Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • opr

    veterán

    válasz Busterftw #24 üzenetére

    A tema az, hogy az AMD kiad egy gpu memoria-profilozot windowsra, ami hihetetlen konnyites lesz a fejlesztoknek es mellekesen jot tesz az NV-vel is, mert ha memoriakezelesi problema van, az altalaban mindegyik kartyan szar, ez a tool meg pont ezeket segit megtalalni, illetve javitani.

    Prezentald kerlek, eddig melyik hozzaszolasod kapcsolodott a temahoz konkretan itt, ebben a topikban?

    Csak mert ahogy En latom:
    Kapasbol a #2-vel bizonyitod, hogy nem is erted, mirol van szo, sot, ugy egyaltalan jelleggel fingod nincs a temahoz. #5-el ezt sikerul bebetonozni. Az ota pedig elment egy idiota, szokasos, frocsogos, mindket oldalrol feligazsagokat bebofogos, szakmaiatlan AMD vs NV vitaba. Aminek amugy konkretan pont semmi ertelme, a konkret hirrel diszjunkt tema.

    Mas, szakmaibb hsz, nem az agyatlan baromsaggal kapcsolatos:
    Amugy meloban hasznalok cpu, gpu, memoria profilozokat, hihetetlen hasznos dolgok, napokkal-hetekkel tudjak neha leroviditeni egy-egy hiba es/vagy lassabb kodresz megtalalasat, javitasat, szoval ez egy nagyon jo hir, nagyon kellett mar valami ilyesmi PC-re is, ez hosszutavon mindenkinek jo lesz.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Busterftw #26 üzenetére

    szerk: mivel az eredeti hsz is szerkesztve volt, ezt toroltem, es a kovetkezoben magyarazok inkabb.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Busterftw #28 üzenetére

    Kepzeld el ezt ugy, hogy abszolut kivesszuk a kepbol az NV es az AMD neveket.

    Szoval ez alapvetoen, nagyon leegyszerusitve ugy mukodik, cpu es gpu es gyakorlatilag minden eseten, amivel az egyszeru ember talalkozik, hogy:
    - van valami adat, valamilyen taroloban
    - amikor ezzel az adattal csinalni akarunk valamit, azt eloszor atmasoljuk a memoriaba, aztan tudunk vele dolgozni
    - ahogy dolgozunk az adattal, lesznek olyan reszei az adatnak, amirol kell masolat, esetleg tobb peldanyban, vagy eppen valaminek csak ez, valami masnak meg csak az a resz kell
    Ennek a vege, plane egy gpu-nal, ami masszivan tobbszalu az lesz, hogy rengeteg memoriamuvelet tortenik egyszerre. Ez gyakorlatilag ember szamara mar regen felfoghatatlan mennyisegu muvelet, masolas, torles, modositas, ide-oda adogatas, stb.

    Namost, amivel dolgozni szeretnel, az eloszor beirodik a memoriaba. Gyartotol fuggetlenul ugyanaz a valami pont ugyanannyi memoriat fog igenyelni, ez logikus, hiszen ugyanaz a kep (textura) pont ugyanannyi bitet fog elfoglalni a vinyon is meg a videokartya memoriajaban is.

    Ami viszont nem feltetlen ugyanaz, az a rohadt sok poligon, keppont, stb. Gondolj bele, minden egyes keppont folyamatosan valtozik, letrejon (bekerul a memoriaba es dolgozunk vele), megszunik (kikerul a memoriabol), vagy eppen nem latszik (memoriaban van, de csak annyit dolgozunk vele, hogy kideruljon, hogy nem latszik, onnantol szarunk ra, nem pazaroljuk a kraftot, ugyse latszik).

    Es itt van a problema. Ezt a sok-sok muveletet meg lehet oldani explicit modon, szepen manualisan, ami rohadt gyors lesz, csak eppen bonyolult, nehezebb igy programozni (bar hozzateszem, hogy ha megszokod, akkor utana meg a nem explicit konkretan zavaro/idegesito), vagy egy egysegesitett megoldassal, ami ugyan picit lassabb lesz, de elvileg mindig mukodni fog.

    Igen am, de mi van akkor, ha valahol, valami gebasz van, ami mondjuk csak valami nehezen reprodukalhato, specialis esetben tortenik?

    Na, erre valo ez a tool, amirol a cikk szol, hogy ezeket a muveleteket meg tudod nezni, felvenni/elore-hatra tekerni, mint egy videot, minden kepkockat kulon megnezni, hogy hol, mikor, mi, miert tortent, stb. Igy magat a hibat nagysagrendekkel gyorsabban meg lehet talalni. Es mivel maga a fizikai alapja a dolognak ugyanaz minden gyartonal, ezert valoszinuleg maga a hiba is ugyanaz, tehat ha javitod radeonon, javitod nvidian is, meg intelen, meg akarmi csoda-kinai zug-vga-n is.

    A fentiek ellenere, vagy meg inkabb pont a fentieket alatamasztva amugy siman lehet gyorsabb kevesebb memorias videokartya (emlekezzunk a sok GB-os ddr2-es szornyekre!), ugyanis az, hogy rambol egy adott szinthez mennyi kell, kb fix. Onnantol, hogy az a mennyiseg adott, konkretan nem szamit, ami felette van, mondhatni abban az esetben felesleges baromsag, onnantol csak az szamit, hogy a mar ott levo adattal milyen gyorsan tudunk dolgozni (gpu), illetve hogy milyen gyorsan tudunk oda adatot betenni (pciE savszel), meg ott adatot mozgatni meg lehivni meg ilyesmi (gpu-vram memsavszel).
    A fentiek persze jatekra-videozasra, szoval hetkoznapi dolgokra vonatkoznak, szimulacio, tudomanyos felhasznalas mas kerdes, ott van olyan, hogy a vilag osszes gpu memoriaja se eleg. Emiatt van pl a radeon VII-nek olyan b@szottsok memoriaja, ami jatekos szemmel a baromsag netovabbja, professzinalis szemmel meg sokszor a letezo legnagyobb aldas.

    szerk: Szakmailag ebbe a magyarazatba boven bele lehet kotni, de igyekeztem konyhanyelven a leheto legprecizebb es ertheto magyarazatot adni, ami azert meg szakmai szinten sem teljesen baromsag.

    szerk2: formazas, megprobaltam kicsit olvashatobba/emeszthetobbe tenni a dolgot. Az, hogy ez mennyire sikerult, egy masik kerdes. :DDD

    szerk3: Amugy En pl hasznalok most is ilyen profilozokat, van cpu, gpu meg kulon memoriahoz is, sot, konkretan van live profilozo, valami hihetetlen, mekkora segitseg tud lenni egy aljasabb bug eseten. Napok alatt sikerult mar vele megtalalni olyan dolgokat, amiken amugy minimum heteket ultunk volna.
    VR-hoz meg egyenesen elkerulhetetlen, hogy minden egyes kepkockanal, ami tobb, mint ~8ms volt, meg tudjam nezni, hogy megis miert, mi tortent a hatterben es egyaltalan hol van a bottleneck.
    Szoval ez egy zsenialis cucc, ami mindenkinek segithet, ha jo, a low level engine-developertol kezdve kozvetetten egeszen a vegfelhasznaloig. Ez most egy univerzalisan jo hir, hogy PC-re lesz ilyen, ennek orulni kell. :K

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

Új hozzászólás Aktív témák