Új hozzászólás Aktív témák

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz tDr1v3r #48 üzenetére

    Megnéztem erről videót Yt-n [link], de nekem kétséges. A hatására minden egy kicsit "dárkosabb" :D lett amitől kevesebb részlet látszik pl. a Normandy-n, a fények meg jobban ragyognak. A ragyogó fényekkel meg tudod hogy állok. :D

    [ Szerkesztve ]

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • Chabe89

    addikt

    válasz CPT.Pirk #47 üzenetére

    Ha mindent úgy csinálsz ahogy le van írva akkor nem lesz vele semmi gond. 2x toltam ki most egymás után minden hiba nélkül. Régebben nekem is kilépkedett pl. Feros-on.
    Na, de nem akarok erősködni csak egy lehetőség. :)

  • Jim Tonic

    nagyúr

    Hahh, az legnagyobb és örök kedvenc. Nem régen kezdtem újra, a II. végén járok, de elfogyott a szabadidő. :) Ha lesz időm újra, akkor előveszem ezt a cikket. :)

    Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

  • tDr1v3r

    veterán

    válasz CPT.Pirk #51 üzenetére

    Szerintem sokkal jobban illik a ME3-hoz a darkosabb tónus, de ízlése válogatja.

    Én mondjuk jobban szeretem ha "érintetlen" a játék látványvilága. Ha olyan a játék hogy ráfér egy remaster - pl. HL1 vs Black Mesa, vagy System Shock 2 a textúrapakkokkal és egyebekkel, esetleg a Resident Evil - akkor oké, de amúgy nem babrálom a látványt, kimaxolom 'szt kész. Az ME-t (meg a Bioshock-okat) nem fogta meg az idő vasfoga szerintem, a megálmodott látvánnyal tökéletesen elégedett vagyok.

    disznóvágás, nepotizmus, pálinkagőzös hedonizmus | intelhüttö (c) Tirexi, szívünkben őrzünk örökre <3

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz tDr1v3r #54 üzenetére

    Hmm, az SS2 az nagyon ott van. Egy gépváltás miatt a tartalék P3-as gépen toltam végig, de ment az 5.1 térhangzás, húúú de para játék volt. :Y A SHUTUP mondjuk nagyon kellett rá, de ettől még a karakterek talán 100 poligonból álltak. :D

    Chabe89: ha lenne rá időm a meló mellett... :D

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • BazsiBazsi

    aktív tag

    Ezek a modok kicsit hozzáadnak a game-hez de igazából nem növelik a játékélményt brutálisan. Kibírom nélküle is. A sykrimhoz hasonlítva tényleg elbújhat moddolásban :D

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    A config file módosításokat maximális mértékben támogatom (már persze ha elbírja a VGA-nk 60fps-el). Nem csak a texture LOD magasabbra erőltetését, de a Depth Of Field, Motion Blur, Film Grain, Lanse Flares (és ezekhez hasonló más, "a képminőséget bizonyos szempontból tetszetősen, de összességében igazából mégis csak rontó, de legalább borzalmasan divatos") effektek kikapcsolását is, az FXAA tool, főképp ilyen mértékű (pusztán FXAA élsimításon felüli, bár jómagam még azt sem szívlelem) használatát viszont abszolút elutasítom.

    A config tweak segít előhozni azt, avagy megakadályozni az elrejtését annak, ami már eleve ott van (még a játékfejlesztő készítette és tette a lemezre a magasabb felbontású textúrát, csak a teljesítmény kedvéért skáláz vissza a motor, illetve akkor is rendereli a játék, ha aztán a következő effekt elfedi, stb), az FXAA Tool féle shader felülírások és főleg post-process szűrők viszont abszolút önkényes módon változtatják meg a játék eredeti kinézetét. Ezek olyasmiket adnak hozzá a képhez, ami sohasem volt a játékfejlesztők szándéka (nem azért nem ilyenre készítették, mert nem bírta el a referencia-hardware, hanem másféle látványvilágot szerettek volna megalkotni).

    Ez szerintem hatalmas különbség, és nem is értem, hogy vajon miért szeretné valaki így megerőszakolni a látványvilágot, ha amúgy szereti a játékot. :(

    Sőt, még azt se felejtsük el, hogy az emberek nagy része gyári alapbeállításokkal (vagy akár "helytelen" kézi beállításokkal) használ véletlenszerűen választott monitorokat, így nagyon sokan nagyon mást látnak otthon, a saját monitorukon keresztül. Pl. ha valakinél rossz a monitor gamma, akkor talán jobban tetszik neki, mikor tologatja a játékhoz a gamma csúszkát, de a szomszéd monitorján lehet, hogy épp az ellenkező irányba tolva nézne ki jobban...

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz janos666 #57 üzenetére

    Én pl. szerettem a HL1-et, meg a System Shock2-t, igazán egyedi és remek játékok, de hogy az akkori grafikával le nem ülnék eléjük ma, az biztos, mivel mindkettőhöz vannak rendes feljavítási lehetőségek.

    Az én véleményem az, hogy az ME játékok grafikáját az élsimítás problémájának kikerülésének rendelték alá. Nem tudom hogyan csinálja az fxaa tool, de mindhárom játék alól eltávolít egy bizonyos színű "fátyolt", aminek igazából nem kellene ott lennie.

    A többi persze igaz, nagy többségünk nem kalibrált monitort / TV-t használ, azt is a saját beállításaiban. No de ezért van az a sok csúszka, mindenki beállíthatja magának azt, ami tetszik.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz CPT.Pirk #58 üzenetére

    "mindhárom játék alól eltávolít egy bizonyos színű "fátyolt", aminek igazából nem kellene ott lennie"

    LOL! Talán nincs is más játék, amire nézve ironikusabb lenne ez a kijelentés. :))

    Egyes teóriák szerint a trilógia akár több, mint 66%-a, de legalább is egy bizonyos része (főképp utolsó 10-20 perce) egyfajta álom/hallucináció/szimuláció vagy legalább is "mesterségesen elködösített valóság" a játékvilág "valóságán" belül.
    Már az első ~10 percben fizikailag közel kerülünk Sovereign-hez és alig pár percre rá találkozunk valakivel, aki a "világvégéről" hallucinál az orrunk előtt, aztán szintén röpke pár percen belül elveszti az eszméletét a főhős karakterünk és ő is idegen képeket lát maga előtt. Később találkozunk olyanokkal, akik már különböző mértékben elvesztették a valóságérzetüket és/vagy szabad akaratukat a Repaer befolyás alatt. Azt pedig már hadd' ne is folytassuk, hogy az ME1 végén gyakorlatilag meghal, majd irracionális módon Cerberus színekben támad fel egy ME2 erejéig főhősünk, végül pedig jön egy ME3, aminek végig olyan hatása van, mint ha teljesen elszakadna a korábbi "valóságtól", legfőképp a befejezésnél.

    Vannak, akik éveken át apró részletről részletre elemezgették a trilógiát ilyen apró nyomok, rejtett utalások után. -> Te ilyen körülmények közt szívesen erőszakolnád meg a képvilágot???

    :Y

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz janos666 #59 üzenetére

    A főhős az ME2 elején hal meg és támad fel, nem az ME1 végén. ;) A Cerberus dolog meg nem irracionális, ha olvastad az ME könyveket és figyeltél az ME1 történetére (meg az ME2-ben a Liarával való beszélgetésekre Iliumon), akkor rá kell jönnöd, hogy semmi irracionális nincs benne.

    A fátyol dolgot meg nem kell elhinni, ki kell próbálni. Az bizonyíték, nem ígéret.

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz CPT.Pirk #60 üzenetére

    Ez itt szerintem abszolút irreleváns apróság, de az én értelmezésemben az ME2 nyitóvideója és "minijátékepizódja", ami igazából a két konkrétan is játék rész közti átvezető, inkább kapcsolódik az első, mintsem második részhez. Nekem ez sokkal inkább az ME1 végső lezárása, hisz itt pusztul el / oszlik fel az Alliance SR-1 és legénysége, ami körül az első rész forgott, sőt hal meg a főhős is, ami alapvetően egy elég végleges lezárás lenne. A második rész pedig már az újraélesztett (~újjászületett) főhőssel, az új SR-2 hajóval és új legénységével indul Cerberus színekben. Az már csak technikai kérdés, hogy ezt az átvezető videót az ME2-ben kapjuk meg. Nem is azt mondanám, hogy az ME2 legelején, hanem inkább úgy, mint ha egy "az előző rész tartalmából" látnánk az összefoglalót, csak azt a részt (nevezhetnénk úgy, hogy ME 1 - Part 2) sohasem játsszuk végig, hanem átugorjuk mert unalmas (lehetett volna mondjuk belőle egy ME1 DLC is, de bevallottan uncsi).

    Egy darabig olvastam az irodalmat időrendben, de leragadtam az Ascension fele táján, mert ez nekem unalmas volt a többi ME tartalomhoz képest, így mikor egyszer külső okból félbehagytam (talán nyaralni mentem vagy sokat dolgoztam), utána elfelejtettem fojtatni, és mikor később felderengett, akkor nem húzott vissza magához, de egyszer majd tervezem befejezni (legalább is a többi hiányzót, ha az Ascension-t át is ugrom). A kisfilmet is láttam.

    A lényeg viszont, hogy erős fordulatváltás beállni egy radikális underground mozgalomba, csak úgy egyik napról a másikra egy halál és újraéledés után. Lehet ez "hiteles" (amolyan racionális féle) dolog, de szerintem azért érdemes kicsit kritikusan kezelni. Talán rossz példa volt ezt kiemelni, de a hangsúly az éles váltáson szeretett volna lenni, amit az ME 1->2 átvezető kapcsán itt fentebb most másképp is kifejtettem. Messze nem merül ki ebben, de szerintem erősen szimbolikus része az Alliance->Cerberus váltás is.

    Én a magam részéről nagyon össze voltam zavarodva ettől, és alig vártam, hogy kiszabaduljak az Illusive Man rabszolgaigájából, pedig abszolút lehetetlen a játék utolsó percéig, ahol úgymond próbára tesznek, hogy vakon teljesíted-e a kérését, vagy saját döntést hozol a Collector bázis sorsáról. Itt kiderül, hogy észrevétlenül hűséges lettél-e a Cerberus-hoz, vagy sem (értelmezhető ez akkor is, ha véletlenül egybeesik a saját döntésed azzal, amit IM kér, a lényeg, hogy ő kér valamit, neked viszont van választásod az ellenkezőjét tenni akkor is, ha amúgy egyetértesz vele - korábban a játék közben sohasem mondhatsz neki nemet semmire, így vagy úgy kénytelen vagy végrehajtani az általa kiadott küldetéseket, a kulcsfontosságú döntéseket igazából ő hozza, még a csapatot is ő válogatja...).

    -------------

    És akkor hosszas mellémagyarázás után...

    A fátyol dologra vonatkozó érvem úgy látom abszolút nem voltál hajlandó átgondolni.
    Azért hoztam fel ezeket a teóriákat, mert ezek miatt egyesek éveken át szó szerint jelenetről jelenetre, képkockáról képkockára, hangeffektről hangeffektre oda és vissza, újra és újra darabjaira szedve, majd újra összerakva, már-már mániákus megszállottság szintjén próbálták elemezni úgy, ahol tényleg minden részlet, minden apróság számít.

    Ez tudtommal nagyon kevés játékról mondható el.

    De ki meri ez után kijelenteni, hogy az a "fátyol" nem 100% szándékosan van ott?
    Főleg, hogy fennáll a gyanú, hogy álomszerű élményt próbáltak teremteni a készítők.

    .....

    De mondok egy másik példát:
    Nekem személy szerint nem tetszik (láttam élőben is az eredetit), de sokak szerint gyönyörű festmény a Mona Lisa.
    Erre sem tetettek rá PhotoShop-ban kontrasztkiemelő és zajszűrő maszkot, majd mosták össze simábbra a festékréteg hibáit autocorrect tool-al, húzták meg kicsit kontúrosabbra az éleket, majd nyomtatták ki egy lézernyomtatóval papírra, hogy a falra függesszék a "javított" verziót, hanem úgy próbálták megőrizni, ahogy a művész elkészítette azt az eredeti példányt.

    Sok játéknál nem lenne értelme ilyen "művészi" értéket keresni, mert gyakorlatilag biztosra vehető, hogy nincs benne a nyoma sem. Ilyenkor a lényeg tényleg csak annyi, hogy legyen csili-vili, kinek mi tetszik jobban a saját gépén.

    De konkrétan így a Mass effect esetében TALÁN --- ismétlem, TALÁN --- létezik némi művészi tartalom. Szerintem, bár egyáltalán nem biztos, de nagyon is elképzelhető, hogy szándékosan olyan, amilyen. Abszolút hihető, hogy a "fátyol", amiről beszélsz, az szándékosan próbál álomszerű élményt kelteni, amit te nagyon ügyesen és okosan elpusztítasz, mert sokkal okosabb vagy, mint a Bioware. (Ha már ott vagy, írhatnák a trilógiának egy új befejezést is és elkészíthetnéd egy mod-ként. :P)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • Vesa

    veterán

    Nem akarok nagyon beleszólni, de a Depth of Field lényege, hogy szándékosasn homályosítja el a hátteret, ezzel filmszerűbbé téve a képet. Ha kikapcsolod, azzal a művészi értékét rontod szvsz.

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vladi

    nagyúr

    Ez ilyen régebbi játék nem? Én szeretem amikor régebbi játékokat felújítanak, karban tartanak. Ettől az egész nem rideg technológia, hanem emberibbé válik.
    Tetszik, hogy így ápolják a közös "hagyományt".

    Amúgy van egy csomó játék, ami megérdemelne még feldolgozást. Azt nem szoktam ilyenkor érteni, hogy a jogtulajdonos minek ül a forráskódon? :F Miért nem adja ki? Aztána az emberek kezdenek vele, amit akarnak. Sokan örülnének neki.
    Mondjuk egy prehistoric 2-n hol keresnek már pénzt? :U

    Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz janos666 #61 üzenetére

    Hát, az ME1 eseményei után a tanács a Geth után küldi Shepet, ők meg beállítják Soverign támadását egyedi esetnek. Ez azt hiszem legalább fél évig ment az ME2 eseményei előtt, így nem csoda, hogy ujjátélesztése után Shep egy ideig beáll az IM mellé, ő meg olyan feladatokkal bízza meg, amiket Shep amúgy is tenne. Egészen az utolsó küldetés végéig.

    A fátyolról a véleményem az, hogy az engine velejárója. Azt az álom szerű dolgot nem tartom elképzelhetőnek. Azt a sok elemző videót meg többnyire én is láttam, de egy csomó tök erőltetett, mint pl. az ind. teória. AZ ME3 végével meg teljesen elégedett vagyok, mióta a happy ending moddal is végigjátszottam. :)

    Vladi: 2008, 2010, 2012 a megjelenési dátumok.

    Vesa: határozottan rossznak tartom, számomra semmi művészi értéket nem ad a játékhoz.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • Polllen

    nagyúr

    válasz CPT.Pirk #64 üzenetére

    Ki ne örülne egy happy finish-nek.

    Amúgy az me szériával kapcsolatok teóriák meg elemzések nagy része tiszta chemtrail....

    "Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz CPT.Pirk #64 üzenetére

    A legtöbb ilyen videóról nekem is ez a véleményem, bár némelyikben vannak érdekes ötletek, amikkel akkor is érdekes eljátszani, ha más konklúziót hozol ki belőlük és nem győznek meg az ő teóriájukról. A lényeg viszont nem maga az IT és társai, hanem a tény, hogy sokan agyonelemezték a játékot apróságok után kutatva. Ezért mondom, hogy még apróságokat sem feltétlenül érdemes megváltoztatni, mert elképzelhető, hogy fontosak. Ha nem hiszünk az ilyen elméletekben, akkor is érdemes nyitva hagyni a lehetőségét annak, hogy talán mégis lehet bennük valami. A "fátyol" pedig épp valami ilyesmi. A cikk viszonylag agresszív módosításokat mutat javasol (az ini tweak apróság, az FXAA tool már nem, főleg nem ha nem csak AA-ra használják).

    Mindezen felül a "sharpen" filtert minidig is gyűlöltem bármihez. Bezúzza a finom részleteket, hogy kiemelje az amúgy is jelen lévő éles kontúrokat. Zajosabb, merevebb, vonalzóval rajzoltabb, darabosabb hatása lesz tőle a képnek (akár film, akár játék).

    A gamma, exposure, brighness, stb csúszkák az FXAA tool-ban pedig olyan dolgok, amiket egyszerűen csak nem szemre kell beállítani. Egyik oldalról a monitort arra a szabványra kell kalibrálni, amire a játékok textúrái is készülnek (sRGB), illetve korrektül kell kezelnie a játékmotornak az sRGB színteret, akkor nincs gond (a fekete az nem szürke, hanem az elérhető legsötétebb "fekete", de a sötétszürke már szürke, nem bukik be a feketébe, helyes a kontrasztérzet a pontos gamma miatt, stb), de ebben persze már benne van az is, hogy a fejlesztők milyen megjelenést szerettek volna a játéknak (szándékosan túl kontrasztos, szintetikus, vagy nagyon lágy, rajzfilmszerű, esetleg olajfestmény jellegű hatást akartak prezentálni), de ezt én szeretem felülbírálni akkor sem, ha nem tetszik.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • tDr1v3r

    veterán

    válasz Polllen #65 üzenetére

    Mondjuk én speciel nem értem mit rugóztak sokan a végén. Butaság lett volna azt várni, hogy happy end lesz egy eleve darkos játék vége...

    Én tavaly végigjátszottam a trilógiát, a második és a harmadik részt (az elsőt nem, volt hozzá valami amúgy, de elég gyenge lett volna elvileg) a DLC-kkel és az extended cut-tal amit a patchhel hozzáadtak, szerintem érthető és teljesen okés lett a vége. A történetíró leváltása se látszódott rajta igazán, szerintem ő is ilyen irányba vitte volna el a végkifejletet.

    disznóvágás, nepotizmus, pálinkagőzös hedonizmus | intelhüttö (c) Tirexi, szívünkben őrzünk örökre <3

  • Polllen

    nagyúr

    válasz tDr1v3r #67 üzenetére

    A felháborodott emberek nagy része Leviathan és extended cut dlc nélkül játszotta végig. Valószínűleg ezért nem érted őket. A rugózás akkor kezdődött.

    Úgy nagyon se füle se farka. Az említett 2 kiegészítő nagyon-nagyon sokat ad a sztorihoz.

    Amúgy a játék egyáltalán nem darkos, csak ha azzá teszed. Nálam a 2-ben mindenki megmenekült, a 3-ban mindenki kibékült mindenkivel, stb-stb, totál boldogság és happy end. Na ebbe rondított bele egy összecsapott befejezés, amit aztán toldozgattak-foltozgattak, hogy legyen is értelme.

    Ha elsőre én is úgy viszem végig, mint te, semmi gondom nem lett volna vele.

    [ Szerkesztve ]

    "Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Polllen #68 üzenetére

    "A felháborodott emberek nagy része Leviathan és extended cut dlc nélkül játszotta végig"

    Na nem mondod. :DD
    Az EC eleve csak azért jött, mert voltak felháborodott emberek, a Leviathan pedig még később esett be (jó kérdés, hogy mindenképp tervben volt, vagy a reakciók miatt választották ki éles DLC témának).
    Inkább mondanám azt, hogy volt olyan felháborodott ember, aki már rég el is felejtette az ME-t, mire jött az EC, de főleg, mire a Leviathan is behajózott, és ezekkel inkább már csak a rajongók játszottak (főleg a Levi-vel), viszont az igazán makacs/megszállott játékosok jó részt szerintem ezután is azok maradtak (a megszállott összeesküvés elmélet hívők/gyártók még ezzel sem lettek végérvényesen elásva).

    Én például nem voltam felháborodva a legelső, EC előtti végigjátszásom alatt. Sőt, sokkal jobban szeretem az eredeti befejezés, mint az EC-set, ami szerintem túlontúl szájbarágós, ami részben elveszi az eredeti misztikus hangulatot. Igazából semmi többet nem mond el, de azt úgy, mint ha egy 16 évesnek magyarázna a tanárnő ahelyett, hogy a logikánkra és fantáziánkra bízza az értelmezést (viszont még így is nagyon sok dolog marad a képzeletünkre, illetve pont a legnagyobb lukakat nem tömi be a túlmagyarázás, csak a lényegtelenebbeket, így továbbra is teret hagyva az IT féle elméleteknek).

    ----

    De ez mindegy is, nem ezt akartam itt megvitatni, csak magát a tényt, hogy sokan nagyon aprólékosan elemzik a játékot az ilyen teóriák kapcsán, ezért nem mernék belőle elvenni, vagy hozzáadni semmit utólag ilyesmikkel, mint az FXAA tool (vagy bármi third-party mod).

    Magának az IT-nek vagy más teóriáknak a cáfolata nem egyenlő annak a cáfolatával, hogy az IT megléte bizonyíték arra, hogy sokan mániákusan elemzik pixelről pixelre az eredeti tartalmat. -> Ez az, amiért számomra fontosnak tűnik azt eredeti formában megőrizni.

    A "fátyol" a képen talán sorsdöntő lehet egy ilyen kérdésben, hogy Shepard "álmodja"-e az egész játékot, vagy sem. De szerintem igaz lehet ez szinte bármire, ami a játék része, vagy szándékosan nincs benne (a nagyon szorosan grafikai technológia kérdésektől eltekintve, mint a texture LOD vagy shadow map resolution, élsimítás, stb...).

    ...

    Rengeteg Unreal Engine 3.x alapú játékot láttunk már és nem mondanám, hogy a motor egy pincében összetákolt FXAA tool erőszakos injekciója nélkül képtelen lenne nagy kontrasztú jelenetek vagy erősen kontúros élek, netán túlélesített textúrák megjenítésére.

    Szerintem ilyesmiről szó sincs, hogy engine limit, hanem teljes mértékben Bioware koncepció az, ahogy a Mass Effect ilyen szempontból kinéz. Sőt, nagyon is feltűnő az számomra, hogy az idő előrehaladtával egyre sötétebb hangulata van a játéknak. Az első rész is sötét és nyomasztó, de a harmadik már feltűnően kontrasztosabb és előszeretettel alkalmazza a korom fekete elemeket is a jelenetekben a sötétszürkék helyett. Így ez szerintem abszolút szándékos koncepció is lehet, nem pedig hülyék a Bioware-nél, hogy nem találták meg az Unreal Engine-ben vagy a textúrákat szerkesztő szoftverekben a contrast/brishtness/gamma paramétereket, amiket Pistike ügyesen elhúzhat a falig az FXAA tool-ban.

    Nem azt mondom, hogy egyéni mérlegelés alapján nem szabad ilyeneket használni saját ízlésünk szerint, de szerintem butaság ezt úgy beállítani, hogy objektíven jobbá tesszük, megjavítjuk a játékot, miközben abszolút szubjektíven szabjuk a saját ízlésünkre (arról nem is beszélve, hogy saját monitorunkra, mikor nincs szabványra kalibrált kijelzőnk...).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz janos666 #69 üzenetére

    Nem akartam ezt a topicot elvinni az ending témában, de úgy őszintén szólva a rövid véleményem ez: A választási lehetőségek rosszak, a szájbergyerek meg egyszerűen nem hiányzik oda, az ME széria nem a természetfeletti lényekről szólt... TJ Laser is megjegyzi a Space Scumbag végén, hogy ezek az opciók vackok. :)

    Az a fátyol dolog meg véletlen sem Shephez meg az esetleges álmaihoz kötődő dolog, egyszerűen ilyen az engine. Nincs mögötte semmi misztikum. Sőt azt is megkockáztatom, hogy nem is foglalkoztak a dologgal, lett amilyen lett. A kép nagyjából okés, ki lehet adni.
    Nézd meg milyen egyéb dolgokkal sem foglalkoztak, mint pl. az autónak a lámpái, amit ki is tettem cikkben.

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz CPT.Pirk #70 üzenetére

    Ó, még nem is láttam az utolsó Space Scumbag epizódot. Kösz, hogy szólsz. :D

    Mivel tudod bizonyítani, hogy az Unreal Engine 3 képtelen nagy kontrasztú jelenetek és/vagy éles textúrák megjelenítésére? -> BULLHSHIT!

    Egyáltalán nem akarok amellett érvelni, hogy az egész játék egy álmon (ezt csak egy példának hoztam, nem mondtam, hogy személy szerint egyetértek vele, főleg nem hogy aktívan védeni akarom ezt a teóriát), de ez az érvelésed szerintem színtiszta hülyeség (már ami a látványvilágra vonatkozik, inkább ne keverjük most ide a történetteóriákat).

    Temérdek játék készült ezzel a motorral, amik közül sok ment egy olyan kaptafára, ami inkább rajzfilmesebb, csili-vilibb, mint a Mass Effect (főleg annak első része), illetve a Mass Effect 3 nekem már túlzottan is tolakodóan "dark-os" (mesterségesen túl kontrasztos úgy, hogy a sötét területek túláradóan vak feketék, nem csak árnyékosan sötétek). -> Ezt hogy magyarázod meg? A Mass Effect 1 és 3 közt már kipofozták az Unreal Engine 3-at úgy, hogy képes végre arra, amire már az UE2 is képes volt, vagy a Bioware programozóknak jutott későn eszébe végigolvasni a motor dokumentációjának a legalapvetőbb elemeit, hogy évekkel később sikerült végre "helyesen" konfigurálniuk a kontraszt, brightness, gamma paramétereket...? Vagy hogy...?
    BULLHSHIT!

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #71 üzenetére

    Kicsit összekeveredett a dolog, de nem kell a példaként hozott álom-teóriának igaznak lennie ahhoz, hogy szándékosan nézzen ki úgy az első rész, ahogy kinéz (mármint ilyen vonatkozásaiban, hogy mikor mennyire kontrasztos, ahol amúgy nem lenne technikai akadálya, hogy más legyen).

    Teljesen más hangulata van az eredeti képnek, mint amit a cikk bemutat. Más a "kisugárzása", más az "íze". Egyszerűen nem ugyan az. Ha pedig valaki elismeri, hogy más, akkor beláthatja azt is, hogy ez már nem az, amit láttatni szándékoztak a készítők.

    A "játékmotor technológiai korlátai" indokot rengeteg kérdésben el lehetne sütni, de ebben szerintem nem. Az UE3 sokkal sokkal fejlettebb jószág attól, hogy ne lenne képes nagy kontrasztú jeleneteket helyesen megjeleníteni bármiféle third-party trükközés nélkül. Ez már nem első generációs HDR techdemó, hanem korához képest kiforrott és viszonylag ügyes, precíz árnyalási technológiákkal dolgozik. És már HDR nélkül, UE2 szintű árnyalási eljárásokkal is meg lehetett oldani ettől nagyobb kontrasztú jeleneteket, mint amiket sokszor itt látunk.

    Szóval nem, én ezt nem veszem be, hogy az UE3 bénázik. Az ME1 azért néz ki úgy ilyen szempontból, ahogy kinéz, mert ilyenre készítették.

    Azt is elhiszem, ha szarul volt beállítva az összes monitor a Biowre-nél és ők mást láttak, mint mi, vagy hogy végig be voltak tépve a készítők és meg se tudták különböztetni a sárgát a kéktől, csak folytak a színek a szemük előtt egész nap, de nem, nem az UE3 bénázik. Ki van zárva.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz janos666 #72 üzenetére

    Továbbra is azt mondom, hogy túl van misztifikálva a grafikai munka. Ha az engine jó és mellette tényleg oda is figyelnek, akkor nem látnánk olyan fényjelenségeket, mint az ME3-as lens flare képen. Nem hibáztatom ez miatt őket, mert nekem is csak akkor tűnt fel, mikor megnéztem közelről a grafikát a cikk írásakor.

    Amiért inkább hibáztatnám őket, az pl. az ME2-ben, hogy 3-4 méterről már homályos minden a Normandy-n, a megnézed az összehasonlító képeket, mert ezek elég látványos, látványosan rossz dolgok.

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz CPT.Pirk #73 üzenetére

    A lanse flare áradat sem feltétlenül technológiai probléma, hanem egyszerű divatbuziság: Honest Movie Trailers - Star Trek (sok sok lanse flare) :))

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • Chabe89

    addikt

    válasz Dr. Bubó #75 üzenetére

    Mondjuk innen.

    Külön van szedve karakterek, fegyverek és területek szekcióra. Ha nem akarsz textmoddal szórakozni ajánlom helyette ezt az alternatívát. Ráadásul nem is fogja úgy a gépet mint a textmod (bár türelem nem árt hozzá) :)

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz janos666 #74 üzenetére

    Amivel nekem nem volt semmi bajom a 2 filmben. Viszont a játékbeli megvalósítás határozottan ronda, azokkal a "fény csápokkal".

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz CPT.Pirk #77 üzenetére

    Én is elfogadtam olyannak a filmet(*), amilyen, magamtól egyáltalán nem rugóztam ezeken a fény-effekteken (ott voltak és kész, nem tudatosult bennem a meglétük), viszont mikor ezt a paródiát néztem, akkor tagadhatatlanul elismertem, hogy tényleg túlzásba estek vele, mind mennyiségben (hányszor fordul elő a film alatt), mind mértékben (mennyire vakít néha, mikor vakít). Szerintem ez teljesen jogos kritika, nem csak poén, hogy picit talán elszaladt velük a flare-ló (ami nem feltétlenül baj, de tény).

    A Mass Effect-ben viszont tényleg zavart is kicsit engem is. Egyszer próbáltam kikapcsolni, de eltűntek vele együtt a "kilincsek" és más hasonló holografikus in-game HUD-ok. Annyira viszont már nem zavart, hogy az első sikertelen próbálkozás után tovább áskálódjak. Néha, egy-két jelenetben szerintem viszont még szép is.

    (* Még csak az első részt 2009+ részt láttam, mert a másikat 3D-ben akartam nézni, de sohasem kerül rá a sor a TV cserére.)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz janos666 #78 üzenetére

    Hmm, szóval a kilincsek nem csak nálam tűntek el a lens flare kikapcsolásával. Dafukk lehet ez? :F

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz CPT.Pirk #79 üzenetére

    Valóban rejtélyes dolog, mert kívülről nem úgy néznek ki azok a holoHID-ok, mint amiket a flare funkcióval oldottak meg, a kérdéses engine paraméter pedig elég specifikus nevet visel, ami azt sugallná, hogy csak a flare-t kapcsolgatja. De ez mindenkinél ilyen.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz janos666 #80 üzenetére

    Ahhoz képest senki nem írt róla a neten, pedig elég alaposan kerestem.

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • Mr/Brooks

    csendes tag

    Respect a cikkéért meg az utánajárásért, de nekem, valahogy a blur effektekkel, meg a sok bloom-al valahogy monumentálisabb látványvilágot eredményez. Lehet, csak az én fejemben, de valahogy jobban bejön, viszont hd textúráknak örülnék! :)

    Kérdezz bátran, és köszönöm a válaszod!

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    Módosult az ME3 engine configja, a texturegroup_world paraméterek alaphelyzetben hagyásával.

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • aftercooler

    aktív tag

    Sziasztok!

    Az lenne a gondom a játékkal, hogy kb 10 másodpercenként van egy Fps drop. Megy szépen 60 Fps-el, aztán túl gyakori időközönként drop- ol egyet, ami nagyon zavaró.
    A játék Steames és a DVD-s Magyar változattal is ugyan azt a hibát produkálja.
    Annyi a modosítás nálam, hogy fent az alapjáték, arra van rárakva a MEUITM project, ami ugye a grafikát, texturákat javítja, ezen kívül a Large Address Aware van használva még, hogy kiküszöbölje a random crash-eket.
    A MEUITM project leírásában szereplő műveleteket is megcsináltam, ami a következő:
    Az x:\\Users\\xxx\\Documents\\BioWare\\Mass Effect\Config\bioengine.ini - ben a következő sorokat megváltoztatni.

    TEXTUREGROUP_Character_Diff=(MinLODSize=32,MaxLODSize=512,LODBias=0)
    TEXTUREGROUP_Character_Norm=(MinLODSize=32,MaxLODSize=512,LODBias=0)
    TEXTUREGROUP_Character_Spec=(MinLODSize=32,MaxLODSize=256,LODBias=0)

    Erre:

    TEXTUREGROUP_Character_Diff=(MinLODSize=512,MaxLODSize=4096,LODBias=0)
    TEXTUREGROUP_Character_Norm=(MinLODSize=512,MaxLODSize=4096,LODBias=0)
    TEXTUREGROUP_Character_Spec=(MinLODSize=256,MaxLODSize=4096,LODBias=0)

    És:

    DepthBias=0.030000 or(0.012 if you restored to pre-official 1.2 patch values)
    MinShadowResolution=32
    MaxShadowResolution=512
    ShadowFilterQualityBias=0

    Erre:

    DepthBias=0.006000
    MinShadowResolution=32
    MaxShadowResolution=4096
    ShadowFilterQualityBias=4

    Plusz: Trilinear=FALSE ról: Trilinear=TRUE -ra
    Ennyit csináltam. Bár látok én a Játék könyvtárába is egy DefaultEngine.ini fájlt, amiben az értékek így vannak:
    TEXTUREGROUP_Character_Diff=(MinLODSize=32,MaxLODSize=512,LODBias=0)
    TEXTUREGROUP_Character_Norm=(MinLODSize=32,MaxLODSize=512,LODBias=0)
    TEXTUREGROUP_Character_Spec=(MinLODSize=32,MaxLODSize=256,LODBias=0)
    De azt nem írja a MEUITM leírása, hogy azt is át kellene állítani.

    És ez is kevésnek tűnik nekem ugyan ebben az .ini fájlban:
    [Stats.MapChunk]
    TotalMemory=97 MB
    Total Memory Free=512 MB
    Total Texture Memory=138 MB
    Level Texture Memory=25 MB
    Light Map Size=56 MB
    Shadow Map Size=6 MB
    Bár lehet hogy ennek így kell lennie, de még az is érdekes hogy mintha nem is használná a Vga- m, csak az integráltat (ez nem biztos).

    Csinálok róla egy videot, hátha segít nektek a megoldásban.

    [link]
    [link]

    [link]

    És ezen a gépen kellene futnia normálisan: [link]

    Köszi előre is !

    [ Szerkesztve ]

  • hubip

    csendes tag

    Sziasztok!

    A fórumon linkelt modok a magyar verzióval is működnek?

    "Nekem ez így jó, ez egy nyugodt világ. Majd, ha elmúlik, jön a másvilág"

Új hozzászólás Aktív témák