Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Miklós315

    aktív tag

    válasz MageRG #24759 üzenetére

    episztemológia - igényesen, rendesen sorra kerül majd (nem ilyen slamposan, mint ahogy szoktam), kis türelmet még :B

    "a tudományban konszenzus van az episztemológiát illetően"
    Ezt mondom én is, csak máshová futtatom ki :)

    "De 150 év alatt annyi bizonyíték gyűlt össze az igaz volta mellett, hogy nagyon valószínűtlen a cáfolata."
    A 'történelmet' mégsem fogadod el...

    "Azért hogy helyes döntéseket hozzunk."
    Így van, ezért vitáztunk abortusz-ügyben is...

    "Szerinted érdekelne bárkit is az igazság, ha valahányszor tévedünk, minden az úgy alakul ahogy szeretnénk?"
    Alapvetően érted félre a kérdést.
    A "helyes döntések" az "igazság" alapján hozhatók meg. (pl. a keresztény Isten valóságos, és minden, mi ebből következik; vagy pl. nincs teremtés, csak (valószínűségi) véletlen "spontán" kialakult ez az egész mindenség, és az élet, és az ember...).
    Következmények: erkölcs --> felelősség/következmények --> helyes döntések.

    gender kapcsán kérdések (levezetem, mire gondolok, hogy érthető legyen a kérdés):
    1. Azt állítják a 'gender' képviselői, hogy a férfi/nő 'nem' társadalmi konstrukció ('társ. nem').
    2. Azt állítják, hogy az identitás adott.
    3. Ezért előfordulhat, hogy adott identitás "rossz testben létezhet" (fiú identitás lány testben/lány identitás fiú testben).
    4. Ezért nem szabad társadalmi nyomást gyakorolni a gyerekek felé (fiús vagy lányos játékok, öltözet, stb. erőltetése), mert kárt szenvedhet a gyerek, ha így összezavarják.
    5. A szakma (eddigi konszenzusa) szerint a genetika adott, a kémiai/fizikai/biológiai fejlődés egy 'folyamatot' jelent, és ezt egészíti ki a nevelés (társadalmi befolyás).
    6. A gender szak bevett tudományként létezik, módszertannal.
    7. A régi szakmai konszenzus és az új (gender) eredmények ellentmondanak egymásnak.
    8. A gender-szakma szerint senkit nem lehet homoszexualitásra nevelni, ez ugyanis identitásfüggő, az meg adott.
    9. A gender-szakma támogatja a kisgyerekkori érzékenyítést (szexuális irányultságok témakörben), mert ezzel "toleranciát tanulhatnak".
    10. Statisztikák szerint (orvosszakmai és újságírói adathalmazok) amióta megjelent a gender-tudomány eredményeire épülő új identitás-azonosítás (transzgender: pechre rossz testbe adott identitás), megnőtt a nemváltó fiatalok esetszáma. (ezzel összefüggésben egyre több vonatkozó szolgáltatás jelenik meg: tanácsadás, támogatás, orvosi szolgáltatások, jogi szolgáltatások - ipar alakult e téma köré)
    Problémáim/kérdéseim
    (11.) Ha az identitás fix. (ilyen vagy olyan), akkor a 'társadalmi konstrukció' mit jelent, hogyan működik, miért valid fogalom? (Elvégre az 'nevelés/bevésés', ami működik, épp ezzel elrontva az egyént a gender szerint...)
    (12.) Mi az az 'identitás'? (ha csak szövetek és kémiai anyagok és energia-löketek összessége az ember; vagy ha létezik lélek...?)
    (13.) Mi az a 'tudat'? (Ez fix vagy fejlődik? Neveléssel befolyásolható? Ha csak biológiai gép az ember, vagy ha van lélek...?)
    (14.) Miért különböztetjük meg a gyereket a felnőttől, ha fix az identitás és nem nevelhető senkiből sem hetero vagy homo vagy más, mint aminek eredendően született? ('személyiségfejlődés jelenség'-problematika)
    (15.) Hogyan igazolható az egyén identitás-állítása? (milyen módszertan alkalmas erre?)
    (16.) Hogy oldod fel az ellentmondásokat, melyeket a gender állít/a neveléstudományi és fejlődéslélektani szakma állít/a tapasztalható valóság között találunk?

    [ Szerkesztve ]

    "Szerintem."

Új hozzászólás Aktív témák