Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BonFire

    veterán

    válasz Petyás #675 üzenetére

    Az úgy sose lesz érthető, mert mínusz 18 dB különbségnek lennie kell, ahhoz meg már sidechain kompresszorozni kell a zenét kivétel nélkül minden esetben. A kompresszor meg nem egy egyszerűen megtanulható dolog.

    A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

  • G@ben

    addikt

    válasz Petyás #695 üzenetére

    Megnéztem, 192000Hz, 24 bit. Exportálásnál a 24 bitet be tudom állítani, a Hz-et nem, azt 44100-ra teszi. Lehet, hogy ez a tényleges maximum?

    [ Szerkesztve ]

    Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!

  • BonFire

    veterán

    válasz Petyás #710 üzenetére

    Utálok zajszűrőzni. Mind tele lesz artifacttal. Főleg az MP3. Még az RX8 sem végez tökéletes munkát. Úgy vagyok vele, hogy végül mindig jobb a zajt bennehagyni, mint azt a kritikán aluli szörcsögést hallgatni, ami át lett eresztve egy zajszűrőn.

    Inkább törekszem a lehető legkevesebb zajjal megcsinálni a felvételt.

    A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

  • Zin

    senior tag

    válasz Petyás #710 üzenetére

    Értem megprobálom.Ha nem sikerül privibe irhatsz egy fizetős progit is ami elég jó szokott lenni ilyen esetben.

    ░▒▓█.:Itt a tél! Lassan lehet Core i-zni:.█▓▒░

  • BonFire

    veterán

    válasz Petyás #713 üzenetére

    Nyilván azért írtam, mert utólag nincs az az isten, hogy te kiszűrd a zajt, még a nagyon ráspecializált fizetős programokban sem.

    A zajos felvételt kompromisszumokkal lehet használni. Ha nincs más forrás, és dokumentálni kell egy eseményt, akkor nem számít, mennyire zajos, ahogy az se számít a harctéren, hogy fut az operatőr a kamerával, és ugrál a kép.

    Viszont más egyéb irányú további feldolgozásra (mondjuk egy zenei produkció készítésére) alkalmatlan.

    Említettem az RX8-at. Nagyon jó és nagyon drága audio restoring program, de az sem fog szép eredményt adni. Én speciel arra használom, hogy a basszusgitárt lefüleljem a felvételből. Rondán szól, de arra, hogy a baseline-t megtanuljam belőle, arra tök ideális.

    A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Petyás #722 üzenetére

    Ja bocsi, felületes voltam.

    Szóval a projekt arról szólna, hogy szeretnék két RCA kábelnek a különbségét kimutatni ezért készítettem egy tervet:

    Kábel-kábel különbség mérési metodikájának a terve.

    Eszközök:


    PC. TMP ANT DAC és Erősítő, JBL Control One hangsugárzó, Superlux E205U USB-s supercardiodid kondenzátor mikrofon.


    (*megjegyzés: A mikrofon azért lehet megfelelő annak ellenére, hogy nem kalibált, mert nem hangnyomás szintet, hanem hangnyomás különbséget fogok mérni, másrészt viszont az érzékenység lényeges szempont.)


    Kábel-kábel, amit meg szeretnénk mérni:


    Noname RCA versus DIY Mundorf arany-ezust hangfal kábel RCA dugókkal, amik a a DAC-ot és az erősítőt kötik össze.
    Szoftverek: Audacity és Foobar2000.


    Menete:
    1./ Zenei minta kiválasztása.
    2./ Alkalmassá tétele a lejátszásra
    3./ Mérés előkészítése, és mérés.
    4./ Utómunka
    5./ Elemzés előkészítése:
    6./ Elemzés
    7./ Ellenőrzés
    8./ Értékelés
    9./ Dokumentálás


    1./ Zenei minta kiválasztása:
    Trombita játéknál tapasztaltam korábban a legfeltűnőbben a különbséget kábel és kábel között, ezért kiválasztottam Marantz High-End Audiophile Test Demo 15 th Edition CD-jéről az I can’t give you anything but love című számot. Előadó: Chet Baker and Band fomrátum Flac ( lossles ) 16bit/44,1kHz


    2./ Alkalmassá tétele a lejátszásra:
    Audacityvel beolvastatom a számot, kiválasztok egy 5másodperces részt, amivel később dolgozni fogok.
    Mivel elegendő mono jellel dolgoznom, kiválasztom az egyik csatornát, a másikat eldobom.
    Kivágom az 5mp-es részt, a többit eldobom.
    Eltávolítom a DC-t és normalizálom -0,3dB-re (peak)
    Elmentem a fájlt.


    3./ Mérés előkészítése, és mérés:
    Foobart megnyitom, beillesztem az elmentett 5mp-es előkészített fájlt.
    Beállítom folyamatos ismétlésre.
    Visszalépek az Audacitybe, beállítom, hogy a felvétel, amikor hangot érzékel automatikusan elinduljon.
    Beállítom a felvételi szintet. (*megjegyzés: Mivel nem a szobát, és annak zaját akarom mérni, ezért közel kb.10cm-re helyezem a hangsugárzótól a mikrofont )
    Foobart elindítom, és hagyom hogy négyszer egymás után lejátsza a mintát (20mp), amit annak elinduláskor az Audacity rögzít, a negyedik végén leállítom a lejátszást és a felvételt.
    Elmentem a felvételt, ill. megjelölöm melyik kábelt mértem.
    Kicserélem a kábeleket, és megismétlem a mérést, anélkül, hogy ezen kívül bármit változtatnék, majd a kapott fájlt megjelölöm és elmentem.


    4./ Utómunka:
    Az így kapott két fájlt (Audacityben) megnyitom.
    A gyengébbiknek gondolt Noname mérési eredményét invertálom, majd a Mundorf kábel mérési eredményéből kivonom.
    Az így kapott fájlt elmentem, ez lesz a két kábel különbsége, amit új, Különbség néven elmentek.


    5./ Elemzés előkészítése:
    A Különbség nevű fájl normalizálom olyan szintre, hogy azt ugyanazon a szinten ahogy a mérés történt jól hallható legyen. Kb. -12dB elegendő lesz.


    6./ Elemzés:
    Visszahallgatom.
    Amennyiben az egész fájlt tekinve négy jól elhatárolható ismétlődés hallható, illetve a spektrumban látható, úgy kimondható hogy a mérés eredményes volt.


    7./ Ellenőrzés
    A gyengébb és a minőségibb felvételeket megkettőzöm.
    A gyengébb megkettőzött felvételt egyikét invertálom, majd egyiket a másikból kivonom.
    Aminőségibb felvétellel megismételem a fent írt műveletet.


    8./ Értékelés
    Amennyiben a megkettőzött és saját magukból kivont felvételeknél nem mutatható ki a 4 ismétlődő minta, csak némi véletlenszerű zaj, és a minőségibb felvételből kivont gyengébb felvételnél meg igen, abban az esetben bizonyított a kábelek közti különbség.


    9./ Dokumentálás:

    A terv 1-3 pontját elvégeztem, de nem azt kaptam eredményül amit vártam.

    Az alapgondolatot, hogy a sáv megkettőzésével, majd egyikük invertálásával, majd kivonással 0 jelszintet kapok sikeres volt, azonban amint a másik felvételi sávval - azzal, amit össze akartam hasonlítani - már nem 5 közel azonos felismerhető mintát kaptam, hanem ezt.
    A problémát abban látom, hogy hiába voltak azonosak a felvételi körülmények ( csak kábelcsere történt ) a felvételt nem tudtam ugyanabban az időpontban elindítani, ezért utómunkát igényelt szinkronba hozni a két korábban felvett sávot.

    Fenti három kép azt dokumentálja, hogy hogyan hoztam szinkronba a két sávot.

    Ahogy én látom, hiába lett szinkronba hozva a két sáv, mert csak az első mintából lehetett kivonni a másikat, a többi minta már időben (?) elcsúszott egymáshoz képest, ezért nem látható a tervben leírtak szerint várható minta.

    Kérdés, hogy találtok-e hibát a fentiekben, illetve van-e lehetőség egyszerűsíteni, egyszerűbben kimutatni két kábel különbségét.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Petyás #724 üzenetére

    "Ha kábelt akarsz mérni, akkor a legjobb szerintem, ha kimenő analóg jelet visszakötöd bemenetre."

    Ezzel a fajta méréssel az a bajom, hogy így nem a kábel valódi teljesítményét halljuk, mert a kábelt követő teljes rendszer kimarad, annak a hatását így nem lehet megmérni mit művel a kábel, milyen hatást gyakorol az őt követő rendszerre. ( Nem életszerű )

    "(én inkább próbálkoznék zajjal, mert az minden frekvenciakomponenst tartalmaz)"


    Ezzel meg szintén problémám van. Specialitás elvét alkalmazva, kimutathatóság ( elfedés akármi ) szempontjából szerintem célszerűbb olyan mérőjelet alkalmazni amiről tudható, hogy problémás, egy általánossal ( zajjal ) szemben, azért hogy a különbség kiemelkedjen, jobban észlelhető legyen.

    A kérdés azon részére válaszoltál, hogy hogyan lehet egyszerűbben kábelt mérni - köszönöm.

    Azt szeretném még megkérdezni, hogy a felvázolt mérési módszerben találtál logikai, vagy más olyan hibát, amit én esetleg nem vettem észre.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Petyás #726 üzenetére

    :D :D :D

    "Az elcsúszást nagyon egyszerűen ki lehet küszöbölni: az audacityben tedd be egymás után sokszor a kívánt mintát, így nem lehet elcsúszás."

    A hármas lépésnél láttad, hogy a lejátszást az 5 másodperces kiválasztott részletet folyamatos ismétlésre állítottam?

    Ez azt jelenti, hogy ha egyszer elindítom, aztán addig ismételgeti azt az 5 mp-et, amíg le nem állítom, így a minták között tökéletesen azonos hosszúságú szünetnek kellene lennie, ha beillesztettem volna a minta elejére vagy a végére szünetet.

    Ez azt garantálja, hogy tökéletesen azonos minták kerülnek egymást után ahányszor csak akarom, amíg a lejátszást le nem állítom, illetve azt hogy megismételhető egy másik alkalommal.

    Igazából akkor lennék nyugodt, annak ellenére, hogy szerintem sikeresen szinkronba hoztam a két felvételt az elején, ha nem nekem kellene a felvételt elindítanom, hanem az Audacity ezt megtenné helyettem, így kimaradna egy lépcső, az utómunka, a szinkronizálás, ami alkalmat ad kritikákra, és amit érthető okok miatt nem igazán szeretnék.

    Bármikor meg tudnám ismételni a felvételt, ha tudnám, hogy hogyan indul automatikusan a felvétel az Audacityben.

    Ez utóbbiban is tudsz segíteni? :R

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • válasz Petyás #745 üzenetére

    És gondolom egyszerre kell kijelölni a fájlokat és úgy erősítés igaz?

    Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

  • Jorus

    nagyúr

    válasz Petyás #764 üzenetére

    Igen, valószínűleg az a gond, hogy van néhány (lehet sok) csúcs a fileban, amihez beállítja a 0dB-t, és a file többi része ennek megfelelően az átlagosnál halkabb lesz. Analóg keverőpulttal, sok csatornáról, analóg effekteket is használva készült a felvétel, ott élőben nem hallatszanak igazán torzulások, mert a forráson kívül minden analóg volt.

    Lehet ezekkel a csúcsokkal vmit kezdeni utólag, normalizálni, módosítani?

    ''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

Új hozzászólás Aktív témák