Manipuláció lehetett a Google Plus végéről szóló riport

Nem csak a világsajtót, hanem a hazai médiát is bejárta az a hír (az TechCrunch riportja alapján az IT café is beszámolt róla), mely szerint a Google közösségi oldala a Google Plus halott, ám a tények mást mutatnak, írja elemzésében az ite.hu

Facebook-részvényes ír a Google Plus haláláról

A cikk írója Alexia Tsotsis saját bevallása szerint is a Facebook részvényese, és a másik társszerzővel Matthew Panzarinóval együtt utoljára 2012-ben használták utoljára a Google Plus szolgáltatásait.

A cikk hitelessége azért is megkérdőjelezhető, mivel a TechCrunch 2012-ben már hírt adott a Google Plus haláláról és az erőforrások megvonásáról – ezt szintén a mostani szerző, Alexia Tsotsis publikálta.

2013-ban szintén a Google Plus haláláról cikkezett a TechCrunch, akkor Frankenstein halott szörnyetegéhez hasonlítva a Google közösségi médiáját.

A napokban pedig ismét ugyanerről írtak, ezúttal zombihoz hasonlítva a Google Plust. A cikk azért is külön érdekes, mert a cikket megosztók száma a Facebookon és a Google Pluson közel azonos.

A Google Plus valójában veri a Twittert

Bár az kétségtelen, hogy a Google Plus népszerűsége még nem éri el a Facebookét, írja az ite.hu, azt érdemes tudni, hogy tavaly év végén a Google Plusnak 1,15 milliárd regisztrált felhasználója volt, akiknek 35%-a volt aktív. Ez alacsony számnak tűnik, de érdemes tudni, hogy a regisztrált Twitter-fiókok száma 883 millió, ám ezeknek, csak 36%-a aktív, mintegy 232 millió. Mindez azt jelenti, hogy a Google Plus aktivitásban a Twitterrel van egy szinten, de aktív felhasználóinak száma lényegesen meghaladja a Twitterét.

A Google Plus jelenleg csupán hároméves. A Facebook ugyanebben a korban még közel sem rendelkezett ennyi felhasználóval, valójában a Google Plus növekedésének dinamikája erősebb, mint a Faceboooké volt a kezdeti időszakban.

Tárgyi tévedések?

Ráadásul a Techcrunch cikkének számos állítása megkérdőjelezhető – szól az ite.hu elemzése. Bár a Google Plus vezetőjének távozása igaz, ám a többi tényként tálalt információ legalábbis kérdéses.

A cikk megjelenése óta a Google hivatalosan is cáfolta Google Plus leépítéséről szóló híreket, és több a Google Plusnál dolgozó alkalmazott is tagadta a leépítésekről és átcsoportosításokról szóló híreket, nevüket is adva hozzá, miközben a TechCrunch névtelen forrásokra hivatkozva állította, hogy 1000 embert csoportosítanak át a Google Plus projekttől.

A Google Plus a reklámbevétel alapja lehet

A Google számára valójában a Google Plus nem csak egy közösségi média, hanem annál sokkal több – állapítja meg az ite.hu szerzője. A Google bevételeinek több mint 90%-át a hirdetések adják, és a minél pontosabb célzáshoz elengedhetetlen, hogy a felhasználók érdeklődési köréről a lehető legrészletesebb adatokat szerezze meg a cég. A Google Plus a jövőben a személyre szóló hirdetések alapeleme lehet, amely lehetővé teszi a hirdetések optimalizálását a Google számára, így aligha hihető, hogy a Google megválna a bevételeinek döntő hányadát biztosító jövőbeni lehetőségektől.

Azóta történt

Előzmények