Az Ericsson és az AT&T Drive Studio közösen készített friss tanulmányából kiderül, hogy az okosjármű-funkciók és -szolgáltatások várhatóan jelentősen befolyásolják majd az ügyfelek jövőbeni járművásárlási döntéseit. Az adatok olyan, a világ több helyén élő ügyfelektől származnak, akik a következő öt évben terveznek új autót vásárolni. A felmérést az Ipsos végezte 2014 júliusában és augusztusában.
Arun Bhikshesvaran, az Ericsson marketingigazgatója így értékelte a felmérést: „Az adatokból világosan láthatók annak jelei, hogy az okosautó-funkciók a jövőben fontos szolgáltatásnak számítanak majd az autóvásárlások során. A tanulmányból az is kiderül, hogy az átalakulás világméretű lesz, mely egy olyan világot eredményez, ahol a fogyasztók az összes piacon és az összes autómárka esetében elvárják e szolgáltatások meglétét. Most lépünk a csatlakoztatottjármű-innovációk új korszakába, ezek rövidesen életünk összes aspektusát integrálják majd. Az Ericsson az AT&T Drive Studióval együttműködésben azon fáradozik, hogy felhőalapú csatlakoztatottjármű-megoldást biztosítson, nemzetközi jelenlétünk pedig lehetővé teszi e szolgáltatások globális bevezetését.”
A tanulmány fő megállapításai:
- a világszerte megkérdezett összes járművezető fele cserélné le jelenlegi autómárkáját egy hasonló kategóriájúra, ha lennének hozzá okosjármű-szolgáltatások
- a járművezetők 72%-a elhalasztaná a járművásárlást egy évvel, ha okosjármű-szolgáltatásokkal rendelkező autót vásárolhatna kedvenc márkájától
- a megkérdezett járművezetők közel kétharmada, miután hallott az okosjármű-szolgáltatásokról, következő autója fontos jellemzőjeként tekinti rájuk
- az egyesült államokbeli járművezetők 67%-a jelezte, hogy nagy valószínűséggel vásárolna csatlakoztatási vagy wifiszolgáltatást, ha használhatná autójában
Az ügyfelek tudatossága magas szintű az okosjármű-szolgáltatásokat illetően a felmérés szerint: a szolgáltatások hat jellemzője 50%-ot meghaladó értékelést kapott:
- út közbeni műszaki segélyszolgálat (74%)
- navigáció és valós idejű forgalmi adatok (72%)
- távoli indítás (71%)
- valós idejű zeneátvitel (70%)
- felhasználásalapú biztosításkövetés (52%)
- wifi hotspot (50%)