- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz 7Heads Drago #143 üzenetére
Pl. egy enyhébb havazásnál is megvakulnak a vezetést segítő berendezések szenzorai. A műszerfal besárgul a figyelmeztetésektől és a modern csúcstechnika visszazuhan egy IFA szintjére (de, nem tilt le, a kamion megy tovább, mert ugye ott a sofőr). Hogy lesz ez az önvezetőknél, ahol nincs más, csak a szenzoraira hagyatkozva tudna menni a kamion? Két lehetőség van. Az egyik az, hogy nem képesek olyan rendszert gyártani, ami hóesésben is működik. Ebben az esetben fölösleges önvezető kamionról beszélnünk. A másik eset az, hogy képesek, csak nem éri meg, mert túl drága lenne, nem venné senki. Akkor meg az emberélet, a biztonság elsődlegességéről fölösleges beszélnünk.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz 7Heads Drago #145 üzenetére
Eddig miért nem építették be? A humán sofőrnek is jól jön a stabilan működő segítség, nem csak a robotnak.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Qtya123
őstag
válasz 7Heads Drago #145 üzenetére
Tehát akkor lesz egy rakat szenzor a kamionokon, illetve sok-sok szenzor és jeladó az úttestben és a közlekedési táblákban. Ez még mindig nem old meg mindent zord időjárás esetén. A távolságot magának a kamionnak kell felmérnie a rajta lévő szenzorokkal. Jelenleg ott tart a technika, hogy egy kis esőtől a távolságtartó tempomat üzemképtelenné válik. Ezen nem segít az úttestben és a táblákban lévő jeladó.
Másrészt szenzorok a táblákban, utakban, autókban. A nagy számú eszköz miatt a műszaki hiba esélye nem kicsi.
Ezt a szenzoros dolgot meg még autópálya úttestében csak-csak elképzelem, de alacsonyabb rendű utakon kizárt. Másrészt nem az összes ország fogja ezeket egyszerre bevezetni. Lehet átmész az osztrákoktól az olaszokhoz és ott még nincs.
Jelenleg ott tartunk, hogy normális autópálya minőség sincs sok helyen, nem hogy még szenzor az utakban, táblákban.
Biztosan sokat fejlődik a következő 10 évben az önvezetés, de hogy 10 év múlva is ott kell ülnie a sofőröknek a fülkében, abban teljesen biztos vagyok.
-
Chaser
titán
válasz 7Heads Drago #145 üzenetére
enyhébbről volt szó, amit ember megold, ha a gps vmilyen szinten működik térkép is van előtte, és/vagy már járt arra, azért az m5 nyomvonala nem sűrűn változik pl ( :
viszont jó lenne ha megoldanák végre az önvezetést, gyanítom a balesetek 90+ %-ának oka emberi eredetű, nem műszaki hibára vezethető vissza, napokban majdnem kettévgáott egy idióta autóst az autójával a busz amivel jöttem, nappal, teljesen belátható útszakaszon, mert a nyomorult v tlefonálgatott, v pofázott, v cigizett, v csak vakon volt_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
Új hozzászólás Aktív témák
- Wise (ex-TransferWise)
- Vicces képek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Főzőcskés topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Háztartási gépek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...