Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #56 üzenetére

    Illetve valahogy azt kéne talán megoldani, hogy a GPU számolja ki az interpolált képkockákat, de csak 8-at (igen, ez esetben nem kereken adódnak az utángyártott kockák, de hát lehet időarányosan interpolálni...), és aztán a 2x30 már mehetne a 60Hz-re. Ettől még nem dőlne annyira igába sem a mozi-feeling, sem a hardware-es erőforrások, de talán jelentősen mérséklődhetne az ugrálás.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • julius666

    addikt

    válasz janos666 #56 üzenetére

    Nem csak a kamera tud akadozni, hanem a 3:2-es fps konvertálás miatt is remegősnek hathat.

    Ezt most így nem tudom miért írtad, kamera-akadozásról(?) szó sem volt, illetve pont a hozzászólásban amire válaszoltál van egy ilyen mondat: A gagyi képkockasebesség-konverzió is nagyon el tudja cseszni a dolgokat tv-re, de azt látni ha amiatt van. :))

    Az alacsony képkockasebesség ("villogó" mozgás) és a szar átkonvertált képkockasebességű videók ("akadozó" mozgás) között jelentős különbség van. A második számomra sokkal zavaróbb.

    Kedvenc tesztem erre a Solaris című film eleje, mikor a doki megérkezik az állomásra, és vagy egy percig húzzák szép folyamatosan oldalra a kamerát, de 60Hz-es monitoron ugrál, mint az állat, mert épp olyan a sebesség, és a jelentben látható geometriai formák, hogy nagyon zavaró a 3:2-es villogtatás.
    Másik véglet pedig a G.I.Joe mozi, ahol az operatőr rázza a kamerát, mint valami parkinzonkóros rohamosztagos, aki felrántott fél kiló kólát a sisak mögé. Érdekes mód az pont ellenkező hatást vált ki, és teljesen elfedi a 3:2-es fps konverziót, illetve számomra szép folyamatos mozgás látszatát adja, miután az agyam már többnyire kompenzálta a kameravibrációt az érdekesebb jelenetek idejére.

    A 3:2 pulldown "mellékhatása" pont a lassú, folyamatos mozgásoknál jön ki legjobban.
    Meg aztán nem biztos hogy a G.I. Joe (ami egyébként egy rettenet rossz film szvsz) konvertálva lett (félve kérdezném: DVD-ről beszélünk mindkét film esetén? mert ha warez könnyen lehet hogy az simán 24p és nyista pulldown), vagy hogy egyáltalán 3:2 pulldown-ot használtak, vagy valami mást.

    Bár való igaz, hogy mozgásinterpoláció nélkül 120Hz-en sem tökéletes az oldalazó mozgás, az a minőségű feldolgozás pedig nagyon bugos (nem is használom), amire a CPU-m képes (q6600@3,6Ghz, és anélkül ellammog valami 0-10% közti használaton, még rendes Blu-Ray-ek lejátszása közben is, mert csak maga a dekóder software-es -FFDShow-, a renderer-em csinál minden mást, ami már GPU-n fut.)

    Bocs de erre nem hozott ki semmi értelmeset a google translate, pedig esküszöm végigpróbáltam minden nyelvvel :DDD :DDD :DDD

    És itt már igaz, hogy inkább egy kis ugrálás néha, mint állandóan szar színek.

    Mer' aztán filmnézéshez olyan pokolian elengedhetetlen az a nagy színhűség -.-

    [ Szerkesztve ]

  • Márton

    nagyúr

    válasz janos666 #57 üzenetére

    Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

  • julius666

    addikt

    válasz janos666 #68 üzenetére

    Én végig 1080p24 videókról (akár eredeti Blu-Ray-ekről, vagy normális ripekről) beszéltem, nem 25fps-re felgyorsított PAL DVD-kről, vagy ezekből átkonvertált warez-fake-HD szarokról. Ezt sem tudod, honnan szülted, hogy nekem bizonyosan az utóbbival van dolgom. Még nem is láttam olyat élesben, hogy 1080p24-re konvertált PAL DVD.

    Nem mondtam hogy bizonyosan warezt néztél, csak kérdeztem. Ugyanis nem írtál a forrásról semmit, de majd legközelebb bekapcsolom a telepatikus képességeimet kommentírás előtt, bocs. És nem átkonvertált "warez-fake-HD szarokra" gondoltam, hanem rendes Blu-Ray ripre (a GI Joe esetében, ahol nem volt akadozás látható).

    Mit nem lehetett megérteni azon a bekezdésen? Olvasd el újra, de ha akarod leírom vázlatosan:

    Hát akármit is mondasz, az bekezdés nekem zagyva lett (így már egyébként rendben van).
    De mondom, no para, majd legközelebb a telepatikus képességeimet is használom.

    Khhhmmm, kérem!!! Igen, méghozzá rohadtul! Jobban, mint PC játékokhoz, vagy webes tartalmakhoz.

    Szerintem ez már erősen sznobizmus (persze itt most nem a nyagyon elb*szott színeket adó legalja monitorokról beszélünk, hanem a normálisabb TN panelesekről), de hát ízlések és pofonok.

    A dither meg azért "annyira" nem gáz, filmeket egyrészt távolról néz ugye az ember, másrészt meg filmet nézel mégiscsak, jó film esetén ugyse erre figyelsz. :U
    Jobb TN paneles moncsik meg már használható színeket adnak vissza.

    Amúgy meg nem kötözködni akartam. :P

    [ Szerkesztve ]

  • ddekany

    veterán

    válasz janos666 #68 üzenetére

    "Nekem még az se mindegy, hogy bilinear vagy spline64 eljárás nagyítja-e fel a színtérképet Blu-Ray-eknél"

    Akkor igen nehéz életed lehet! ;] Mert, a tipikus PC-n nem ritkán olyan szánalmas gondokkal kell küzdeni, hogy kifelejtik a video level -> PC level konvertálást (:W VMR9-nél nagy divat, és az eredmény 1000 km-ről üvöltő hányásvulkán), vagy épp nem megy a vsync. Ilyenkor lényegében az egész csodát amit sok munkával felépítettek (GPU, stb - hihetetlen emberi teljesítmények), telibesz*rják a legutolsó lépésben (kb a driver legfelső rétegében). Vicces világ...

    [ Szerkesztve ]

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #72 üzenetére

    És nem csak a levegőbe beszélek, mert a laptopomban nekem is TN panel van, és már csak az egyszerűség kedvéért is ugyanazokat a software-eket használom rajta (így a videólejátszót is). Még a közel sRGB gamut mellett is látható azért a színkorrekció, amit a 3DLUT végez a laptopkijelző esetén (a wide gamutos asztalin pedig ugye még a vak is lássa...). Ellenben ott már nem igazán látok különbséget a bilinear és spline64 resize közt, míg az otthoni monitoron egyértelműen látszik a Bicubic és Sline közti különbség is, nem hogy a bilinear maszatolása. (Nem mintha a mobil GPU elbírná lejátszás közben a spline eljárást, csak állóképet nézegettem, és mivel azon nem látszik semmi, így még a bicubic-ot sem erőltettem, hogy ne zúgjon fel a kis laptopventi a terheléstől - mert ha már úgy is sznobnak kiáltottál, akkor bevallom, hogy a háttérzajra is kényes vagyok, otthon passzív vízhűtés van a gépen...)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • Márton

    nagyúr

    válasz janos666 #72 üzenetére

    "Splitter: Haali (mindenre)"
    Nana! SD MPG2 program stream-nél akkorát bugzik hogy ihaj! Szétszakad a kép alja.
    Írják is több oldalon, hogy tudnak róla.
    Nem véletlenül nincs default kipipálva telepítésnél az Mpeg Program stream support.

    Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

  • julius666

    addikt

    válasz janos666 #72 üzenetére

    Na azért nehogy már az legyen a speckó eset, ha azt feltételezem valakiről látatlanban hogy warezt néz. Így hogy egyáltalán nem ismertelek, szerintem joggal feltételezhettem. De nem akartalak megsérteni, sőt, tisztellek a minőségpártiságodért (még ha ilyen szinten sznobizmusnak is tartom :P ).

    A ditheres dolgot ismerem én is. Persze, gané dolog a 6 bit, de a gyakorlatban (hacsak nem valami szuperlátásod van és látod a villogtatást) nem olyan zavaró.
    Az megint csak nagyon szép és jó lenne, ha egy az egyben azokat a színeket látnám a képernyőn, amit a film készítői megálmodtak. Én ezt nem tagadom. Csakhogy a valóságban az van, csak akkor tudod hogy szarok a színek, ha másik, színhű monitor mellé rakod. Ergó amikor otthon nézi az ember, nem nagyon fog feltűnni (itt most a normális TN-panelesekről van szó, normális beállításokkal, nem az ilyen trükkös photo- meg cinema módokkal, ahol olyan zöld lesz a kép mintha a béka valagát nézném). Lehet hogy neked igen (gondolom ez a hobbid/munkád, akkor nyilván), de egy átlagembernek nem.

    Egyébként nyugi, minden ~12. férfinak és ~255. nőnek szar a szeme a színárnyalatokhoz. Rakd sorba, ha érdekel, te köztük vagy-e: X-Rite Color IQ test (igen, én hibátlanul raktam ki, húúú... )

    A linked marha jó, amúgy nekem is maxos lett (0 pont, itt az a tökéletes, húúúú ;] ), pedig TN paneles a monitorom, és még messze nem is csúcskategória.

    Amúgy a kommented elején lévő leírásért köszi, amint lesz időm ezt a MadVR dolgot én is kipróbálom, nem is tudtam hogy ilyen tuti (eddig igazából nem is ismertem, csak MPC-HC-ben láttam h van ilyen :B )

    mert ha már úgy is sznobnak kiáltottál, akkor bevallom, hogy a háttérzajra is kényes vagyok, otthon passzív vízhűtés van a gépen...

    ;]

    [ Szerkesztve ]

  • ddekany

    veterán

    válasz janos666 #73 üzenetére

    "Még a közel sRGB gamut mellett is látható azért a színkorrekció, amit a 3DLUT végez a laptopkijelző esetén"

    Különösképpen a Grádiensek harca című filmben... ;] Egyébként a mai kijelzőknél ott az alapvető gáz, hogy a DVI-n 3x8 biten megy a szín... Innentől kezdve ha magát a monitort nem lehet rendesen beállítani (és ha nem valami dupla-tripla árú cucc, akkor aligha lehet), a PC oldal akár fejre is állhat, mert hisz 8 bitje van arra, hogy az eleve 8 bites színeket korrekté alakítsa. Persze lehet pepita mintákkal (dither) szórakozni, csak míg ezt talán megteszi X speciális videó renderelő felület (amit természetesen valaki ingyenesen kockulásból hegesztett -- a cégeket nem érdekeli ilyesmi), a nem-filmes alkalmazások 99,9%-ában nincs ilyen lehetőség. Meg persze sok alkalmazásban nem is akar az ember pepita felületeket nézni. A másik gáz a PC-s kijelzőkön, hogy a nagyon sötéteknél valami egészen vad eltérések tudnak a modellek közt lenni (ami persze soha nem derül ki a tesztekből): egyik monitoron az árnyékos részen nem látni semmit (sötétek padlóznak 0-ra), másiknál meg szürke blokkok tobzódnak ugyanott (sötétek túl meredeken világosodnak). Kb sehol máshol nem igazán szembeötlő a világosodás hibás "meredeksége" vagy akár a levágás, csak a nagyon sötéteknél, ezért is muszáj azt változatos módokon eltolni az LCD-ken. :N

  • ddekany

    veterán

    válasz janos666 #78 üzenetére

    Egyébként annyiban korrigálnom kell magamat, hogy a HDMI és a dual-link DVI is tud egy ideje (kb 3 éve?) 10 bitet komponensenként, sőt, akár többet is. Már a szabvány szerint (HDMI 1.3). Bár látom már konzumer videokártyák is tudnak manapság 3x10 bitet HDMI-n... persze ez csak akkor ér valamit, ha a képernyő is támogatja ezt a HDMI bemenetén.

  • ddekany

    veterán

    válasz janos666 #81 üzenetére

    Végül is technikai akadálya nincs, hogy D3DExclusive módban megjelenítsen a lejátszó kontrollokat, menüket, stb, mint ahogy játékokban is működik ez, csak persze ezt egyszer meg kellene írnia lejátszó készítőjének... amíg meg kb senkinek sincs 3x10 bites bemenetű monitora, eddig ez nem igazán fog megtörténni. (Maga a teljes képernyő meg az egyetlen értelmes módja a filmnézésnek, tehát az önmagában szerintem nem gond... tehát teljes képernyős módban használhatna a lejátszó DeepColor-t, ablakosban meg tradicionális TrueColor-t, aztán kész.)

  • ddekany

    veterán

    válasz janos666 #83 üzenetére

    "Nem ilyen egyszerű, játékoknál sem. Más a rendes fullscreen mód, mint kinagyítani az ablakot teljes képernyőre"

    De hát a játékok sem csak valamiféle keret nélkül ablakot használnak, hanem fullscreen módot. És miután már megvan a Direct3D-s "vászon", azt firkál rá a játék amit akar, szóval ott egyszerű. Azt nem tudom a filmvászon kirajzolása bekavar-e az idillbe... színtér konverziók, extra faksznis skálázás, stb.

    Aki meg film közben MSN-ezni akar, azt nem köti le annyira film, hogy számítana a DeepColor meg efféle finomságok...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák