Meglepően sokan használják a Netflixet

Remek negyedéven van túl a Netflix, boldogan jelentették a részvényeseknek a számokat: 3,3 millió új ügyfelet szereztek, ami az idei első negyedév 1,7 milliójához képest igazán impresszív adat. Jócskán túlszárnyalták a saját várakozásaikat is, melyek 2,5 millió új nézőt becsültek. Összesen 65 millió aktív ügyfelük van, amiből 42 az USA területén, 23 pedig világszerte található.

Az Amerikai Egyesült Államokban 0,9 millió nézővel gyarapodtak, 2,4 millió pedig a nemzetközi piacról érkezett. Az év további részében folytatják a terjeszkedést, a harmadik negyedévben Japánban indítják a szolgáltatást, míg az utolsó három hónapban Spanyolország, Olaszország és Portugália kerül sorra. Kínával kapcsolatban egyre bizonytalanabb az álláspont a helyi krízis és a speciális igények miatt, de a vállalat egyelőre bizakodó és a lehetőségek kutatásával nem hagynak fel, a tervek szerint 2016-ban elindíthatják a helyi piacra optimalizált stream szolgáltatást.


[+]

A részvényeseknek készített jelentésből kiderül, hogy továbbra is a hagyományos televízióval, a kalózkodással és harmadsorban más streamszolgáltatókkal kell versenyezniük. Egyre nagyobb adatforgalmat generál a szolgáltatás, ez jól látszik a Sandvine felméréséből. Emellett a DVD-kölcsönző üzletág is nyereséges, 5,3 millió amerikait szolgáltak ki a második negyedévben, 77,9 milliós profitot érve el.

A részvényesek mellett a tőzsde is örült a híreknek, a bejelentést követő kereskedési napon 18 százalékkal nőtt a Netflix papírjainak értéke. A záráskor 49,51 milliárdot érő vállalat ezzel az emelkedéssel beérte az Ubert is.

Azóta történt

Előzmények