Milyen autót szeretnék? Okosat!

Az Ericsson és az AT&T Drive Studio közösen készített friss tanulmányából kiderül, hogy az okosjármű-funkciók és -szolgáltatások várhatóan jelentősen befolyásolják majd az ügyfelek jövőbeni járművásárlási döntéseit. Az adatok olyan, a világ több helyén élő ügyfelektől származnak, akik a következő öt évben terveznek új autót vásárolni. A felmérést az Ipsos végezte 2014 júliusában és augusztusában.

Arun Bhikshesvaran, az Ericsson marketingigazgatója így értékelte a felmérést: „Az adatokból világosan láthatók annak jelei, hogy az okosautó-funkciók a jövőben fontos szolgáltatásnak számítanak majd az autóvásárlások során. A tanulmányból az is kiderül, hogy az átalakulás világméretű lesz, mely egy olyan világot eredményez, ahol a fogyasztók az összes piacon és az összes autómárka esetében elvárják e szolgáltatások meglétét. Most lépünk a csatlakoztatottjármű-innovációk új korszakába, ezek rövidesen életünk összes aspektusát integrálják majd. Az Ericsson az AT&T Drive Studióval együttműködésben azon fáradozik, hogy felhőalapú csatlakoztatottjármű-megoldást biztosítson, nemzetközi jelenlétünk pedig lehetővé teszi e szolgáltatások globális bevezetését.”

A tanulmány fő megállapításai:

  • a világszerte megkérdezett összes járművezető fele cserélné le jelenlegi autómárkáját egy hasonló kategóriájúra, ha lennének hozzá okosjármű-szolgáltatások
  • a járművezetők 72%-a elhalasztaná a járművásárlást egy évvel, ha okosjármű-szolgáltatásokkal rendelkező autót vásárolhatna kedvenc márkájától
  • a megkérdezett járművezetők közel kétharmada, miután hallott az okosjármű-szolgáltatásokról, következő autója fontos jellemzőjeként tekinti rájuk
  • az egyesült államokbeli járművezetők 67%-a jelezte, hogy nagy valószínűséggel vásárolna csatlakoztatási vagy wifiszolgáltatást, ha használhatná autójában

Az ügyfelek tudatossága magas szintű az okosjármű-szolgáltatásokat illetően a felmérés szerint: a szolgáltatások hat jellemzője 50%-ot meghaladó értékelést kapott:

  • út közbeni műszaki segélyszolgálat (74%)
  • navigáció és valós idejű forgalmi adatok (72%)
  • távoli indítás (71%)
  • valós idejű zeneátvitel (70%)
  • felhasználásalapú biztosításkövetés (52%)
  • wifi hotspot (50%)

Azóta történt

Előzmények