Exkluzív sorozatokkal erősít a Tidal

Hirdetés

Két alapvető, nem financiális eszközzel lehet kiemelkedni az egyre szaporodó zenei streamszolgáltatók sorából: a minőséggel és az exkluzív tartalmakkal. A Tidal mindkét területen igyekszik újat mutatni, így a HiFi minőségű flac formátum (16/44,1 kHz) támogatása mellé most a Jay-Z nevével fémjelzett társaság két sorozatot rendelt be. A New York Boston kerületében játszódó dráma második évadát, a Money & Violence újabb 12 részét januártól érhetik majd el az előfizetők, míg a No Small Talk nevű standup sorozatot a mai naptól követhetik nyomon az érdeklődők.

Zenei kínálatban nagyjából a Google Music szintjén mozog a vállalat, a 36 millió elérhető számnak azonban csak egy kis része érhető el HiFi minőségben. Emellett rendelkezik 86 ezer klippel és nagyjából hetven, 30-140 perces exkluzív videós tartalommal.

A most bejelentett sorozatok közül a Money & Violence első évadát az egyik alkotó, Moise Verneau finanszírozta, hogy aztán a YouTube felületén terjessze. Ez most annyiban változik, hogy mivel a Tidal állja a cechet, az első héten kizárólag Jay-Z rendszerében lesznek megtekinthetők az epizódok. Ezzel szemben a No Small Talk Tidal exkluzív lesz, a részenként 25-30 perces műsor feltörekvő humoristákról szól majd.

Jay-Z szolgáltatására egymillió előfizető ad pénzt havonta, míg a konkurencia ennél jóval nagyobb audienciához képes szólni: a Spotify 20 millió fizető ügyféllel, az Apple 6,5-el, a Deezer 6,3 millióval büszkélkedhet.

A Tidal bejelentésének időzítése nem véletlen, a frissen indult YouTube Red azok figyelmét is felkeltette, akik eddig nem voltak hajlandóak pénzt adni a zenei szolgáltatásokért. A Google húzása azonban, hogy reklámok nélkül, exkluzív tartalmakkal megtámogatva használhatják az előfizetőik a videós megosztóportált és a Google Music szolgáltatást egy díjért, sokakat elcsábított.

Azóta történt

Előzmények