Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    Hát ez nem sikerült.

    Személy szerint jobbra számítottam: arra, hogy FHD és QHD-ben sok játékban eléri, picit talán meg is előzi a 3070-et. De van ilyen, az ember mindig többet remél.

    Persze, nincs rossz termék, csak rossz árazás. Ugyanez az eredmény - hogy picit előzi a 3060Ti-t és itt-ott benyal a 3070 alá - 3060Ti árban relatíve elég jó lenne. (relative: mármint eltekintve persze attól, hogy az nvidia a Turinggal felverte az árakat)
    Így ugyanaz az érzésem van, mint a $300-os 5600X-szel kapcsolatban: valójában nem is akarják (nagy volumenben) eladni!
    (Ezt persze úgy is meg lehet fogalmazni, hogy a rendelkezésükre álló gyártókapacitásból erre fordított mennyiségből legyártott 6700XT-t így is mind eladják majd.)

    Viszont objektíve nézve is elég felemás a kép.
    Hiába a szupermagas frekvencia, azzal nem sikerült előnyre szert tenni a "lomha" ellenlábasokkal szemben. Cserébe a magas frekvencia nyilván jól felveri a fogyasztást.

    És még csak azt sem mondhatjuk, hogy jójó, a magas frekvencia miatt ugyan a fogyasztás magas, de a lapka kicsi és olcsón gyártható. Valójában ugyanannyi tranzisztorból áll, mint a 3070 és nem kisebb annál egy tierrel. Nem mondhatjuk azt, hogy az AMD itt egy igazán pici lapkával megy a böhöm Nvidia lapkák ellen és a a kicsi, de fürge megoldás nyer.

    Tehát se teljesítményben, se fogyasztásban, se lapkaméretben nincs elkönyvelhető siker az nvidiával szemben.
    De a házon belüli versenytárssal szemben sem:
    Az 5700XT-hez képest ez egy 33%-kal nagyobb lapka, ami azonos fogyasztás mellett 25%-kal magasabb frekvencián kb 25-30%-kal jobb eredményt ér el. Eközben az AMD 20%-kal többet kér el érte (MSRP), ami a lapkaméret növekedése oldaláról nézve érthető, ugyanakkor az összképet tekintve csalódást keltő.

    Vajon ehhez képest mit tudott volna egy Navi10-ből épített 52CU-s változat 14 helyett 16gbps GDDR6 ramokkal? (Miközben ugye tudjuk, hogy az 5600XT milyen vidáman megközelítette 192bittel is 5700-at.)

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz gbors #56 üzenetére

    Coretekstől láttam egy azonos órajelen végzett mérést és elég hasonló eredmény jött ki.

    Így foglalnám össze:
    "Számos okos fejlesztést hajtottunk végre az architektúrán. Okos, ami azt jelenti, hogy arra fókuszáltunk, hogy azonos számítóegység szám mellett tudjon növekedni a teljesítmény, hogy így tudjunk spórolni a lapkaméreten, ami a jelenlegi szűkös kapacitások közepette között igen fontos szempont, hogy a termék megfelelően olcsón és nagy volumenben legyen előállítható. Ezért a fókuszban az energiahatékonyság növelése volt, hogy magasabb frekvenciát érhessen el az architektúra. Hiszen a legolcsóbb és legáltalánosabb előrelépést mindig ez jelenti. De külön koncentráltunk a cache-hierachia olyan módon történő átalakítására, hogy az egyébként sok helyet foglalló memóriavezérlők számát a lapkában és a megnövekedett kereslet miatt egyre dráguló GDDR6 lapkák mennyiségét is egyaránt csökkenthessük.
    A helytakarékosságot célul kitűző fejlesztések remekül teljesítettek: sikerült 30%-kal megemelni a lapka számítási kapacitását a számítóegységek számának növelése nélkül és a cache-hierarchia átrendezésével, a kevesebb memóriavezérlővel is nyertünk a fogyasztáson. Sajnos azonban a cache-hierachia átrendezésével a lapka mérete nemhogy csökkent, hanem 30%-kal nőtt is és a frekvencia növelés pedis sajnálatos módon elvitte a cache-hierarchia és más kisebb fejlesztésekkel nyert fogyasztást"

    Egyébként a RayTracinggel még lehetne magyarázni a helyzetet. De azt gyanítom, hogy itt a cél valójában csak az lehetett, hogy kipróbálják élesben (bétában) az infinity cache-t.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz gbors #82 üzenetére

    Abu azt írta, hogy a központi egységekből minden megmaradt. És az IC sem fele, hanem 3/4
    Ha ezt a képet nézed szinte a 2 shader engine, 32MB IC és 64bit memóriavezérlővel tényleg csak a lapka harmadát vágod le. A cache gondolom elég sűrű lehet.

    Valószínűleg összességében jobb eredmény lett volna, ha csak egy shader engine-t dobnak ki, vagy ha a másik oldalon megnövelik a WGP-k számát 10-ről 12-13-ra.

    Ez a kialakítás nem tűnik ideálisnak. Ezért gondolkodtam el azon, hogy itt talán már nem is a olcsóbb gyárthatóság lehetett a cél, hanem valami kísérletezgetés.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Petykemano

    veterán

    válasz Petykemano #85 üzenetére

    Ez egyébként leginkább azt a kérdést veti fel:
    Az milyen lesz majd, amikor amikor majd bejelentenek egy 30%-kal lassabb kártyát. (ami valószínűleg nem a 6700 lesz, hanem a 6600XT) $400-ért? Ami ugye pöccre ugyanaz lesz, mint az 5700XT

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

Új hozzászólás Aktív témák