Új hozzászólás Aktív témák
-
KaitouP
veterán
Márciusig él a Game Pass Ultimate-em PC-n, szóval készülünk a holnapra nagyon.
God, bless us everyone, we're a broken people living under loaded gun
-
KaitouP
veterán
Beletettünk párommal 4-5 órát a játékba, a kezdeti indítási nehézséget egy újraindítás követte (fagyott gépet mondjuk máshogy nehéz is lerendezni ), utána már nem makacskodott a program, ami érdekes mert semmit sem változtattam az újraindítás után, és a játék is preloaded volt már napok óta.
A lengyel srácok a játék előtt masszívan a Silent Hill szériát, különösen az első három részt és a Homecomingot tanulmányozhatták, mert sokszor pofátlanul megcsap az említett klasszikus, kifejezetten vannak jelenetek és megoldások, amiket szinte 1:1-ben emelték át. Noha ez nem feltétlen rossz, de nem ez fogja a játékot emlékezetessé tenni. A hangulat és az atmoszféra nagyon rendben van, a szocialista korszak érintése remek pluszt ad. A játék nem kifejezetten szép, de helyenként jól eltalált látványban (PC, max settings), karakterünkön csiszolhattak volna még, néha baltával faragott, műanyag animációkkal.
A fix kamerarendszer régi barátom, és nagyon örülök hogy visszatért az eredeti SH és RE játékok után. Yamaoka Akira munkáját már az első pillanatban, az első dallam során felismertem, viszont messze van attól a szinttől, amit annak idején az SH szériában villantott meg. Ha hasonlítani kell, az SH Homecoming (ami pusztulatosan ótvar játék volt) zenéjéhez hasonlít leginkább.
A lengyelek se nagyon szeretnék optimalizálni, se a CDPR-nél, se jelen játék fejlesztőgárdájánál, 5700 XT és 2700X társaságában 90%-ban megy 60 fps-el, de hajlamos totál érthetetlen módon 40-re esni. Amikor viszont egyszerre van a materiális és a szellemvilág a képernyőn, felező rögtön az fps-t 30-ra, és az alá is beeseik, 17-25 fps környékére. Nem igazán gondolták át a srácok ezt a jatekmechanikát.
A hibáktól eltekintve egyébként patent a játék, de nem lesz olyan kult cím, mint az, ahonnan merítettek.
[ Szerkesztve ]
God, bless us everyone, we're a broken people living under loaded gun
-
KaitouP
veterán
Helyenként ütős a látvány, máshol meg középszerű. Mindenesetre csúnyának sehol sem csúnya, ahogy te is és én is említettem korábban, a karaktermodellek viszont hagynak maguk után kivánni valót.
Nekem az 5700XT -vel vígan elvan, stabil 60-al megy nagyrészt, akkor van csak baj, amikor egyszerre jelenik meg a két világ.
God, bless us everyone, we're a broken people living under loaded gun
-
KaitouP
veterán
Azzal mondjuk nincs is baj, nagyobb probléma hogy az exkluzivitás miatt nem jön PS5-re. Mondjuk PC-n is remek élmény, pláne hogy a GP-m ingyen van szinte. De optimalizálhattak volna jobban, mert az a Bloobernek a Blair Witch óta nem megy.
God, bless us everyone, we're a broken people living under loaded gun
-
KaitouP
veterán
Megnyugodtam hogy nem feltétlen az én készülékemben van a hiba, bár már vagyok annyira jártas a PC gamingben, hogy szembetűnő legyen az optimalizáció hiánya. Remélem a Bloober ezúttal rááll a probléma orvoslására, mert a Blair Witch-el egyáltalán nem csináltak semmit.
God, bless us everyone, we're a broken people living under loaded gun
-
KaitouP
veterán
Játszottam ma is egy jó két órát vele, hát én sajnos AMD kártyával és procival semmit se érzek a frissítésből ugyanúgy esők akár 30 alá is a frame. Szerencsére a játék van annyira jó hogy eltekintsek ettől, bízom benne hogy lesz eredményesebb fix Is. Mondjuk arra szerintem már végigviszem, nem járhatok túl messze a végétől.
[ Szerkesztve ]
God, bless us everyone, we're a broken people living under loaded gun
-
KaitouP
veterán
Párommal végig is játszottuk a játékot, olyan fél órája fejeztük be.
Egyértelműen a The Medium a Bloober Team legjobb munkája az összes játékuk közül. Örömteli volt látni, hogy többségében tanultak korábbi játékaik hibáiból, és amellett hogy a jó tapasztalatokat viszont belegyúrták a The Mediumba, képesek voltak meg is újulni. Eljutottak végre oda, hogy az atmoszférával, a hangulattal - ami nagyon erős volt a játékban - fogják meg a játékost és teremtsék meg mindazt ami egy jó horrortól elvárható, elenyésző mennyiségben tartalmazva a korábbi játékaikban túlhasznált, bugyuta jumpscare eventeket.
A lengyel fejlesztőgárdát érezhetően erősen megihlette a Silent Hill széria, összességében viszont tényleg ihletésről beszélhetünk és nem egy az egyben átemelt dolgokról, maga a témaválasztás is meglehetősen egyedinek mondható a zsánerben. A dual reality az egyik leginnovatívabb ötlet a megvalósítást tekintve, bár a fentebb említett szériában is találkoztunk már vele, az akkori hardveres korlátok miatt nem volt ilyen módon megjeleníthető. Ennek fényében teljesen érthető és jó döntés volt a játékot a már prev-gen gépekre nem kiadni, azonban ahhoz, hogy a The Mediumot next-gen játéknak lehessen nevezni, kicsit több kellett volna. Arról nem beszélve, hogy a Bloober Team amellett, hogy jól kieszelte és létrehozta a dual reality feature-ört, nem egészen gondolta át azt, hogy a mai hardvereken ezt hogyan kellene úgy kivitelezni, hogy ne rontsa a játékélményt és a teljesítményt közép, közép-felső kategóriás PC-ken se. A next-gen Xbox Series X 30 fps lockja is elfogadhatatlan, most jöttek ki ezek a konzolok, és máris az első játék, ami ennél - látszólag - nem megy többel. A tartalmi résszel már nagyon jó úton járnak a srácok az igencsak középszerű Layers of Fear után, de a technikai részen még sokat kellene csiszolni.
A zenéért külön köszönet a legendás Yamaoka Akira-nak, azonban most nem sikerültek olyan emlékezetesre a dallamai, mint a Silent Hill szériában. Sokszor ki lehetett hallani a stílusát, ha már ismeri az ember a korábbi munkásságát, de ezúttal nem tudott annyit hozzátenni az élményhez.
Összességében: 5/5, ha a technikai problémákat nem nézem, és a csapat játékaihoz mérem.
Ui.: A stáblista után majd várjatok egy kicsit. Ja és a fixált kamera nézet idézve a régi SH/RE játékokat, az jó választás volt.
[ Szerkesztve ]
God, bless us everyone, we're a broken people living under loaded gun
-
KaitouP
veterán
Mi kellett volna lennie Series X-en: 60 fix fps minden esetben, mert a látvány korántsem olyan erős, hogy indokoljon egy 30-as lockot. A dual reality sem magyarázat. Ja hogy nem tudtak optimalizálni, az megint más dolog. Vannak szebb címek is a The Mediumnál, mégis megoldott a dolog. 30-as frame lock manapság nem igazán értelmezhető.
God, bless us everyone, we're a broken people living under loaded gun
-
KaitouP
veterán
Értem amit mondasz, illetve tapasztaltam is, de ez még mindig nem validálja azt hogy bármelyik platformon így fusson a program. Persze ez így még mindig nem volt annyira game breaking, mint a közelmúlt egyik botrányosan szarul futó címe, bugba is csak egyszer futottam bele, éppen ma, de ahhoz ráadásul egy korábbi mentésemet kellett visszatöltsem.
God, bless us everyone, we're a broken people living under loaded gun
-
KaitouP
veterán
válasz Adam_Shepard #84 üzenetére
Az igen. Nekem 6 GB-nál többet soha nem evett meg a 8 GB-os 5700 XT-ből, RAM-ból is csak 8-at kért magának a 16-ból, soha egy bájttal többet. Mondjuk nálam a resolution az említett FHD volt, maximális beállításokkal.
God, bless us everyone, we're a broken people living under loaded gun
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5