Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz lezso6 #39 üzenetére

    ezt azok szokták mondani, akiknek nincs diplomája, így fogalma sem arról, hogy mit tanulhatott volna rendes egyetemen.

    például a bme vik-en mostanában bizonyítások nélkül nyomják a mateket. nem csak, hogy nem kérik számon, le sem adják. ez kb. olyan, mint menő étteremben szójából sütni a budapest bélszínt. rotfl.

    "nem kapjuk meg a miérteket": nem tudom, te milyen miérteket nem kaptál meg, én megkaptam mindenre a miértet.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz lezso6 #39 üzenetére

    ez azért bonyolultabb: lehetne ezt úgy is csinálni, hogy másodév után kb bárki az évfolyamról ki tudjon menni code monkeynek ha követi a tervet.

    ahol én végeztem computer sciencet a kurzusok kb fele programozás volt, jellemzően zsíros laborokkal. konkrétan volt olyan C++ tárgy 7.5 kreditért design pattern területen, ahol a 110 oldalas reportomból 70 oldal volt kód. játékprogramozóknak ez első féléves anyag.

    matek szinte alig van: game programmernél még igen (ők gyakorlatilag tradicionális software engineerek, grafika/fizika/ai fókusszal), computer scientisteknél már analízis nincs (adatbázis fókusz, jellemzően grafikai enginet nem írnak szóval felesleges). megjegyzem: kb 8 éve nem oldottam meg integrált és nem néz ki úgy, hogy a közeljövőben ilyenekkel kéne foglalkoznom. papíron meg minek számolna bármit is egy programozó hacsak nem kézzel akar validálni valamit de az ritka.

    persze, masteren aztán az emberrel felhuzatják az elméletet, de 60-120 kredit elméleti matematika a programozás rovására nem fér bele, mert a cégeknek a vevő problémái megoldásából van pénze, a "összeraktam egy weboldalt ami egy elosztott adatbázisból csinál egy felületet meg a funkciókat" és "le tudom vezetni a carthasian product definiciojat és tudom hogy a konzisztencia problémás elosztott rendszerekben" között az egyikből van pénz. namost ha piacra termelünk, az a diploma lesz értékesebb, ami olyan tudást ad, amiből relatíve hamar tudunk értéket termeltetni.

    az ember code monkeyként kezd, elmélet meg jellemzeőn senior/specialista szinttől válik érdekessé. de addig el is kell jutni.

    ---

    cikkhez:

    grat!

    pár tipp:
    - felsőoktatás kb heti 40 óra. tehát heti 40 óra tanulás az első héttől átlagban legyen meg. 1.5 kredit kb 40 órának felel meg, tehát 5 kredit az olyan 3.5 hét, azaz kb 140 óra. van tárgy ami ennél kevesebbel elvégezhető, van ami többel. ami fontos: ha kb tartod az előírt órát (ill első félévben érdemes 50 órákkal számolni, avagy inkább legyen 4es átlagod mint csússz) és egyébként értelmes vagy általában nem lesz probléma.
    - járj be. "táblára irkálós papíron számolgatós" órára főleg, kb egy két órás előadást otthon egyedül olyan 8 óra alatt fogsz a könyvből és más jegyzetéből megérteni: tehát mondjuk ha csak egy előadást vesztesz egy héten, akkor 40 óra helyett ülhetsz 46ot... nem éri meg. ha csak az órák 60-70%án voltál bent ezek a tárgyak heroikussá válhatnak a kettesért is. jellemzően számolj úgy, hogy olyan 90%on legyél bent: a maradék 10% jellemzően a "leállt a BKV/39fokos láz/nem jár a vonat" speciális esetekből összejön. van pár tanár aki lehúz ha nem jársz be/nem szó szerint ismétled el amit elmond, ezzel jellemzően nem lehet mit kezdeni.
    - ha használhatatlan a gyak és reggel 8kor van akkor is menj be. legrosszabb esetben korán kezded a napod.
    - ne fordítsd fel a napod. 8kor zhra/vizsgára menni úgy, hogy normál esetben 4kor fekszel és 12kor kelsz nem annyira jó.
    - elsőben tanulj. aztán ha úgy látod, hogy simán van egy remek átlagod másodévtől óvatosan, az óraszámokat betartva menj és ismerkedj emberekkel. pl egy pénteki közös kínaizás 5kor mindig remek ötlet. olyan emberek is lehetnek az évfolyamok, akikkel később lehet együtt fogsz dolgozni.
    - ha még nem tanultál programozni, akkor sürgősen állj neki és heti 20 órát a következő hetekben tolj rá a témára. matek faktos anyagokat érdemes átnézni előre. senki nem fog felvenni programozónak ha nem tudsz programozni, az az idő pedig most leraksz ilyen esetben, az nagyon komolyan meg fog térülni.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • bambano

    titán

    válasz lezso6 #70 üzenetére

    van pár alapvető tévedés a köztudatban, amit el kellene oszlatni.
    1. ha te gábordénes meg esti levelezős okjs programozós szinten szeretnél programozni tanulni, akkor rossz ötlet az eltére menni. az elte tudományegyetem.
    2. ideje lenne már helyretenni a cégek agyát, ugyanis az egyetem nem egy adott konkrét időpontban, adott konkrét vállalat igényeinek megfelelő embereket képez. az egy totálisan téves felfogás, hogy mittomén most az ni-nek kell x darab ilyen ember, akkor legyen ilyen a képzés. És azok az emberek mit csinálnak, ha a várható 45 éves pályafutásuk alatt megváltozik a helyzet? ezért az egyetemen az adott szakma tudományos alapjait oktatják, és ha kikerül a diák céghez, akkor erre a tudományos alapra a cég felépíti a saját konkrét igényei szerinti tudást/képzést. Akkor is, ha a cég ezért prüszköl, hogy neki is be kell fektetni a dolgozóba.

    további szemléletbeli problémát látok abban, hogy legyen több labor. amit a mi időnkben még gyakorlatnak hívtak, gyakjegyért. ez utóbbi jobban kifejezi a lényeget: begyakorolják az adott tananyag-részt. de ha nincs elméleti oktatás, mit is akarsz begyakoroltatni? nem lehet az elmélet-gyakorlat arányát felborítani, mert akkor vagy gyakorlaton is elméletet fogsz oktatni, vagyis csak látszólag lesz gyakorlat, vagy nem fogod begyakoroltatni az elméletet.

    oké, szerintetek semmi szükség analitikus matekre. remek. akkor azok a nevek, hogy Taylor, Csebisev, Fourier csak úgy huss, kimaradnak egy olyan világban, amikor például minden a veszteséges kódolásról szól? digitális átviteltechnika analízis nélkül? persze lehet, csak az olyan is lesz. illetve valóban, a proci által code monkey-nak nevezett szinten tényleg nem kell szinte semmi matek, de ha majom vagy, banán lesz a fizetés.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Gergosz2

    veterán

    válasz lezso6 #70 üzenetére

    Én nem vagyok infós hanem villamosmérnök de nekem semmi bajom sincsen az elméleti oktatással.
    Nálunk kb mindet bizonyítottak , talán egy két tételre emlékszem amire azt mondta a tanár, hogy ennek a bizonyításához nem elég az a matek amit mi tanultunk.

    De mondom nem tudom, hogy infósoknak tényleg van -e értelme ennyi matekot tanulni, nem is akarok állást foglalni e téren, de nálunk biza mindig előjön az analízis meg a linalg.

    (#67) proci985
    +1
    Még az hozzá tenném, hogy most tanulsz meg tanulni. Szelektálni kell azt rengeteg információt amit küldenek feléd, el kell döntened melyik fontos melyik kevésbé. Meg kell tanulnod rendesen beosztanod az idődet , a lehető legnagyobb hatásfokkal kihasználni, hogy ne az legyen amit mondogatnak, hogy itt ülök már x órája a könyv felett de egy k* szóra sem emlékszem az egészből.

    És ahol van gyakorlati tárgy ott gyakorolni,gyakorolni, gyakorolni.... Bent csak megmutatják, mit hogy kell de megtanulni neked kell magadnak.

    Szerk: Ez biza egy PE programtervező informatikus tanterv.Akkor valszeg te is az I.-ben koptatod a padot.

    [ Szerkesztve ]

    Nokia 6030 Hardcore User // I Panic Restaurant by Taito

  • bambano

    titán

    válasz lezso6 #72 üzenetére

    fiatal, viszonylag frissen alapított karon mindig gány az oktatás.
    majd 30-40 év múlva nálatok is jó lesz.

    (#75) lezso6:
    - az eltén programtervező matematikusokat, illetve proginfósokat képeznek, ez utóbbiban már kevesebb a matek. kicsit el vagy tájolva, ha azt hiszed, a progterv mat. az matematikus. a matematikus ehhez képest is külön állatfajta
    - "Nem tudom mi értelme van az irdatlan mennyiségű mateknak, főleg, ha olyan alapfogalmak tanítása marad ki emiatt, mint pl JSON.": tehát akkor tanítsanak json-t, amit egy normális ember elolvas az rfc-ben és megért, annak kárára, hogy egy taylor tételt vagy egy shannon tételt ne tanítsanak, ami azért két nagyságrenddel keményebb anyag?
    - "Nem tud egy épkézláb kódot önállóan összedobni a neves egyetemről kikerült hallgatók nagy része, aki még a szakdogáját is a google-ról ollózta össze, mert kevés a prog labor."
    -- erre nem gyógyszer, hogy legyen kevesebb elméleti óra. ha általában kevés a proglabor, akkor legyen több proglabor, vagy méginkább, amit a diákok hallani sem szeretnének, az otthoni önképzés.
    -- szerintem pedig vizsgálni kellene azt is, hogy azért kerül ki kódolásképtelen diák az egyetemről, mert egyébként is hülye volt, amikor bekerült és nem vette komolyan az oktatást, vagy azért, mert a diákanyag jó lenne, de az oktatási metódus rossz.

    szerintem ez az egész picsogás, amit levágtok a matek ellen, csak a szokásos diákpicsogás, akik szeretnének a könnyebb ellenállás irányába mozogni. a hülye egyetemek meg hagyják.

    azért rohadtul kíváncsi lennék, hogy a most összerakott rios5-re, ha ránézel két évvel diplomázás után, hányszor fogsz facepalmozni?

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz lezso6 #72 üzenetére

    hat visszanezve 1000-1200 ora szopast egy 15kredites BSC diplomamunka nem tudom hol ert volna... ha nem fizet kozben egy nemzetkozi szintu ceg mellette a projektert es nem megy ra a CVmre, hogy ott is dolgoztam es elfogadtak a projektet:DDD. most a magister szinten viszont van egy 3000 soros java progim ami egesz jol tolja ki az eredmenyeket. a kod nem mindig a legszebb (azert a clean code alapveteseit kovetem), viszont a fo szempont a traceability / modosithatosag volt (egyik az eredmenyek miatt fontos, masik mert design & creationnal az ember a rendszer epitese kozben talalja ki, hogy mi megy es merre), es nem a sebesseg / szepseg.

    BSC ilyen volt:
    1.felev
    C++ alapoktol event driven programmingig (inkl irj egy space invaders klont es dokumentald)
    Szamitogep alapjai (inkl cisco cert es nagy labor)
    Informaciomodellezes (inkl szeminariumok)
    Halozatok (inkl ccna routing es nagy labor)
    2.felev
    OO javaban (gyakorlatilag csak gyakorlati programozas)
    Webprog (html/css/minimalis jscript; designre specelve)
    Interakcio dizajn / usability (inkl user teszetek)
    Adatbazisok (inkl zsiros sql labor)
    3.felev
    Oprendszerek (inkl labor utemezo piszkalassal)
    Diszkret
    Parhuzamos programozas (inkl labor, model checker hasznalat)
    Design patternek C++ban (csak lab)
    4.felev
    Programfejlesztes (elmelet)
    Elosztott rendszerek (inkl zsiros labor ahol a vegen egy kisebb elosztott hibaturo rendszernek is mukodnie kell)
    15 kredites 10hetes csapatos prog lab, a mi esetunkben 10 fovel, dedikalt labszobaval es kavefozovel (ezt mi vittuk)
    5. felev
    Teszteles
    Adatbazisfejlesztes (HTML + ASP/PHP + SQL, avagy csinalj ket (php/asp) weboldalat egy kisebb organizacionak, szinte csak labor)
    Algoritmusok es adatstrukturak C++ (gyakorlatilag programozas, vizsga egyszeru ha az ember vegigkodolta a laborokat)
    Kutatas fejlesztes (diplomamunka eloszoba)
    6.felev
    Diplomamunka
    IT organizaciokban (avagy hogy irj CVt, hogy keress munkat, hogyan mond el mivel foglalkozol)

    MSC
    1. felev
    Open source (mint trend, mint business modell, mint open standardok, inkl zsiros labor weboldalak megjelenitesebol kulonbozo webreaderekkel)
    Informatikai teoriak (es akkor az osszes organizacios teoria, kognitiv rendszer, AI, automatak, valszam, szoftver minoseg, serious games es ami nem fert bele eddig a kepzesbe kulon kurzuskent, azt leadjuk annyira, hogy utanna tudjatok melyik papereket/konyveket kell levenni a polcrol, ha arra lenne szuksegetek)
    Cloud computing (lab helyett survey, valamennyire business fokusz, avagy ez miert eri meg)
    AI (ehelyett mivel dolgoztam masodik felevben felvettem egy valszam kurzust nemi statisztikaval... ha megnezed az nem a BSC alaptanterv resze)
    2. felev
    Kutatasi metodusok (illetve gyakorlatilag hogyan erhetjuk el, hogy a kutatasnak minosege legyen. gyakorlatban cegnel is ha valamit ki kell probalni ez fontos)
    Innovacio (es akkor visszaertunk 2014be, avagy a prototipus amit csinaltunk be lett adva versenypalyazatkent is. gyakorlati peldakkal, avagy egy otletbol hogy lehet produktot csinalni)
    Diplomamunka

    Ha vegignezed egyebkent annyira nem nagyok a kulonbsegek csak nevekre, csak irdatlan mennyisegu labor van. Pont amiatt, mert programozni gyakorolva lehet megtanulni.

    bambano: "otthoni onkepzes" amiatt, mert nincs eleg labor a bevallasa annak, hogy nem megfeleloek a kepzesben az aranyok.

    facepalmozas megszokott, gondolom a projektjeid vegen amikor mar megvan a projekt alatt felszedett tapasztalatod mindig, minden projekt alatti dontesed tokeletesnek latod. vagy ez megse igy lenne? (Oracle problemet gondolom ismered)

    "És azok az emberek mit csinálnak, ha a várható 45 éves pályafutásuk alatt megváltozik a helyzet? "
    ez ugyanigy igaz egyetemi oktatasnal is: nem lehet 2014ben olyan mixet leadni, ami 1980/1990ban kellett. nincs Fortran, nincs Ada, low level Cben mar a (gepesz/jarmu)mernokok programoznak, viszont proceduralisan max parszaz soros programokat lehet irni kenyelmesen, annal meg mar az elso feleves beadasok nagyobbak. execution speed van, memoria van, a maintainability/portability viszont az egyre nagyobb meretu programok miatt az utobbi 10 evben egyre kritikusabb.

    kieg: ha nem jonne at: nem az elmelet ellen vagyok az elmelet fontos. nem matematika ellen vagyok, gyakorlatilag applikalt diszkretbol irom az MSCm. viszont sajnos az ITben akkora a fejlodes, hogy minden avul, beleertve a felsooktatasi anyag is ha nem ujitanak. ami pedig 20 eve alap volt mara lehet mar csak siman idopocsekolas.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • Gergosz2

    veterán

    válasz lezso6 #76 üzenetére

    Én is PE-n nyomom az ipart villamosmérnökként és ráadásul egy szakon is veled :D
    Igen tényleg sok az link , agyhalott diák akit kb . semmi sem köt le. Volt pár órám együtt infósokkal és jópár embert csak a wow meg a netezés kötött le órán...

    (#71) bambano
    Igazad van. Mint már korábban is mondtam én csak a saját szakterültemről tudok beszélni de arra is igaz amit mondasz. Szerintem is az egyetemnek egy biztos , stabil alapot kell adnia amiben alapvető és rendkívül fontos dolog a megfelelő szintű elméleti oktatás, beleértve a sok matekot, fizikát stb. . Persze nem elhanyagolható a gyakorlati oktatás sem és jól fogalmaz (#74) greenity , hiszen mellette kell. Én személy szerintem nem látom értelmét annak , hogy valahova leültetnek azt csináld, de a mögöttes elmélettel nem vagy tisztában kellő mélységig.

    [ Szerkesztve ]

    Nokia 6030 Hardcore User // I Panic Restaurant by Taito

  • Gergosz2

    veterán

    válasz lezso6 #81 üzenetére

    Arról nem is beszélve , hogy a MIK eredetileg villamosmérnöki kar volt....

    Nokia 6030 Hardcore User // I Panic Restaurant by Taito

  • Gergosz2

    veterán

    válasz lezso6 #83 üzenetére

    irónia? de ényleg nem vágom .

    Nokia 6030 Hardcore User // I Panic Restaurant by Taito

  • bambano

    titán

    válasz lezso6 #81 üzenetére

    nem száraz matematikára szakosodott programozók.
    a programozásnak vannak előfeltételei. mint például az áram. ugyanennyire előfeltétele a matek is, amennyiben igazi programozásról van szó, nem kódmajmok gányolásáról.
    "Matekot az alapján kéne tanítani, hogy milyen szakirányt választ az illető.": hát ja. de az is úgy működik, hogy először megtanulod a matek alapjait, majd utána veszed hozzá azokat a részeket, amik az adott irányhoz kellenek. Te most jelenleg a matek alapjainak egytizedét tanulod, a specifikus részek nélkül. innen nem az a jó út, hogy az egytizedből egyharmincadot csinálunk, hanem az, hogy az egytizedből legalább egyharmadot vagy felet csinálunk, plusz vesszük hozzá a specifikus dolgokat.

    hogy sportoló hasonlatot hozzak: a sikeres versenyhez kellene futni edzésen 500 kilométert. Most az egyetemen futtatnak veletek 50-et és lázong a diákság, mert 10-et se szeretne.

    ha leütsz egy betűt is egy programozói editorban, akkor ahhoz kell 2-3 félév matlog, 2-3 félév progmódszertan, stb. stb. De úgy nem tudsz matlogot tanulni, hogy nem tanultad meg hozzá az előzményeket. Úgy nem lehet numerikus analízist tanítani, hogy alapok hiányoznak. Az agyam eldobom, mikor a bme vik-en nem úgy kezdődik a matek tanítása, hogy peano féle axiómarendszer, és akkor több lépésen keresztül eljutunk a test fogalmáig, bizonyításokkal. számítógépes grafikát, gazdasági programozásokat nem lehet lineáris algebra nélkül tanulni, ahhoz meg kellenek vektoroktól kezdve kosárszám egyéb matek cuccok is. hogy a bánatba akarsz megoldani egy egyenletrendszert, ha nem tanultál determinánst? hogy akarsz optimalizálni egy gazdasági eseményt úgy, hogy nem tudod, mi az a konvex poliéder extremális pontja?

    most tekintsünk el attól, hogy a programozók zöme azért (sem) tud rendes webboltot leprogramozni, mert nem tud százalékot számolni. kamatos kamatról nem beszélek, attól fejreáll a végzettek zöme.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Gergosz2

    veterán

    válasz lezso6 #120 üzenetére

    Nem gondoltam volna , hogy az infósok ezt gondolják rólunk. :Y :R Őszintén mi is meg a tanáraink is érzik, hogy mi vagyunk a kar fekete báránya ,egyetlen mérnöki szakként a sok infós közül.

    Nokia 6030 Hardcore User // I Panic Restaurant by Taito

  • Gergosz2

    veterán

    válasz lezso6 #122 üzenetére

    Amúgy te végeztél már?

    Nokia 6030 Hardcore User // I Panic Restaurant by Taito

  • bambano

    titán

    válasz lezso6 #120 üzenetére

    az áramot nem ismerni kell, hanem beletolni a gépbe, hogy programozhass.

    de a programozás matek nélkül kb. olyan, mintha villanytanosnak elkezdenéd magyarázni a négypólus elméletet úgy, hogy az ohm törvényt nem tudja.

    jávát első félévtől úgy, hogy alapvető programozási paradigmákat nem ismer? a ház építését is csak mekk mester kezdi a tetőnél.

    na mindegy, láthatóan nem érted, hogy mit akarok mondani, úgyhogy ne erőltessük tovább.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Gergosz2

    veterán

    válasz lezso6 #125 üzenetére

    und mennyi van még vissza?

    Nokia 6030 Hardcore User // I Panic Restaurant by Taito

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz lezso6 #129 üzenetére

    hu, Tanenbaumnak megfelelo nalunk elso feleves anyag:), de az OS konyvet hasznaljuk.

    halozati programozas viszont negyedik felev, ott van sima UDP / TCP, viszont az alapvetoen CS/game programmerekre van belove, game programmereknel a laggal/cheatinggel kell megkuzdeniuk, CS vonalon meg egy egyszerubb hibaturo elosztott rendszert kell csinalni. az UDP alapu chattel a kurzus masodik hetenek a vegere kesz vannak a diakok:), szoval kepzelheted a tempot.

    JSON talan iden bekerul az anyagba mert android tamogatas eleg sokaig nem volt, ugy meg az androidos eszkozok a sima javas desktopokkal nem tudtak volna kommunikalni, portabilityre meg azon a kurzuson eleg nagy hangsuly esik. RMIt szinten eleg keson kapta meg az android, cserebe RMIt hasznalo servernel bejon a problema, hogy rendez-vousra epul, tehat pl P2P megoldasokra alkalmatlan. tehat nem rossz az, ha TCP / UDP alapon is a diakok ossze tudjak rakni a halozatot, bar webprogramozoknak a negyedik feleves kurzus nem a tanterv resze (az elso termeszetesen igen), pont az miatt, amit mondtal.

    egyebkent emlitett negyedik feleves kurzus mondjuk itt CS vonalon a legnehezebb programozas kurzus volt, kombinalva a diplomamunkat leszamitva a leghuzosabb elmelettel. viszont aki elsore atmegy a vizsgan, annak a diplomamunka is rendben fog menni. es a masodev utani nyaron kimehet code monkeynek nyarimeloba mert tud eleget.

    dabadab: jo, lehet rosszul fejeztem ki magam: kell elmelet, tradicionalis CS targyaknal pedig amennyi kell matematikai alapot, azt at kell adni, mert kulonben nem fogjak megerteni a diakok a mechanizmusokat. adattipusokat, algoritmusokat meg kell tanitani, viszont szerintem ezt egy programozas targy kereteben kell megtenni, hogy a diak lassa, erezze, hogyan kell osszerakni egy fa strukturat pl Cben es hogyan kell egy rekurziv programmal bejarni. ugyanugy, operacios rendszereknel menjenek be az interrupt vectorba, csinaljanak sajat kernel trapet, es ahelyett hogy papiron szamolgatnak, hogy mi tortenik az utemezoben, valtoztassak meg az utemezot es nezzek meg, hogy mi tortenik. es at kell adni azt az elmeletet, ami ahhoz kell, hogy a gyakorlatban ezeket ki tudjak vitelezni, es ami elmeletre ra tudnak epiteni, ha kesobb ezzel kell foglalkozniuk. vagy ez amit irtam, hogy ahelyett, hogy megtanulnak, hogy jajj hat az elosztott rendszer bonyolult, ahelyett kezukbe nyomnak egy nagyon egyszeru rajzprogramot (mert az remek vizualis feedbacket ad a program staterol ;] ), hogy tessek, tudjatok tobb geprol egyszerre rajzolni. es ha valamelyik gep megzuhan (fuggetlenul attol, hogy p2p vagy c/s), a tobbieknek ez ne tunjon fel. mert amig megepitik, addig egyben a sajat tudasukat a temabol probara is teszik es fejlesztik, valamint lesz egy gyakorlati tapasztalat, ami szerintem sokkal jobban rogzul.

    kell az elmelet, mert arra lehet epiteni a megoldast es kell a gyakorlat, hogy meg tudjak epiteni a megoldast. a ketto egymas nelkul nem megy, nem mehet.

    az az elmelet, ami pedig nem visz kozelebb minket a gyakorlati megoldasokhoz, annak szerintem sok ertelme nincs. az elmelet szerintem gyakorlatilag modellkent foghato fel, egy modellnek pedig kell gyakorlati hasznanak lennie, hogy modellnek nevezhessuk (ld string theory).

    a velemenyem pedig amiatt van, mert pl valamelyik felsooktatasi intezmenyben a ciklus bevezeteset egy egeszslideos matematikai definicioval kezdik, amin nekem is 5 percet kellett gondokodnom, hogy ez igy most mi. na ez a fajta elmelet szerintem nem tobb, mint idopocsekolas / bad pedagogy. idopocsekolas meg harom evbe ha programozokat akarunk kepezni akik egy honapon belul neki tudnak allni a cegnel kodolni adott nyelven, akkor nem fer bele.

    --

    design patternek egyebkent tenyleg 20 evesek :K, gyakorlatban pedig amit irsz az OO hatasa tenyleg nagyobb. de szerintem egy remek peldaja annak, hogy egyre nagyobb epitokockakbol epitjuk a programjainkat. eltolodik a fokusz. a kepzeseknek pedig szinten valtozniuk kell.

    ---

    btw: viszont szerintem beteved ide egy frissen felvett aki kezdi az elsot, es sikitofraszt kap ha elolvassa a threadet:DDD.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • dabadab

    titán

    válasz lezso6 #131 üzenetére

    Regen se kellett mindenkinek beleasnia magat a fizikai retegbe, pl. az IPv4 iden lesz 33 eves es az tulajdonkeppen fuggetlen a fizikai retegtol.

    DRM is theft

  • bambano

    titán

    válasz lezso6 #125 üzenetére

    bringázás helyett vegyük inkább az autózást. ott sem azzal kezded, hogy kimész driftelni a teszkó parkolóba, hanem azzal, hogy megtanulod a gépjárműgépészet alapjait és a kreszt. ennyiből az jobb "tantárgy", ott hiába pattogsz, hogy nem kell neked kresz, nem kapsz jogsit, amíg le nem vizsgázol.

    "csak arra reagálsz, amibe éppen bele tudsz kötni.": ennek már lassan külön nevet kellene adni, mert ez minden vitában előkerül. ha valaki nem ért veled egyet, az szerinted nem érti, amit mondasz, buta, vagy kötözködik. kérlek nyugodj meg, pontosan értem, hogy mit mondasz. csak elfogadni nem akarom a véleményedet, de ettől ez még nem kötözködés. egyébként felhívnám a figyelmedet, hogy a helyzet szimmetrikus, te nem akarod elfogadni, amit én mondok, én nem akarom elfogadni, amit te. következésképp csak akkor gyanúsíts meg kötözködéssel, ha belátod, hogy te is kötözködsz.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz lezso6 #131 üzenetére

    mindaddig igazad lesz, amíg egyszer nem kell webes alkalmazást fejlesztened egy olyan hálózaton,ami nem 101%-ban szabványos. mert akkor, alapok nélkül, jön a nagy seggreesés.

    majd kérdezd meg a bme neptun üzemeltetőket, milyen az, amikor évek alatt sem tudják életre rugdalni a neptunt :P

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz lezso6 #135 üzenetére

    szerinted hány osi modellnek megfelelő hálózat működik mostanában?
    mateket ne tanuljunk, mert felesleges, osi-t tanuljunk, mert felesleges?

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • dabadab

    titán

    válasz lezso6 #135 üzenetére

    Ize, a halozatok nem arrol szolnak, hogy az ember C-ben socketeket bizergal, ennek kb. annyi koze van a halozatokhoz, mint az AJAX-os website-oknak (vagyis nem sok).
    Van ott egy rakat valoban erdekes tema, route-olas, priorizalas, adatvesztes kezelese, overheadek, latency csokkentese, nagyon-nagyon-nagy halom biztonsagi kerdes, egyebek.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

Új hozzászólás Aktív témák