A FIFA pénzéhes, tudjuk - de ennyire?

Közismert, hogy a nemzetközi labdarúgó-szövetség, a FIFA milyen határozottan és keményen lép fel minden, a jogkörébe tartozó termék jogosulatlan felhasználása ügyében, legyen az jelkép, online közvetítés, fénykép, videófelvétel stb. – különösen az olyan nagy világesemények idején, mint amilyen a futball-vb.

Hirdetés

De most mintha a szokásosnál is fafejűbben reagáltak volna, ugyanis nemrég a Twitter egyes felhasználóit vették célba, mégpedig azokat, akik a nemrég elindított új lehetőséget kihasználva a profiljukba olyan képeket töltöttek fel, melyen a világbajnoksághoz köthető logók, jelképek láthatóak – annyit persze érdemes hozzátenni, hogy a kifogásolt fiókokban speciálisan a vébével foglalkoztak.

FIFA Twitter

Mindezt azzal indokolták, hogy ez komoly kárt okoz a szövetségnek, sőt a világ futballközösségét is veszélyezteti (tényleg ezt írták). A panasz alapja, hogy a jogvédettségi szerződésben szerepel, hogy engedély nélkül emblémát, logót vagy hivatalos grafikai elemet tilos a közösségi médiában megjeleníteni.

A Twitter üzemeltetői nem akartak ujjat húzni a FIFA-val, így az általuk június 17-én megadott, 11 fiókot tartalmazó lista alapján a múlt hét végén törölték a profilokból a kifogásolható képeket. A fióktulajdonosok pedig vagy semleges képre cserélték az alapértelmezett tojást, vagy megszüntették a fiókot.

Azóta történt

Előzmények

  • Radikálisan új kinézetet tesztel a Twitter

    Alapos ráncfelvarrást kaphat a mikroblog-szolgáltatás webes felülete, ha a cég a most folyó teszt alapján úgy ítéli meg, hogy érdemes meglépni a változtatást.

  • Helyalapú üzenetmegjelenítést kap a Twitter

    Az új funkció tesztelése a napokban kezdődött, az újítás a felhasználók és a hirdetők számára egyaránt hasznos lehet.

  • A Twitter növelheti a TV műsorok nézettségét

    A Nielsen piackutató vállalat szerint ha egy éppen futó adásról sokan twittelnek, az emelheti a nézettséget, de a hatás egyelőre még nehezen számszerűsíthető.