Új hozzászólás Aktív témák
-
dnelb
veterán
Olyankor mi a helyzet ha más hibakódot ír ki maga a kocsi, mint ha kiolvasom OBD-vel ? Melyik lehet az igazi ?
A kocsi b1150et ír ami légzsák áramkör hiba, a program meg p0420at, az meg katalizátor...[ Szerkesztve ]
-
dnelb
veterán
válasz Kornel #16602 üzenetére
2007es 1.5 GS Swift, 120k van benne, múlt héten vittem nagyszervizbe mert előző tulaj szerintem eléggé elhanyagolta. Működésben nem vettem észre diffit, és most a visszajelző se ég. Szombaton megnézetem de azért érdekelne melyik a helyes. Egy új katalizátor eléggé hazavágna ahogy nézem az árakat
Ha indítom akkor a légzsák jelző 6x villan, gondolom ez se normális.[ Szerkesztve ]
-
Matthisa
tag
Még egy kérdés. Én most nézem hogy Castrol Syntrans Multivehicle 75w90-t vettem a váltóba :S Ez nem jó bele?Transaxle az jobb?
-
ett
aktív tag
válasz Motion_Blur #16590 üzenetére
A hangszoronal kezd el leszedni. Ott ala tudsz nyulni.
Krisztián: torold ki a hibakodot es amelyik visszajon az volt az igazi.
[ Szerkesztve ]
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
Doze
aktív tag
válasz Motion_Blur #16593 üzenetére
legyün az , de hogy eltörjön ahhoz nagyon sok kell... én a párazáró fóliával szoptam, ragadt mindenhova csak oda nem ahova kéne
-
zedok
senior tag
Na emberek, azt hiszem a kipuffal lett egy kis gondom. Olyan mely es oblos lett az auto hangja, mas ezert felaras extrat ad ki Gondolom mindenkeppen szervizben tudjak javitani csak. Jol sejtem?
Hyosung GT650N, Asus K52 "fagyós-pista" JE-EX225D
-
SRII
őstag
hali!
Lenne egy olyan problémám ,hogy a hátsó bal oldali rugó (2007 GS II) nyikorog, döccenőknél, kisebb bukkanóknál, párás vizes időben , és néha száraz egyenes úton is (az utóbbi ritka)
Elvittem a szervizbe, megnézettem a kormányműt,lézeres futómű beállítás, lengéscsillapítók és rugók gumibakok ellenőrzése.
Szerviz: semmi baja ,nem kellett semmit állítani még a gyári értékekkel van minden!
na akkor miért van ez a nyikorgás? hisz ezért hoztam ide az autót.
Szerviz: lehet valamely gumibak szoros, vagy rosszul ül fel az autó!
Akkor mit tegyek?
Szerviz: majd megszűnik.
Ez kb 2 éve történt, azóta sem szűnt meg a nyikorgás ami már nagyon idegesít, nem folytonos de szvsz egy autónak nem kellene ilyen hangot kiadnia.(mint egy agyonhasznált kisteherautó)Mit tegyek?
Légy önmagad! Mindenki más már foglalt!!
-
Doze
aktív tag
Nah cseréltem már egy olajat: Ilyet kapott
meg is lepődtem, csak 9e huf volt a tescoban... egy ilyet nem lehetett kihagyni
-
Doze
aktív tag
válasz PRDZsolesz #16623 üzenetére
Mondjuk aki benn lakik a város közepén.... se szerszám, se garázs,
-
-
pjen
félisten
válasz PRDZsolesz #16623 üzenetére
Ahhoz már öreg vagyok hogy 3000 ft ért fetrengjek a földöl.Egyébként az udvarban viacolor burkolat van és nem nézne ki jól rajta néhány olaj folt.A lényeg mind a 4 szerviz,pedig nekik mindegy ,egyöntetüen 10w40 olajat ajánlott!!!!
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Azért erőltetik a 10w40-et, mert általában félszintetikus mind, és jóval olcsóbb mint akár az 5w40, 200 Literes hordó árakkal számolva jelentős különbség van. Nem mind1 nekik hogy milyen árakkal dolgoznak, mert pl a legtöbb embert nem érdekli mit töltenek az autóba csak friss legyen.... és számára nem biztos hogy kifizetődő az ha +3000ft-ot mond az olaj miatt a szervizre, ugyanis a többi szervizhez képes hátrányba kerül. (viszont azt fernek tartanám ha 1-1 olajcsere alkalmával legalább felajánlanák a többi lehetőséget )
Aki nemkimondottan autóbuzeráns, és lusta külön rendelgetni, boltokat járni azt megértem... 10w40-el is elgurul az autó észrevehető különbség nélkül.... de mint tudjuk mondhat akármit a szervizes, arányaiban jobb egy 5w40, 0w40 esetleg 5w30,
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #16629 üzenetére
Nem kimondottan erre értem, ez csak egy extra. De ha elfordítod a kulcsot, ugyan úgy indul mind a kétféle olajjal, nem mindenki hallgatózik , ez csak hosszútávon köszön vissza, rövidtávon nem, vagy csak alig...
Pl aki ritkán használja az autót, akkor is csak hosszabb távokon, télen pedig leteszi (Tipikus vidéki nagypapa, igaz Pjen? ) annak akár megfelelő is lehet a 10w40 -
Doze
aktív tag
82ezer az még semmi, majd ha 200 lesz és bezabál 1000km alatt fél liter olajat , de gyanítom addigra már másnál lesz , akkor viszont nagyon ki tud jönni már a külömbség...
8 éves... rákérdezhetek a szervizre? (bár nem tudom te vagy e az első gazdija )
Fékolaj, hűtővíz, váltóolaj volt benne cserélve?
-
Kornel
veterán
váltóolaj 3 év vagy 45 ezer, de ugye ez városi használatnál rövidül 30 ezerre, tehát lassan harmadszorra kellene cserélni. fagyálló, fékolaj dettó.
de hát ezt mindenki elfelejti.[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
A Gusztávnál vettem 2006 ban és a kötelezőn ott is mindig10w40 et raktak bele,ott álltam a kocsi mellett.200 nál az nem is olyan rossz.Egyébként ha 200 at elmegy az olcsó olajjal lehet anyagilag jobban jön ki az akkori tulaj ha generáloztatja a motort(persze csak akkor ha neked van igazad).Egyébként egyszer már belinkeltem a gépkönyvét,a mi időjárásunkon egyértelműen 10w40 et ír.
-
Kornel
veterán
én nem úgy hallottam.
elvileg akksival még nem volt gond.
ha meg mégis, akkor cellánként cserélhető, aprópénzből.
pár 10k max.
szvsz szerintem ez nem gond.(#16635) pjen: ahogy én is linkeltem az angol manulat, ahol egyértelműen azt írja, hogy az ajánlott olaj az 5w30.
annak idején a suzuki szabóban beszélgettem a szervizvezetővel, aki magától mondta, hogy ezek mind a csóró fillérbsz* magyarok miatt vannak, hogy megfelel a 10w40 is, meg az is, hogy nem kell 1000-nél olajat cserélni a vevő terhére, stb.
ezek apró dolgok, de 200k-nál már pont annyit jelent, hogy megeszik 1 liter olajat csereperiódus alatt, vagy nem eszik semmit, max. 1 decit.
tudom, neduddki szerint mindig eszik, de ez nem igaz.[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Ez a swift szervizkönyvből van ... nincs sem éghajlat, sem semmi más... am mi éghajlatunk elég genya, mert télen hideg van, nyáron meg meleg. így a lehető legszélesebb fedettség a legjobb..
De nem vitatkozom, mert múltkor is ugyan azt fújtad... ez nem hablaty meg elmélet, hogy talán igaz talán nem... ez így van.
-
pjen
félisten
válasz Kornel #16637 üzenetére
Valamennyi olajat természetesen minden motor eszik,de ez konstrukció függő is.Szerintem még Neked sem volt SWIFT d amiben 200ezer volt és 10000 ként cserélted az olajat.Most hogy nézelődtem szerviz ügyben hát váltó összes csapágy csere 72 ezer magyar forint,tehát váltó olajat nem cserélek.Ha felmész a totálkár oldalára kb ugyanannyi a váltó hiba olajcserés és csere nélküli autókra.
Doze:mi az hogy nincs éghajlat?a legalsó skála nemHŐMÉRSÉKLET???-20 tól+akármeddig ugye 10w40-50 et ír???
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Kornel #16637 üzenetére
Tényleg el is felejtettem mondani.....
Ez az 5w30 Eneos nem valami fasza , múltkorában az 5w40 eneossal jó tapasztalat volt, meg a mobil1 0w40 sem volt ennyire rossz..
Mivel nem vagyok egy olaj elemző készülék, de ennyi olajcsere után már tudok véleményt mondani. A többi olaj jobb állapotba volt 15 e km futva, mint ez 10e km után , szó szerint olyan híg pisa volt hogy csuhaj.... minden viszkozitását elvesztette...
-
Doze
aktív tag
Nem mondok semmit olvasd végig és dönts: LINK
Egyszerűen nem tehetek arról hogy fingod sincs ha 10w40 egy olaj viszkozitása, akkor hidegben kb 15 mp-ig tart az hogy feljusson a hengerfejebe az olajteknőtől, és addig szárazon szó szerint fém a fémen súrlódik pl vez. tengely. Ha 0w-s ugyan az 3-4 mp... ez az ami kigyilkolja a motort...
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
szerintem ülj be valamelyik műszaki egyetem előadásaira, ME-n pl. van belsőégésű motorok nevezetű tárgy is
az m13a egy sokat bíró, ám nagyon kifinomult moci, ami megérdemli a törődést.
és igazad van, eddig csak 120k-t futott g10a motorom volt, ami nulla deci olajat evett olajcsere között, amit bátran merek állítani, mivel gázzal ment, így nem hígult benzinnel az olaj, max. vízzel, de egy 140-es pályás tempó után se hiányzott belőle, szvsz tized decikben mérhető lett volna max.
és a jelenlegi k12b se eszik semmit, igaz ez benzinnel megy, szóval rá lehet fogni, hogy felhígul benzinnelmod: előbb mondtam, hogy miért ez a gyári ajánlás.
a fillérbsz* magyarok miatt.
semmi másért.
mindenhol máshol az 5w30 az ajánlott az m13a-ba. (highly recommened)
és nyugodtan használd a gyári váltóolajat, mivel nem csak a csapágy mehet tönkre, hanem a komplett váltó, ami nem 70k, hanem sokkal több.[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Persze, ha keresnél találnál... és a suzuki gyári ajánlásai is olyanok mint gójafos a levegőben... egyszer eneos a gyári olaj, máskor meg shell, utána egyszer 5w30 a gyári ajánlás utána 0w20...
Ezért fogtam magam és belemerültem a témában.... ezek nem elméletek. Amit linkeltem oldal csak jól összefoglalja, egyébként tribológia könyveket nézegetve is hasonló álláspontra jutottam... és nem csak én hanem az is akit érdekel ez a téma...
De ha valaki nemhajlandó beleásni magát a témába, azt nem hibáztatom, de ne erősködjön egy olyan állítással aminek köze nincs a valósághoz...
Mint kornelka mondta több ország, több fajta olaj.... nekünk minden a pénz, meg évi 10e futó autók vannak... mire beadja a kulcsot addigra rég beint a suzuki, valamire hivatkozva... De ha átmegyünk Németbe ahol 3 éve alatt belehajintanak 120e km-t és mondjuk az 5 éves autó kiesik alóla az autópályán... na az gáz
Visszatérve minden autógyártó a piaci igényekhez igazít.... egy fillérbaszó magyarnak nem lehet azt mondani rakj bele 0w30-at, mert anyáz a garanciális időben 'me tán BMWez?', és baszik legközelebb szuszkót venni, helyette vesz Dachiát vagy mást ahol olcsóbb minden....
Ezzel arra akarok rávilágítani, ha nem lennének közgazdászok csak mérnökök, akkor lenne olyan autó ami 3 millió km után sem adná be a kulcsot.... de sajnos a pénz az úr.... én ezt próbálom kiküszöbölni. A tervezett élettartamról meg még nem is beszéltem
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz Kornel #16644 üzenetére
Menj fel a totalkár nénikéjét részére legalább annyi az olajcserés váltó hiba mint a csere nélküliben. Ha 10000 km ekként 15000 Ft a többet költök olaj cserére az 300000ft annyiért bőven kapok egy másik motort. Az autó egy eszköz amely elvisz A ból B be és úgy is kell rá tekinteni.
-
Kornel
veterán
suzukinál és pár más (japán) gyártónál még nem nagyon tértek át a tervezett élettartam témára, legalábbis nem annyira, mint az agyon hype-olt európai márkáknál.
mondjuk a suzuki azért kivétel, mert amit itthon raknak össze, az ugye alapból nem olyan jó, plusz a sok magyar és európai beszállító is megteszi a hatását a minőségre, ld. a lengyen váltó, a magyar rúgók, a lepergő festék, és sorolhatnám még napestig.
egy suzukinak egy erénye van, a motorja, és arra vigyázni kellakinek kell egy megkímélt splash, az meg jelentkezzen nálam pü-be
-
Kornel
veterán
elárulom neked, hogy 6000 Ft-ért tesztgyőztes mannol 5w30-as oaljat kapsz.
olcsóbb, mint a legtöbb 10w40.
ennyit a többet költés elméletéről. -
Kornel
veterán