- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Facebook és Messenger
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Hálózati / IP kamera
- Zyxel NAS326
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- SkyShowtime
- Windows Insider Program
-
IT café
Audacity - hangszerkesztés
Új hozzászólás Aktív témák
-
BonFire
veterán
Az úgy sose lesz érthető, mert mínusz 18 dB különbségnek lennie kell, ahhoz meg már sidechain kompresszorozni kell a zenét kivétel nélkül minden esetben. A kompresszor meg nem egy egyszerűen megtanulható dolog.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Utálok zajszűrőzni. Mind tele lesz artifacttal. Főleg az MP3. Még az RX8 sem végez tökéletes munkát. Úgy vagyok vele, hogy végül mindig jobb a zajt bennehagyni, mint azt a kritikán aluli szörcsögést hallgatni, ami át lett eresztve egy zajszűrőn.
Inkább törekszem a lehető legkevesebb zajjal megcsinálni a felvételt.A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Nyilván azért írtam, mert utólag nincs az az isten, hogy te kiszűrd a zajt, még a nagyon ráspecializált fizetős programokban sem.
A zajos felvételt kompromisszumokkal lehet használni. Ha nincs más forrás, és dokumentálni kell egy eseményt, akkor nem számít, mennyire zajos, ahogy az se számít a harctéren, hogy fut az operatőr a kamerával, és ugrál a kép.
Viszont más egyéb irányú további feldolgozásra (mondjuk egy zenei produkció készítésére) alkalmatlan.
Említettem az RX8-at. Nagyon jó és nagyon drága audio restoring program, de az sem fog szép eredményt adni. Én speciel arra használom, hogy a basszusgitárt lefüleljem a felvételből. Rondán szól, de arra, hogy a baseline-t megtanuljam belőle, arra tök ideális.A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
alphamooncam
őstag
Ja bocsi, felületes voltam.
Szóval a projekt arról szólna, hogy szeretnék két RCA kábelnek a különbségét kimutatni ezért készítettem egy tervet:
Kábel-kábel különbség mérési metodikájának a terve.
Eszközök:
PC. TMP ANT DAC és Erősítő, JBL Control One hangsugárzó, Superlux E205U USB-s supercardiodid kondenzátor mikrofon.
(*megjegyzés: A mikrofon azért lehet megfelelő annak ellenére, hogy nem kalibált, mert nem hangnyomás szintet, hanem hangnyomás különbséget fogok mérni, másrészt viszont az érzékenység lényeges szempont.)
Kábel-kábel, amit meg szeretnénk mérni:
Noname RCA versus DIY Mundorf arany-ezust hangfal kábel RCA dugókkal, amik a a DAC-ot és az erősítőt kötik össze.
Szoftverek: Audacity és Foobar2000.
Menete:
1./ Zenei minta kiválasztása.
2./ Alkalmassá tétele a lejátszásra
3./ Mérés előkészítése, és mérés.
4./ Utómunka
5./ Elemzés előkészítése:
6./ Elemzés
7./ Ellenőrzés
8./ Értékelés
9./ Dokumentálás
1./ Zenei minta kiválasztása:
Trombita játéknál tapasztaltam korábban a legfeltűnőbben a különbséget kábel és kábel között, ezért kiválasztottam Marantz High-End Audiophile Test Demo 15 th Edition CD-jéről az I can’t give you anything but love című számot. Előadó: Chet Baker and Band fomrátum Flac ( lossles ) 16bit/44,1kHz
2./ Alkalmassá tétele a lejátszásra:
Audacityvel beolvastatom a számot, kiválasztok egy 5másodperces részt, amivel később dolgozni fogok.
Mivel elegendő mono jellel dolgoznom, kiválasztom az egyik csatornát, a másikat eldobom.
Kivágom az 5mp-es részt, a többit eldobom.
Eltávolítom a DC-t és normalizálom -0,3dB-re (peak)
Elmentem a fájlt.
3./ Mérés előkészítése, és mérés:
Foobart megnyitom, beillesztem az elmentett 5mp-es előkészített fájlt.
Beállítom folyamatos ismétlésre.
Visszalépek az Audacitybe, beállítom, hogy a felvétel, amikor hangot érzékel automatikusan elinduljon.
Beállítom a felvételi szintet. (*megjegyzés: Mivel nem a szobát, és annak zaját akarom mérni, ezért közel kb.10cm-re helyezem a hangsugárzótól a mikrofont )
Foobart elindítom, és hagyom hogy négyszer egymás után lejátsza a mintát (20mp), amit annak elinduláskor az Audacity rögzít, a negyedik végén leállítom a lejátszást és a felvételt.
Elmentem a felvételt, ill. megjelölöm melyik kábelt mértem.
Kicserélem a kábeleket, és megismétlem a mérést, anélkül, hogy ezen kívül bármit változtatnék, majd a kapott fájlt megjelölöm és elmentem.
4./ Utómunka:
Az így kapott két fájlt (Audacityben) megnyitom.
A gyengébbiknek gondolt Noname mérési eredményét invertálom, majd a Mundorf kábel mérési eredményéből kivonom.
Az így kapott fájlt elmentem, ez lesz a két kábel különbsége, amit új, Különbség néven elmentek.
5./ Elemzés előkészítése:
A Különbség nevű fájl normalizálom olyan szintre, hogy azt ugyanazon a szinten ahogy a mérés történt jól hallható legyen. Kb. -12dB elegendő lesz.
6./ Elemzés:
Visszahallgatom.
Amennyiben az egész fájlt tekinve négy jól elhatárolható ismétlődés hallható, illetve a spektrumban látható, úgy kimondható hogy a mérés eredményes volt.
7./ Ellenőrzés
A gyengébb és a minőségibb felvételeket megkettőzöm.
A gyengébb megkettőzött felvételt egyikét invertálom, majd egyiket a másikból kivonom.
Aminőségibb felvétellel megismételem a fent írt műveletet.
8./ Értékelés
Amennyiben a megkettőzött és saját magukból kivont felvételeknél nem mutatható ki a 4 ismétlődő minta, csak némi véletlenszerű zaj, és a minőségibb felvételből kivont gyengébb felvételnél meg igen, abban az esetben bizonyított a kábelek közti különbség.
9./ Dokumentálás:A terv 1-3 pontját elvégeztem, de nem azt kaptam eredményül amit vártam.
Az alapgondolatot, hogy a sáv megkettőzésével, majd egyikük invertálásával, majd kivonással 0 jelszintet kapok sikeres volt, azonban amint a másik felvételi sávval - azzal, amit össze akartam hasonlítani - már nem 5 közel azonos felismerhető mintát kaptam, hanem ezt.
A problémát abban látom, hogy hiába voltak azonosak a felvételi körülmények ( csak kábelcsere történt ) a felvételt nem tudtam ugyanabban az időpontban elindítani, ezért utómunkát igényelt szinkronba hozni a két korábban felvett sávot.Fenti három kép azt dokumentálja, hogy hogyan hoztam szinkronba a két sávot.
Ahogy én látom, hiába lett szinkronba hozva a két sáv, mert csak az első mintából lehetett kivonni a másikat, a többi minta már időben (?) elcsúszott egymáshoz képest, ezért nem látható a tervben leírtak szerint várható minta.
Kérdés, hogy találtok-e hibát a fentiekben, illetve van-e lehetőség egyszerűsíteni, egyszerűbben kimutatni két kábel különbségét.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
alphamooncam
őstag
"Ha kábelt akarsz mérni, akkor a legjobb szerintem, ha kimenő analóg jelet visszakötöd bemenetre."
Ezzel a fajta méréssel az a bajom, hogy így nem a kábel valódi teljesítményét halljuk, mert a kábelt követő teljes rendszer kimarad, annak a hatását így nem lehet megmérni mit művel a kábel, milyen hatást gyakorol az őt követő rendszerre. ( Nem életszerű )"(én inkább próbálkoznék zajjal, mert az minden frekvenciakomponenst tartalmaz)"
Ezzel meg szintén problémám van. Specialitás elvét alkalmazva, kimutathatóság ( elfedés akármi ) szempontjából szerintem célszerűbb olyan mérőjelet alkalmazni amiről tudható, hogy problémás, egy általánossal ( zajjal ) szemben, azért hogy a különbség kiemelkedjen, jobban észlelhető legyen.A kérdés azon részére válaszoltál, hogy hogyan lehet egyszerűbben kábelt mérni - köszönöm.
Azt szeretném még megkérdezni, hogy a felvázolt mérési módszerben találtál logikai, vagy más olyan hibát, amit én esetleg nem vettem észre.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
alphamooncam
őstag
"Az elcsúszást nagyon egyszerűen ki lehet küszöbölni: az audacityben tedd be egymás után sokszor a kívánt mintát, így nem lehet elcsúszás."
A hármas lépésnél láttad, hogy a lejátszást az 5 másodperces kiválasztott részletet folyamatos ismétlésre állítottam?
Ez azt jelenti, hogy ha egyszer elindítom, aztán addig ismételgeti azt az 5 mp-et, amíg le nem állítom, így a minták között tökéletesen azonos hosszúságú szünetnek kellene lennie, ha beillesztettem volna a minta elejére vagy a végére szünetet.
Ez azt garantálja, hogy tökéletesen azonos minták kerülnek egymást után ahányszor csak akarom, amíg a lejátszást le nem állítom, illetve azt hogy megismételhető egy másik alkalommal.
Igazából akkor lennék nyugodt, annak ellenére, hogy szerintem sikeresen szinkronba hoztam a két felvételt az elején, ha nem nekem kellene a felvételt elindítanom, hanem az Audacity ezt megtenné helyettem, így kimaradna egy lépcső, az utómunka, a szinkronizálás, ami alkalmat ad kritikákra, és amit érthető okok miatt nem igazán szeretnék.
Bármikor meg tudnám ismételni a felvételt, ha tudnám, hogy hogyan indul automatikusan a felvétel az Audacityben.
Ez utóbbiban is tudsz segíteni?
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
-
nagyúr
Igen, valószínűleg az a gond, hogy van néhány (lehet sok) csúcs a fileban, amihez beállítja a 0dB-t, és a file többi része ennek megfelelően az átlagosnál halkabb lesz. Analóg keverőpulttal, sok csatornáról, analóg effekteket is használva készült a felvétel, ott élőben nem hallatszanak igazán torzulások, mert a forráson kívül minden analóg volt.
Lehet ezekkel a csúcsokkal vmit kezdeni utólag, normalizálni, módosítani?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Új hozzászólás Aktív témák
- 10 Darab PC Játék (Bontatlanul!) Egyben 6990Ft.-ért Foxal!!!
- PC JÁTÉKOK (OLCSÓ STEAM, EA , UPLAY KULCSOK ÉS SOKMINDEN MÁS IS 100% GARANCIA )
- Új, bontatlan World of Warcraft gyűjtői kiadások
- Eredeti Microsoft termékek - MEGA Akciók! Windows, Office Pro Plus, Project Pro, Visio Pro stb.
- Számlás!Steam,EA,Epic és egyébb játékok Pc-re vagy XBox!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen