáshoz képest.
Nem tudom mit veszel fel, de a filmeknél a csapó arra is szolgál, hogy a képet a hanggal szinkronba hozzák, ha esetleg elcsúszna.
Pl.: tapsolsz egyet és ha a hang forrása a két mikrofonhoz képest egyforma távolságban van, akkor egyszerre kell megjelenjen a két sávon. -
alphamooncam
őstag
Ja bocsi, felületes voltam.
Szóval a projekt arról szólna, hogy szeretnék két RCA kábelnek a különbségét kimutatni ezért készítettem egy tervet:
Kábel-kábel különbség mérési metodikájának a terve.
Eszközök:
PC. TMP ANT DAC és Erősítő, JBL Control One hangsugárzó, Superlux E205U USB-s supercardiodid kondenzátor mikrofon.
(*megjegyzés: A mikrofon azért lehet megfelelő annak ellenére, hogy nem kalibált, mert nem hangnyomás szintet, hanem hangnyomás különbséget fogok mérni, másrészt viszont az érzékenység lényeges szempont.)
Kábel-kábel, amit meg szeretnénk mérni:
Noname RCA versus DIY Mundorf arany-ezust hangfal kábel RCA dugókkal, amik a a DAC-ot és az erősítőt kötik össze.
Szoftverek: Audacity és Foobar2000.
Menete:
1./ Zenei minta kiválasztása.
2./ Alkalmassá tétele a lejátszásra
3./ Mérés előkészítése, és mérés.
4./ Utómunka
5./ Elemzés előkészítése:
6./ Elemzés
7./ Ellenőrzés
8./ Értékelés
9./ Dokumentálás
1./ Zenei minta kiválasztása:
Trombita játéknál tapasztaltam korábban a legfeltűnőbben a különbséget kábel és kábel között, ezért kiválasztottam Marantz High-End Audiophile Test Demo 15 th Edition CD-jéről az I can’t give you anything but love című számot. Előadó: Chet Baker and Band fomrátum Flac ( lossles ) 16bit/44,1kHz
2./ Alkalmassá tétele a lejátszásra:
Audacityvel beolvastatom a számot, kiválasztok egy 5másodperces részt, amivel később dolgozni fogok.
Mivel elegendő mono jellel dolgoznom, kiválasztom az egyik csatornát, a másikat eldobom.
Kivágom az 5mp-es részt, a többit eldobom.
Eltávolítom a DC-t és normalizálom -0,3dB-re (peak)
Elmentem a fájlt.
3./ Mérés előkészítése, és mérés:
Foobart megnyitom, beillesztem az elmentett 5mp-es előkészített fájlt.
Beállítom folyamatos ismétlésre.
Visszalépek az Audacitybe, beállítom, hogy a felvétel, amikor hangot érzékel automatikusan elinduljon.
Beállítom a felvételi szintet. (*megjegyzés: Mivel nem a szobát, és annak zaját akarom mérni, ezért közel kb.10cm-re helyezem a hangsugárzótól a mikrofont )
Foobart elindítom, és hagyom hogy négyszer egymás után lejátsza a mintát (20mp), amit annak elinduláskor az Audacity rögzít, a negyedik végén leállítom a lejátszást és a felvételt.
Elmentem a felvételt, ill. megjelölöm melyik kábelt mértem.
Kicserélem a kábeleket, és megismétlem a mérést, anélkül, hogy ezen kívül bármit változtatnék, majd a kapott fájlt megjelölöm és elmentem.
4./ Utómunka:
Az így kapott két fájlt (Audacityben) megnyitom.
A gyengébbiknek gondolt Noname mérési eredményét invertálom, majd a Mundorf kábel mérési eredményéből kivonom.
Az így kapott fájlt elmentem, ez lesz a két kábel különbsége, amit új, Különbség néven elmentek.
5./ Elemzés előkészítése:
A Különbség nevű fájl normalizálom olyan szintre, hogy azt ugyanazon a szinten ahogy a mérés történt jól hallható legyen. Kb. -12dB elegendő lesz.
6./ Elemzés:
Visszahallgatom.
Amennyiben az egész fájlt tekinve négy jól elhatárolható ismétlődés hallható, illetve a spektrumban látható, úgy kimondható hogy a mérés eredményes volt.
7./ Ellenőrzés
A gyengébb és a minőségibb felvételeket megkettőzöm.
A gyengébb megkettőzött felvételt egyikét invertálom, majd egyiket a másikból kivonom.
Aminőségibb felvétellel megismételem a fent írt műveletet.
8./ Értékelés
Amennyiben a megkettőzött és saját magukból kivont felvételeknél nem mutatható ki a 4 ismétlődő minta, csak némi véletlenszerű zaj, és a minőségibb felvételből kivont gyengébb felvételnél meg igen, abban az esetben bizonyított a kábelek közti különbség.
9./ Dokumentálás:A terv 1-3 pontját elvégeztem, de nem azt kaptam eredményül amit vártam.
Az alapgondolatot, hogy a sáv megkettőzésével, majd egyikük invertálásával, majd kivonással 0 jelszintet kapok sikeres volt, azonban amint a másik felvételi sávval - azzal, amit össze akartam hasonlítani - már nem 5 közel azonos felismerhető mintát kaptam, hanem ezt.
A problémát abban látom, hogy hiába voltak azonosak a felvételi körülmények ( csak kábelcsere történt ) a felvételt nem tudtam ugyanabban az időpontban elindítani, ezért utómunkát igényelt szinkronba hozni a két korábban felvett sávot.Fenti három kép azt dokumentálja, hogy hogyan hoztam szinkronba a két sávot.
Ahogy én látom, hiába lett szinkronba hozva a két sáv, mert csak az első mintából lehetett kivonni a másikat, a többi minta már időben (?) elcsúszott egymáshoz képest, ezért nem látható a tervben leírtak szerint várható minta.
Kérdés, hogy találtok-e hibát a fentiekben, illetve van-e lehetőség egyszerűsíteni, egyszerűbben kimutatni két kábel különbségét.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
Petyás
tag
válasz alphamooncam #723 üzenetére
Hú, te aztán belecsaptál rendesen.
Ha kábelt akarsz mérni, akkor a legjobb szerintem, ha kimenő analóg jelet visszakötöd bemenetre. Elindítod a felvételt és utána a hangot, zajt, bármit. (én inkább próbálkoznék zajjal, mert az minden frekvenciakomponenst tartalmaz)
Egyszerre mérheted a két kábelt, (nyílván csak az egyik csatornát mindegyikből) Vagy ha van 4 be és 4 kimeneted egyszerre, akkor akár úgy.
Illetve a fenti módszerrel az egy kábelben levő 2 csatornát is össze tudod hasonlítani. -
alphamooncam
őstag
"Ha kábelt akarsz mérni, akkor a legjobb szerintem, ha kimenő analóg jelet visszakötöd bemenetre."
Ezzel a fajta méréssel az a bajom, hogy így nem a kábel valódi teljesítményét halljuk, mert a kábelt követő teljes rendszer kimarad, annak a hatását így nem lehet megmérni mit művel a kábel, milyen hatást gyakorol az őt követő rendszerre. ( Nem életszerű )"(én inkább próbálkoznék zajjal, mert az minden frekvenciakomponenst tartalmaz)"
Ezzel meg szintén problémám van. Specialitás elvét alkalmazva, kimutathatóság ( elfedés akármi ) szempontjából szerintem célszerűbb olyan mérőjelet alkalmazni amiről tudható, hogy problémás, egy általánossal ( zajjal ) szemben, azért hogy a különbség kiemelkedjen, jobban észlelhető legyen.A kérdés azon részére válaszoltál, hogy hogyan lehet egyszerűbben kábelt mérni - köszönöm.
Azt szeretném még megkérdezni, hogy a felvázolt mérési módszerben találtál logikai, vagy más olyan hibát, amit én esetleg nem vettem észre.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
Petyás
tag
válasz alphamooncam #725 üzenetére
A 7-es lépéstől elveszek, akárhányszor olvasom vissza.
Az elcsúszást nagyon egyszerűen ki lehet küszöbölni: az audacityben tedd be egymás után sokszor a kívánt mintát, így nem lehet elcsúszás.Úgy látom, hogy belekerültem egy HiFista és nem hifista vitába.
Ha látszik a különbség a két kábel között, az jó? Milyen irányú különbségnek "kell" lennie?
Szerintem az a kábel a jó, aminek az átviteli görbéje 20Hz és 20kHz között konstans csillapítással rendelkezik. Aztán, hogy ezt kellemes-e hallgatni, hogy a rendszer is tudja ezt, az egy más kérdés. -
alphamooncam
őstag
válasz alphamooncam #725 üzenetére
Az még lemaradt hogy, nincs analóg bementem, amit digitalizálni tudnék, nincs interfészem, minden képpen be kell iktatnom a levegő-mikrofon párost a digitalizáláshoz.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
alphamooncam
őstag
"Az elcsúszást nagyon egyszerűen ki lehet küszöbölni: az audacityben tedd be egymás után sokszor a kívánt mintát, így nem lehet elcsúszás."
A hármas lépésnél láttad, hogy a lejátszást az 5 másodperces kiválasztott részletet folyamatos ismétlésre állítottam?
Ez azt jelenti, hogy ha egyszer elindítom, aztán addig ismételgeti azt az 5 mp-et, amíg le nem állítom, így a minták között tökéletesen azonos hosszúságú szünetnek kellene lennie, ha beillesztettem volna a minta elejére vagy a végére szünetet.
Ez azt garantálja, hogy tökéletesen azonos minták kerülnek egymást után ahányszor csak akarom, amíg a lejátszást le nem állítom, illetve azt hogy megismételhető egy másik alkalommal.
Igazából akkor lennék nyugodt, annak ellenére, hogy szerintem sikeresen szinkronba hoztam a két felvételt az elején, ha nem nekem kellene a felvételt elindítanom, hanem az Audacity ezt megtenné helyettem, így kimaradna egy lépcső, az utómunka, a szinkronizálás, ami alkalmat ad kritikákra, és amit érthető okok miatt nem igazán szeretnék.
Bármikor meg tudnám ismételni a felvételt, ha tudnám, hogy hogyan indul automatikusan a felvétel az Audacityben.
Ez utóbbiban is tudsz segíteni?
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
alphamooncam
őstag
válasz alphamooncam #728 üzenetére
Nem tudom, hogy azt láttad-e, hogy
3,837 ezred másodpercnél esett ki a szinkronból az együttfutás, pedig a minta 5 másodperces.Akármennyire nonszensznek tűnik is, ezt a jelenséget csak azzal tudom magyarázni, hogy az egyik kábelben lassabban halad a jel mint a másikban, de ha tudsz rá jobb magyarázatot szívesen elfogadom.
[ Szerkesztve ]
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
alphamooncam
őstag
válasz alphamooncam #729 üzenetére
Végülis sikerült a felvételeket szinkronizálnom, és megkaptam a terv szerinti jellegzetes mintát a kábelek különbségéről.
Íme:
A fentiekből úgy gondolom, hogy a kézi szinkronizálást még bőven gyakorolhatom, de a végén még is csak sikerült.Az elméletet sikerült gyakorlatba átültetni, és méréssel kimutatni azt hogy kábel és kábel között létezik különbség, mert hogy csak ennyi lett volna a cél.
Kérem, hogy akinek a projekttel kapcsolatban akár pozitív, akár negatív véleménye van, ne tartsa magába. Köszi
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
viator001
csendes tag
Sziasztok!
Segítsen valaki! Blu-ray lemezről származó 5.1 DTS-HD Master Audio hangsávot szedtem szét 6 db monó Wav sávra szerkesztés céljából. A Center sávval már elkészültem. De most a Front jobb és bal oldalnál elakadtam, ugyanis a center, az LFE és a két hátsó hangsávokkal ellentétben (amik ugye egycsatornás nonók) a két front nem egycsatornás monó, hanem kétcsatornás monó! Nem vicc! a mediainfo egycsatornás monónak mutatja. Hasonlóan több különböző szerkesztő szintén. pl Audacity, Adobe Audition, stb. Viszont ha a iZotope RX-szel nyitom meg, akkor két külön L - R sáv van benne, mintha sztereó lenne, pedig nem az hanem monó. Én még életemben nem találkoztam ilyennel. Mi ez? Gondolom okkal csinálják ilyenre, mert más Blu-ray filmek DTS-HD MA hangsávjaiban ugyanezt tapasztaltam. Szóval mi ez? Ez miért ilyen? Ezt hogyan nevezik? És ami a legfontosabb. Hogyan lehet ilyet készíteni? Mert semmivel nem sikerült eddig. Ezt a dupla vagy dual monó sávot RX-szel (mivel csak az látja kétsávoknak) szét tudom bontani és menteni két külön egysávos monóra, de egyben ilyen kétsávos monó Exportálására vagy mentésére nincs lehetőség, sem iZotope RX-ben, sem másban. Pedig már rengeteg progival próbálkoztam.
A segítséget előre is köszönöm!
-
viator001
csendes tag
[PROBLEM SOLVED]
Hihetetlen blama! Az iZotope RX a front L megnyitásánál megnyitja a front R-t is, és fordítva. Pedig erre senki nem kérte! A hosszú fájlnevek miatt nem vettem észre a rövid fejlécen.
Köszönöm a türelmet!
-
veterán
Audacity program egyik napról a másikra megmakacsolta magát és nem hajlandó .ogg formátumú hangfájlokat beolvasni.
Azt tanácsolja, hogy telepítsem az FFmpeg programot.
Dehát telepítve van Létezik a Programfájlok (x86)/FFmpeg for Audacity könyvtár.
Megpróbáltam újratelepíteni, de akkor sem akarja az .ogg fájlokat beolvasni
Hogyan tudom rávenni, hogy olvassa ezt a formátumot
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
tylerddd
veterán
Üdv! Ennek a felvételnek a hangján kellene varázsolni, zajokat leszedni, mondjuk úgy minél kulturáltabb formába hozni. Mit próbáljak? Erősítéssel levettem mínuszba, grafikus eq-t is próbáltam, ill. a zajcsökkentést, de nem igazán tetszik az eredmény. Köszi!
Csak egészség legyen, meg térerő!
-
BonFire
veterán
válasz tylerddd #735 üzenetére
Az alapvető baj ezzel, hogy a zaj mellett ott a teremakusztika (ami önmagában még nem lenne baj), viszont raktak rá egy kompresszort is, amellyek a zajt és a zengést rettentően felhangosították.
Na most ennek az ellenkezőjét kéne végrehajtani rajta, ehhez egy Expander kell (a kompresszor csökkenti a dinamikai különbségeket, az expander növeli), és akkor nem lenne ennyire sóhajtozós a zaj. Nem biztos, hogy Audacity-ben van efféle grafikusan szabályozható Compander, de még ezzel sem garantált a jó eredmény, hiszen nem tudjuk az eredeti kompresszorbeállításokat, tehát fül után kéne nagyon menni, és sokat tekergetni, hogy vissza lehessen fordítani.A monoton zajt spektrális szűrővel lehet jól kiszedni (kimaszkolni), spektrális nézetre kapcsolsz, és úgy jelölöd ki benne a frekvenciasávot, ahol látható a zaj...
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
lanszelot
addikt
Hello,
Van egy hangoskönyvem /mp3/ amiben minden fejezet rész között majom makogások van betéve. Szünet előtte és utána tehát jól elkülöníthető.
Borzasztó idegesítő , ezért szeretném az összeset kitörölni.
Hogyan tudom ezt megtenni a legegyszerűbben, mert nagyon sok van benne.
Lépésről lépésre le tudná valaki írni nekem? -
sisi22
tag
Tudna valaki segiteni nekem a program kezelesenek, illetve a hangszerkesztes megtanulasahoz? A sugoja gyenge, a wiki-jen nem igazodok el.
Esetleg egy jo oktato videot ajanlana valaki?Ma kell megtenni a tegnap eltervezetteket.
-
addikt
Sziasztok> csak ismerkedek az audacityvel és lenne egy kérdésem. Több különálló hangfájlt össze lehet "fésülni" hogy azonos legyen a hangerősség?
előre is köszi...
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Petyás
tag
válasz mefistofeles #744 üzenetére
Szia!
Igen.
Effektek menü -> erősítés.
Persze attól, hogy mindegyiknek a csúcs hangereje 0dB lesz, az még nem azt jelenti, hogy tényleg olyan lesz, mint amire gondolok, hogy gondolsz. Ha nem tudsz valamit tovább hangosítani, akkor érdemes inkább a hangosat halkítani. -
addikt
-
Petyás
tag
válasz mefistofeles #746 üzenetére
Mármint mihez?
A beimportáláshoz nyugodtan. Szépen egymás utánra rakod és utána egyesével erősítgeted (halkítod) hogy azonos legyen a hangerő.[ Szerkesztve ]
-
BonFire
veterán
válasz mefistofeles #746 üzenetére
A hangerősség relatív. Digitális hang esetében a maximum mindig 0 dB lehet, viszont a hangosságérzet lehet ettől függetlenül teljesen szubjektív. Ezt kompresszor bevetésével szokták növelni (expanderrel csökkenteni), viszont egy már meglévő, hivatalosan kiadott masterbe belenyúlni kompresszorral teljesen elrontja a meglévő zenét, tehát inkább az a jó megközelítési mód, hogy kiválasztod azt a fájlt, ami szerinted a leghangosabb, és a többi hangerejét csökkented Gainnel csak úgy fülre.
Kézi munka, egyesével.
[ Szerkesztve ]
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
draco31
veterán
Hello!
Volna 5db hangfelvételem templomi kórus, telefonnal felvett videók voltak eredetileg, de aztán tömörítve lettek, stb.
Format Factory nevű programmal átalakítottam őket 320-as MP3-ra, aztán a felesleges részeket levágtam.
Sajnos itt meg is áll a tudományom hangszerkesztés terén.
Volna itt valaki, akinek el tudnám küldeni őket, hogy valamennyit javítson rajta? Vannak benne néha köhögések, meg egyéb zajok. Temetésen szeretnék lejátszani, de szerintem vállalhatatlan a minőségük sajnos.ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\
-
draco31
veterán
Tárgytalan már közben.
ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\
-
heyerdhal
friss újonc
Sziasztok!
Arra szeretnék választkapni, hogy a már mp3-ba exportált hangfájlt, mért nem játssza le a jbl hangszóró? Csak nagyon halk és sűrű zajt lehet hallani, meg egy kicsit a dallamot. Próbálkoztam át- és visszakonvertálással, de semmi. Egy másik típusú (auna)bluetooth hangszóró lejátssza, de az is hallkan és nagyon zajos az egész. Gondolom valamit rosszul állítok be, de nem értek hozzá. Jól jönne egy kis segítség.
Köszönöm! -
SunMount3r
nagyúr
Hello!
AAC hangsávot kellene AC-3-ba konvertálni a lehető legjobb minőségben. Milyen megoldást/programot ajánlanátok hozzá?
Köszi!
-
BonFire
veterán
válasz SunMount3r #752 üzenetére
A válasz meglepő lesz: Audacity-t! Természetesen, mivel ezt nem tudja az alap telepítés, fel kell raknod az FFmpeg Encodert nevű nyílt forráskódú licencet.
[link]
(Azt már meg sem kérdezem, miért jobb a kevésbé támogatott kodek használata, mint az elterjedtebbé, mivel nem erre vonatkozott a kérdés.A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
SunMount3r
nagyúr
Az FFmpeg-et nem lehet installálás nélkül "portable" módban használni az Audacity-vel valahogy?
(Amúgy az oka: a média lejátszó Box-om valamiért az AAC hangsávokat egy pár ms-es késéssel játssza le, így elcsúszik egy picit a hang a képtől. Ez nem tudom miért van, de nem lehet rajta a lejátszón igazítani.)
Köszi!
-
BonFire
veterán
A médialejátszóban lehet toligálni feliatot.
Nincs "portble" váztozat,vagy megbárarátkozol ezzel, vagy tudmásol veszed, hogy lejátszód ennyit dud. Esetleg előfizetsz Audacity-re, ami tud mindent is.A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
aldebaran
őstag
Remélem, jó helyre írok.
Van ugyanaz a videó, amiből különböző online weboldalak kiexportáltak mp3-akat, különböző méretben és elvileg különböző minőségben. Van két 128kb/s -os, egy 320kb/s -os.Ezekt betéve az Audacity-be mivel lehet megnézni, hogy mégis, melyik a jobb minőség? Vagy hagyatkozzam a fájlméretre?
Az alsó és a fölső 128-as két különböző weboldalról.
Gandhi mondta: "Élj úgy, mintha meghalnál holnap. Tanulj úgy, mintha örökké élnél."
-
félisten
válasz aldebaran #757 üzenetére
Ha MP3-t nyitsz meg vele, akkor kitömörítés után a bitrate mint olyan, értelmét veszti, ezért nem jeleníti meg (meg szvsz egyetlen más audio editor sem)
Mindenki tudja, hogy bizonyos dolgokat nem lehet megvalósítani, mígnem jön valaki, aki erről nem tud, és megvalósítja. (Albert Einstein)
-
nagyúr
Mit lehetne fejleszteni a konfigomon, hogy az Audacity valamivel jobban fusson? Most egy másfél, két órás wav kezelése során (pl. normalizálás, újramintavételezés) az egész gép használhatatlanná lassul (leáll a Tidal, nem válaszol a böngésző, stb.), pedig az erőforráskezelőben nem látszik semmi különösebb terhelés.
Esetleg valami beállítás segíthet ebben? Most pl. egy 48 GB-os wav-val dolgozom, akár egy az egyben be is tölthetné a memóriába.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
félisten
Ha az adatlapodon szereplő konfigról van szó, azon konkrétan nincs mit fejleszteni ez ügyben szvsz... Talán próbálj ki másik hangszerkesztő(ke)t, hátha az(ok) jobban végzi(k) a dolgot. Pl: Wavosaur Free
Mindenki tudja, hogy bizonyos dolgokat nem lehet megvalósítani, mígnem jön valaki, aki erről nem tud, és megvalósítja. (Albert Einstein)
-
nagyúr
válasz Fire/SOUL/CD #760 üzenetére
Igen, aktuális az adatlapi konfig, ránézek a javaslatra, köszi szépen!
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Petyás
tag
Valószínűleg ezek a korlátai a szoftvernek.
Egyébként nekem nagyon fura, hogy mi az a wav fájl, ami 48 GB.
Ha wav, akkor veszteségmentes és nem is tömörített, Ekkora méretben én nem igazán látom az értelmét. De ha ilyen hosszú a forrás, akkor szerintem a formátuma mindegy.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Van egy felvételem, ami waw-ban lett rögzítve keverőpultról, és elég alacsony lett a kivezérlése, legalábbis egy normál, "gyári" zene filehoz képest. Hogy tudom Audacityben megoldani, hogy "hangosabb" legyen? A hangerő módosításánál az eredeti kivezérlést tekinti 0dB-nek, ha jól láttam, afölé nem tudom elvileg állítani.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Igen, valószínűleg az a gond, hogy van néhány (lehet sok) csúcs a fileban, amihez beállítja a 0dB-t, és a file többi része ennek megfelelően az átlagosnál halkabb lesz. Analóg keverőpulttal, sok csatornáról, analóg effekteket is használva készült a felvétel, ott élőben nem hallatszanak igazán torzulások, mert a forráson kívül minden analóg volt.
Lehet ezekkel a csúcsokkal vmit kezdeni utólag, normalizálni, módosítani?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Petyás
tag
Igen, kompresszálni kell a felvételt.
Erre van beépített effekt az audacity-ben: [link]
Én nem szeretem, mert ha nagyon rövid idejűek a csúcsok, akkor nem nagyon tud vele mit kezdeni, mert az attack time minimuma 0,1 mp.
Telepíts fel egy egyszerű VST kompresszort: [Safe compressor] -
veterán
Segítsen már valaki, legyen szíves.
Ez a drága Audacity program miért nem a Win alapértelmezett hangcsatornáján szólal meg ?
A Win hangkimenete a HDMI csatornára van állítva, minden program ott szólal meg.
Illetve nem mindegyik, mert akkor nem kérdeznék itt, ugyanis ez a drága Audacity a fejhallgatóban szól.
Hogyan lehet rávenni az Audacity programot, hogy a Win alapértelmezett hangkimenetére küldje a hangot?
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
G.F.
aktív tag
-
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- World of Tanks - MMO
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Mobil flották
- Macska topik
- SSD kibeszélő
- Bestbuy játékok
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen