Új hozzászólás Aktív témák
-
anulu
félisten
nem értem, miért akarják citromnak beállítani a körtét az Uberesek. viteldíj ellenében személyszállítást végeznek, a szabályok rájuk is kötelezőek.
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
weiss
addikt
Szerintem csak a PH-n ezerszer ki lett tárgyalva. Ha az én véleményem érdekel, akkor szerintem bőven elfér egymás mellett a két szolgáltatás, mert pl. én leszarom, hogy az illetőnek van-e pöcsömtudja milyen biztosítása, cserébe nem akarok többet fizetni.
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
veterán
leszarom, hogy az illetőnek van-e pöcsömtudja milyen biztosítása
Ez pontosan addig tart, amíg mondjuk a vezető hibájából bekövetkezett baleset miatt nem szenvedsz maradandó egészségkárosodást. Mert ugye ha van biztosítása, akkor kapsz pénzt, ha nincs, akkor meg pereskedhetsz életed végéig. Ez pedig csak egy példa volt.
-
weiss
addikt
Köszönöm, hogy kiforgattad, amit írtam. Tudod értelmezni azt, hogy LESZAROM? Ha haver visz haza, és úgy történik valami, akkor mi van? Ha elcsapnak a járdán, akkor mi van? Egyébként meg szeretném látni azt a biztosítót, amelyik értelmes összeget fizet, mert valami szar kibúvót mindig találnak.
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
E770
senior tag
nem értem, miért nem olvasnak jogszabályt, ami hatályos most, a szerint nem személytaxi, amíg zártkörű a szolgáltatása
31. személytaxi: olyan gépjármű, amellyel a közlekedési hatóság személyszállító tevékenység végzését engedélyezte és amellyel a végzett szolgáltatást bárki azonos feltételek mellett igénybe veheti;
-
Apollyon
Korrektor
Szóval akkor az uber helyzete tisztázott. Kíváncsi lennék, ha ebből kimászna az uber és
rendesen működnemegint lenyomná a taxizást, vajon akkor is kiállnának-e az útra a sárgataxisok vinnyogni...[ Szerkesztve ]
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
#14841344
törölt tag
Ha holnap elkezdenek a postások tiltakozni az e-mail ellen akkor jövőhéten betiltásra kerül az e-mail is?
-
nubreed
veterán
Tehát akkor oda az árelőny ha nekik is a hatósági fix árat kell alkalmazni. Hát erről ennyit.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
redgreg
tag
Am egyetlen dolgot nem értek, ha ugyebár az UBER biztos benne, hogy azért használják, mert lehet csillagozni, és sokkal kúúúlabb mint a taxi, akkor miért nem mondja, h Mo-n a km a perc és a beszállási díj megegyezik a taxirendeletben foglaltakkal? Hisz az utasok akkor is őket választanák nem?
-
emelhu
aktív tag
Pedig van/lesz még a világban pár olyan dolog amit a történelmileg kialakult "dobozokba" nem lehet bepréselni.
Azok a népek, amelyek ezt megértik és alkalmazkodnak a globalizált világhoz, azok lesznek a nyertesek... mi meg...
-
thxer
aktív tag
Ez hülyeség, mire egy Uber kocsiba bankkártya terminál és taxi szabadjelző?
Sárga alapszín? Minek?Ha ezeket valaki normálisan megindokolja hogy miért van rá szükség, azt megköszönném. Csak azért "mert"?
-
emelhu
aktív tag
Pesten az UBER-nek nem lesz árelőnye, csak nyereség előnye.
Amennyire hallottam a "taxitársaságok" jóval drágábbak, mint az UBER költség. (valaki pontosíthatná az infót, ha megvan neki)Szóval még a végén a taxitársaságok fognak szívni, mert a tagságuk is átmegy az uberre.
-
#82729984
törölt tag
"rossz példa, kfb biztodsítója fizeti, mint minden más autónál,"
Nem fizet, csak ha a másik fél okozta a balesetet és akkor annak a biztosítója. Ha a te sofőröd okozta a balesetet, akkor bizony nem fizet egy kanyi vasat sem.
Rendkivül egyszerü példa, uber sem kell hozzá, ha a saját autóddal beleszállsz az árokba mert megcsúsztál a jeges úton, akkor szerinted a kgfb fizeti a károdat?
Bónusz kérdés: szerinted miért létezik autóra cascó biztosítás?
"ha pedig nincs kfb, akkor is fizet az alapból"
Ezt a mondatot meg nem is tudom értelmezni. Ha még csak biztosítás sincs a kocsira, akkor ki fizetne alapból és mire?
-
thxer
aktív tag
Van biztosítás minden útra:
https://www.uber.com/hu/safety/?int=a"Teljes körű biztosítás"
"Az indulástól az érkezésig világszerte az összes utazásra felelősségbiztosítás érvényes – ez védi az utasokat, sofőröket és minden más közlekedőt." -
DithenS
senior tag
A kocsik állapotát elfogadom,de azt hogy ilyen olyan engedély,PÁV vizsga ami rohadt nehéz minek ha néha visznek utast? SZERINTEM ha valami olcsóbb az álltában roszabb is.Tehát az uber igaz olcsó de cserébe vállalom hogy nem profi sofőr,nincs 500 literes csomagtartója és nem biztos hogy annyira tiszta lesz.Mint egy fapados tarsaságnál ami olcsóbb igaz,de a hely szűkebb,a szék kényelmetlenebb,kaja ingyen nincs és a poggyász méret is kicsi.Az ubert így kellene felfogni.A taxisoknak meg nem kellene hisztiszni,minden évben sírnak valamiért.Ha kijönnek a robotautók,akkor azok ellen tiltakoznak majd? Akkor úgy se kell sofőr majd.Na mindegy hülyék és kész.
A kormány meg engedhette volna,olyan idióta hogy itt a pénzszerzési lehetőség és inkább betiltják.Csókolom vidéken nincs ám taxi de uber néha igen,magyarán előbb utóbb több uberes lenne mint bp-s taxis.[ Szerkesztve ]
-
redgreg
tag
".Mint egy fapados tarsaságnál ami olcsóbb igaz,de a hely szűkebb,a szék kényelmetlenebb,kaja ingyen nincs és a poggyász méret is kicsi"
De a gép úgy tök mellékesen minden hatósági előírásnak ugyanúgy megfelel. Pedig minek bele hivatásos pilóta, amikor a Józsi is tud repülőt vezetni, rádió, amikor anélkül is száll a gép, jó lesz a sufnituning kábelezés, miért bajlódjunk az eredetivel, és jó az 10 ezer óránként cserélve, nem kell 1000-renként hülyeség. Így aztán sokkal olcsóbb is.
-
DithenS
senior tag
De te nem érted.AZÉRT olcsóbb mert nem nyújt olyan szolgáltatást.De lüke módon most azt mondtad hogy a fapados is kérje el annyi pénzt mint egy rendes repülős társaság.Uber olcsóbb mert a sofőr nem biztos hogy profi,nem biztos hogy kényelmes lesz az autója,csomagtartó is lehet hogy a fele mint egy taxinak.Akkor most miről is beszélünk? Kevesebbet nyújt így ok hogy az ár kevesebb.Taxi több de igényesebb na.
-
DithenS
senior tag
Persze hogy megfelel,mint mondtam ez lehet alap az ubernél is hogy 10 évnél öregebb kocsit ne.De a többi hülyeség.Mivel van jogsija vezetni csak tud.
A repülőt meg nem lehet összehasonlítani teljesen,mivel az ha yelromlik akkor zuhan,földön meg emberek élnek.De ha most mit tudom leáll az uberes kocsi motórja az nem baj.Kiszállok és vagy taxit hívok vagy uberest.[ Szerkesztve ]
-
redgreg
tag
"""De te nem érted.AZÉRT olcsóbb mert nem nyújt olyan szolgáltatást"""
DE pont ugyanazt a szolgáltatást nyújtja. Elvisz a-ból b-be.
Csak minden állam (köztük a magyar is, a betartatás már más tészta, ezt hagyjuk) hoz egy csomó utasbiztonsági rendelkezést.
A fapados azért nem állja meg a helyét.
Mert PÁV = hivatásos pilótaengedély. Lehetsz magánpilóta is, még utast is szállíthatsz nem üzletszerűen, de társaság nem alkalmazhat.
Emelt műszaki=kötelezően előírt javítási útmutatók. Ez is kötelező a fapadosoknak is.
stb stb stb.
A sárga szín meg a többi marhaság meg pont hülyeség, de sztem erről lehetett volna tárgyalni. -
#82729984
törölt tag
Az előírások egy része értelmetlen jogszabályi f@szkodások meg helyi szokások. Igazából az uber ezekre mutatott rá szinte mindenhol (nem csak magyarországon) hogy ez feleslegesen túl van bonyolítva.
De viszont a hivatalos szervek meg (nem csak magyarországon) arra mutattak rá hogy attól hogy néhány szabály rossz még nem jelenti azt hogy egyiket sem kell betartani.
Pl. azért mert hülyeség a fix tarifa még nem jelenti azt hogy akkor lehet vállalkozást adófizetés nélkül csinálni.
Vagy pl. kötelező utasbiztosítás. Lásd itt is van néhány gyengébb képességü ember, aki azt hiszi hogyha ő balesetet okoz akkor majd az ő kárát megtériti a kgfb...
Aztán állítólag az ubernek van külön biztosítása ilyen esetekre, csak épp az ászf-ben erről egy árva szó sincs (bárki elolvashatja fenn van az uber honlapján. Nincs benne szó biztosításról). Ez több mint érdekes, valaki a multkor igérte hogy megkérdi őket erről, de válasz nem jött azóta se.PÁV vizsga: ez valóban felesleges lenne ha valóban csak alkalmankénti taxiskodásról lenne szó. Csak épp ehhez definiálni kéne az alkalmankéntit, másfelől az uber sem különbözteti meg. Magyarán uberes sofőr akár napi 24 órában is vezethet, nincs olyan hogy naponta csak 2 fuvart vihet.
Ha már fapados repülő: lehet te sem ülnél fel rá ha a pilóta valami szomáliai teherautó söfőr lenne, a fapados pilótának ugyanazokat kritériumokat kell teljesíteni mint a nem fapados pilótának. Mint ahogy a fapados gép müszaki állapotára is ugyanazok a szabályok vonatkoznak mint a nem fapadosra.
Magam részéről én azt várnám ettől az egésztől hogy végre sikerülne a taxi és uber előnyeit egyesíteni legálisan.
-
porthamt
csendes tag
Szerintem a taxisoknak is élni, kell. Az Uber tönkreteszi őket, ami magasabb munkanélküléghez vezet. Millióféle fizetnivalójuk van a taxisoknak, nem beszélve arról hogy akármilyen kocsival nem is lehet taxizni. Nagyon szigorú minőségnek kell megfelelni egy taxikocsinak.
-
thxer
aktív tag
A taxisoknak lenne mit optimalizálni a működésükön. Példát vehetnének a légitársaságoktól, ahol a repülő például csak a kötelező szervizek közben pihen, egyébként 0-24-ben úton van.
Ha az auto sárgára festése, vizsgáztatása, megfeleltetése a követelményeknek olyan nagy költséggel jár, akkor miért nem jár 3-4 ember ugyanazzal a kocsival? Így a kocsi 100%-ban ki lenne használva, a költségek több felé osztódnának. De valószínűleg ennyire nem képesek együtt működni, vagy épp az idióta szabályzás nem teszi lehetővé. -
E770
senior tag
válasz #82729984 #18 üzenetére
olvasásra ajánlom: 2009. évi LXII. törvény
bárkinek okozott kárt fizeti a kfb - nem csak egy másik autóban ülő személyét
(azaz ha nem egyedül szállsz be az árokba és az utasaidnak (harmadik félnek) kárt okozol, akkor azt is megfizeti)alap = Kártalanítási Alap / Garanciaalap / Számla
ami akkor is fizet a károsultnak, ha a károkozónak nincs érvényes kfb-je3. § E törvény alkalmazásában:
21. Kártalanítási Alap: az e törvény szerinti biztosítók által létrehozott és finanszírozott pénzalap, mely azon biztosítónál (a továbbiakban: felszámolás alatt álló biztosító) a károkozás időpontjában e törvény szerinti biztosítási szerződés alapján fedezettel rendelkező üzemben tartó gépjárművével okozott károk megtérítését fedezi, mellyel szemben a biztosító tevékenységét engedélyező tagállamban felszámolási eljárás megindult;
22. Kártalanítási Számla (Garanciaalap): az e törvény szerinti biztosítók által létrehozott és folyamatosan finanszírozott pénzalap, amelynek feladata a biztosítási kötelezettség ellenére biztosítással nem rendelkező üzemben tartó gépjárműve által vagy az e törvényben meghatározott korlátozásokkal az ismeretlen üzemben tartó gépjárműve által, és az ismeretlen gépjárművel okozott károk, valamint az e törvényben meghatározott egyéb károk megtérítése, amennyiben a kötelezettségvállalás országa Magyarország; -
Hiftu
senior tag
A munkaadó/munkavállaló rendszere miatt (vissza a vadkapitalizmusba) örülök, hogy annyira nem egyenes az Uber útja. A szolgáltatása versenyképes, de a beosztottak gyakorlatilag rabszolgák.
Tessék mondani, lehet itt hazudni? - Kaszt: Decker, Faj: Troll, Működési Terület: Prohardver
-
DithenS
senior tag
Igen egy taxis autónak meg kell felelnie elég rendesen,de ezért a taxisok el is kérik az árát.De az uber igaz taxi de nagy eséllyel nem ülsz olyan jó állapotú és olyan nagy autóba mint a taxiknál,ezért fizetsz te kevesebbet.De a taxisokat nem sajnálom,úgy átvágnak mint annak a rendje.Hiénák is vannak,egymást képesek ölni egy helyért.Szánalmasak,biztos van néhány öregebb taxis akik rendesek,de a többség nem.Sajnos tényleg ez van hogy átvágnak,ezért is akar a kormány online "kasszát" beszereltetni a régi helyett.Érdekes az is hogy a NAV Decemberben rengeteg taxist megbüntettek szamlaadás hiányában.Soktól meg elvették a taxamétert és bevonták az engedélyét mert csalt a fuvarnál.De sajnáljuk csak őket.Elhiszem hogy sok mindennek meg kell felelniük de ezzel csak őket védik.Ha csak fóliázni kellene a kocsit akkor 10.000 taxis szaladgálna pesten.Meg amúgy is biztos megéri nekik,ha nem érné meg nem lennének taxisok.Sok helydn olvasom ám hogy decemberben havisznek fél millát is,Nekem ne mondja senki hogy 400 ezer elmegy benzinre.
De még valami,kormány is egy régi törvény hatályában találta jogsértőnek,nem kellet volna erre egy új rendelet.Ennyi erővel a gyilkosságot definiáljuk az 1850-ben készült törvénnyel.Az uber annyira új és más hogy erre nem lehetett előre gondolni.[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
"Az Uber a múlt héten sajtótájékoztatója után ma is közölte, hogy az Uber nem taxi, hanem egy technológiai rendszer, voltaképp egy informatikai cég, amely olyan online piacteret üzemeltet, amelyen keresztül különböző jellegű szolgáltatások működnek": tökéletesen igazuk van.
de azt is látni kell, hogy az uber nem autó, tehát nincs rajta rendszám. következésképp azt levenni sem lehet róla. rendszám az uber által szervezett fuvarozók autóján van. tehát nem az ubert büntetik, hanem azokat a magánszemélyeket, akik taxisnak adják ki magukat.
nincs ezzel semmi probléma, nem értem, miért raplizik az uber.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
maputo
tag
Pont ez a bajom az Uberrel. (Most arról ne beszéljünk, hogy minden jogszabály jó-e illetve hasznos-e ez a szolgáltatás. - Hasznos.)
Adót nem fizetnek (persze úgy illik mondani, hogy optimalizálják), a száz évvel ezelőtt kiharcolt munkavállalói jogokat pedig ügyesen megkerülik. (Munkavállalói szerződés? Nem kell elbocsátani senkit, mert ha nincs munka nincs munka? TB? Szabadság? Olyan árat határoznak meg, amilyet akarnak?
Tényleg vadkapizalizmus. -
petipetya
nagyúr
Aki nem ért egyet a döntéssel, jelezheti a siralmas.szánalmas@kormányzat.hu email címen.
"nincs rá lezsóidő"
-
JamesHun
addikt
emelje fel a kezét aki szokott vezetni és nem akasztja ki, hogy vezetnek a taxisok
sorra szegik meg a szabályokat, de persze spéci jogsijuk van, mert az jóhát ha ezt tanítja a spéci jogsi, akkor inkább az uber ahol ha úgy vezet a sofőr beírhatom, hogy egy tapló aki cikázik a kocsik között és majdnem összetört 3 autót amíg a kocsijában voltam
Hamar vagy visszavesz a vezetési stílusából, vagy mehet taxisnak
Uber kocsiban ugyan annyira vagyok védve, mint ha egy haverom mellé ülök be, vagy a főnököm mellé
SeriesX: JamesSHun
-
weiss
addikt
Adót nem fizetnek
Fizetnek, csak nem itthon, hanem Hollandiában vagy hol. Egyébként tessék, fogjanak össze a politikusok, zárják be a kiskapukat, és mindjárt tejelni fognak a "multik".
a száz évvel ezelőtt kiharcolt munkavállalói jogokat pedig ügyesen megkerülik
Ezt minden KKV megteszi, aki maszeknak vesz embereket. Meg amúgy is, nem kötelező űberezni, az aki meg csinálja, hagy döntse el már maga, hogy bevállalja-e. Látom a szoci szemlélet még nem kopott ki egyesekből.
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
JamesHun
addikt
de ki nem fizet adót
az uber a 100% ból csak 20-at tart meg
80-at a sofőrnek kell adóznia és csak a 20 % ot az ubernek
De aki picit az adózással képben van , tudja, hogy a 20 nem is 20, mert nagyon sok mindennel csökkenthető és csak az így megmaradt összeg lesz az adóalapOlyanról hallottál már, hogy egyéni vállalkozó?
Nagyon sok van az országban, és azok is fizetnek TB-t csak maguk után, azok is fizetnek nyugdíjrendszerbe és sok minden mást is fizetnek
Csak nem a cég, hanem ő saját maga után
Mint ahogy egy jó pár taxis isNem minden taxis direktbe van a taxis társaságokkal, hanem számlázgatnak
És szabadság is ugyan úgy van mint az Ubernél
Dolgoztál van pénz, nem dolgozol nincs pénz
De ha sokat dolgozol sok pénzed vanSeriesX: JamesSHun
-
E770
senior tag
na akkor minősítsük taxinak a google-t is és tiltsuk be, mert nem fizet elég adót itthon (sem)
Új hozzászólás Aktív témák
- Philips Evnia 49M2C8900 (49", OLED, 5120x1440, 240Hz, 10bit, Ívelt 1800R, 0,03ms) Új, Bontatlan!
- Laptopok, Pc-k professzionális karbantartása, tisztítása.
- FRISS LISTA!!!! SPÓRÓLJ SZÁZEZREKET! Új bontatlan gamerlaptopok I5/7/9 R7 Rtx 4060-70
- Quad head TV Box - felvevő/streamer
- Samsung Galaxy Tab S7 (SM-T875) 128Gb WiFi/5G gyári billentyűzettel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen