- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezzel semmi gondja nincs az AMD-nek. Itt ugyan API kérdésről van szó, de a hardver szempontjából még mindig a GCN a legokosabb architektúra. Azzal, hogy az MS az X1 API-jának alapjaira készít egy PC-s verziót lényegében ugyanazt a hatást érik el, amit az AMD akar a Mantle-lel. Innentől kezdve az AMD-nek édes mindegy, hogy a fejlesztő DX Nextet vagy Mantle-t használ, a GCN-re írt konzolos optimalizációkat átmenti a PC-s portba, vagyis automatikusan optimálisan fut a játék GCN hardveren PC-n is. A konkurens hardverekre optimalizáció meg nem érdeklik őket. Lesznek stúdiók, amelyek figyelnek majd minden elérhető architektúrára és lesznek amelyek ... hát nem. Utóbbi esetben csak a GCN-re képesek jó kódot írni, mert azt tanulták meg a konzolon.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez elég valószínűtlen. A Mantle közelebb áll a PS4 libGNM API-jához. De leginkább azt lehet mondani, hogy eléggé sajátos a Mantle, még ha a strukturális működése hasonlít is a konzol API-khoz. PC-n sajnos nem lehet olyan alacsonyra helyezni az absztrakciós réteget, mint konzolon, szóval néhol mindenképp szükséges némi kompromisszum. Ugyanezeket meg fogja kötni a DX Next is. Sőt, ennek igazából a több architektúra miatt picivel magasabb szintre helyezett absztrakció kellene, de valszeg úgy sem egyeznének meg a gyártók egy szabványos virtuális GPU-ról, ha a HSA-ról is képtelenek megegyezni, szóval az MS is a Mantle-höz hasonló szintet célozhat meg, aztán az NV és az Intel majd tanítgatja a fejlesztőknek a saját architektúráik működését.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Eleve kezdjük ott, hogy a PS4 libGNM és a Xbox One DirectX 11.x is félig az AMD munkája. A Mantle pedig kvázi teljesen, illetve mondjuk úgy, hogy a pár fejlesztő azért segített, hogy olyan legyen, amilyet elképzeltek. Az, hogy gyorsan lehet rá portolni szándékos. Ez egy fejlesztői igény volt. Ettől még se a Sony-nak, se az MS-nek nincs köze a Mantle-höz.
A DICE tudja milyenek ezek az API-k. A PS4-ről portolták a BF4 Mantle verzióját, annak ellenére, hogy a Mantle HLSL-t használ és nem PSSL-t.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Természetesen a mindhárom API-ban vannak olyan részek, amelyek nem különböznek egymástól. Ettől viszont ezek még külön API-k, csak nagyon hasonlók.
Tudtommal külön előadást tart a DX-re Johan és Dan. Szóval ennek nem lesz köze az MS-hez. Legalábbis a slotot az AMD bérli nekik. Ettől függetlenül nyilván elmondják ugyanazt, mint a Mantle-nél, hiszen ők low-level API-t akartak PC-re. Sok évnyi könyörgés után rögtön kaptak kettőt. Ők most a paradicsomban érzik magukat.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Meteorhead #57 üzenetére
Technikailag a HSA-val nincs gondjuk, mert olyan dolgokat tud, amiket ők is szeretnének megvalósítani.
Magától a vISA+QL szabványoktól viszont azért idegenkedik az Intel és az NV, mert rászabadítja a piacra az ARM-os gyártók tömkelegét. Ezzel az egész teljesen kiszámíthatatlanná válik, mert jönnek a piszkosul olcsó kínai PC-k, amik drasztikusan megnövelik a versenyhelyzetet.
Az Intel egyébként így is profitál majd a HSA-ból, mert a runtime legacy módban automatikusan köpi majd az AVX2 kódot. Ez egy elég nagy lökés lesz majd az Intel koncepciójának is. Az egyetlen gondjuk ezzel az, hogy a HSA runtime a GPGPU-s kódot is köpi majd a kompatibilis IGP-kre, és azoknak a pJ/FLOP mutatójuk jóval jobb lesz, mint akármelyik MIC rendszeré.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem tudni, hogy a DX Next milyen memóriavezérlést kínál majd a fejlesztőknek. A Mantle nagyon sima frame time eredményei elsősorban a GPU memória explicit eléréséből erednek. Arról nem vagyok meggyőződve, hogy ilyet egy szabványos API-ban meg lehet engedni. De a mostani szabvány DX-nél biztos sokkal jobb lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pedig kifejezetten jót tenne a piacnak, ha az Intel és az NV is feladatcentrikus lenne, ergo olyan dolgokat raknának le az asztalra, amiket a fejlesztők kérnek és nem olyanokat, amikről úgy gondolják, hogy talán jó lesz.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz julius666 #88 üzenetére
A vacak az elsősorban ott kezdődik, hogy nincs támogatás rá. A Mantle támogatása a fejlesztői oldalon igen nagy, hiszen már 20+ program készül. Ez a legkevésbé sem vacak, hanem egy fejlesztők által igényelt felület, ami a támogatásból kiindulva igen jól működik. Már eleve onnan mérve is, hogy a Nitrous motorjának sebességével egyedül a Mantle tartja a lépést. Ha ez vacak, akkor mi a többi API? Extrémszar? Rossz a fogalmazásod ebből a szempontból.
A szabványos kidolgozás pedig valszeg 3 évet is elvitt, hiszen ha az MS elegánsan akarja megoldani, akkor eleve szükséges egy virtuális GPU. Egyéb esetben az új DX-nek az lesz a hatása mint a Mantle-nek, hiszen a GCN-en kívül nem érdemes megtanulni más architektúrát.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- További aktív témák...