Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Sancy01

    csendes tag

    Kicsit eltértünk a témától, megpróbálok visszakanyarodni.
    Tanár kollégáknak biztosan mond valamit a csoportbontás fogalma. Nos, felénk az informatikát így tanítják, lévén hogy a gépterembe 20 diák fér el egyszerre, no meg persze a hatékonyság miatt. Ha a 35 fős osztályomat próbálnám bevinni, valószínűleg rájönnének, hogy mit jelent a "hering módra tömörítve" kifejezés.
    Matematikaórán, magyaron, történelmen, biológián és még sorolhatnám milyen órákon nincs bontásban az osztály.
    Tehát néhány megoldás a kerettanterv kínálta integrált oktatásra:
    1. minden osztályterembe legyen az osztály állandó létszámának megfelelő számítógép.
    - kicsit erős anyagilag, mégha az osztályok 50 %-át tekintjük is.
    2. minden osztálylétszámot csökkentsünk 20 alá.
    - így elég lesz 7-8 informatika terem, amit aztán rotációsan használhatnak a kollégák. Persze, ahol nincsen 20 fős gépterem, ott még jobban karcsúsítani kell az osztályokat.
    3. minden tanuló érkezzen laptoppal otthonról.
    - szerintem ez a legelrugaszkodottabb ötlet, ismerve az iskolánkba járó tanulók anyagi helyzetét. És mi a szakképző iskolák között valahol a középmezőnyben lehetünk.

    Jelen pillanatban mindhárom javaslatom ugyanolyan viccnek tűnik, mint maga a kerettanterv. És akkor a kollégák kompetenciáin még el sem gondolkoztam, csak a technikai megvalósításon.

Új hozzászólás Aktív témák