A Rdio technológiáját vásárolja fel a Pandora

A Pandora 75 millió dollárért vásárolt kulcsfontosságú eszközöket a csődeljárás alatt álló Rdio szolgáltatótól, amely heteken belül minden piacon leállítja az online programjait. Az újságírók számára tartott konferenciahívás során Brian McAndrews, a Pandora vezetője megerősítette, hogy nem kívánják felvásárolni az egész céget, a tartozásokkal és követelésekkel terhelt vállalat ugyanis megnehezítené a Pandora dolgát is. Éppen ezért döntöttek úgy, hogy csak a technológiára és szellemi tulajdonra van szükségük.

A fogyasztók mindennek 2016 végére érezhetik majd áldásos hatását: bár többet nem voltak hajlandóak elárulni jelenleg, annyi biztos, hogy valamilyen formában a Pandora ki fogja terjeszteni szolgáltatását és online rádiót is indít. Ez illeszkedik McAndrews egyébként is erőteljes terjeszkedési modelljébe, hiszen például a TicketFly felvásárlásával már koncertjegyeket is árulnak online. A Rdio rendszerének felvásárlása okos lépés, hiszen jóval olcsóbban úszták meg így a dolgot, mintha saját maguknak kellett volna kifejleszteniük a megoldást.

Sovány vigasz azonban ez a 75 millió a befektetőknek, akik legalább 125 millió dollárt toltak eddig a Rdio létrehozásába és működtetésébe. Azt sem tudni pontosan, hogy hány előfizetője volt a szolgáltatásnak, és várhatóan ez már nem is fog kiderülni. A felek ugyanis nem árulják el, mivel ez az információ szerintük irreleváns abban a tekintetben, hogy a felhasználók nem kerülnek át a Pandorához, mely nagyjából havi 80 millió hallgatóval rendelkezik. A Rdio alkalmazottai közül sokaknak azért lesz munkájuk a jövőben is, McAndrews ugyanis már elkezdte az ajánlatok kiküldését.

Azóta történt

  • Kétszeres zenemennyiséget ígér az Opera Max

    Nagyjából ötven százalékkal csökkenthető az adatforgalom az Opera legtakarékosabb mobilos alkalmazásával.

  • Indul a Pandora Premium

    Eddig csak a reklámokat lehetett eltüntetni pénzért, mostantól azonban már magunkkal is vihetjük a zenét. A Rdio öröksége tovább él.

Előzmények