Szűk másfél éve vette meg a Rdio technológiáját a Pandora azzal a céllal, hogy a zenei streamszolgáltatók piacán ütőképes versenyzővé váljon. A tranzakció keretében a szakembereket is átvették, így gyakorlatilag minden designerek "átmentettek". A héten elindították a prémium csomagot, ami sok szempontból hasonlít a Rdio méltán kedvelt egykori szolgáltatására.
A vállalat egyik nagy előnye, hogy közel 80 millió felhasználóval rendelkeznek, bár nem sokan fizettek eddig elő a Pandora Plusra, ami eltüntette ugyan a reklámokat, de offline zenehallgatást nem biztosított. A Pandora Premium ezen is segít, végre az előfizetés ideje alatt internetkapcsolat nélkül is hallgathatók a letöltött számok.
A designerek remek munkát végeztek, a felhasználói felület átlátható, logikus és egyszerűen jó ránézni. Olyan apróságokra is figyeltek, mint az albumborítóhoz illeszkedő, változó háttérszín, ami ugyan olyasmi, ami nélkül ne lehetne élni, mégis sokat dob a hangulaton.
Ami ennél is fontosabb, hogy az elmúlt másfél évben összesen 75 milliárd alkalommal mondtak véleményt a felhasználók az éppen hallgatott számokról, amiből hatalmas mennyiségű információhoz jutott a vállalat azzal kapcsolatban, hogy az egyes zenék kedvelői milyen más érdeklődéssel rendelkezhetnek.
Ezeket az adatokat összefésülve az analizáló algoritmusukkal, ami 450 különböző tulajdonság alapján dobja ki az egymáshoz hasonló számokat, olyan zenei élményt ígér a Pandora, amit egy Spotify, vagy egy Tidal nem tud biztosítani.
Persze attól, hogy két ember ugyanazt az öt számot kedveli, nem fognak ugyanolyan ajánlott zenéket kapni, a rendszer ugyanis a felhasználó összes pandorás élményét figyelembe veszi, tehát a korábban hallgatott, vagy átugrott számok is mind befolyásolják az ajánlást.
A Pandorának továbbra sincs azonban webes vagy desktop kliense, illetve bizonyos albumokat prémium előfizetéssel is csak online lehet meghallgatni a licencelési nehézségek miatt. Főleg azoknak éri meg prémiumra váltani, akik eddig is a szolgáltató zenei megoldását használták, azoknak pedig különösen, akik fizettek a reklámmentességért. A Pandora Plus előfizetők ugyanis fél évig extra díj nélkül használhatják a prémiumot. Problémát jelenthet azonban, hogy egyelőre az USA, Ausztrália és Új-Zéland területén érhető csak el a szolgáltatás, a többi országból hivatalosan nem lehet még az ingyenes verziót sem használni.