Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Redneck

    veterán

    Autózok, motorozok, kerékpározok, tömegközlekedek, és gyalogos is vagyok. Anno lobbiztam a B125-ért, de mára kicsit máshogy látom. Kár, hogy nem jött össze, akkoriban komolyan gondoltam, hogy közlekedésbiztonsági, és környezetvédelmi szempontból jó irány lehet. Sajnos a kormány a lehúzást látta benne, plusz a társadalom jelentős része képtelen volt befogadni és meglátni a jó lehetőséget. A közlekedésben résztvevő sok barom láttán, talán nem is baj, hogy így alakult.
    Mára sokat változott a forgalom, új eszközök jelentek meg a mindennapi közlekedésben, így nem ártana körültekintőbb szabályozás, és nagyobb kontroll, az utakon közlekedő járművekkel kapcsolatban.

    A poszthoz kapcsolódóan, ezeknek szerintem semmi helyük nincs a forgalomban:

    -kamu 50-es gépeknek
    -KRESZT leszaró kerékpárosoknak
    -kerékpárúton vagy bringasávban görkorizó és gördeszkázó idiótáknak
    -közúton 10 centi átmérőjű kerékkel e-rollerezőknek
    -papírok nélkül 50-100 km/h-val elektromos kerékpározóknak

    Ezeket mind szarrá büntetném.

    Mindenképp törvénymódosításra, és értelmes szabályozásra van szükség. Új kategóriákat kell létrehozni, mert az elektromos kerékpárok és e-rollerek, jelenleg erősen szürke zónában mozognak.
    A közlekedési kultúrán is fejleszteni kell, rengetegen totál sötétek az utakon. Szerintem elengedhetetlen, a gyermekkorban elkezdett oktatás, és a közúti forgalomhoz kötelező KRESZ vizsga bevezetése. Plusz a jövőben épülő, vagy felújításra kerülő közutak tervezésénél, vegyék figyelembe a megváltozott közlekedési szokásokat. Építsenek értékelhető minőségű útburkolatokat, normális méretű sávokkal, külön kerékpársávval vagy úttal. A járdáról le kell választani az emberi erővel hajtott, de nem közútra való eszközök (görkori/gördeszka/roller) sávját.

    A kerékpárok, elektoromos kerékpárok és rollerek használatát szintén KRESZ vizsgához, védőfelszerelések (bukósisak, láthatósági mellény) és biztonsági berendezések (világítás, fék) használatához kötném. Az elektromos rollerek műszaki feltételeit, minimális kerékméret és hasmagasság megadásával egészíteném ki.

    Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

  • Redneck

    veterán

    válasz Redneck #87 üzenetére

    hunluki, köszi hogy emlékeztettél, a kötelező biztosítást kihagytam a történetből. :R

    Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

  • Redneck

    veterán

    Az itt a legnagyobb baj, hogy a jogalkotók és az úthálózat, durván le van maradva. Már az SMKP 45-ös korlátozását is nevetségesnek és veszélyesnek tartom. Legalább 60-as maxot de inkább 70-et kéne engedni, a biztonságos közlekedéshez. Ez az elavult 45 egy baromság.

    Az e-rollereket, e-kerékpárokat, és bringákat max bringaúton kéne engedni, de ott is csak megfelelő fék, világítás, és bukó használatával. Mondjuk ehhez nem ártana ha több, jó minőségű kerékpárút lenne...

    Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

  • Redneck

    veterán

    válasz ivana #301 üzenetére

    Igaz is, elnézést, csak nagyvárosban gondolkodtam, ennyivel pontosítanék. :R Tápiószentlapáton és Bivalybasznádalsón nem feltétlenül kéne hogy így legyen.

    Legalább az útpálya egy részén jelöljenek ki bringasávokat, a forgalmasabb helyeken. Már az is sokat javítana a forgalom ritmusán.
    Jelenleg a rendszerben így van pár potenciális közúti veszélyeztető. Vegyünk egy példát:
    Megy a nép a 70-es táblás 2x2 sávos főútvonalon autóval/motorral/teherautóval 70-nel, ahol 25-tel megy a mini kerekes rolleros (főleg nindzsában, mer' lámpa minek?), a kerékpáros mondjuk 30-cal, és max 45-tel az SMKP (ami simán mehetne és folytás nélkül is 70-nel). Így nem igazán halad a két sáv egyszerre, és megnő a balesetek kockázatának esélye.
    Az egész abszurd. Az én verzióm szerint, ehelyett lehetne legalább leválasztott sáv a lassabb járműveknek hogy ne a többieknek kelljen kerülgetni őket (ergo ne legyenek forgalmi akadályok), és az SMKP mehessen legalább 60-nal, de inkább 70-nel.

    dugo_:
    Jó kis statisztika, de e-rollert nem látok benne. Fejsérülésnek számít az is ha nyílik a légzsák és azt fejelem meg, vagy koccanásnál a támlát? Egyik sem jó de nem ugyanaz mint kabin nélküli járművel megfejelni valamit. :U
    Szerintem ajánlott a viselése, főleg ha valaki komolyan gondolja hogy ilyen kis fosokkal (e-roller) csapasson a forgalomban. Elég egy kis hiba, és csúnyán szétfejeli az ember a padkát/motorháztetőt/busz hátulját.

    Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

Új hozzászólás Aktív témák