- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
AnandTechen már szeptemberben az tippelték, hogy a Mantle az Xbox One alacsony szintű grafikus APIja áthozva PC-re. Based on what we know thus far, we believe Mantle is the Xbox One’s low level API brought to the PC.
Amire nem gondoltak ők sem az az, hogy ez az API nem is annyira low level és DX11.x -nek hívják.
-
-
veterán
Az nem gusztustalan, hogy a lökés nélkül az MS nem csinált volna az égegyadta világon semmit?
Szerintem egyáltalán nem ez a gondolatmenet a logikus és a legvalószínűbb.Az MS csinált egy új DX-et az X1-re aminek 8 gyenge CPU magot hatékonyan ki kell használnia, de közben meg kell maradnia fejlesztőbarátnak, tehát nem lehet túlságosan hardverhez közeli.
Elég valószínű, hogy az MS és az AMD szorosan együtt dolgozott az X1 DX-én.
Könnyen elképzelhető, hogy az MS engedélyezte az AMD-nek, hogy a Direc3D 11.x (X1 API) -et portolja PC-re Mantle néven, cserébe mondjuk azért, mert elég erősen részt vettek a fejlesztésében.
Könnyen lehet, hogy abban is megegyeztek, hogy 1-2 év előnyt hagy az MS AMD-nek a Mantle-el, vagy csak ennyivel lassabban dolgozik az MS az AMD-hez képest az X1 API-jának PC-re portolásával, vagy csak mindenképpen egy új Windowshoz akarták kötni az új DX-et.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Ha jól értem, te inkább valószínűbbnek tartod azt, hogy az AMD a nulláról írt egy zárt API-t, abban a biztos tudatban, hogy soha nem lesz széleskörűen elterjedt, és az csak pusztán a véletlen műve, hogy a konzolos APIkról gyorsan lehet rá portolni?
Abu85: Amíg nem tudod pontosan, hogy milyen az X1 DX-e, addig nem tudhatod, hogy mennyire áll közel a Mantle-hez.
-
veterán
Eleve kezdjük ott, hogy a PS4 libGNM és a Xbox One DirectX 11.x is félig az AMD munkája.
Ettől még se a Sony-nak, se az MS-nek nincs köze a Mantle-höz.Nyilván fele részben írtak 2 API-t, aztán ettől teljesen függetlenül írtak maguknak egy 3.-at is, ha már így belejöttek. Annak, hogy gyorsan lehet rá portolni nyilván nem az az oka, hogy nagyon hasonlít vmi(k)re.
A DICE tudja milyenek ezek az API-k.
Gondolom Johan Anderssonra (DICE) gondolsz, aki a Mantle-t fényezte az AMD színpadán, és most ugyan úgy fogja fényezni az új DX-et az MS-én? Gondolom neki nagy meglepés lehetett, hogy az MS bejelentette az új DX-et.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz sayinpety #98 üzenetére
Ha csak Mantle-re csinálnád a PC-s változatot, akkor a lehetséges vásárlóid nagyobbik részét kizárnád.
Ha már megcsináltad a DX-es változatot, utána meg fölös pénzkidobás Mantle-es változatot csinálni, ha ezzel nem érsz el új vásárlóbázist, persze kivéve, ha az AMD vhogy megfinanszírozza az extra költségeket.
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- További aktív témák...