Nem örültek a befektetők az MS negyedéves számainak

Közzétette negyedéves jelentését a Microsoft. A forgalom 8 százalékkal, 26,47 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbi adatokhoz képest, a részvényekre jutó eredmény pedig mintegy kilenc százalékkal, 0,71 dollárra csökkent a 2015. második negyedévi (ami a karácsonyi szezont jelenti) jelentése alapján. Az egy részvényre jutó eredményekkel kapcsolatos várakozások is ezt várták, a forgalomtervezés azonban pesszimistább volt, ez 26,33 milliárd dollárral számolt.

7,8 milliárd dolláros működési bevétel mellett adózás előtt 16,3 milliárdos nyereséget könyvelhettek el a redmondiak. A bejelentés hatására nem nőtt a kereslet a Microsoft papírjai iránt, azok értéke pedig néhány óra alatt 3 százalékot csökkent. Ennek oka mindössze az, hogy bár a vállalat igyekszik azt hangsúlyozni, hogy a 8 százalékos bevételnövekedés jó dolog, a számokból az is látszik, hogy a a nyereség közel 10 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban.

A nettó nyereség valamivel hatmilliárd dollár alatt maradt (5,86), ez közel 650 millióval kevesebb az egy évvel korábbi (igaz, rekord) számoknál.


(forrás: Microsoft)

Jobban teljesítettek a táblagépek az előző év azonos időszakához képest 23 százlékkal nagyobb forgalmat bonyolítottak, azaz 1,1 milliárd dollárt könyvelt el a cég. Kevesebb forgalmat generáltak a telefonokon, mint egy éve: bár 10,5 milliót adtak el három hónap alatt, ezzel 2,3 milliárdos forgalmat értek el, egy éve 9,3 millió eladásával 2,6 milliárdos bevételre tettek szert.

Nem nagyon viszik az Xboxot, 6,6 millió fogyott az ünnepi hangulatban (egy évvel korábban még 7,4 milliót sikerült eladni). Azt nem tette közzé a vállalat, hogy milyen megoszlásban.

A felhővel kapcsolatban: arányaiban továbbra is ez fejlődik markánsan a legjobban, most éppen 114 százalékkal nőttek az Office365 (2,2 millió új előfizető, összesen 9,2), Azure és Dynamic CRM megoldások által húzott szegmensben az eladások, 5,5 milliárdos (éves!) forgalmat vetítve előre. A szerverekkel kapcsolatos termékek és szolgáltatások piacáról 9 százalékkal sikerült többet szerezni mint egy éve, a mennyiségi licencelés pedig három százalékkal nőtt.

A PC üzletág továbbra is hanyatlóban volt a negyedévben, a Win Pro és OEM eladások egyaránt 13-13 százalékkal kevesebb forgalmat generáltak.

Még több részlet és szám a Microsoft közleményében olvasható.

Azóta történt

Előzmények

  • Élőben közvetítettük a Microsoft sajtóeseményét

    A szoftveróriás bemutatta, hogy fog kinézni a Windows 10 mobileszközökön. A magyar idő szerint hat órakor kezdődő eseményt élőben közvetítjük.

  • Új vezető a Microsoft magyar képviseleténél

    2015. február elsejétől Grósz Judit a Microsoft Magyarország marketing- és operatív igazgatója.