Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #06658560

    törölt tag

    válasz atike #37 üzenetére

    Aha, persze.

    "Beleáll a fékbe, de te már nem tudsz úgy reagálni. Félrerántod.... "

    Ha már nem tud az ember úgy reagálni, akkor beleszáll, nem félre rántja.

    "Még mindig azt próbálom mondani, hogy működhet a dolog azonos szintű, képességű forgalmi résztvevőkkel (ilyen járművek közlekednek), de komplex, "vegyes" rendszerben ahol az emberi kiszámíthatatlanság nagyon nagy faktor már nehezen...."

    Magyarul azért ne javítsuk fokozatosan a teljes rendszert egyes elemein keresztül, mert szarok az egyes elemek. Ja, teljesen logikus gondolat.

  • strogov

    senior tag

    válasz atike #37 üzenetére

    Egyrészt ahhoz, hogy egy (vész)fékező autóba belecsattanjon valaki az kell, hogy ne tartsa be a követési távolságot, tehát nem a gép hibázik, hanem az ember aki belecsattant.
    Másrészt hátulról belemenés esetén párhuzamos erők találkozásáról beszélünk ami lényegesen kisebb sérülési kockázat mintha ellentétes erőkről beszélnénk, tehát a bekövetkezett baleset ellenére a gép jól döntött amennyiben nem talált más megoldást mint a fékezés.

    Mindenesetre még a legvadabb, legidiótább emberrel szemben is nagyobb biztonságban vagy egy gép által vezetett járműben mintha azt ember vezetné, mert a gép minden esetben a legkisebb sérülés irányába viszi majd az autót. pl. elkerülhetetlen frontális ütközésnél normális ember elkapja a kormányt, de a harmados frontális ütközésnél a nyíróerő sokkal nagyobb sérülést okoz mintha 100%-os frontális ütközés lett volna. Egy gép tisztában lehet az autó gyenge pontjaival, elkerülhetetlen ütközésnél a törési zónákkal, és ezt figyelembe is tudja venni. Az emberi sofőrnek csak ösztöne és reflexe van ami vészhelyzetben arra jó, hogy talán szerencséd lesz. Egy gép ennél többet ad.

    Mi lesz ha "lefagy"? Egy real-time rendszerben az is válasz ha nincs válasz. Meg lesz rá a megfelelő reakciója a gépnek. Nem másodperces reakciókról beszélünk mint egy embernél.

    A google autói 3 éve is olyan mennyiségű szenzorral voltak felszerelve, hogy cigaretta füstöt, vagy a leheletből felszálló párát is "láttak", így olyan emberek mozgását is követték akiket egy ember nem is láthatott. Sötétben is tökéletesen "látnak", nincsenek a reflektorra kárhoztatva. Az éjszakai erdőben mozgó állatokat is észreveszik.
    Már évek óta nem az a kérdés, hogy biztonságosan tudnak-e közlekedni, hanem az, hogy úgy közlekedjenek biztonságosan, hogy közben ne akadályozzák az embereket.
    A másik probléma, hogy ezt a sok vackot hogyan teszik bele egy forgalomban lévő autóba úgy, hogy az eladhatóan nézzen ki.

Új hozzászólás Aktív témák