Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz bambano #31 üzenetére

    Azt csak hiszed... programozó szakon is végeznek olyanok, akik egy "hello world"-öt nem képesek megírni semmilyen nyelven... a számonkérés legnagyobb része elmélet szó szerinti visszaadására alapoz. Matekból azért van gyakorlati tudás számonkérés is, de a sablonok alapján, amiket bemagol az ember nagyon sok mindent meg lehet oldani úgy, hogy azt sem tudod mit csinálsz.

    Arról nem is beszélve, hogy évek kellenek mire kiderül, hogy egyáltalán van e valami gyakorlati haszna az adott elméletnek. Be kell tanulnod egy csomó dolgot, amit életszerű körülmények közt nem mutatnak meg. Mégha tudod is az elméletet, nem tudod alkalmazni, mert csak fix sablon feladatokon mutatták meg.

    (#34) haky:
    a matekot nagyon sokféle színvonalon oktatják középiskolában, van ahol szóba sem kerül ilyesmi amit felsoroltál... a legutóbbi érettségi feladatokat elnézve tovább romlik az oktatás színvonala.... régen az volt a baj, hogy már-már óvodákba csúszott le sok olyan tananyag, amit korábban iskolában adtak le... általánosban meg olyasmit tanultak, ami már középiskolába illett volna...
    hát úgy néz ki megfordult a trend és lassan középsuliban se adják le amit egy régebbi általános iskolás hallott.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz bambano #48 üzenetére

    Szerencsés vagy... nekem sikerült olyan előadót és gyakorlatvezetőt is kifogni első félévben, hogy semmit sem értettem meg és csak ellenszenvet ébresztettek bennem a tárgy iránt...
    Egyikük sem tanárnak való, mert nem tudnak magyarázni, ráadásul idegbetegség komoly tüneteit is mutatta az előadó(nő)*. Utána csak csodálkoztam, hogy a másik tanárnál miért kell harmad annyit írni sokkal több értelmes magyarázat mellé.

    Aztán pár félévvel később mikor sikerült, rájöttem, hogy nem is olyan nehéz, csak némi gyakorlás kell. Lesz még ilyen tárgyam másik is. Mondjuk közben arra is rájöttem, hogy már évekkel korábban próbálkoznom kellett volna egyetemi fejlesztésekben való részvétellel, mert egyrészt pénzt hoz, másrészt többet lehet tanulni a feladatokból, mint az órákon. Sok félévem volt, amikor egy-két tárgy kivételével csak az időmet rabolták, s nem maradt energiám értelmes dolgokra. Most megfordítom a dolgot, első a munka és mellette szabadidőmben foglalkozom a sulival, csak hogy legyen diplomám is. (programozó vagyok)

    nagyon off:
    *:Egyszer nagyot koppant a tanárnő: helyettesített másik tanárt, s ott is előadta a szokásos hisztérikus viselkedését "van kérdés?! csend legyen!!!" stílusban. (magyarul megkérdezte van -e valakinek kérdése, de amit valaki pisszent egyet leordította hogy kussoljon.. nameg közben is állandóan ordibált)
    Ez ment 15 percig, s akik eddig nem ismerték, fokozatosan kezdtek kiszállingózni az előadóteremből. Ettől még hisztérikusabb lett, s végül felszólította a hallgatóságot, hogy aki menni akar, az most tegye, mert utána senki nem mehet ki. Ekkor a hallgatóság 2/3ada felállt és távozott. Leírhatatlan volt az arcáról olvasható megrökönyödés.

    Ilyenek után nem csoda, ha az értelmesebb tanárok is üveges tekintetekkel találkoznak.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák