Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaCS_70

    félisten

    Halihó!

    Nagyon tetszik ez a vonal, eddig nem is igazán értettem, hogy miért nincs androidos GPS.

    A gondom a TMC-vel van, ami szerintem egy kissé túlhaladott technika.
    Jelenleg az Egérutat próbálgatom a telefonomon -- és a jelek szerint jól működik. Igaz, hogy adatforgalmat generál, viszont nem sokat és megbízhatónak, frissnek tűnnek a forgalmi adatokra épülő útvonaltervei.

    Üdv: MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • MaCS_70

    félisten

    válasz zeg #20 üzenetére

    Halihó!

    Mi a gond a Sygickel?

    Én ugyan csak egy napig próbáltam, de ezalatt azért aktívan, sok száz kilométeren át navigálva semmivel nem tűnt rosszabbnak, mint a (szerintem erősen túlértékelt) iGo.
    (Sőt, az érkezés időpontját mondjuk pontosabban jelezte előre.)

    Üdv: MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • MaCS_70

    félisten

    válasz hallerlaller #29 üzenetére

    Fene tudja.
    Nekem éppen nem volt gondom vele.
    Alapértéken Garmint használok (és tesztelési jelleggel mindig megy), ismerős helyeken előfordul, hogy tudok rövidebb utat az erőn keresztül, de komoly hülyeséget sosem csinált.
    Időnként előfordul nálam Igo is -- annak is megvannak a maga hülyeségei. Történetesen pont ott hoz ki valamivel rosszabb útvonalat Csopak környékén, ahol a Sygic éppen a jót hozta ki.

    Ez persze kevés egy alapos véleményhez, de az azért fontos, hogy a GPS (még) nem arra való, hogy feltétlenül a legjobb utat mondja meg, hanem arra, hogy ismeretlen helyre is odatalálj.

    Üdv: MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Neurotoxin #35 üzenetére

    Halihó!

    Kell hozzá internet, de nem kell menet közben on-line tartani. Megcsinálja, hogy otthon megmondod neki, hogy hová akarsz menni, ő jól letölti a szükséges térképszelvényeket (van valami korlát, de reálisan nem vészes), és off-line végignavigál rajtuk a célig.

    Üdv: MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Braddock #32 üzenetére

    Persze, elvben útvonal-optimalizálásra is jó -- lesz, akár itthon is.
    Azt viszont nemigen fogja minden esetben tudni, hogy két nagyon hasonló útvonal közül a helyi okosságok miatt melyik a nyerőbb, mert mondjuk megéri megkerülni a tömböt, hogy a kedvezőbb irányból érj a lámpás kereszteződéshez (helyi példa).

    Aminek komoly jelentősége van (nálnk: lesz), az a forgalom alapján történő interaktivitás.
    A TMC-t nem tudom másnak tekinteni, mint átmeneti szükségmegoldásnak (ami itthon egy vicc, és szerintem már nincs is elég ideje a feltámadáshoz), hiszen a reális helyzet az, amikor minden kütyü az internethez kapcsolódik.
    A Google menetadatok szerinti elemzése nagyon tetszik, de (amint írtam), az Egérút közbülső megoldása is működik (emberi beavatkozással, de interneten megy).

    Üdv: MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • MaCS_70

    félisten

    válasz zeg #38 üzenetére

    Halihó!

    Ez teljesen igaz -- elvben.

    Az útvonaltervezés minőségét ugye két tényező határozza meg: a térképadatok és a program algoritmusa.
    Őszintén szólva nem tudom, hogy a Sygic és az iGo milyen térképet használ Eruróára, márpedig itt most éppen ezt a kettőt hasonlítjuk össze.

    Én, amint írtam, garminos vagyok (immáron 9 éve), jelenleg négy készüléket használok, legális térképekkel -- és a Garmin rendszerét jobbnak látom, mint a konkurenciáét, bár sajnos úgy tűnik, hogy komolyan folyik az elslamposodás.

    Több kifejezetten garminos fórum, saját magam és sokat utazó barátaim tapasztalatai alapján a Garmin is csinál hülyeségeket útvonaltervezés terén. Hiába mondja az a kütyü, hogy ő most éppen üzemanyag-fogyasztásra gyúr, ha Pécsről Budapesten keresztül vinne Balatonfüredre (konkrét példa).
    Ha Budapestről megyek arra, a leggyorsabb utat választva mindig, a mindenkori legfrissebb TopMap térképpel is levisz Almádiban a főútról és egy kis városnézés után vinne vissza rá. Amikor ezt nem csinálom meg, újratervez és az új tervezés alapján már egy perccel korábbi érkezést jósol --- tehát a térkép jó, az algoritmus bénázik.

    Van barátom, aki nagyon sokat autózik/motorozik Európában, van Garminja és iGoja is --- és hol az egyik, hol a másik adja a jobb útvonaltervet, és van, hogy komoly különbségekkel.
    Ez számomra egyértelműen azt jelenti, hogy egyik sem tökéletes. Ehhez képest pedig elég bátor kijelentés, hogy a Sygic nem elég jó. Biztosan nem tökéletes, de a nagynevű versenytársak sem azok. (A TomTomról nincsenek információim, de meglepne, ha hibátlan lenne.)

    Üdv: MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • MaCS_70

    félisten

    válasz ZooLee #49 üzenetére

    Szia Zoolee!

    Szokás szerint jól látod a dolgokat -- legalábbis szerintem biztosan.

    Azt nem tudom, hogy a Google nem csak térképet szerzi-e be on-line.

    Az Egérút egyébként igazán komoly adatforgalmat nem generál, és ahogy egyre triviálisabb és olcsóbb lesz a mobilnet, ez az irány egyértelműen erősödni fog.
    Egyébként a Google sem olyan horror ilyen szempontból.

    A jövő nyilván az interaktivitás, nagyon tetszik a Google módszere, ahol a navigáló készülékek visszafele is adnak adatokat -- nagyon tetszenek ezek a szétosztott feladatok, kooperatív rendszerek, technikailag és filozófiailag is, legyen szó akár a térképfejlesztésről, akár a pillanatnyi forgalmi helyzetről (a kettő persze gyakran átfedi egymást). Példának okául a Turistautak egészen korrekt autós navigációt ad, kár, hogy az európai OpenMaps elég zsenge.

    Készülékfronton a Garmin még mindig nagyon ott van az élen, főleg a kijelzői miatt -- de sajnos nagyon érezhető az elkényelmesedés miatti hanyatlás, főleg a szolgáltatások és az árak vonalán.

    Ezért is örülök nagyon a Sygicnek. Kicsit még jobban megpiszkálja a piacot.

    Érdemi gyártót ennek ellenére csak kettőt ismerek: a Garmint és a TomTomot (a Magellan és a Lowrance eléggé kívül esik a látókörömön, a többi pláne). A térképeket ugye mások fejlesztik, ők viszont korrekt tokozást és korrekt kijelzőket raknak egymás mellé. (HASZNÁLHATÓ motoros GPS-t gyárt még más is?)

    Üdv: MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

Új hozzászólás Aktív témák