- Linux - haladóknak
- DIGI internet
- Proxmox VE
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
Új hozzászólás Aktív témák
-
Greentea
senior tag
Abszurd, azért a Skoda-t ennyire felülpozícionálni.. Már a VW-nél se jött be ez a Phaetonnal
Bár a kérdés persze az, hogyha majd rendeződik a logisztika/chipgyártás, és a gyártósorokon is készül elegendő mennyiségben új autó, akkor ebből mennyi jön le az ilyen olyan "gyártói" kedvezményekkel. Listaárból még nem feltétlen kell kiindulni, de tényleg irreális.
[ Szerkesztve ]
-
Greentea
senior tag
válasz lajosdani2 #7 üzenetére
Jaja. Meg azért könnyebben lehet alkudni akkor, ha van rendes/létező készleten sok X db az importőrnél vagy a márkakereskedőnél, és nem kell rá éveket várni - teljesen bizonytalanul - . (Tiszta Merkuros idők khm khm )
-
Greentea
senior tag
válasz #16820480 #16 üzenetére
Régen se volt drágább mondjuk a B Zafira a kortárs E90-es hármas BMW-hez képest, csak azért mert előbbibe belefér az egész család az utóbbiba meg nem. Felextrázva szerintem kifejezetten drága ez a Skoda. - már ha úgy tekintünk rá, mint egy nem "prémium" márka. -
Vagy ha nem, akkor lesz az, hogy az e-mobilitás megjelenésével eltűnnek a különbségek a prémium és a nem prémium márkák között. Egyen padlólemezek és egyen hajtások a konszerneken belül. A vállalatoknak így a leggazdaságosabb, a fogyasztók meg élvezik a designbeli különbségeket. Win-win
[ Szerkesztve ]
-
Greentea
senior tag
válasz MrPetya19 #22 üzenetére
Jaja, abszolút. Sarkalatos volt a példa, de arra akartam utalni, hogy a nem prémium márkák elektromos autói is rendesen felzárkóztak a prémium társaikhoz képest, - árban legalábbis mindenképpen - és mintha fokozatosan eltűnne a kettő közötti gap. (ami régen erőteljesen megvolt)
iX3-al célszerűbb összehasonlítani, méretben nagyságrendileg, illetve ha a 80-as Enyaq-ot vesszük alapul akkor akkumulátorban megegyeznek. Viszont az a baj, hogy árban is. Persze ok, valakit taszít a BMW, és tetszik neki ez a Skoda. Ízlések és pofonok. Csak azért mégis majdnem egy árban adni.. Nagyon kíváncsi leszek, hogy sikeres lesz-e nekik ez a feljebb pozícionálás.
-
Greentea
senior tag
válasz Shadowbull #70 üzenetére
Tegnap este én a magyar árakat néztem, kb 22-23 milliótól hozza a BMW Magyarország. De lehet van egy supply chain issues beli 2022-es drágulás, ami a németeknél már megjelent, itthon meg vagy nem frissítették vagy van valamennyi készleten még a tavalyi áron. A 80-as Enyaq szintén 20 millió hasonló felszereltséggel.
szerk: Az a 45.000 euro tuti fix vagy nem nettó véletlenül? Itthon bruttó 19.612.610 Ft jön ki kezdő árnak a 80-asnál.
[ Szerkesztve ]
-
Greentea
senior tag
válasz Shadowbull #77 üzenetére
Most megnéztem, kedvezményesen 21,9-ért listázza az ix3 készletautókat a BMW Magyarország. Akinek van 20 milliója autóra, annak van 22 is. Vastagon fogott nagyon a filc a hazai importőrnél, vagy persze egy tovább gyengülő forinttal és erőteljesen elszálló inflációval számoltak.. Avagy nem tudnak eleget gyártani a fontosabb piacokra se, így ez a felár ha te mégis akarod
16 millió reálisabb lenne érte.
Szerk:
Hogy lesz alacsonyabb a magyar nettó ár? Magyar nettó 14,308 - német nettó 19% áfát levonva kb 13 millió.[ Szerkesztve ]