Hirdetés
-
IT café
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
szazbolha
addikt
válasz derrik #11195 üzenetére
Ne sértődj már meg! A fotós oldalakon a többség kezdő-haladó amatőr, vagy önjelölt profi. Néha bírni kell a gyűrődést
Az objektívek gyújtótávolsága fizikai jellemző, tervezéstől gyártástól függ.
Az hogy milyen látószöget képezünk le egy adott gyújtótávolsággal az attól függ mekkora a gép szenzora.A populáris fotózás fénykorának 50-60 évében a kisfilmes filmméret volt elterjedve, ezt a méretet digigépeknél fullframe-nek "teljes képkockának" becézik, 24x36mm. A legtöbb digigépbe ennél kisebb szenzort szerelnek. Olyan mintha kivágnánk a kép közepét. A képátló, illetve praktikusabban az oldalak kisebbek lesznek, ezt nevezik crop faktornak.
Tehát nem az objektívtől, hanem a gép szenzorának méretétől függ a crop faktor. Az objektív mindig ugyanakkora képkört rajzol, csak abból különböző méretet vágunk ki
Azért szorozzuk a géphez tartozó kropfaktorral a gyújtótávolságot, hogy megkapjuk azt a gyújtótávolságot amit kisfilmen (teljes képkockán) alkalmazni kéne azonos látószöghöz.
Canon APS-C-n 1,6 a szorzó Nikon és NEX-eknél 1,5. Tehát a te 30mm objektíved látószöge NEX géppel 45mm-es objektív látószögének felel meg kisfilmes gépen. Ez elég közeli ahhoz ahogy látjuk a világot.Az általában bevésődik a fotósokba, hogy az 50mm-es kisfilmes objektíveknek az emberi szemhez hasonló a látószöge, ehhez hasonlítunk mindent, ezt nagyjából értjük is.
(nyilván nagyobb látószögben látunk, - perifériás látás - itt inkább a leképezésről térérzetről van szó, mert az emberi szem nem is sík felületre vetít)
Ezen a linken jól értelmezhető ábrákat találsz: https://www.dpreview.com/forums/post/52209165Megjegyzendő: egyre több objektívet gyártanak dslr-ekhez, amelyek nem képesek a teljes képkockát kirajzolni, képkör átmérője kisebb mint 43mm. A fentiek ezekre is vonatkoznak, ha kisfilmes látószöghöz akarunk viszonyítani, tehát szorozni kell, ha az 50mm kisfilmes látószöghöz viszonyítunk
Kompakt gépeken még nagyobb szorzókat kell alkalmazni 2...6x vagy még több. -
Rapid136
őstag
válasz derrik #11195 üzenetére
Mondjuk ha visszakérdeztél volna hogy miért, akkor most előrébb lennénk. :-)
"Az általában bevésődik a fotósokba, hogy az 50mm-es kisfilmes objektíveknek az emberi szemhez hasonló a látószöge, ehhez hasonlítunk mindent, ezt nagyjából értjük is."
Ezt mondjuk kétlem azért :-)
Minden érzékelőméretnek megvan a hozzátartozó "alapobjektivje" ami a szem perspektiváját adja ki.
Az APS-C vagy APS-H 1,5 vagy 1,6 szorzója helyett jóval egyszerűbb lenne azt megjegyezni hogy ezeknek a 30-35mm gyujtótávolság az alapobjektivje, mint elképzelni egy kisfilmes gépet 50mm-es objektívvel... :-)
Ja, az alapobjektiv gyujtótávolsága alatti lencsék a nagylátószögek, fölötte a porté és teleobjektivek. Alul és felül egész eltérő perspektívát kap az ember.[ Szerkesztve ]
Sony A9 + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen