- Videó stream letöltése
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Sweet.tv - internetes TV
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen switch-et vegyek?
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cythyel
senior tag
uram istenem... (nem vagyok vallásos ) már megint az amerikai hülyeség... szét kéne nézni hogy jön e autó és nem a telefont böködni, meg nem csak fülünkre támaszkodni...
-
Burki
aktív tag
Mindenkinek joga van hülyének lenni.
Ez a kezdeményezés azért abból a szempontból vicces, hogy pl Budapesten is sokszor láttam már a mentő előtt komótosan zebrán átcammogó gyalogost a telefonjába bújva, pedig egy szirénázó mentő azért 30 km/h alatt is elég hangosnak számít.Asrock Z87 Extreme6, i7 4770K+CM Hyper 103, 2*8 GB Corsair Vengeance,FSP Hexa+ 500W, MSI RX 480 GAMING 8GB, SSD HyperX 120GB FURY, WD Blue 1TB EZEX, Cooler Master N300
-
BiP
nagyúr
Gondolom 30km/h felett már van akkora menetzaja a kocsinak, hogy észreveszed.
Ma reggel pl. előttem suhant el az úton egy Nissan Leaf, minden volt az, csak nem csendes. Olyan 40-50 között mehetett. Direkt füleltem, amikor megláttam a zöld rendszámot. És mintha nem motorhang lett volna, hanem a gumi surlódása volt zajos. (igaz, ma reggel le volt fagyva a pára, szóval szerintem ilyenkor hangosabb volt az út, mint egy nyári száraz napon).
-
#82729984
törölt tag
Pedig jogos, rengeteg hely van ahol nem veszed észre hogy jön az autó, főleg nagyobb városokban lakótelepek kacskaringós utai, kitakar a többi autó, a bokrok stb.
Ilyenkor ha a hallod a kocsit az segithet a baleset elkerülésében mert ti. ő sem lát téged ugyanezen ok miatt.
Főleg gyerekek esetében akik sokszor tényleg nem is néznek szét csak rohannak, de a hangot hallják ha akarják ha nem.
-
szerintem ez azért marhaság, mert nekem sima benzines autóm van, és azt se hallod meg, ha normál városi üzemmódban jövök vele.
akkor nem csak a villanyautókat kellene ilyenre kényszeríteni,hanem a benzineseket is.a másik probléma, hogyha minden autó zajongani fog, akkor megint nem fog kitűnni az alapzajból az az egy, amelyik épp freskót csinál belőled.
persze nagyon szívesen előre szereltetem a kipufogót, visszaváltok kettőt és nyomok egy kövéret, azt biztosan hallani fogja mindenki.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
PistiSan
addikt
Most tényleg az a baj, hogy halk az autó?
Vége a városok sem lennének annyira zajosak.
Hülyeség szerintem is ez a szabályozás. -
bigz
tag
Elso generacios priuszban egy ismerosom falvakon a megengedettnel lassabban es hangos radioval ment csak keresztul, miutan a megengedett sebesseg mellett is csak az abnormalisan jo reflexei mentettek meg ket delikvenst a mininun toloszektol. Ha en ulok a volan mogott, az atlagos reakcioidom mellett buktak. Szaz ev alatt hozzaszoktunk a hangos jarmuvekhez, at tudunk szokni a hangtalanokra, de a tipikus Darwin dij szajkarate csak addig adja, amig nem a te koreidben valaki az aldozat.
I <3 Razer Mantis Control.
-
Heimdallr75
őstag
Szerintem tipikusan jó példa erre, mikor parkoló autok közt gyalogolva, ki akar tolatni, vagy hasonló.
الغريبة في هذا الكوكب
-
#20655360
törölt tag
A legnagyobb ellenségeim.
Volt pár ilyen kalandom.
Mázli hogy a sofőrök észnél voltak, mert különben min. 3x-osan halott lennék. Viszont ha normális kocsit vezettek vna, eleve ki se alakult volna a balesetveszély, szal kapják be.
Még 1 biciklit is hamarabb meghall az ember, mint némelyik ilyen autót. -
atike
nagyúr
....ez a cím.... Eh.
-
egyébként ez abban a világban, ahol a telefonnyomkodók miatt már a betonra teszik az információs jeleket, nem meglepő.
csinálhatnák azt is, hogy az érkező autó egy emp-vel 5 másodpercre leveri a mobilnetet, akkor felnézne mindenki.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Béééla
őstag
Egyszerű: nem vagyunk hozzászokva a lopakodó járművekhez. Úgy nőttünk fel, hogy a Trabant vonyít, ezek meg sunnyognak. Legyen "motorhang", de én FTL drive / warp drive hangot kérek.
Bélabá
-
dementor
senior tag
Teljesen mindegy van-e hangja vagy nincs. Ezek szerint az amcsi gyalogosok is úgy lépnek le az úttestre ahogy magyar honfitársaink egy része. Lehajtott fejjel!
"Mert az éj sötét és tele van iszonyattal."
-
scream
veterán
-
veterán
Az elektromos bicajoknak sincs hangja , es van olyan ami boven 30 folott megy. Amugy meg nem mindegy van e hangja ? A mai fiatalok nagy tobbsege fej/fulhallgatoban kozlekedik ,azt se halljak ha mellettuk dudalsz.
-
őstag
Parkolóban, van értelme.
Egy robbanómotoros autónál több jele is van, hogy az autó üzemel: kipufogógázt ereget, és motorhangot ad. Indulásra a motorhang erősödik általában.Villanyautónál egyik sincs. Namost egy teszkó parkolóban ahol gyalogok is elég sűrűn vannak, nagyon is hasznos ha a gyalog is érzékeli hogy az a jármű el szeretne indulni. Különben nem figyelnek fel rá, és a mai áramvonalas autóknak jó nagy a holtterük, ezért a sofőr se biztos hogy észreveszi, mielőtt huppanna. Na ezért.
Infoparkban is jártam már úgy hogy sétálgattam valamerre és mögöttem sunnyogott egy nissan leaf ki tudja mióta. Ha észreveszem félreállok, de hátul nincs szemem (még).
A városok meg nem lesznek ettől zajosabbak.
[ Szerkesztve ]
-
"Egy robbanómotoros autónál több jele is van, hogy az autó üzemel": jaja, pl. robban a motor. kidobja a hengerfejet a motorháztetőn
hint: ma már nem járnak robbanómotoros autók az utcákon. azt belsőégésű motornak hívják, és a működése olyan, hogy egy közeledő autónál kizárt, hogy lásd a kipufogó gázát. egyrészt mert tiszta, másrészt mert hátul jön ki és lefelé. a távolodó autónál láthatnád, de a távolodó autó nem veszélyes, csak a közeledő.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
BiP
nagyúr
Nagysikerű klasszikus játék, a Lemmings jut erről eszembe: [link]
Mennek, mint a birka.Bár a hétvégén telefon nélkül lépett elém valaki körbenézés nélkül. Aztán csodálkozott, hogy jövök az úton. (pedig nem csendes a kocsim).
Egyébként gyalogosként is kész rémálom a bambulós zombik között haladni.
Lassan megy, össze-vissza, azt sem tudja, mi történik körülötte, de ha már lassú, nehéz kikerülni, lever a táskájával, stb. -
prabhu
senior tag
Vannak olyan szituációk, amikor ez igenis jól jön. Pl. a gyalogos halad/na/ át szabályosan, de jön valami észlény szabálytalanul...
-
a szabály szerint a gyalogosnak is szét kell néznie.
tehát ha a gyalogos az általad emlegetett "szabályos" módon közlekedik, akkor neki pont mindegy, hogy zajos-e az autó, mert ez a fajta gyalogos látja.persze a gyalogos nyilván nem látja a közeledő autót, mert a szabályos gyalogos ritkább, mint a fehér holló.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
hemaka
nagyúr
nema gyilkos? Max a hulyeket oli meg.
-
#82729984
törölt tag
"hogy egy közeledő autónál kizárt, hogy lásd a kipufogó gázát. egyrészt mert tiszta, másrészt mert hátul jön ki és lefelé"
Kivéve ha az a szituáció van amit irtak, miszerint egy parkolóban akar egy autó kiállni (tipikusan tolatva). Simán látszik hogy jár a motorja a füstből. Sőt mi több, amikor elkezd kiállni akkor felpörgeti a motort akkor még hang alapján is félre lehet ugrani.
Mellesleg el vagytok tévedve, a tompított fényszóró használata is ugyanezen ok miatt (könnyebb észrevehetőség) kötelező fényes nappal is, sok országban lakott területen belül is. Pedig az is mekkora hülyeség nem, hát mindenki lát nappal nem? Csak épp a kutatások mást mutatnak.
Ugyanez ez lesz a hanggal is, hiába reklamáltok.
-
őstag
A gyalogosoknak is pont úgy be kell tartani a szabályokat, mint a többi résztvevőnek a közlekedésben.
Zebránál is csak széttekintés után kelhetnek át, máshol meg nem is lehetne...Parkoló házakban sem lehet ész nélkül rohangálniuk.
Kár ezt az autósok nyakába varrni, köztes megoldás kellene, ami nem az, hogy továbbra is üvölt minden autó motorja.
[ Szerkesztve ]
Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.
-
-=MrLF=-
senior tag
Én is a csendre szavazok, egyébként a nem elektromos autókban is van start stop rendszer, üresben gurulsz 30 alatt pont leállítja a motort, szeretek suhanni.
protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland
-
BiP
nagyúr
válasz #82729984 #25 üzenetére
Én meg egyszerűen figyelem a tolatólámpáját
És akkor nem kell füstöt keresgélni, ami így hidegben látszik, de nyáron nem igazán. Meg azért a motort sem pörgeti fel minden marha a parkolóban.
Meg parkolóban alapból nem császkálok össze-vissza.Igen, nem a látás, hanem a láttatás miatt. De hát pont ugyanezért indexelünk. Én tudom merre akarok menni, de pont az a lényeg, hogy mással is közöljem ezt a szándékot. Ezért utálom azokat, akik nem indexelnek, vagy csak a kormánymozdulattal együtt kapcsolják az indexet, nem előre. Akkor már majdhogynem mindegy.
[ Szerkesztve ]
-
-
#82729984
törölt tag
Füstöt én sem nézek, de hangot bizony hallok. Ez egy igen egyszerü dolog:
az embernek vannak érzékszervei amivel érzékeli a környező világot. Ezek közül egy a hang. Ha a látásod téved, még mindig ott a hang. Néha életet menthet.És mivel a gyalogos gázolás nem valami 100 éves ritkaságszámba megy, sőt mi több sokszor még zebrán is elütik a gyalogot, egyenes bizonyiték arra hogy bizony az autóvezetők látása sokszor csődöt mond.
A gyalogosnak jelenleg egyel több esélye van a baleset elkerülésére, mert meg is hallhatja az autót. Ha ezt elveszed akkor valószinüleg több lesz a balesetgázolás. Lásd USA, és ez nem feltételezés, hanem tény.
Tehát a hang egy hasznos dolog. És persze ehhez nem kell üvöltetni a kocsit, pont elég annyi hang amennyit egy mai autó kiad magából.
-
Reggie0
félisten
Szerintem ugyan ekkortol legyen kotelezo minden cipot zold villogoval es 10kg nehezekkel felszerelni(azaz paronkent 20kg), hogy a gyalogosok ne tudjanak hirtelen lelepni az utra. A gyors cipok nema gyilkosok!
[ Szerkesztve ]
-
BatchMan
senior tag
Baromság, baromság és megint csak baromság. Mikróra rá kell írni, hogy ne melegíts benne macskát, a vonat tetejére ne mássz fel, de ha fel is másztál ne fogd meg a vezetéket. És persze mindenkinek szólj, hogy autóval jösz az úttesten - mily meglepő és váratlan dolog.
Körülnézek. Nem azért, mert sok a Tesla mifelénk, inkább sötétszürke autó tompított nélkül hajnali szürkületben mellék utcában 80km/h-val. Azt se hallom a városi alapzajtól.
Egyébként benzines autónak se füstje nincs, se hangja manapság. Arra is kell majd? -
-=RelakS=-
veterán
Gumisnál szóltak már rám, hogy tipegjek odébb, mert jön a vagy nagyon csendes, vagy hibrid, vagy nem tudom, milyen autó, de kb annyi hangja volt, mintha tolták volna
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
félisten
-
BiP
nagyúr
válasz #82729984 #30 üzenetére
Persze, én is figyelembe veszem a hangot IS tájékozódásnál, közlekedésnél.
Ezért is nem értem azokat, akik baszom nagy fejhallgatóval mennek az utcán, zenét bömböltetve, mintha légüres térben közlekednének. Végülis a saját életét kockáztatja, lelke rajta.(#37) prabhu: Gyalogos átkelésnél ezért kell sávonként körbenézni. Persze csak ha fontos az életed, amúgy nem muszáj
[ Szerkesztve ]
-
DithenS
senior tag
De hisz manapság a legtöbb autó 60km/h ig magától fékez már ha akadályt lát.Akkor most ez minek? Tegyenek be ilyent a kocsikba és tegyék közelezővé és az jobb megoldás.2018tól már amúgy is mentőt hív a kocsi balesetnél amúgy
-
félisten
Ha nem látom az utat, ahonnan autók jöhetnek, akkor nem megyek tovább, hanem óvatosan körbenézek.
Én is agybadugós fülessel megyek az utcán, így nem hallom az autókat kb. soha, de mindig körbenézek mindenhol, amúgy sem árt néha mozgatni a monitorbámulós nyakamat.Én annak örülnék, ha minden autó tök néma lenne, akkor legalább csönd lenne a forgalmasabb helyeken is, esetleg a megkülönböztető jelzés hangját is lejjebb lehetne venni, hogy ne szívrohamban halljon meg a beteg, amikor 20m-re a balesettől bekapcsolja a mentő a szirénát, mert a nép bámészkodik.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
van az a szabály, amit nem mindenki tud, hogy a zebrán tilos előzni. tehát ha megállt egy batár a zebránál, akkor kötelező neked is megállnod mellette.
ez megint az a szint, hogy a többi hsz-re is reagáljak, hogy valaki hülye, ezért a többi autós meg lakos szívjon. például:
"Ha ezt elveszed akkor valószinüleg több lesz a balesetgázolás. Lásd USA, és ez nem feltételezés, hanem tény.": az usa az az ország, ahol három kiló matricát ragasztanak mindenre, még az 1500 oldalas user manualra is, mert az usában a jogászok átvették a hatalmat, és azért is beperelnek, ha nem pereled be őket. Lást másik hsz-ben a tökéletesen helyénvaló példát a macskákról meg a mikrókról.parkolóból kitolatásnál én pl. szét szoktam nézni. tehát nem lapítom ki a puhatestűt, hanem megnézem. sőt, a tolatóradarom is észreveszi és csiripákol.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-=RelakS=-
veterán
Bónusz: Ha látod, hogy a szembe sávban állnak a zebránál, akkor is meg kell állnod
Idén mondták nekünk KRESZ tudás frissítéskor. Egy dolog nem lett tisztázva, hogy mikor lehet elindulni, mert ha mindenki áll a zebránál, akkor senki nem mehet
Bár gondolom senkit nem aggatnak fel, ha a gyalogok elvonultával elindul a forgalom.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-
BiP
nagyúr
"van az a szabály, amit nem mindenki tud, hogy a zebrán tilos előzni. tehát ha megállt egy batár a zebránál, akkor kötelező neked is megállnod mellette."
Sok halálos baleset van abból, hogy kötelező ide vagy oda, nem állnak meg. (nem veszi észre, nem esik le neki a szitu, siet, akármi), a gyalogos meg nem elég óvatos, és csatt.
Ezért kell mindenkinek vigyázni, akár autós, akár gyalogos, mert a KRESZ önmagában nem véd meg. -
Feketelaszlo
senior tag
Helyett égéssel. Nem berobban, hanem belobban a tüzelőanyag a hengerben.
Robbanás def.1: Az égéssel járó nyomáskülönbség képes arra, hogy károsítsa a körülvevő közeget (pl. gránát házát, hengert, a felhasználót, ellenséget)
Robbanás def.2: A lángfront 100 m/s sebességnél gyorsabban terjed.Általános esetben egyik sem áll fent sem Otto, sem pedig Diesel motorok esetén - kopogásos égés áll talán legközelebb hozzá, ha visszaüt a dugattyúra a nyomás, mielőtt az felérne a felső holtpontra. A robbanómotor tökéletesen helytelen és szakmaiatlan kifejezés, s mint olyan - irtani kell (már csak azért is, mert létezik olyan is, hogy külső égésű motor - az akkor mi lenne? külső robbanású motor? elég veszélyesnek hangzik)
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Ez nem igy van. Parhuzamos uton, lakott teruleten belul nincs elozes, hanem elhaladas van. Persze a zebra elott es a zebran elhaladni is tilos, de errol egy kulon szabaly van. Elozes akkor lenne, ha 2x1 savos ut lenne ket irannyal, vagy ha lakott teruleten kivul lenne. Tehat elozesnel nem feltetlen allsz meg parhuzamossan a masik kocsi mellett, mert kisse zavarna a szembejovo forgalom.
(#49) Feketelaszlo: jol mondod. Loszernel is eg a lopor, nem robban. Ha robbanna szetmenne a fegyver is.
[ Szerkesztve ]