Radikálisan új kinézetet tesztel a Twitter

A Twitter webes felülete az elmúlt években alig változott, a kezdetekhez hasonlóan még mindig egy függőleges elrendezésű időrendi listában tálalja az üzeneteket. Sokak szerint ez így van jól, hitelesen közvetíti a szolgáltatás „a most, a pillanat a fontos” alapelvét, a rövid üzenetek állandó folyamában inkább csak a megmártózást, mintsem az elmerülést szorgalmazza. Ez a viszonylag fapados kinézet viszont a két nagy vetélytárs, a Facebook és a Google+ fényében akár elavultnak, ósdinak is tűnhet, főleg a fiatalabb, a látványos kialakításra éhesebb korosztály körében.

Forrás: Mashable
Forrás: Mashable [+]

Hogy lesz-e dizájnváltás vagy sem, az egyelőre kérdéses, azt viszont biztos, hogy a Twitter a napokban egy radikálisan új webes felület tesztelését indította el. Arról még nincs információ, hogy kik próbálhatják ki az új profiloldalt, ami leginkább egy Google+ üzenőfalra emlékeztet, csak azon általában sokkal több audiovizuális tartalom található, mint egy Twitter üzenetfolyamban. Az oldal tetején egy 1500 pixel széles és 500 pixel magas fejléc kapott helyett (a korábbi 1252x626 pixeles volt), a bal felső sarokban megnövelték a profilkép méretét, és az üzeneteinket, képeinket, követőinket stb. tartalmazó kategóriákat (és az azokat jelző számokat) középre mozgatták. A leglátványosabb változás az üzenetek tálalásában történt, eltűnt a függőleges üzenetfolyam, a tesztverzióban mozaikszerűen jelennek meg a tweetek (sőt, nem csak azok, például a Following rész is megkapta a Twitter új ruháját). Aki bekerül a tesztelők körébe, az bárki profilját megnézheti az új dizájn alatt.

Azóta történt

Előzmények

  • Új funkciókkal erősít a Google+

    A legfontosabb változás a bejegyzések beágyazhatósága más oldalakba.

  • A Facebook ma megújul – de a Google beelőzött

    A Facebook már korábban jelezte, hogy ma jelentik be a közösségi oldal új megjelenését, de a Google igyekezett ezzel versenybe szállni.