Forgalomban is kipróbálták a Mercedes önvezető teherautóját

A Mercedes-Benz bejelentette, hogy fejlesztés alatt álló önvezető (igazából: félautomata) teherautójukat, az Actrost a múlt pénteken próbálták ki először éles közlekedési viszonyok között egy autópályán. A technológia egyébként az Egyesült Államokban debütált idén májusban, akkoriban az IT café is részletesen beszámolt róla.

A teherautó rendszere (Highway Pilot) hasonló érzékelőkkel van ellátva, mint az a hasonló más fejlesztéseknél is tapasztalható: radarok, kamerák, aktív sebességszabályozók stb. – de itt kiemelt szempont, hogy egy sofőr is ott üljön a vezetőfülkében, és szükség esetén átvegye az irányítást.

Most is sofőrrel futott a teherautó, és összesen 14 kilométert tettek meg az A8-as autópályán Stuttgart és a Daimler denkendorfi központja között.

Fontos újra megemlíteni – amit vállalat egyik vezetője is hangsúlyozott a bemutatón –, hogy a Mercedes nem teljesen automata teherautót fejleszt (egyelőre), hanem egy olyan technológiát, egy olyan félautomata rendszert, ami segíti a sofőrök munkáját – amilyen például a repülőgépek robotpilóta rendszere. Vagyis a vezető felelőssége nem szűnik meg, folyamatosan követnie kell a történéseket. A rendszert úgy alakították ki, hogy csak „normál”, hétköznapi viszonyok között dolgozzon, amennyiben rendellenességet tapasztal – romló időjárási viszonyok, nehezen vagy nem érzékelhető útburkolati jelek stb. –, azonnal riasztja a sofőrt.

Azóta történt

Előzmények