Öltönyös buli lett a CeBIT

Szigorúan B2B

Mivel csak szűk másfél napom volt a kiállítás megtekintésére (és a CeBIT annyira azért nem ment össze, a több tíz kilométernyi gyaloglás garantált), az előzetesen leegyeztetett találkozók mellett nem maradt túl sok időm a nézelődésre. Mivel azonban nagy bejelentések, termékpremierek idén sem jellemezték a CeBITet, inkább próbáltam ”lenyomatot” venni a rendezvényről, képet kapni az erőviszonyokról (ami alapvetően abban nyilvánult meg, hogy ki hány ezer négyzetméteren építette fel a saját kis világát), az egyes cégek prioritásként kezelt tevékenységeiről, a főbb irányvonalakról.

Már az elején, a kettes csarnokba lépve megbizonyosodtam arról, hogy a CeBIT végérvényesen, de legalábbis a következő évekre bizonyosan profilt váltott. A többség előtt szórakoztatóelektronikai, és háztartási berendezések gyártójaként ismert Samsung standján nagyon kis szerepet kaptak a telefonok, tabletek, notebookok, tévék, ellentétben az orvosi műszerekkel, kormányzati és városirányítási rendszerekkel, a Knox mobilbiztonsági megoldással. Mi sem jellemezhetné jobban a helyzetet, mint a kizárólag üvegbúra alatt megtekinthető, a barcelonai MWC-n bemutatott Galaxy S5, amit még én is (illetve a többi sajtós) csak hosszas könyörgés után kaptam meg egy rövidke próba erejéig. Egyvalamiből nem engedett a dél-koreai gyártó, a hostesslányok számából, a fehér egyenruhás hölgyekből ugyanis legalább 70-80 sündörgött a Samsung standján. (Megjegyzés: ha a magyar elektronikai áruházak eladói feleannyi információval tudnának szolgálni, mint ezek a lányok, egy hatalmas minőségi ugrásnak lehetnénk szemtanúi a vevőkiszolgálás terén.)

Samsung-lányok minden mennyiségben
Samsung-lányok minden mennyiségben

Ugyanebben a csarnokban az IBM egy hatalmas standdal szerepelt (az SAP-é 4000 négyzetméteren terült el, az IBM ránézésre legalább ekkora helyre építkezett), és szembeötlő, bár a közelmúlt történései alapján teljesen érthető volt a hardverek csekély aránya – a hardvergyártói tevékenységet leginkább néhány Power-alapú szerver képviselte. A felhőszolgáltatások, a Watson, üzleti analitika, vállalati mobilmegoldások, az adatközpont-szolgáltatások körül ellenben nagy volt a nyüzsgés, a demóállomások folyamatosan tele voltak, a Watson demóra jó 20 percet kellett várnom, pedig kora délelőtt keveredtem oda. A standkép egyértelműen az új, szoftverekre, szolgáltatásokra és felhőre fókuszáló IBM-képet tükrözte.

Építsen okos(abb) vállalatot!
Építsen okos(abb) vállalatot!

A Microsoft nagyjából három talpalatnyi helyre sűrítette a telefonokat, tableteket, Windows 8-as hibrideket, de ezek mellé nagyon profi embereket állított, akik a körmönfont, becsapósnak szánt kérdésekre is pillanatok alatt válaszoltak. Xbox One-nal nem is találkoztam (ha volt is kint, nagyon eldugták), a fő motívum itt is a felhő, a big data, a social business volt, a Power BI és a Dynamics meglehetősen nagy hangsúlyt kapott, de érdekes volt belenézni egy vállalati Windows Phone-flotta menedzselési hátterébe is. A redmondi vállalat (ahogy a legtöbb meghatározó szereplő) számos partnerrel is erősítette jelenlétét, így akik egy-egy termék valós használat során született tapasztalataira, az áttérés vagy integráció folyamatára, nehézségeire voltak kíváncsiak, ilyen információt is kaphattak (amit persze érdemes némi fenntartással kezelni, hiszen alapvetően mégiscsak promóciós jelenlétről van szó).

A Microsoft is a felhőben utazik
A Microsoft is a felhőben utazik

Az SAP a HANA erődemonstrációjára épített, a német vállalat minden téren az in-memory technológia által kínált sebességelőnyt próbálta kihangsúlyozni, és az élő demók többsége valóban elég meggyőző volt. Velük egy sportérdekesség kapcsán külön cikkben is fogunk foglalkozni.

A Telekom egy kisebb felhőszakadásra is felkészült
A Telekom egy kisebb felhőszakadásra is felkészült

A Telekomnál is minden a vállalati szolgáltatásokról szólt, a Huawei óriási standján pedig egyértelművé vált, hogy a kínai cég mára mennyire a nagy nyugati versenytársak nyakára nőtt. Elég volt csak a standtérképre pillantani: Agile Network, ipari megoldások, BYOD, videókonferencia-rendszerek, adatközpont, virtualizáció, tárolórendszerek, no és persze telekommunikációs infrastruktúra. A 80 552 férőhelyes dortmundi stadionban a Huawei építette ki a 100%-os Wi-Fi-lefedettséget.

A Huawei behálózta a dortmundi stadiont
A Huawei behálózta a dortmundi stadiont

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények