Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
válasz sharingaby #43 üzenetére
"Arról kellene hogy szóljon hogyan használja ki rendszer a Doby Atmost - DTS X hangformátumot mert 3d hangzás akkor ez lenne az alap"
Nem feltétlen. Hallottál már binaural felvételt fejhallgatón ugye? Ha még nem, akkor érdemes meghallgatni, hogy mit lehet kihozni sima sztereó cuccból, sima sztereó jellel.
[ Szerkesztve ]
-
Carlos Padre
veterán
válasz sharingaby #43 üzenetére
Kicsit megmosolyogtató a virtuális 3d leszólása addig, míg csak két füllel rendelkezel
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz sharingaby #43 üzenetére
Semmi köze a kettőnek egymáshoz. 3D-s hangzáshoz két hangszóró bőven elég.
A probléma egyébként nem azzal van, hogy nem lehet ezeket támogatni, csak az új hangprocesszorokkal kiszámolt hangot át kell alakítani ezekre a rendszerekre. Fejhallgatóval ez optimális, mert tudható a hangszórók pozíciója, illetve az egyik fül nem hallja a másik fülbe jutó hangot. Mondjuk egy tévénél ez bonyolultabb, de nagyjából belőhető, hogy honnan megy majd a user felé a hang. Ami probléma lesz, hogy mindkét fül hallja mindkét hangszórót, de ez még valamennyire kezelhető. Még több hangszórónál az a gond, hogy extrém nehéz ezeket a problémákat kezelni. Nem lehet optimálisan bekeverni a hangot. Itt rövidebb távon az egyszerű megoldást fogják választani a gyártók. Megkérdezik, hogy melyik két hangszórót akarod működtetni, és azokat kérik, hogy rakd a tévé mellé. A többire nem is küldenek hangot. Később talán lehet valami normálisabb megoldás, de rengeteg tesztelést igényel majd, évek kérdése, mire kitapasztalják, hogy miképpen működhetnének sok csatornával az új hangprocesszorok.
A Doby Atmost vagy a DTS:X opcionálisan támogatható, de pont az az új projektek lényege a két konzolnál, hogy lépjünk végre tovább.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.