Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Örni #5 üzenetére

    Azért remélem az oversampled 4K nem lövi el az összes puskaport és a bitráták is a helyükön lesznek, meg nem árt ha a 1080p kimenet is rendesen meg van csinálva. Sok vázon ez utóbbi teljes elhanyagoltságban van hagyva, pedig nekem nagyon sokszor egyszerűen túlzás a 4K, de a fűrészfogas, moirés, alacsony bitrátájú 1080p meg alulteljesíti az igényeket.

    Na meg a Fujinál eddig a Bayer szenzoros vázakon sosem akart összejönni még az értékelhető szintű videó sem, közben amit a komolyabb vázaik produkálnak az mesés (de már egy X-T30 is eléggé rendben van).

  • PuMbA

    titán

    válasz Örni #7 üzenetére

    M50 FullHD minősége azért teljesen jó az összes gyártó gépet nézve is :)

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Örni #9 üzenetére

    Ha jól kontrollált rolling shutter, meg jó videó kell, akkor Panasonic. Van egy G80-am, ha azt nézed, hogy az X-A7 árában kapható újonnan és egy időjárásálló, IBIS-es vázat kapsz cserébe (EVF-ről nem is szólva), akkor nem egy rossz vétel. Vagy ennek a kistesója a GX80 használtan 70k pénz, cserébe nem időjárásálló és mikrofon bemenet sincs.

    Persze van tradeoff is, ez maga a szenzor és az AF, ebben az újabb Fujik sokkal jobbak. A régebbi 16 megapixeles Fujikhoz hasonlítva még nem volt nagy különbség (sőt akkoriban videóra sem igazán voltak alkalmasak a Fujik). Cserébe fényerős fixek jó áron vannak a rendszerhez. Hát nem egyszerű manapság fényképezőgépet és/vagy rendszert választani. :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Örni #12 üzenetére

    "és röhejesen drágák már a gépek is..."

    Fotózok már azért egy jó ideje és a korábbi vásárlásaimat összevetettem a mai árakkal, mellé téve az időközben kumulálódott inflációt és ezek szépen szinkronban vannak. Ennyit számít az infláció. Amit 2008-ban vettem 220 ezer pénz körül, az ma már 300-nak felel meg és nagyjából ennyibe is kerülne hasonló tudású szettet venni.

    Az X-A7 viszont szerintem tényleg drága. Legalábbis arányosítva a konkurenciához. Hiába a fasza szenzor és a jónak ígérkező AF rendszer és az általam iszonyú sokra tartott Fuji színek, attól még egy EVF nélküli teljesen fapad gép. Más fórumokon a kommentek fele arról szól, hogy inkább a Sony A6100 és nem tudom rá azt mondani, hogy nem jogos.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Örni #14 üzenetére

    Csak annyira ezeréves szenzor, mint ami az A6400-ban is van. Az A6100 egy kissé lebutított A6400, ami nem kapott időjárásálló szigetelést, az A6000-ből jön az EVF és nincsenek Log profilok videóhoz. Egyébként ugyanazt az AF rendszert kapta meg ami az A6400-ban és az A6600-ban is van, Real Time Eye AF-el együtt (videó alatt ez a funkció csak az A6600-ban megy).

    A fokozott rolling shutter meg sajnos minden Sonyra jellemző. Btw én nem látok még rendes teszteket a videó minőségről sem az A6100, sem pedig az X-A7 vonatkozásában. Utóbbi esetén van bennem nem kevés szkepticizmus, mert a Fuji amilyen csodát művel a magasabbra pozícionált X-Trans modellekkel, annyira volt szar eddig az összes Bayer szenzoros gépük videóra.

    Továbbá:

    A Sony esetén ismert, hogy milyen bitrátákat tud az A6100, míg az X-A7 adatlapján ezek nincsenek feltüntetve, ha a slow-motiont nézem a Sony tud 1080p / 120 fps-t 100 Mbps mellett, míg a Fuji megáll 60 fps-nél és ismeretlen bitrátánál. Egyelőre várjuk meg a teszteket, hogy véleményt lehessen mondani, de én a magam részéről ha ebben az árkategóriában nézelődnék új gép után, akkor sokkal előrébb lenne az A6100 a listámon, mint az X-A7.

    A fizikai kezelőszervek, EVF (még ha öreg is), meg a jobb slow-mo videó engem inkább arra vinne.

    Nem beszélve arról, hogy a G80-asomon is utálom az oldalra kicsomagolós kijelzőt. Még a Sony megoldásával is jobban kibékülnék, de a legérthetetlenebb dolog a számomra, hogy a Fuji már megcsinálta a világ legjobb kijelző döntő-szembefordító mechanizmusát az X-T100-ban és nem értem ezt most miért ilyen hagyományosra csinálták. Remélem nem azért, mert ez egyszeri alkalom volt, nekem PONT ILYEN kijelző mechanizmus kell, csak szegény X-T100 egy elég béna kacsa lett. A másik ismert váz ami valami hasonlót kísérelt meg az a Panasonic S1H, de az meg bitang drága.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Örni #19 üzenetére

    "X-A7-ről azt írják, hogy abban már az új AF van és azt frissítik át a régebbi gépekre."

    Igen és ezt csípem a Fujiban, hogy simán bedob valami újdonságot akár az alacsonyabb árszinteken is és firmware frissítéssel hozzáigazítja a már piacon lévő többi modellt is.

    "No ez az, a lélektani határom 200K, de azért meg kb. semmi jót nem kapni :) esetleg ha 250-ig lemennek az árak még durcásan veszek valamit"

    A 200k az nagyon kevés egy Fuji X géphez, még az X-A7 sem lesz elérhető ennyiért, használtan próbálj összevadászni dolgokat, de ha ilyen szűk a keret, akkor azzal fogsz még később szívni, hogy drágák az objektívek. Ott vannak az f/2 WR fixek aránylag olcsón, de sem a vázban, sem az üvegben nem lesz stabilizátor.

    (#20) t72killer: Volt erről szó nemrég a MILC-es vagy az MFT-s topikban, én olyan nagy különbséget nem fedeztem fel a Panasonic vagy Olympus objektívek között ezen a téren. Talán egy kicsit jobb a találati arány Pana üveggel, de igazából nem ég és föld különbségről beszélünk.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Örni #22 üzenetére

    Mint az összes A-vázon, csak itt még tovább kurtították a fizikai kezelőszerveket a képernyő simogatás kedvéért. Nem vagyok a fényképezőgépes touchscreen műfaj ellen, de ez sokkal jobb akkor, ha kiegészíti a fizikai kezelőszerveket és nem átveszi a helyüket.

    A videónál a mikrofon jelszint állítás fapadossága és a base ISO 400 nagyon nincs ínyemre.

    Egyszerűen nem érzem azt, hogy ez a gép versenyképes 700 dollárért, nem mondanám full fapadnak sem, de ezt az árkategóriát dominálják a fapad DSLR-ek és a Sony A6000, aminek most érkezik a váltómodellje hasonló árkategóriában.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Örni #24 üzenetére

    "Az ár majd lejjebb megy."

    Ahogy minden másnak is. :) Szerintem ennél a gépnél tényleg érdemes hallgatni a marketingesekre és csak az vegye meg aki valóban a kommunikált célcsoportba tartozik, bárki másnak csak nyűglődés lesz.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Örni #26 üzenetére

    Egy tényleg okés X-T200-ra még én is kíváncsi lennék, de nem lenne elég tér neki a palettán, szerintem nem véletlenül dobták le 550 dollárra az X-T100 árát, gyanítom folytatást sem kap, már csak kiszórni akarják amit legyártottak.

    Kár érte, mert egy jól árazott kb 800 dolláros X-T200, kijavítva az előd pár nagyon ordító hibáját szerintem egy igazán ügyes versenyző lehetne ott, ahol a Panasonic GX9, Olympus E-M10 III is pörög.

    Szerk: Csak ugye akkor megint oda lyukadunk ki, hogy mi a bánat értelme lenne így az X-A7-nek.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Örni #28 üzenetére

    Az X-A7 célközönsége nem létezik. Az a baj, hogy ez a "mobilról váltó, de mobilos élményt kereső" csoport egy ilyen marketingesek fejében megfogant ködfelhő. Nagyon sok gyártó próbálkozott már ilyen és ehhez hasonló teljesen fapad, tapizós, jópofa de használhatatlan funkciókkal telehányt gépekkel és soha, egyik sem lett igazán sikeres.

    Aki mobilról vált cserélhető objektívesre, az alapvetően egy belépő Canon-Nikon DSLR vagy esetleg a Sony A6000 felé hajt (utóbbit nem véletlenül említem név szerint is). Ezek egyike sem követi ezt a mondvacsinált filozófiát.

Új hozzászólás Aktív témák